Jak mi chutná

Nejkrásnější je vždycky to, co voní výjimečností. Nejvíc chutnají jídla, která provází nezapomenutelné okamžiky. Nejoblíbenější jsou ta, k nimž jsme určitým způsobem připojeni.

Autor

Plavání lžíce
v salátovém moři,
lovení perel.

Sladce slaná chuť,
kterou ukusujeme
z pizzy Hawai. 

Chemická rozkoš
exotické pocity
tyčinka Margot.

Hovězí, knedlík,
všechno, co k babiččině
svíčkové patří.

Okaté barvy
plovoucí na hladině
horké polévky.

Hladové prázdno
vytlačily pocity
naplněnosti. 

Můj oblíbený salát se skládá z následujících surovin - těstoviny, bílý jogurt, kuřecí maso, okurky, rajčata, papriky, mrkve a všemožná další zelenina, co je po ruce, kopr, vajíčko a sýr. To bych mohla jíst od rána do večera.

Pizzu Hawai jsem měla vždycky z nabídek Pizzerií nejraději, ale zamilovala jsem si ji až na Maltě. :)

I když vím, co jsou tyčinky Margot zač a jak vypadá jejich složení, nedokážu na jejich chuť zapomenout. Ochutnali jste limitovanou edici s příchutí perníku? 

Babiččina kuchyň je celá výborná. Šunkofleky, palačinky, řízky, králík, dokonce i chleba mazaný babičkou chutná všemožně, jen ne obyčejně. A právě svíčková je ze všech těch jídel má nejoblíbenější - pěkně dva knedlíky, kus hovězího masa, brusinky, citrón, šlehačka, omáčka, ... 

Přestože nejsem polívková, pokud přede mě postavíte vývar složený jen ze zeleniny, možná kousků masa, třeba nějaké vajíčko, nudle, prostě taková směska dobrých věcí naházená do vody, pak si můžete být jisti, že talíř není třeba strkat do myčky.

A poslední z oblíbených chutí se pojí s něčím, co by chtělo rozvést až někdy jindy. :)

Komentáře

  1. Nejenže jsi mi udělala neskutečné chutě, ale také jsem ocenila zajímavý básnický obraz. Několik minihaiku a barvité představy.
    Salát vypadá vážně lákavě, a pizzu Hawai si taky občas ráda dávám, kombinace šunky a ananasu mi lahodí.
    Polívky mohu i čiré i bílé i klasicky zasmažené, musí mít jen jedno - dobrou chuť.
    Tyčinka Margot je nebezpečně návyková, ale perníkovou příchuť jsem myslím neochutnala. Nebo ano?
    A babiččinu kuchyň pořádně neznám, moje babičky jsem si moc neužila. Zato máminu kuchyň bych srovnala s těmi babiččinými.

    OdpovědětVymazat
  2. :) Tak dneska asi poobědvám "tvůj salát" :) Ale Margotky jsem teda vždycky nesnášela :D
    .
    Poslední z chutí bych četla rozvedenou velice ráda ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné zamyšlení o jídle :) Vzpomínám na to, jak mi babička, když jsem byla malá, dělala pudink do hrníčku a k snídani vždycky míchaná vajíčka. Od maminky je nejlepší její kuře na smetaně se špagetama. Jo, jsem sice po obědě, ale dostala jsem zase hlad :D

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezké haiku. To by se Japonci divili, že tady u nás umíme psát jejich haiku i o svíčkové. :-D Pojala jsi tento úkol velice originálně, na většině oblíbených jídel se shodneme. Akorát Margot nijak zvlášť nemiluji - tu perníkovou jsem nějak nepostřehla, škoda, perník mám ráda. :-D
    My nejsme moc kuchařská rodina - ale mamka umí skvělé řízky a lehký bramborový salát. A taky bramboráky.
    A "chleba mazaný babičkou" je fakt vtipné slovní spojení, když se to vytrhne z kontextu. :-D Chudák babička.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pět minut mi trvalo, než jsem pochopila, proč je babička chudák. :D

      Vymazat
    2. To bylo vtipný, kdyby tu byl lajk, dám ti ho. :-)

      Vymazat
  5. .. už mi kručí v břiše O:) tvé psaní se tolik změnilo..
    A co vzduch? Jak chutná? Je taktéž jídlem?

    OdpovědětVymazat
  6. Ty bláho, ta fotka!! :-D Chci to hned teď, a to jsem najedená!! :D

    OdpovědětVymazat
  7. Perníková margotka? Pomoc, mně něco uniklo! Kde to prodávají? A prodávají to ještě? Ááá!!!

    ...ehm ehm...

    Tvá gurmánská haiku jsou parádní! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikde ve velkém obchodě jsem ji neviděla, ale v jednom malém ve Slaném mají ještě dvě velké krabice. Kdybys chtěla, můžu ti jich pár koupit a poslat/předat. :)

      Vymazat
    2. To je dobrý, to rozhodně nemusíš, ale děkuju ti za ochotu :-) Co je ve Slaném, musí být i v matičce Praze! Vyrazím na průzkum krámů. The Gingerbread-Margot Adventure of Opožděná Annika začíná! :-)

      (Člověk si to zkouškové musí nějak zdobrodružňovat! :-D )

      Vymazat
  8. Já si připadám na jídlo velmi vybíravá. Hlavně se vyhýbám uzeninám, sýrům, houbám, masu. Ale pokud mi něco chutná, je to láska na dlouhý život. :3 Margotku mám ráda, ale jen malou. proto mi vyhovuje ta Artemis, nebo tak nějak se jmenuje. Zase tu určitě vymýšlím divné názvy. Ale je malá a sní se jen tak. Na tu velkou musí být více lidí, protože já si kousnu a mám dost.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat