Nemalé radosti #14

Poslední v roce 2015. (Radosti, ne článek.) Vánoce uběhly, prázdniny skoro taky a já nasbírala spoustu skvělých zážitků a radostných momentů a taky vánočních překvapení, že by byl hřích se nepodělit. 

1) 
Třiadvacátého jsem měla svátek. Jsem strašně vděčná těm, co si vzpomněli. Svátek pro mě není o dárcích, ty (snad to nezní blbě) očekávám až na Štědrý den, spíš se v ten den vždycky naladím na Vánoce. Dvacátého třetího prosince je vždycky volno a většinou klid. Tak to mám ráda, to mi udělá největší radost. 

2) 
Letošní Vánoce jsem prožila trochu netradičně. Tak třeba jsem vůbec nekoukala na televizi během Štědrého dne. Ve středu jsme večer zhlédly pohádku Anděl páně, kterou upřímně miluju, na Štědrý den jsem jen chvilku před večeří koukala na Byl jednou jeden král (věděli jste, že tam hraje Kopecký a Lipský? Já si jich nikdy nevšimla!) a později večer na Pelíšky, spolu s rodiči. Pětadvacátého jsem stihla druhou část pohádky Svatojánský věneček nebo tak nějak, která si však mé srdce nezískala, i když mi tak hrozná nepřišla. Bětuška prožívala Vánoce asi nejvíc - však taky pořádného Ježíška ještě nezažila, minulý rok byla nemocná a předloni z toho neměla rozum. Teď však sršela energií, těšila se, byla hodná, to se musí nechat, a nakonec se opravdu dočkala bohaté nadílky. Není nic hezčího než upřímná radost dítěte z dárků. (Dostala od táty dřevěný domeček i s nábytkem a panáčky, dárek v hodnotě pár stovek z Lidlu a udělal jí ohromnou radost. A pak třeba modelínu a ode mě malý porcelánový čajový servis.) Celé dopoledne čtyřiadvacátého jsme strávily s Ančou tak, že jsme dokončovaly alba pro strejdu a babičku s dědou. Nakonec jsme to stihly a počkat si na reakci se vyplatilo, alba vykouzlila úsměvy! Jo a taky jsme navštívili s rodinou hřbitovy - nejdřív ten náš vesnický, na kterém jsou mámini prarodiče, druhý den hřbitov na Velké Dobré, kde leží prarodiče z tátovy strany. Vánoce byly docela fajn, i když takovým zvláštním, nevánočním způsobem. 

3) 
Mám nový účes. Prostě jsem se rozhodla, Anča vzala nůžky a vlasy, které dosahovaly až pod lopatky, šly dolů, nakonec mám mikádo k bradě. Ani mi to nepřijde jako výrazná změna. Za asistence Terky a její babičky se mi na hlavě usadila lehká blond. Připadám si dobře, jako by tohle byl správný start do Nového roku - nebát se změn a věřit si. 
Jedna bublinová od Iris.
4) 
Ještě jsem se nepodělila o svou radost z dárků, které jsem dostala. Spolužačka mě ohromila Bestiářem Harryho Pottera, který jsem si tajně přála, ale vlastně jsem v něj kvůli vysoké ceně nedoufala. Pak jsem dostala od spolužaček záložku, čokoládu, hrneček a Nutellu. Pod stromečkem jsem na Štědrý den našla nějaké ty peníze, pyžamo (konečně nějaké pěkné a normální), knížku Daleko od hlučícího davu a Fantoma opery v angličtině, nějakou tu kosmetiku a ručníky (prý do výbavy :D). Nesmím zapomenout na peněženku, několik šátků a šál a tričko od táty. Jsem maximálně spokojená, koneckonců, dárky opravdu nejsou všechno. Největší radost mi udělalo třeba to, že se táta přes den nenaštval nebo že mamku dojalo věnování v knížce, co jsem jí dala. 
A nesmím opomenout boží dárek od Matty - obálku s náramkem přátelství, náušničkami, záložkami a přáníčkem, vším vlastnoručně vyrobeným a božím! Od Iris jsem zase dostala spoustu čokolády a dokonalé tužky, na nichž je napsáno, na co by se měly používat. Někdy jim snad vyhradím samostatný článek, jak mě fascinují. Jen s nimi do té doby musím něco vytvořit či napsat. Přišlo mi také několik pohledů, moc všem děkuji! :3

5) 
Před pár hodinami jsem se vrátila od blogerky Iris. Strávily jsme spolu několik bláznivých a skvělých dní, během nichž jsme ponocovaly (pro mě usínání po půlnoci ponocování rozhodně je), zhlédly nejkurióznější videa na Youtube typu Výměn manželek, Pošt pro tebe či vtipných Taxíků a AZ-kvízů, připravily jsme si blogerský projekt na nadcházející rok, nabarvily si vzájemně hlavy, nafotily bubliny (bublifuky věnovala drahá Annika) a prochodily Liberec a jeho obchodní centra. Jo a taky jsem viděla Terčina tanečního partnera, bingo. Hmm, zapomněla jsem na něco? Ano, ještě jsme zvládly horor Odebrat z přátel, který vřele doporučujeme, protože to vůbec není o krvi, jako spíš o napětí a tajemstvích a tak.
Nejsme žádný bábovky, koukáme na horor a jíme při tom bábovku. Náš instagramový vtip neobdržel mnoho lajků, nejspíš nebyl pochopen. :D
6)
Konečně k tomu došlo - třiadvacátého mi dorazil Destrukční deník, který jsem sama sobě poslala poštou (pošťačka fakt vtipně koukala :D), takže jsem na jeho desky mohla slavnostně napsat datum, kdy jsem deník dokončila. Jeho destrukce mi trvala od 13.dubna do 23.prosince, což je, myslím si, dobré skóre. Nějaký článek, snad i video, můžete čekat v průběhu ledna. (Všechno tak nějak odkládám, článek o tanečních i o deníku, ale to víte, první týden jedu na lyžák a pak mě čeká pololetí, takže to bude docela sranda.)

7)  
Mám strašně velkou radost, že se nám podařilo sjednotit volné dny a naplánovat sraz s Annikou, Mniškou a Iris v Praze. Do Prahy jsem dorazila trochu dřív, chtěla jsem si tedy projít vánoční Prahu, jenže ze Staroměstského náměstí jsem místo na Můstek došla na Náměstí republiky, tak jsem zakotvila v Palladiu a počkala tady na Iris. Protože bylo hezky a času ještě relativně dost, chtěly jsme se dostat na místo srazu, dolů na Václavák, pěšky. Jenže vesničané to mají v Praze těžké (dobře, Iris je sice z poměrně velkého města, ale u nich na severu nejsou ulice tak komplikované :D), a tak jsme se najednou ocitly před Anežským klášterem. Sedly jsme si před Nejmenší dům v Praze, zavolaly Annice a Mnišce a ty nás po chvíli našly, vyzvedly, bezpečně provedly Prahou a dovedly do Světozoru. To už jsme byly řádně zabrané do hovoru o všem možném, třeba o sboru Univerzity Karlovy a tak podobně. Po půl sedmé jsme se rozloučily, já s Iris odjela na Černý Most, odkud nám jel autobus do Liberce, Mniška spěchala na vlak a Annika ji doprovázela. Holky, moc vám děkuju za úžasné odpoledne, těším se na brzké příště snad v hojnějším počtu účastníků! (Aneb Matty, už jsem tě oficiálně zmínila jako člena dalšího setkání, ne abys nedorazila! :))
Nápad na poslední chvíli, ale přece. Vlastnoručně dělané záložky mi nešly, vzdala jsem to po jedné pro Ailin a Bětku, tak jsem pak vymyslela záložky z mandal. Čtyři verze pro čtyři výjimečné slečny.

Toť pro dnešek vše. Do konce roku můžete očekávat článek o knihách, nějaké to knižní nej za rok 2015 plus samozřejmě mé čtecí plány na následující rok. Prvního chystám projekt, který mi v šuplíku leží už dlouho předlouho, a vzápětí už konečně s Iris představíme ten náš projekt, vlastně pardon, výzvu. Ale pšt, abych to všechno nevykecala už teď.

Co vaše Vánoce? Jak jste strávily Štědrý den, jak svátky a prázdniny? Co vám Ježíšek přinesl a čím jste obdarovávali vy? Koukali jste na televizi na pohádky, nebo jste se vánočně naladili úplně jinak, jestli vůbec nějak? Pište, jsem zvědavá!

Komentáře

  1. Bětka vzkazuje, že jí záložka náhodou udělala velkou radost! (I když si ji spíš někde vystavím, je z měkkého papíru, tak bych ji nejspíš zmuchlala) Děkuju, ještě jsem se k díkům nedostala, ale vážně to bylo příjemné překvapení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mám radost. No jo, hokus pokus z Čarozemě si můžeš založit třeba právě tam. :)

      Vymazat
  2. To jsou perfektní zážitky...
    .
    Štědrý den jsme strávily dost podobně, navíc mi taky nepřišel příliš vánoční... a mrzí mě jedna věc, ale v té se ti svěřím, až... až.. až uvidíš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá... :)
      a trochu se bojím...

      Vymazat
  3. Anděl Páně mám taky hrozně ráda. :) A jinak jsem to pojala úplně obráceně - myslím, že jsem letos viděla snad úplně všechny pohádky, co v televizi běžely a nádavkem ještě Adéla ještě nevečeřela, Pelíšky a Pupendo. I kdyby jenom jako kulisu k něčemu dalšímu. :D
    Hele, ani nevíš, jak mě Kopecký v Byl jednou jeden král taky překvapil. Zajímavé, že jsme učinily stejný objev. :D
    A je fakt, že ty děti jsou na tom úplně nejlepší, měli jsme tu neteř a synovce, i když jsou oba starší než Bětuška, bylo to s nima úžasný. :)
    Ten účes se mi na tobě hrozně líbí. Moc ti to sluší. :) Hm, taky většinou měním účes stylem "Mami, ostříháš mě?" U kadeřnice jsem nebyla tak rok a půl.
    Dostala jsi krásné dárky! Nad Bestiářem vždycky úplně slintám. :D A jsem ráda, že se ti líbila má obálka. Ty tužky od Iris bych moc chtěla vidět! :)
    Hlásím, že mi bábovkový vtip opravdu přišel vtipný, když jsem na to na insta koukala. ;) :D
    Nojono, tak já se pokusím vylézt ze své nory. :D A úplně vás chápu, já jakmile se dostanu do Prahy, začíná se ve mně ozývat můj orientační nesmysl! :D
    A ty mandalové záložky jsou fakt super! To by mě nikdy nenapadlo, přitom to vypadá tak kouzelně! :)
    A těším se na projekt, to já si do příštího roku vytvořila jenom takovou skromnou knižní výzvu, možná ji někdy někde ukážu. :)
    Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I kulisa je fajn věc. :)
      Doufám, že výzvu ukážeš, já kromě svých předsevzetí mám spolu s Iris ještě právě tuhle výzvu, do které by ses možná mohla zapojit. Ale nebudu předbíhat, že jo.
      Moc děkuju za komentář. :3

      Vymazat
  4. Dostala jsi moc hezké dárky a dodatečně Všechno nejlepší k svátku! Určitě jste měli moc hezké vánoce a ty záložky se moc povedly.
    PS: Na tu výzvu se moc těším! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :)
      Téda, doufám, že se pak zapojíš. :)

      Vymazat
  5. Tak to jsou krásné radosti. :) Záložky z mandal mě vyloženě nadchly. A stejně tak by mě bavilo poslat si něco sama sobě. :D :)
    Mně největší radost udělal vánoční stromeček. Možná to bude znít divně, ale my ho letos vážně máme moc hezký! A tak se z něho těším pokaždé, když ho vidím. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Anděl Páně je nejlepší! Kromě něj jsem na pohádky ani nekoukala, jen na pár přihlouplých amerických filmů se Santou, které mě ale moc baví. :)
    Vánoce jsem strávila v klidu doma s rodinou, a bylo to moc fajn. Dárky, které jsem dala, udělaly spoustu radosti, a ty, které jsem dostala, mě také ohromně potěšily. :) Dostala jsem spoustu čajů, hrnečky, omalovánky, fotoalbum, plyšáka a myš k počítači, sama sobě jsem pak pro radost nadělila Tohle není kniha, a začalo mě nesmírně bavit vyplňovat si ty úkoly. :)
    Jen to počasí bylo spíš jarní než vánoční, ale ani to nebylo pro vánoční náladu žádnou velkou překážkou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měla radost z toho, že mé dárky udělaly radost. :-)

      Vymazat
  7. V dobré míře závidím pozorovat Bětušku u dárků :) Ať jí to vydrží! Nové vlásky Ti moc sluší - aspon z profilu určitě :) A že se to hnedka i líp češe? (Přesto bych svou půlmetrovou slámu neostříhala). Gratuluju k dárečků, třeba destrukční deník bude asi dobrá psina :D :) Jsem moc a moc ráda za takovéhole články s pozitivními ohlasy na život. Jsou čím dál vzácnější. My letos měli Vánoce pokojnější, než obvykle. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, já taky měla vlasy až do půli zad, ale kratší jsou pohodlnější a zas taková změna to není. :D

      Vymazat
  8. Sraz byl super, jsem hrozně ráda, že jsi přišla. A doufám, že svým věčným naháněním lidu do sboru UK už nejsem příliš monotónní, asi bych to přeci jenom měla omezit :-D - ale když to je těžký... každý člověk je potenciální zpěvák! :-D
    Užij si lyžák!!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat