Nemalé radosti #20

Zase po nějaké době píšu. Píšu článek. Článek spadající do kategorie nemalých radostí. Radostí není nikdy dost, ale přesto se jich v mém uspěchaném lednovém životě najde docela slušné množství. Můj blog bohužel tak trochu zamrzá, ale tento víkend se počasí značně oteplilo, což s sebou přineslo řadu podnětů a dalších radostí. Takže konečně můžete zase nahlédnout do mého veřejného soukromí.

1.
Od začátku ledna chodím do Goethe institutu na kurz němčiny, který jsem si z poloviny zaplatila. Hodně jsem od toho očekávala a trochu mě zklamalo, že výuka není tak intenzivní, jak jsem si představovala. Nebo možná je, pro ostatní. Můj pokus dostat se do vyšší kategorie zpětně nevyšel, ale nevadí, už teď se učím dostatek nových slovíček a mám občas příležitost mluvit a hlavně poslouchat německy mluvící lidi, třeba když před začátkem kurzu čekám na chodbách. Všechno se počítá a tohle určitě nejsou vyhozené peníze, byť by mohly být investovány intenzivněji. Ale všechno je o mém přístupu, no ne?

2. 
14. ledna se na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy konal Den otevřených dveří, čehož jsme se s Iris rozhodly využít. Obě bychom se právě na Filozofickou fakultu rády v budoucnu hlásily a obě jsme chtěly zjistit nějaké nové informace. A konečně se taky po nějaké době sejít, mou vinou to prostě nevychází vůbec tak často, jak by bylo potřeba. Chtělo by to víc víkendů. Ale zpátky k DOD. Zatímco Iris navštívila prezentaci Sociologie a Norských studií, já jsem se podívala na Bohemistiku, kde jsem se potkala s Maruškou a kde jsem zjistila, že český jazyk a literatura asi nebude obor pro mě. Ve čtyři hodiny se pak konala prezentace Ústavu translatologie, na tu jsem se těšila nejvíc. A taky jsem si ji opravdu užila. Jestli bych se chtěla někam dostat, tak právě sem. Němčina a angličtina? Kdo ví. Taky ten program, kam přijímají všehovšudy pět lidí a který slibuje roční stipendium v Lipsku zněl pohádkově. Uvidíme, kam mě vítr zavane a kde budu se svými (ne)znalostmi přijata. S Iris jsme po skončení jely na Černý Most, sehnaly jsme mi další nenápadnou mikinu do sbírky, vyrabovaly jeden fastfood, kam jsem už nikdy vkročit nechtěla, a pak jsme se rozloučily. Ještě jsem ten den čekala na autobus, pak v něm málem usnula, pak se po náledí doklouzala do Alberta koupit brambory a večer zpracovala maso na nedělní spešl oběd pro Modrého. A ano, padla jsem skoro hned po zalezení pod peřinu.


3. 
Jedním z mých malých nepsaných předsevzetí bylo, že budu v roce 2017 víc fotit. Lednových složek už mám několik a těším se na nějaký zimní fotočlánek z nich. Díky sněhu je i celkem co fotit, navíc jsem si tento pátek udělala procházku po první části Královské cesty, protože jsem potřebovala fotomateriály ke článkům do Generace21. Počasí je sice mrazivé, ale občas se i sluníčko ukáže a to je pak ideální na procházku. Jednu takovou jsme si udělali včera s Modrým po Hostivařském lesoparku. Pak jsme sešli dolů do OC Hostivař pro ingredience na zdravou večeři a vyšplhali jsme zase zpět (já spíš dopajdala, neb jsem na náledí trochu uklouzla). Bylo tak pěkné počasí, že mě Modrý držel za ruku (obvykle ji má v kapse, když mrzne a moji rukavici si půjčit nechce. :D), takže určitě jedna malinká radost.

4. 
I když to není úplně ideální, myslím si, že se mi daří plnit své hubnoucí předsevzetí. Tedy, ještě jsem nic nezhubla, ale už dva týdny každý den (respektive každé ráno a občas i večer) cvičím, několikrát jsem už šla domů pěšky a dokonce jsem zatím ani nesabotovala tělocvik (byť jsem si kvůli stresu z hrazdy rozdrápala zápěstí). Další věci by bylo zbytečné jmenovat, zkrátka si myslím, že je to na dobré cestě. A hlavně se těším na jaro, letos mám v plánu jezdit co nejvíc na kole. 

Taky jsme se sešly, od dubna poprvé, s kamarádkou ze školky a později ze skauta. Fotily jsme sice chvíli venku ve sněhu, ale nakonec jsme se přesunuly k ní domů. A přišla mi zapózovat její kočka, která se prý bojí úplně všech. To zahřálo. Mňau. A vypadá úplně jako náš Vašín.
5. 
Dobře se mi daří i s knižní výzvou. Ani tak nemyslím počet přečtených titulů jako spíš skutečnost, že se mi daří vybírat si pěkné kousky. Poslechla jsem si Farmu zvířat, která mě úplně fascinovala. Modrý mi půjčil Hraničářova učně a WarCraft, obojí se mi překvapivě docela zamlouvalo. Dál pokračuji v Bídnících a snad se brzy konečně vrhnu na ty anglické tituly. 

6. 
V mém životě nastane spousta změn. Vlastně už se pozvolna dějí. Respektive se mě týkají, byť se dějí spíše v životě Modrého. Strašně se mi líbí, jak se rozhodl uchopit život víc do vlastních rukou, vymanit se ze způsobu žití, který mu dlouhodobě nevyhovuje a stresuje jej bez jakéhokoliv zlepšování nebo přibližování se k jeho cílům. Ty hlavní kroky, řekněme rozsudky všeho, už byly učiněny. A kdo ví, jak to bude pak, řekněme v dubnu. Jedno je jisté. Víkendy v Praze skončí a mnohem častěji se budu vyskytovat na severu Čech. Měla bych se naučit jezdit vlakem s přestupy a psychicky na to připravit rodiče. 

Hostivařský lesopark večer. Kouzelný. A velmi klouzavý. Škoda, že jsme s sebou neměli brusle. 
7.
Přijde mi vtipné, co s Modrým tvrdíme o čase stráveném společně. On říká, že je tehdy mnohem víc produktivní než obvykle, já mám pocit, že nedělám téměř nic. Ale ty pohodové víkendové hodinky mám ráda. Diskutovat o světovém dění, sledovat inaugurační Trumpův projev a hejtit ho přitom, koukat na Cosmos a uvažovat o nesmrtelnosti chrousta, číst si Harryho Pottera a vyprávět si, co se přes týden událo a co nás teprve čeká. ♥ Jo a taky mi vždycky udělá radost, když mi pochválí nějaké jídlo. Posledně mi dokonce řekl, že jsem jeho oblíbený slaný štrúdl udělala snad i o něco líp než jeho mamka, a to je asi ta největší poklona, jaké se mi může dostat. 

Jak se stavíte k fantasy knížkám? Byli jste na Dni otevřených dveří na nějaké VŠ? Co byste chtěli studovat, případně jak jste na tom se svým studiem teď? Co říkáte na počasí? Případně na Trumpa a svět? 

Pěkný zbytek ledna přeji!

Komentáře

  1. Krásný článek. Nevím, jak to děláš, ale strašně příjemně se to tvé psaní čte! :)
    Já třeba mám fantasy knížky moc ráda. Zrovna Hraničářův učeň tvořil velkou část mého dětství (uf, teď si přijdu fakt stará :D). Kdyby tě zajímalo fantasy pro starší čtenáře, doporučuji knihy od Brandona Sandersona, hlavně sérii Mistborn. :)
    Já osobně studuji českou a anglickou filologii (bohemistika a anglistika) na Univerzitě Palackého v Olomouci. A jsem upřímně ráda za to, že jsem se nakonec rozhodla nejít to Prahy. :) Také jsem ráda, že mám tu kombinaci, mít jen jeden z těch oborů, asi by mě to nebavilo tolik, jak mě to baví. :) A kdy tě přijímačky čekají? Letos nebo až později? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě na fantasy moc nejsem, proto mě překvapilo, že se mi ty knížky docela líbí. :)
      Já mám Prahu asi nejdostupnější, snad i proto bych tam chtěla studovat. A nebo Ústí. Ale čeká mě to až za dva roky, jsem v sextě. :)

      Vymazat
  2. Já jsem naopak ráda, že jsem na ČJL šla, i když se mi zprvu moc nechtělo. Zpětně to vidím jako jedno z lepších rozhodnutí :) Ale jinak mi DOD na VŠ přišly spíš zbytečné a nedozvěděla jsem tam skoro nic, co by mě opravdu zajímalo... Spíš doporučuju najít někoho, kdo ty "tvé" obory studuje a poptat se :)

    A čím dřív se osamostatníš (tj. začneš jezdit vlakama sama i dál), tím podle mě lépe. A jezdit za klukem je tohle nejideálnější, taky jsem se nejvíc osamostatnila, když jsem začala jezdit do Prahy za tehdejším přítelem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hlásila ses i na něco jiného? :)
      Inu, naštěstí mám Freckles (Anežka studuje, jak víš, Mezikulturní komunikaci angličtina, což by mě zajímalo. Dokonce jsem uvažovala, že bych se zkusila podívat na nějaké přednášky, abych to viděla naživo. Jestli jsem tedy správně pochopila, že to možné je.)
      Inu, já jsem v tomhle asi docela napřed, na blogerské srazy jsem začala jezdit ve dvanácti a myslím, že teď už se v Praze docela slušně orientuji a když ne, vím, kam jít, abych se zorientovala. Brzy mě čeká Ústí, to bude jiná legrace. Ale to se zvládne. :D

      Vymazat
    2. Ještě na PedF, na češtinu/dějepis a češtinu/angličtinu. Na ten děják jsem se i dostala a kupodivu to (v době dávání přihlášek) bylo moje No. 1, tam jsem chtěla nejvíc, i kvůli tomu dějáku a kvůli tomu, že na bohemistice to bylo jen o české literatuře, kterou jsem v té době nemusela. Ale nakonec jsem se nechala zviklat zvukem FF UK a doporučeními (Díky Albatros/CooBoo Petrovi a Terezce :D) a jsem fakt ráda.

      Vymazat
  3. Jé, na FF UK jsem se byla také podívat, možná jsme se i minuly! Já jsem se byla podívat hlavně na japonská studia. Ačkoliv většina lidí tvrdí, že je Olomouc lepší (a nejen v japonštině), musím říct, že Praha na mě udělala hodně dobrý dojem. Jen kdyby nebrali 18 lidí ze 170 a oborový test nebyl tak těžký. :D
    Fantasy jsem dřív četla hodně, teď jsem postupně přesedlala spíš na sci-fi (a protože se blíží maturita a přijímačky, tak teď čtu z 90% klasiku :) ). Mou srdcovkou stále zůstává Pán Prstenů, ale ráda bych se vrhla i na Eriksona, kterého každý doporučuje. ^-^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná, bylo tam tolik lidí! :D :)
      S tou japanologií budu držet palce. :)

      Vymazat
  4. Krásnej článek :) a ta titulní fotka je vážně dokonalá.
    Ještě jednou děkuji, žes se mnou jela na den otevřených dveří, i když na rozdíl ode mě máš na tyhle věci ještě dost času. :D Jinak, pro mě byl teda DOD dost užitečný, dokonce mám díky němu něco, čemu by se dalo říkat opravdový plán.:D
    Slaný štrúdl je dokonalá věc. Bohužel mi ho nikdo nepeče. :/
    Na kole spolu bohužel jezdit nemůžeme, ale až budeme mít v létě tu perfektní kondici, mohly bychom běhat. :D (A ty fastfoody... no, omlouvám se, že tě neberu do nějakých nóbl restaurací :D)
    Počasí ujde. Dneska bylo jen pár stupňů pod nulou, a sníh místy už taje. Kéž by už nesněžilo. Zima je pěkná, ale ne takhle ve městě. :/ A Trump, no, tak to je podle mě katastrofa. Akorát vím, že s tím nemůžu nic dělat. Ono tak obecně dění ve světě mě poslední dobou dost děsí. Ale na druhou stranu, pořád ještě existujou milí lidi a lidi, kteří to mají v hlavě v pořádku. Třeba to zase bude dobrý.
    A fantasy není můj oblíbený žánr, ale nevyhýbám se mu úplně. Mám ráda, když se fantasy kombinuje třeba s historickým románem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy ti ho upeču, ale nejlepší je čerstvý. :D
      Jasně, běhat, to bude fakt sranda. Ale třeba jo. Jsem na nás zvědavá. Jen se mi nesmíš smát, protože prý při běhání vypadám extrémně divně. Řekl mi to i Pavel a ten mi takové věci skoro neříká. :D
      Jo, fantasy a historie, to je pěkné propojení.
      Díky za komentář! :)

      Vymazat
  5. Vlasti, je možné, že čtu skoro všechny tvoje články, ale skoro nikdy je neokomentuju?
    .
    Zníš úplně - jak to říct - nabitě (?) a zníš tak, jak bych chtěla v tvém věku znít já a vlastně bych tak chtěla znít i ve věku svém - protože psychické připravování rodičů mi jde asi o dost hůř než tobě.
    .
    Co se UK týče, doufám, že nezklame a je fajn, že si to zjišťuješ takhle dopředu. Já bych zpětně asi taky zjišťovala víc (byť bych asi volila nakonec stejně)
    .
    A teda - před tvým vařením klobouk dolů! Moje stravovací návyky teď spadly někam na úroveň fastfoodu, kam jsi nikdy nechtěla už vkročit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nabitě.. Inu, občas bych se asi potřebovala trochu dobít. :)
      No to je fakt na instagramu vidět - takový dobroty ve fastfoodech nemají! :D

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Už druhý komentář, nějak mi blbne odkaz. (Když bude blbnout i tady, tak ho tam prostě nechám.) :D
    To jsme zjistily asi obě, že čeština nebude to pravé ořechové. Mě zklamala převážně tím, že to neznělo... tak, jak jsem si to představovala. :)
    A co si budeme, ten profesor na mezikulturní komunikaci byl přeci jenom kus. (Nebo se to zdálo jenom mně. Nebo to dělala ta puntíkatá košile. :D)
    Fandím ti v tom zdravějším žvitoním stylu. Já teď zkouším něco podobného, ale je to utrpení. Hlavně tedy to, že si každý den nemůžu dopřát něco sladkého. Třeba čokoládu. Celou tabulku.
    Doufám tedy, že únor bude stejně, nebo dokonce více radostný. :)
    THE WORLD BY MARIA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, byl fakt skvělej a hlavně z toho udělal nezapomenutelnou hodinku a dost možná navnadil daleko víc než ti češtináři právě svým vystupováním. :) :D
      Taky se měj fajn! :)

      Vymazat
  8. Jedeš naplno! Takže jestli jsem dobře pochopila, chceš se zaměřit spíš na jazykovou stránků, a mohla pracovat třeba v překladatelství - i když pokud budeš dobře umět jazyky, můžeš pracovat téměř kdekoliv, nebo aspoň budeš mít větší možnosti při volbě práce.
    Překvapilo mě, že nejsi na fantasy, připadalo mi, že fantasy je zahrnuto v tvém okruhu zájmů. Ale jestli si rozšíříš obzory mimo Harryho Pottera, který je skvělý, ale není jediný, tak budeš určitě příjemně překvapena.No někdy možná i nepříjmně, protože i ve fantasy se najde dost bezduchých příběhů. A pak, co se líbí jednomu, může druhého nudit a naopak.
    S vařením děláš taky dobře, je fajn umět něco uklohnit a dokonce tak, aby to bylo prudce jedlé. Dnes je naštěstí mimo milionu kuchařských knížek taky řada videonávodů, které jsou přehledné a pochopitelné. Zbytek už záleží na našich vlastních rukách, dobrých surovinách a na tom, v jakém rozmaru bude pečicí trouba.
    S Modrým vám přeji moc pěkné dny, ať u vás, nebo u něj. Prima plány!

    OdpovědětVymazat
  9. Série Hraničářova učně je něco neuvěřiteleného! Moc dobře si pamatuji, jak jsem nad těmito knížkami strávila na gymplu spoustu času a hrozně jsem se v nich vyžívala, jsou hrozně dobře psané a tak, výborná volba. ♥
    A DOD mě vždycky bavily, jak člověk tam vidí spoustu nadšených lidí, prochází neznámé místnosti a přednášky a i když se vlastně jedná o plánování děsivé budoucnosti, tak člověk na chvíli na to zapomene a užívá si prostě jen tu atmosféru. A to je hrozně krásné. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát když už jsi pak student dané školy, přijde ti divný, proč jsou všichni z toho ústavu tak nadšení. :D

      Vymazat
  10. Můj blog také lehce zamrzá, ale na rozdíl od tebe se u nás stále ještě neoteplilo, takže pořád mrzne, až praští. Asi to můj blog trochu chytil :D.
    Na severu Čech? Super, stav se někdy na kafe. Nebo čaj. Nebo tak něco :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli tam někdy budu sama za sebe, ale kdyby ano, domluvíme to. :D :)

      Vymazat
  11. Je pravda, že v Goeťáku se jede hodně na domácí úkoly? Moje bývalá spolubydla tam chodila a měla jsem pocit, že po večerech nedělá ni cjiného.
    Tak hodně hezkých chvilek s Modrým! :) Koukat na Trumpa a kosmos, číst Harryho Pottera, tomu říkám dobrý program na dlouhé zimní večery :D

    OdpovědětVymazat
  12. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Připojte se k úspěchu Spojte se s více než 4 miliony investorů a obchodníků ze 170 zemí

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky