Mé oblíbené písničky #2

Přemýšlela jsem, kterou desítkou svých oblíbených písniček navázat na předchozí článek z této rubriky. Mám ráda spoustu písniček, textů a melodií, proto pro mě bylo těžké vybrat jich zase jen deset. Utěšuji se však skutečností, že budu mít jistě ještě mnoho dalších příležitostí představit vám songy, které naplňují mě a můj život. Původně jsem dneska plánovala zahrnout v článku německé písničky, ale unesena pocity z předchozího týdne (aha, ona je neděle, tak ještě z tohohle) se pouštím na jinou půdu, po níž však nechci příliš dupat svými slovy, je křehká, nezpevněná a vlastně ani nevím, jestli hmotná.

Das Beste - Silbermond

Tahle písnička se mi líbí, protože je pozitivní, neříká nic a zároveň vyjadřuje úplně všechno.
Ich habe einen Schatz gefunden
Und er trägt deinen Namen
So wunderschön und wertvoll
Mit keinem Geld der Welt zu bezahlen
(Našla jsem poklad a ten nese tvé jméno, je překrásný a cenný, nedá se zaplatit žádnými penězi na světě.)

Ho hey - The Lumineers

Pamatujete na časy, kdy refrén téhle písničky skákal do všech reklam při přehrávání videí na youtube? Já ano. Jednou jsem to už nevydržela a celou skladbu si našla a fakt ji mám ráda. Teď na lyžáku jsme ji navíc několikrát zpívali během večerů s kytarou a já měla pocit, že je jako stvořená pro ty chvíle.

Ztrácíš - Marek Ztracený

Existuje mnoho českých písniček, které úplně dokonale pasují do mé (po)citové situace. Mezi ně patří i Ztrácíš od Marka Ztraceného, ač jsem si to nejprve vůbec neuvědomovala. Když jsme projížděli Rakouskem směr Česko, dřímala jsem se sluchátky v uších a právě v tu chvíli jsem text téhle písničky opravdu pochopila, nebo spíš on pochopil mě a podtrhl situaci, do které jsem se dostala.

If we ever meet again - Timbaland ft. Katy Perry

Tahle písnička je pro mě taková vykopávka, abych se přiznala. Mám v živé paměti, jak jsem jela poslední školní den na základce autobusem domů a poslouchala právě tohle s tím, že něco ukončuji. Že ukončuji vztah, abych byla trošku otevřenější. On to v podstatě žádný pořádný vztah nebyl, takové to jedenáctileté bláznění, takže nebylo ani co ukončovat, ale prostě jsem se tehdy potřebovala nějak procítit (jako ostatně vždycky). No a vidíte to - potkali jsme se znova a já fakt nejsem stejná jako kdysi.

Heart on fire - Jonathan Clay

Miluju tyhle "zpovědní" písničky. Vyznání. Něco neutrálního, co si dosadíte všude, co si můžete s klidným svědomím pořád zpívat a máte se dobře, v myšlenkách si lítáte někde v hloubi snů a tak.
I'm falling in, I'm falling down
I wanna begin but I don't know how
To let you know, how i'm feeling
I'm high on hope, I'm reeling

Ein Liebeslied - Eisblume

Opět jedna taková pomalá, klidná a neobyčejně obyčejná. Zpěvačka Ria z kapely Eisblume má nádherný vysoký a jemný hlas a... prostě je tenhle kousek můj oblíbený zamilovaný.
Erst mit dir bekam mein Herz
seine endgültige Form
und nun bist du nicht mehr da
doch dein Bild ging nie verloren
(Nejdřív ses dotknul mého srdce a nakonec ho získal, jenže teď tady nejsi, přesto nezapomenu.)

Nina - Tomáš Klus

Když poslouchám písničky Tomáše Kluse, nikdy nevím, jestli se mi líbí, nebo ne. Totiž, trošku mě rozptyluje jeho hlas a ostatně ani ty texty mě tolik nechytají. Až na pár výjimek, mezi které patří právě písnička Nina. No není dokonalá? Kdybych na ni nějakým způsobem mohla dotyčného odkázat, mohla bych to přejmenovat na sebe. Já osobně řadím tuhle písničku mezi ty s nejlepším textem, fakt, top deset úplně všeho.

Right here waiting for you - Richard Marx

Původně jsem znala jen tuhle úžasnou instrumentální verzi, ale on i ten text má svou hloubku. A naučila jsem se ho asi po třech posleších (jé, to je divný, takhle to slovo napsat :D). Kromě toho jsem našla tohle fakt pěkné video.

Smile - Avril Lavigne

Tuším, že nejsem sama, kdo si někdy prošel jakýmsi Avril obdobím. To mé proběhlo zhruba ve čtvrté třídě a vrátilo se tak v šesté či sedmé. Dneska mám tyhle písničky v mobilu i v oblíbených seznamech na youtube, protože prostě splňují svůj účel - mají skvělé texty, melodie, jsou chytlavé a určitým způsobem osobité, po Avril. Pravda, moc jejích novějších písniček neznám a je mi celkem ukradená, ale spousta z toho, co má na svědomí, tvoří můj playlist pro zlepšení či podtržení nálady.

Don't stop believing - Glee (přezpíváno)
O tuhle písničku mé uši zavadily na festivalu v Liberci v srpnu 2014 a od té doby ji moc ráda poslouchám. Prostě neobyčejná, obyčejně prostá. A v podání Glee zní všechno dobře a zapíše se to do člověka, to snad nepopřete. 

To by byl můj dnešní vhled do zákulisí života. Nevím, jestli jsem zamilovaná, to asi spíš ne. Mám rozepsaný jeden text o prožívání déjà vu, hned dvojitém. Jednom vztahovém, o kterém však zatím nechci mluvit ani psát a jednom zdravotním, o němž vás zpravím, koneckonců to jistě nějaký dopad mít bude. Na lyžáku v rakouském Hinterstoderu jsem se měla dobře, společnost výborná, ubytování příjemné, počasí ucházející, sjezdovky sjízdné a bolest z bot na lyže snesitelná, jen se mi ve čtvrtek přihodila taková nemilá věc - spadla jsem, poprvé za celý týden, a zrovna tak podivně, že mi nevypnuly lyže a já si při dost zmateném a nepříjemném pádu podvrtla levé koleno - to zdravé. Nebudu tu dlouze rozepisovat, jaké bylo kvůli tomu doma pozdvižení, zkrátka se hodně křičelo a já si něco poplakala, ale tak to víte, když je člověk tlustej, blbej a línej, holt nic jiného než takové zranění čekat nemůže. Při troše štěstí zítra půjdu k doktorovi, kam mě ostatně doporučil náš doktor z lyžáku. Do té doby se (s)mějte a napište mi, jaké jsou vaše oblíbené písničky v dobách, kdy prožíváte nějaké takové pocity, co já.


Komentáře

  1. Milujem The Lumineers a ich Ho hey ♥ ^.^ ♥ Vlastne milujem indie, folk...a oni sú vážne skvelý, potom ešte fičím na Lordovi Huronovi...táto skupina ma nikdy neomrzí a hlavne ich pesnička Ghost on the shore ♥ (tá ma vždy dostane z každej depresii :)) ♥ )
    A to ma mrzí s tým kolenom a aj situácia, ktorá doma nastala :/ Dúfam, že sa ti všetko dá do poriadku a už bude len dobre ;) Maj sa krásne :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si musím poslechnout, děkuju za tip! :)
      No, snad se to opravdu spraví. Děkuju. :)

      Vymazat
  2. Já na lyžácích vždycky měla hroznou smůlu na zranění. Jako, lyže se se mnou prostě kamarádit nechtějí, takže hned první/druhý den jsem si něco udělala a dlouhou dobu se jen flákala na hotelu... a nebo zase nebyl sníh a tak. Takže to raději už neriskuji, prostě to nedopadá dobře. :D

    Jinak, úplně jsem se zasmála u písničky od Avril. Snad zrovna včera mi na ni skočilo náhodné přehrávání a já si úplně vzpomněla na mé "Avril období", kdy jsem chtěla být stejně drsná a skvělá a úžasná jako ona. Ach, to byly časy... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, kdyby to bylo jen na mně, vyhnu se tomu. Ale tak takhle aspoň rodiče mají, co chtěli.

      Jé, Avril období! ♥ Myslím, že nás to všechny sbližuje. :D :D

      Vymazat
  3. Pěkný písničkový výběr :-).
    Nějak nepochopím, jak můžou rodiče křičet na dítě kvůli zranění, copak jsi to udělala schválně? Pro Boha, je to přece úraz, já bych asi nejspíš plašila a opečovávala, ale rozhodně nekřičela. Přeji brzké uzdravení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to bych taky od rodičů čekala, trošku... starosti. Ale mohla jsem si za to prý sama, protože jsem tlustá a tak to snad konečně bude impuls k tomu, abych se probrala a začala se sebou něco dělat. :)

      Vymazat
  4. Wow, taková pozitivně melancholická bomba! :) Je zvláštní, že asi tohle jsem dneska potřebovala, protože mi to moc zvedlo náladu. Děkuju! :)
    Já vím, že už bych neměla mít předsudky, ale stejně mě vždycky hrozně překvapí, jak ty německé písničky hezky znějí. :) A ty dnešní obzvlášť. :)
    A If we ever meet again ve mě probudilo takovou nostalgii! Úplně jsem se vrátila zpátky na základku! :)
    Heart on fire jsem neznala - tedy spíš jsem neznala ten název, nápěv ano a je to takové pohodové. Tak mě napadá, nebylo to v nějakém filmu? :) A Hey ho je prostě úžasná. :)
    Já mám KLuse hrozně ráda. Tedy hlavně ty jeho starší texty, teď mi přijde že se z něj stal takovej moc zasněnej týpek, co věří na nadpřirozeno. :/ Ale mám moc ráda třeba Lenku, Čas, pocity, Neklid a nejvíc asi Chybíš mi a Dopis. :)
    Avril fází jsem si taky prošla a občas mám pocit, že jí ještě procházím. :D
    Right here waiting for you je klasika a o Don´t stop believing jsem na blogu už taky jednou psala v souvislosti právě s Glee, je to skvělá písnička, mám ji moc ráda. :)
    Jak už jsem psala v mailu, snad se to s rodiči ještě urovná a užívej si tenhle tvůj stav, vznikají z něj super hudební články! :)
    (P.S. Nebude ti vadit, kdybych taky jeden napsala? Dostala jsem chuť :D )
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec mi nebude vadit, když se taky podělíš o písničky, strašně ráda je teď poslouchám! :) Moc děkuju za komentář! :3
      No jo, německé písničky. Ale neboj, existují taky dost hrozné německé písničky. :D Myslím, že Heart on fire je z Hannah Montany nebo tak něco, ale neznám to, jen jsem viděla jeden videoklip, kde to Jonathan Clay zpívá před Miley Cyrus. :)
      Taky znám a vlastně docela ráda poslouchám Klusovy starší písničky, máme právě doma jedno cédéčko se všemi těmihle, co jsi vyjmenovala a tak. Ale to je tak celé... :)

      Díky ještě jednou a určitě něco hudebního sepiš. ;)

      Vymazat
  5. If We Ever Meet Again mám moc ráda, i když tuhle hudbu obvykle moc nemusím. Připomíná mi konec třeťáku na střední (jsem už stará :D), tehdy to bylo takové trochu zvláštní, upršené období, ale příjemně zvláštní. :)
    Pro určitá období nebo duševní stavy speciální písničky nemám. Spíš mě tak nějak provází životem písničky, které náhodně slýchám z rádia, a často je ani nevnímám, ale když je náhodou slyším po nějaké době, silně mi připomenou to období, kdy hrály pořád. :)
    Zpívaná němčina je skvělá!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat