I swear by the moon and the stars in the skies

Pokud vás někdo drží za ruku, ještě to nemusí být láska. Teprve až vás chytne za srdce, můžete si být jistí.
Milovat znamená jednat tak, aby druhý pochopil, že je krásný a jedinečný. (Publilius Syrus)


Je to zvláštní a přesto přirozené. Zmatené pocity mi neřízeně hlavou víří ve své neobyčejnosti a já si hraju na jejich královnu, přestože ruku v ruce se zamilovaností už vládlo nespočet (nejen) dívčích srdcí. Všednodennost mi dokazuje pomíjivost téhle pubertální chemie cítění a výjimečné chvilky nad přislazenými řádky knih pro mladé nebo dnes již retro hudba s dokonalými texty mi dávají příležitost snít. Představovat si ho takového, jaký je, jak dělá něco, co by sice bylo opravdu krásné, ale co by nikdy neudělal.

Láska se jako slza. Rodí se v očích a padá k srdci. (William Shakespeare)

Princ na bílém koni neexistuje. Ten můj by byl starší než já, třeba ne přehnaně dokonalý, ale mohla bych se na něj spolehnout, opřít se o něj a vědět, že on cítí to samé. Doplňoval by mě svou manuální zručností, smyslem pro humor, otevřeností společnosti a nepřelétavým chováním. Nesl by zodpovědnost za mé bláznovství. Nebyl by to žádný potetovaný podivín s nesmyslným hudebním vkusem, jehož největší denní starostí je otázka, co si vzít na sebe, komu se zasmát a co se pokusit sabotovat ve vlastní prospěch. Uměl by se hezky upravit a rozhodně by spolu se mnou vedl kulturní život, ale nezdráhal by se ukázat to, co já považuji za jeden ze symbolů mužnosti. Usměrňoval by mé příliš rychlé zápaly, které se stejně nerozhoří, a hospodařil by se společnými penězi s přiměřenou šetrností. Nerozděloval by světy na mužský a ženský a respektoval by mě jako rovnou osobnost, která by k němu přesto vzhlížela. Nebál by se manželství, domku se psem a několika dětí. Nezkysl by večer co večer u nesmyslných stříleček na Nově. Vcítil by se do mě, když bych byla na dně a neurážel mě. Měl by spoustu chyb, které bych vyplnila svými dostatky a naopak. Byl by to můj princ.

Je třeba být si trochu podobní, abychom si rozuměli, ale trochu rozdílní, abychom se milovali. (Epiklétos)

Princ na bílém koni existuje. Někde tam je, prohání svého bělouše a třeba mě taky hledá, ale to povídejte srdci puberťačky. On je mladší, příliš často hraje na svém tabletu pro mě nepochopitelné hry, svýma modrýma očima vidí svět dosud z dětské perspektivy a pokud něco nemusí, neudělá to. Jenže právě proto vidím v jeho osobnosti něco ze svého prince. Právě proto se uspokojuji myšlenkou, že se jednou podívá mým směrem a třeba neuvidí jenom tlustou holku schovanou před vlastní bezradností za zamilovaným papírovým příběhem. Nespěchám, ale zároveň se bojím, aby pak už nebylo pozdě. Nejsem na jeho pohled připravená a on očividně také ne, ale je možné, že až připraveni budeme, naše známost se stane minulostí. Třeba je to tak dobře, třeba ho odežene můj žárlivý princ. A třeba to bude všechno úplně jinak...


Kdo ví, jakou cenu má láska? Jenom ten, kdo miluje, a ten, koho nikdo nemiluje. (Thomas Mann)


Do té doby asi zůstanu u toho, co jsem dělala doposud a počkám si, jak se všechno vyvine. Budu si pouštět Elvise Presleyho a dnes objevenou písničku I swear, jejíž text mě dojímá. Budu si přeříkávat slova, o nichž vím, že je od svého prince, který poetou nejspíš nebude, neuslyším. A neuslyším je ani od něho, přestože je pro mě jeho chraplavý zpěv rajskou hudbou. Je to těžké. Uspávám dívčí rozjařenost čtením citátů o lásce a rozjímám nad výzvou, kterou vám zítra s Iris představíme. Je tam několik bodů, k nimž se myšlenky na něj s magnetickou silou vracejí, takže pokud si do hřejivého šálku mé tvorby budete chtít dát několik kostek cukru, nemějte strach, o ten nouze nebude.

Někdy stačí malá chvilka na to, abychom si někoho oblíbili, ale nestačí celý život, abychom na něj zapomněli. (Alfred Binet)

Komentáře

  1. Písnička i citáty se mi moc líbí. Pamatuji si, že i já měla období, kdy jsem si často četla zamilované citáty. Můj oblíbený zněl nějak takhle; "Nikdo není dokonalý, dokud se do něho nezamiluješ."
    Předpokládám, že každý si jednou najde svoji "druhou polovičku," ačkoliv já sama o tom nejsem příliš přesvědčena (to ale není moc povzbuzující pro někoho v tvé situaci). Já hledání prozatím vzdala.
    Ale On, jehož v tomto článku popisuješ, mi silně připomíná jednu moji dětskou "lásku" (spíše platonickou). Zatím jsem o této nedávné kapitole svého života s nikým moc otevřeně nemluvila, ale předpokládám, že Výzva mne donutí se rozepsat i na toto téma.
    Děkuji za tenhle článek, protože je v něm tolik věcí, které jsem párkrát pocítila i já.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je možné, že i On je pouze platonická láska, bez kterých se zjevně dospívání neobejde. V červnu jsem o něm napsala článek, tak se můžeš podívat... ;)

      Vymazat
  2. Máš moc pěkné představy o svém budoucím "princi na bílém koni". Dokonce takové reálné, a myslím že by se ti mohly splnit. Žádný boháč, který by tě nosil na rukou a zahrnul veškerým bohatstvím, ale normální kluk se smysle pro humor, který by něco uměl, a nebyl nafoukaný, byl sympatický a pohodářský, se kterým by sis rozuměla a se kterým by ti bylo dobře. A jemu s tebou. To se mi líbí, to je moc pěkný sen a takového prince na bílém koni bych ti moc přála.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná písnička. A krásné povídání. Ke mně přijel princ na bílém koni, když mi bylo 18 a vůbec nemyslím, že to bylo pozdě, chce to jen nechat tomu volný průběh a hlavně se v tom zmatku neutápět... Trochu mi ta úvodní věta připomněla, jak jsem šla s maminkou po městě za ruku a lidé na nás koukali jak na blázny. To je to tak strašně divné?

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy: Děkuji.. :)
    Janinka: To jsem moc ráda, že mi potvrzuješ, že existuje. Kdy přijede, to nikdo neví. :)
    A ano, nechápu, proč by to mělo být divné. Když za ruku držím svou malou sestřičku, taky se po mě nikdo neotáčí. A k matkám máme přece mnohem hlubší vztah...

    OdpovědětVymazat
  5. Určitě existuje. Tvůj princ na bílém koni určitě jednou přikluše a v nestřeženém okamžiku se tě chytí a už tě nepustí. Láska přichází teprve, když jí nečekáš.
    Ráda bych ti v tomhle nějak pomohla, ale moje duše je ještě mladší než ta tvoje a tudíž asi jediné co ti můžu říct je, abys to zatím hodila za hlavu. Já taky doufám, že toho prince jednou potkám. Někdy v pošetilosti doufám, že se najednou objeí u nás ve třidě a bude to tak romantické, tak jako v zamilovaných knížkách. Ale potom, když mi prostě kluk napíše, že jeho život stojí na hovno, protože mu chybí hezká holka a já jsem nejhezčí co zná a chce mě jen kvůli tomu, tak mi dojde, že na prince si ještě chvíli počkám. Doufám, že sis z tohoto komentáře něco vzala, V.
    A děkuji za upřímný názor k Vivien ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Mé přízemní já mi říká, že bych peníze do ruky nikomu nesvěřila. A taky mi našeptává, že momentálně jsem to já, kdo se bojí domu, psů a dětí...
    .
    Občas mi to přijde až neuvěřitelné, kolik skvělých lidí kolem sebe člověk má. Když toho moc neočekáváš a dokážeš respektovat to, co respektovat jde, asi máš vyhráno. A nedokážu spočítat, kolikrát jsem si řekla: "My jsme se pro sebe narodili." .. a paradoxní je, že jsem si to nemyslela jen u jedno osoby... takže asi tak :)
    .
    Princů kolem tebe ještě bude, až ti z toho půjde hlava kolem :)
    .
    Jo a! Mé poživačné já ti radí, ať jdeš do všeho po hlavě! Protože dodneška mě mrzí, že jsem nezjistila, zda je má tajná láska ze základky opravdu tak romantická nebo ne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž bych ty prince začala potkávat. :-)
      Kéž bych se uměla vrhat po hlavě, nebát se odmítnutí.. :-)

      Vymazat
  7. Milá Vlasti,
    rozumím Tvým pocitům. Já se jako mladší hnala za Láskou, chtěla jsem najít svého osudového prince. Ale dlouho nic. A pak přišel jako blesk z nebe. Najednou mě pozdravil, já mu napsala, šli jsme ven, pak do kina a bylo jasno. Už uplynuly 3 roky a já si jsem naprosto jistá, že on je můj princ na bílém koni. Miluji ho nadevše a můj život je neprodleně spojen s ním. Už jsem se vzdávala, že najdu toho pravého, ale vše se odehrává v ten správný čas. Proto vytrvej, Tvůj princ jednou přijde :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já ti tvého prince moc přeju. :-)

      Vymazat

Okomentovat