Co dovede zachránit den

Strávila jsem poměrně dlouhou dobu tím, že jsem přemýšlela, jak tento úkol Hřejivé výzvy pojmout. Mohla bych se například rozepsat o fiktivních hrdinech, kteří si získali mé srdce a navzdory nepříznivému vztahovému počasí v realitě mě dokázali pobavit, přiměli mě na chvilku zapomenout. Nebo bych například mohla psát o skutečných lidech - to jsem si uvědomila, když jsem nedávno třídila dopisy a pohledy od blogerů, na které mám vyhrazenou velkou krabici. Všichni, kdo si kdy vynahradili čas a napsali mi v jakékoliv podobě přívětivá slova, jsou zachránci dnů, které by jinak nespíš šly do kytek. Mohla jsem toho psát tolik, mohla jsem vám naservírovat dlouhý článek, který by nikdo nedočetl do konce. Jako obvykle je to všechno nakonec úplně jinak.

Toho detailu, že je na budíku dvanáct hodin, i když já vstávám nejpozději o víkendu v osm, si nevšímejte, fotka je stará a pouze ilustrativní.



Když zdá se mi příjemný sen,
tak mi nevadí, že můžu zaspat,
budík je věc, co mě přinutí vstát,
co dovede zachránit den.

Když se musím vypravit ven,
čekání se nikdy vyhnout nedá,
kniha je věc, co náladu zvedá,
co dovede zachránit den.

Když v ranním autobuse jsem,
těžko můžu neposlouchat lidi,
hudba v uších, věc, co mi klid zřídí,
co dovede zachránit den.

Když oko zří tabulky cen,
zmateně ve svých kapsách nehledám,
svačina je věc, co ráda si dám,
co dovede zachránit den.

(Mělo to být sice o superhrdinech, ale vždyť je jedno, zda den zachrání živá či neživá věc, hlavě, že to udělá.)

Komentáře

  1. :) Oslava všednodennosti a tak to má být...
    Vlasti, přeji úspěšný a příjemný rok 2015 - ať se vylepší to, co se vylepšit má a to, co už lepší je, ať lepší zůstane :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně! Proč by věci nemohly být superhrdiny? :-)
    Krásná básnička, jako vždy. Všednodenní a zároveň nevšední.

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle se mi líbí, právě ty maličkosti, které dovedou udělat den snesitelným nebo příjemným. Dobřes to vystihla a vlastně je to lepší než článek o superhrdinech.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je velmi nápadité :D, o takové výzvě, ale slyším poprvé, takže si o ní něco zjistím. Básnička se ti moc povedla ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda ti na všechno odpovím, jsem spoluautorkou této výzvy. ;)

      Vymazat

Okomentovat