Es Té Ó

Stovka trapných otázek, tak zní název tagu, který vyplňuji a zveřejňuji už podruhé za svou blogovou existenci. Před třemi roky jsem napsala stovku odpovědí, z nichž spousta zůstává dnes neměnných. Některé jsou však jiné, možná trochu ovlivněné vtipnými a zajímavými odpověďmi Iris. Psaní článku jsem si rozdělila do dvou částí, protože jsem včera stavěla nábytek v novém pokoji. Mimochodem, skvělá radost - pokoj už je hotový, zařízený, uklizený, otestovaný (spaní, čtení i učení), já jsem šťastná a spokojená.


1. Jméno: Vlasta
2. Vaše nálada?: Pohodově unavená.
3. Kolik je hodin?: 14:04:14 (13.6.)
4. Narozeniny: 31.ledna
5. Jméno tvých rodičů: Andrea a Daniel.
6. V kolika letech tě měli rodiče: Když jim bylo pár let po dvacítce.
7. Kolik měříš: 168 (asi, nikdy to nevím přesně).
8. Tvoje číslo boty: Asi 40-41, ale občas mám pocit, že potřebuji jakousi univerzální velikost.
9. Styl oblečení: Pohodlný. Vždycky jsem chtěla být krásná a elegantní nebo naopak taková jakože přírodně uvolněná, ale ani jedno vzhledem k tomu, kdo jsem a jaké podmínky k životu mám, nějak nefunguje. Takže jsem prostě pohodlná.
10. Barvy: Modrá jako obloha. Zelená jako tráva. Tyrkysová jako má milovaná fixa, která už mi dopsala. Hnědá jako natřené dřevo. Béžová jako můj stůl (ve stávajícím starém pokoji). Žlutá jako pampelišky.
11. Filmy: Opravdu? Ehm, tak drobný výčet těch, které mám ráda... Láska je láska, Probudím se včera, Revival, Ženy v pokušení, Hořící keř, Bathory, Muži v naději, Kytice, Titanic, Klik, Modrý blesk, Petr Pan, Šifra mistra Leonarda, Nekecej a pádluj, Drž hubu, Dopisy pro Julii, Lucy, Válka nevěst, Mamma Mia, Volání vlků, Letuška první třídy, Pravá blondýnka, Jana Eyrová. Miluju animáky - Doba ledová, Hledá se Nemo, Horton, Lorax, Zataženo, občas trakaře (jednička i dvojka), Ledové království, Na vlásku, Úžasňákovi, Rebelka, Ratatouille, Příběh hraček, Není král jako král, Jak vycvičit draka, Legendární parta, Kung fu Panda, Megamysl, Gnomeo a Julie, Já padouch... Jsem taky nadšený fanoušek X-Menů, mám ráda Deník malého poseroutky a filmy týkající se druhé světové války (no, nevím, jestli je mám extra ráda v tom smyslu jako ty předešlé, ale koukám na ně často, tak bych je taky měla zmínit), například Vyšší princip, Želary, Colette, Habermannův mlýn, Lidice nebo Romeo, Julie a tma. A taky nepohrdnu českými pohádkami, novějšími i starými - Pyšná princezna, Tři bratři, Dešťová víla, Princ a Večernice, Byl jednou jeden král... A samozřejmě mám ráda i ty zahraniční.
12. Seriály: Once upon a time. Animovaný X-men (jmenuje se to X-men: Evolution, na youtube je to ke zhlédnutí v angličtině, na internetu ke stažení nadabované). Odložené případy. Nejsem moc seriálová.
13. Telenovely: Počítá se Ulice jako telenovela? (podle definice na Wikipedii asi ano) Nekoukám na to pořád, ale tak jednou za dva týdny se podívám.
14. Hudební interpreti: The Lumineers, Kryštof, Xindl X, Revolverheld, Eisblume, Kate Alexa, Lenka, Ellie Goulding, The Wanted, Alexander Rybak, Cher Lloyd, Raego, Train. Poslouchám však od nich jen nepatrné množství písniček, nemám konkrétního oblíbence, jehož tvorbu bych uctívala jako nevím co. Samozřejmě mám ráda i klasiku, ale tu nepočítám do této kategorie, ta by měla mít svou vlastní.
15. Typ bot: Něco na způsob Conversek, akorát ty třeba za stovku nebo za dvě. Nebo balerínky. Hlavně takové, z nichž se mi nedělají puchýře.
16. Písničky: No Ordinary Girl, Ho hey, Feel this moment, Hit the lights, The Call, I'm with you, Let it go, Nina, Beautiful people, Louise, Halt dich an mir fest, Keine Liebeslieder, Burn, Love me like you do, Nahoru, Life is a game, Lightning, Warzone, V blbým věku, Everything at once, Do you hear the people sing, Just the way you are, Jar of hearts, If I were a boy, Inzerát, You are my all in all, ...
17. Herci: Jiří Mádl, David Suchet, Alan Rickman, ...
18. Herečky: Ginnifer Goodwin, Veronika Kubařová, Anne Hathaway, Emma Watson, ...
19. TV postava: Třeba Saša z Comebacku. Nebo Muf. Nebo někteří moderátoři.
20. Kytka: Pampeliška. Ale kdybyste mi náhodou někdy chtěli dát květinu, mám ráda malé červené karafiáty.
21. Politická strana: Určité favority mám, ale jelikož tomu až zas tak nerozumím a nejsem seznámena se vším, co daná strana dělá... ale jo, napíšu, že je mi sympatický Tomio Okamura, aspoň to víte. Sleduji jeho vlogy na facebooku a připadá mi docela rozumný a souhlasím s jeho návrhy.
22. Číslo: 11, 31.
23. Roční období: Asi dubnové nebo květnové jaro.
24. Počasí: Svěže slunečno, po dešti, před deštěm.
25. Pití: Voda, zelený čaj Aquila, kakao.
26. Jídlo: Skoro všechno, nejradši mám asi špagety, zeleninový salát s jogurtem, těstoviny se špenátem a kuřecím masem, bulgur s kari a kuřecím masem, jogurty, tousty, koblihy.

VOLBY
27. Matika-čeština: Čeština, bezvýhradně. (i když, určité výhrady k výuce češtiny na naší škole bych měla)
28. Techno-Tekkno: Ani jedno.
29. Růžová-černá: Růžová mi prý sluší, ale já ji odmítám nosit. Černá mi prý nesluší, ale já bych ji nosila docela ráda.
30. Moře-hory: Asi spíš moře, ale bez lidí.
31. Kočka-pes: To je těžká volba. Miluju psy, ale kočky mám taky moc ráda. Asi zatím převládají psi...
32. Velkoměsto-vesnice: Jsem z vesnice a chodím do maloměsta. Praha mě vždycky tak trochu deprimuje, když se tam uprostřed toho konzumu a davů a velikášství ocitnu. Takže vesnice.
33. Cola-Pepsi: Kofola, Colu ani jiné její varianty jsem nikdy nepila.
34. Láska-přátelství: Přátelství.
35. Čokoláda-želé: Čokoláda. Hořká nebo bílá. A nebo trioláda.
36. Jeden nejlepší kamarád-více dobrých přátel: Vždycky jsem chtěla mít jednu nejlepší kamarádku, se kterou bych dělala všechno, dělila se o všechno, říkala jí všechno. A třeba ji opravdu mít budu. Zatím však mám několik více či méně dobrých přátel.
37. Televize-počítač: Počítač. Jsem závislák.
38. Activia-Yoplait: Activia.
39. Pastelky-fixy: Barevné Stabilo fixy.
40. Horory-komedie: Komedie.
41. Kreslení-čtení: Čtení. Neumím kreslit.
42. Pop-metal: Pop.
43. Lide.cz nebo Xchat: Ani jeden účet nemám, na Lidé jsem jako malá byla, ale už se mi to kvůli dlouhodobému nepřihlášení zrušilo. Takže tak.
44. Afrika-Asie: Upřímně, trochu se bojím obojího. Ale asi Afrika.

OTÁZKY
45. Jaký hudební styl je vám nejblíž?: Asi pop, ale jsem hodně vybíravá. Jsou pro mě důležitá slova a melodie.
46. Kterou písničku byste zvolili jako českou hymnu?: Ta naše se mi líbí. Když jsem jednou měla takové období, že jsem si pořád pouštěla hymny jiných států, uvědomila jsem si, jak je Kde domov můj krásná hymna. Nemám ráda ty pochodové melodie nebo vychloubačné texty.
47. Záleží vám na názoru ostatních?: Záleží, ale často se jím neřídím.
48. Nosíte náramky a řetízky?: Občas si vezmu svůj řetízek s modrým kolečkem, jinak moc ne.
49. Spíte s plyšákem?: Spím na plyšákovi. Říkám tomu Baruna.
50. Který film vás rozbrečí?: Skoro každý druhý. Titanic. A co když je to pravda? Klik, život na dálkové ovládání. Cyberbully. A spousta dalších.
51. Věříš české policii?: Asi ano. Věřím tátovi.
52. Úchylky?: Takové ty knižní, perfekcionalistické nebo motivující. Každou chvíli nějaká.
53. Závislosti: Žvýkačky. Konverzace s těmi, s nimiž si mám o čem povídat. Jídlo.
54. Umíte tančit? Ne, možná proto půjdu do tanečních.
55. V kolika letech byla vaše 1. pusa? Dost blbě naformulovaná otázka, nicméně přiznat se můžu - někdy kolem páté třídy, první a taky zatím poslední.
56. Umíte hrát na nějaký nástroj? Hraju na lesní roh, ale že bych na to uměla, to se asi říct nedá.
57. Věříte v magii? Jen v literatuře a ve filmech.
58. Věříte v osud? Jen když se na něj potřebuju vymluvit.
59. Spoléháte na náhody? Občas ano. Ale raději se pojišťuji proti případným škodám.
60. Jak dlouho vydržel váš nejdelší vztah? Žádný opravdový nebyl a ten jeden, co se zapudil hned, jak vylezl, trval asi tři měsíce.
61. Kdybyste mohli být někdo jiný, kdo by to byl? Byla bych pořád sama sebou, ale byla bych lepší. Měla bych takové vlastnosti, které by mi dovolili být tím, čím chci být, abych mohla udělat to, co je potřeba.
62. Čeho se bojíte? Zapomnění, řekl by Augustus Waters. Taky se ho možná trochu bojím. A taky se bojím toho, že nikdy nedokážu to, co bych chtěla dokázat. A že jednou budu úplně sama.
63. Máte rádi adrenalin? Spíš ne, což je vzhledem k tomu, jak často se do adrenalinových akcí pouštím, podivné.
64. Věříte na posmrtný život? Ten se asi musí zažít.
65. Věříte v Boha?: Mám k němu trochu komplikovaný vztah.
66. Chtěli byste žít v jiné době? Určitě. Chtěla bych být nesmrtelná a žít napříč celou historií lidstva. (A pak, že nevěřím na magii a tak. :D)
67. Zakládáte si na vzhledu? Ráda bych, ale není na čem zakládat.
68. Riskovali byste život? Kvůli čemu a pro koho, to je, oč tu běží.
69. Jste pomstychtiví? Ano, hodně. Jsem zlá a proradná.
70. Jste teď zamilovaní? Myslím, že ne.
71. Byli jste někdy na táboře? Od první do šesté třídy jsem jezdila na skautské tábory.
72. Vaše největší lež? "Já nelžu"...
73. Kdo je váš nejlepší kamarád? Můj táta si myslí, že počítač. Já bych tak ráda označila Iris, ale slovo nejlepší se pro ten vztah nehodí. Prostě nejideálnější člověk do přátelského páru.
74. Baví vás škola? Jak kdy a jak co. Nebaví mě písemky.
75. Co jste kdy komu záviděli? Třeba sestře velký pokoj. Nebo vrstevníkům postavu, vlasy nebo třeba tvar nehtů. Schopnost přinutit se něco dělat. Chytrost. Vtipnost. Takový vztah k penězům rodičů, který dovoluje utrácet a utrácet.
76. Řídíte se módou? Řídím se vlastním úsudkem.
77. Jaký používáte parfém? Občas ten svůj, Eternity.
78. Jakou značku jídla preferujete? Já nevím, jídlo má značky? Asi třeba "kvalitní" nebo "čerstvé" nebo tak něco, ne?
79. Co vás dokáže rozhodit? To, co mě unese. Nebo spíš to, co já neunesu. Mlaskání, srkání, pokašlávání. Šišlání nebo nesprávné vyslovování mého příjmení, které vůbec není složité.
80. Co chcete v životě dokázat? Vlastně to sama ještě tak úplně nevím, ale chtěla bych se nějak zapsat do povědomí. Chtěla bych něco udělat pro Česko, češtinu nebo třeba alespoň pro určitý okruh lidí. Samozřejmě mám v plánu vystudovat. Chtěla bych se stát polyglotem nebo hyperglotem. A tak dál. O tom bylo, je a bude ještě hodně na tomhle blogu napsáno.
81. Jste puntičkáři? Občas.
82. Plánujete dopředu? Možná až moc dopředu. Ale zůstávám u plánování.
83. Jste "citlivky" nebo "drsňáci"? Citlivka, která možná působí drsně.
84. Dokázali byste strávit celý život s jedním člověkem? Nikdy jsem to nezkoušela, ale asi ano. Jen nevím, o čem bych si s ním povídala, tenhle problém mám totiž pořád.
85. Jak jste na tom s inteligencí? Mohlo by to být lepší. Připadá mi, že nespadám do žádného z těch typů jazyková inteligence, matematicko-logická inteligence nebo ta třetí.
86. Máte rádi děti? Mám ráda Bětušku, ale jinak mám radši spíš lidi, s nimiž si můžu povídat tak nějak podle sebe.
87. Koho ze slavných nenávidíte? Asi Hitlera a Stalina, tak jako Iris.
88. Pochybujete o ostatních? Pochybuji o ostatních ve vztahu ke mně, o sobě, o všem. Vždycky...
89. Měli jste někdy depresi? Nevím, když jsem ji měla, nepřemýšlela jsem o tom.

BUDOUCNOST
90. Moje vysněná dovolená by byla: Nějaká neohraničená limitem, jen já, někdo blízký a nespočet možností - moře, hory, kultura, pohoda. A taky focení. Občas mi připadá, že zážitky podnikám především proto, abych je mohla fotit. Ale to jsem zkrátka asi já. Takže vysněná dovolená - počasí ideální na focení, fotogenická příroda nebo památky. Nebo aspoň já.
91. Můj největší sen je: Uskutečnit své sny.
92. Můj vysněný partner by měl být: Reálný, jak napsala Iris. Ale upřímně, potřebovala bych někoho, s kým bych si pořád měla o čem povídat, tudíž někoho s podobnými zájmy. Někoho, s kým bych mohla mluvit i mlčet, smát se i brečet... vždyť to znáte.
93. Moje ideální rande by bylo: Vydařené, romantické, přirozené a nezapomenutelné.
94. Kdybych si měl/a na opuštěný ostrov vzít jednu jedinou věc, byl/a by to: Loď, nebo i třeba loďka. S vesly. 
95. …a jednoho člověka? Někoho, kdo by uměl buď sestavit loď, nebo by byl aspoň dost silný, aby odvesloval k civilizaci.
96. Děti plánuju: Stejně tak jako všechno. S tím rozdílem, že vím, jaké to je starat se o dítě, takže se do toho plánování až tak nehrnu.
97. Vaše nálada teď? Skvělá, unavená, jakoby znovuzrozená.
98. Kolik je hodin? 20:48:54 (14.6.)
99. Co půjdete dělat, až dopíšete tento dotazník? Dodělávat prezentaci o porušování lidských práv na občanku nebo referát na hudebku shrnující všechna hudební období v české hudbě.
100. Na co myslíte? Na to, na co myslím. A taky na to, jestli mám nebo nemám začít dělat nemalé radosti. Začnu, ale otázkou je, kdy to udělám. Však mě znáte, raději nic neslibovat.


(S)mějte se!

Komentáře

  1. Odpovědět na otázku ohledně velikosti bot vůbec není jednoduché, třeba já mám v botníku boty od velikosti 38 do velikosti 42. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké, poznala jsem tě zase z mnoha různých úhlů, mám plno nových námětů ke konverzaci :-)
    Některé z těch písniček, které zmiňuješ, dokonce znám, třeba Jar of Hearts jsem jednu dobu měla moc ráda. A Everything at Once - to je od Lenky, jedné z mých oblíbenkyň? :-)
    Nevěděla jsem, že Tomio Okamura točí nějaké vlogy. Ale projevila jsi odvahu a přihlásila se k svým politickým názorům. Já osobně zrovna Úsvit přímé demokracie nepreferuji (myslím, že jsou dost pravicoví?), ale je pravda, že neznám jejich programy a tak. Třeba se mrknu na ty vlogy, abych měla větší představu.
    A nenapadlo by mě, že tvoje příjmení se dá nějak zkomolit. Co pak teprve musím říkat já :-D Bývám psána polsky a vyslovována nějak divně, jako by ti lidé vůbec nepřemýšleli. :-D
    Měj se a směj se. Moc dobře jsem si početla, ty "zlá a proradná"! :-D :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to už se nemůžu dočkat, až se v červenci uvidíme. Aby se nám to nakonec neprotáhlo na déle, když máme tolik témat. :)
      Ano, je to ono. Vždycky se mi to strašně líbilo v rádiu a tak, ale nevěděla jsem, jak se to jmenuje. A díky tobě jsem to zjistila! :)
      Já, abych se přiznala, o téhle straně mnoho nevím, ani o jiných stranách, kromě toho, co se běžně říká nebo o čem se baví rodiče. Ale ty vlogy Tomia Okamury jsou opravdu fajn a souhlasím s jeho názory. Nikdy jsem nepřemýšlela o tom, jestli jsem levicová nebo pravicová, na to mám asi ještě pár let času, než půjdu k volbám. :)
      Ty jsi opravdu chudák, co se týče tvého příjmení, musí být peklo opravovat ty lidi. :D

      Vymazat
  3. Děkuji, dala jsi mi hodně námětů na přemýšlení a možná i na článek - hlavně ve smyslu toho, jak se bojím, že nebudu tím, kým chci být a že budu či nebudu sama.
    Hodně věcí si na sebe prozradila, i když pár z nich už vím.
    .
    Btw: Máš z tanečních strach? Já se bála uplně strašně! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli ten článek napíšeš, mileráda si ho přečtu! :)
      Ano, mám z tanečních strach. Velký. Vlastně tam půjdu jen na naléhání spolužaček. Mamka mi řekla, že mi zaplatí ty kurzy a půjčení šatů na věneček, ale zbytek si prý budu muset dokoupit sama. To je jeden strach - že nezvládnu našetřit a nakoupit a že budu vypadat hrozně. Pak taky, že nebudu umět tančit (já vím, že jsem tam od toho, abych se to naučila, ale spíš se bojím, že mi to vůbec nepůjde a budu tam za exota, co si plete strany a neumí počítat kroky do rytmu :D). A že se mnou nebude nikdo normální chtít tančit, nebo že se mě kluci budou štítit a v pauze to, že na mě musí sahat, raději půjdou zapít. :D Kdyby se ti chtělo o tom taky napsat podpůrný článek, bylo by to fajn. :D

      Vymazat
  4. Na tohle kdybych měla odpovídat, musela bych si vyhradit dovolenou. Alespoň týdenní :D. Smekám, že jsi to zvládla v tak rekordním čase! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Fredy Kruger


    Reakce houmlessa Prohasky :

    ... " Odpovím na ffšecky otázky...
    na fšecky odpovím, - pakliže
    dáte mi nějaké peníze !

    ... mám dechovku rád !... ( i techno ! )
    a toto je zatím všechno !

    ... muž uprd se, ruku natahuje
    a výpověď tím, - takto protahuje !

    OdpovědětVymazat

Okomentovat