Vesmír

Je těžké napsat příběh o vesmíru. Proč? Už jen to slovo, vesmír, je samo o sobě příběhem. Ukrývá se v něm patnáct miliard let vzniku, zániku, změn a životatvorných procesů. Však si vzpomeňte na hodiny zeměpisu, na úchvatné dokumenty o Velkém třesku, na prvního člověka na měsíci, na neuvěřitelné fotografie přibližující slunce, galaxie a nekonečné prostory. Nakonec jsem usoudila, že nejsem schopna dvou věcí - vymyslet vlastní příběh o vesmíru, ani sepsat, jak se věci měly. A na scénu se prodírá ta neumětelská múza a chce, abych jí dala trochu prostoru. Inu, proč ne, nesmím ji urazit. 


Vesmír. Rozpínavé nekonečno kolem nás i v nás. Nic a všechno. Shluk a rozptyl hmoty. Živá energie a mrtvý život. Vesmír na obloze a obloha ve vesmíru. Dává a bere. Září a zhasíná. Je. My jsme vesmír.


článek je součástí Hřejivé výzvy 

16. Příběh o vesmíru


o výzvě, jejích úkolech a pravidlech se můžete dočíst tady

"Kouzlo" obrázku spočívá v bílém papíru, tužkou předkreslené osmičce, textu mou oblíbenou fixou a přidání textury v online programu. To jsem ale umělec, že. :D Jinak si samozřejmě uvědomuji, že můj příspěvek k šestnáctému úkolu zcela neodpovídá zadání - není to ani příběh a dokonce ani nějaká jiná psaná forma, spíš taková... skládanka slov.. :) 

Komentáře

  1. Já svůj Příběh o vesmíru vyřešila dosti podobně. To téma je složitější, než jsem si myslela!
    A ten obrázek je krásný, máš sympatické písmo a nejspíš mnohem vyspělejší grafické technologie, než já (například s texturami pracovat neumím). Pro mne jsi vesmír vystihla bravurně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :)
      Inu, není to žádná technologie, ale program PicMonkey. Štve mě sice, že je tam většina věcí placených, ale když si tam v menu dáš Textury, můžeš si to tam prostě nastavit a žádné grafické dovednosti k tomu nepotřebuješ. :D
      Nevím, jestli je mé písmo sympatické, ale každopádně jsem se snažila, aby bylo čitelné. Obvykle píšu psace. :D

      Vymazat
  2. Vůbec nevadí, že neodpovídá zadání; náhodný čtenář si tuto skládanku slov užije i tak. :) Já miluju to, když si uvědomím nikoli to, že žiju na planetě Zemi, ale že žiju ve vesmíru, v jednom z ramen Mléčné dráhy. Obrovské galaxie, trvalo by několik desítek let, než bychom doputovali k naší nejbližší hvězdě, a těch hvězd je v Mléčné dráze několik set tisíc! I tak je Mléčná dráha zanedbatelný flíček v tom obrovitém dýchajícím "něčem", ve vesmíru. :) Žijeme ve vesmíru. My vesmířané! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vesmířané nesmíření s vesmírem. :D

      Vymazat
  3. Tento úkol Hřejivé výzvy jsi pojala opravdu zajímavě a dobře jsi vystihla vesmír :) Moc se mi líbí ten obrázek :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat