Letní bytí

Už je to nějaký pátek, co jsem se neponořila do vzpomínání. Inu, také nebylo moc na co. Ale v posledním týdnu se několik věcí, které stojí za zapsání do neoficiálního deníčku přístupného všem. 



Pravdou je, že během těch parných letních dnů se mnoho věcí dělat nedá. Jistě, jde jezdit na výlety do zajímavých míst České republiky, kam bych se moc ráda podívala, můžu pozorovat přírodu za objektivem foťáku, nechat se ovívat dusným větrem při jízdě na kole, ale když ve stínu převládá 35°C, nějak se mi vůbec nic z mých oblíbených letních činností dělat nechce. Na výlet nejedeme, protože s Bětkou se v tom vedru vláčet je opravdu nemyslitelné. Příroda už je sluníčkem prozářená až až a nechce se nechat ozařovat ještě nějakým fotoaparátem - jinak řečeno, nemám inspiraci k focení a ani chuť plížit se na mise za zvěčněním letních rostlinek. 

Ale i přesto se mi pár zážitků během uplynulého týdne podařilo ulovit. 

Prvním z nich je návštěva naší chatky v osadě Jarov poblíž Zbraslavi, vlastně jen na druhém břehu. Jezdíme tam pravidelně každý rok s dědou a babičkou, letos jsme nevynechali. Pravda, náš pobyt trval jen dva dny, ovšem byly příjemné. 

Snažila jsem se si okamžiky strávené téměř v lůně přírody, na okraji dubového lesa a u břehů královny českých řek užít co nejvíc, neboť není jisté, jestli chatku ještě někdy navštívíme. Možná ji totiž prodáme, těžko říct, jestli by si někdo v dnešní elektrické době chtěl pořídit malou chatičku v kopci bez přívodu vody a plynu, s kadibudkou a pavučinami v rozích. 

První den jsme se trochu zabydleli, šli se projít po okolí a večer jsme hráli prší. Téměř se mi podařilo zvítězit, ale o několik bodů mne předběhl děda. A druhý den naše kroky vedli po Lhotecké naučné stezce, zhruba šest kilometrů podél čistého lesního potůčku. Příjemný klid a chládek. 

Byly to opravdu odpočinuté a trochu jinak strávené dva dny, než na jaké jsem si o prázdninách zvykla. Mou denní rutinou doma je totiž vstávání kolem šesté, snídaně, procházka s Bertíčkem, nicnedělání, odpolední procházka s Bertíčkem a osvěžení v babiččině v bazénu, večerní sprcha a spánek. To je zábava, co? :) 


Dalším neobvyklým zážitkem je navštívení Metropole Zličín. Ne, že by mi někdo něco kupoval, ale společně se strejdou a jeho přítelkyní jsme vyrazili do kina na nový český film Revival. Zprvu jsem od něj podle traileru nic moc neočekávala, ale příjemně mne překvapil svým typicky českým humorem a výpravným příběhem neobyčejně obyčejného zpestření života starých přátel. 

Víc o filmu se chystám někdy v průběhu týdne napsat do samostatného článku. ;) 

Jistě se i u vás včera v noci ozývalo strašidelné burácení větru, hřmění a velké dešťové kapky a kroupy bubnovaly na střechu. Nočním osvětlením se staly zářivé blesky křižující oblohu a vzduch se náhle ochladil a pročistil to dusné ovdzuší posledních dní. Samotnou bouřku plnou svítivých záblesků na obloze se mi zachytit nepodařilo, ale ticho před bouří zvěčněné mám. Fotek není moc, ale asi je zveřejním někdy v dalším článku, pokud se k tomu dokopu. :D 


A poslední událostí tohoto týdne se stala příjemná novinka. Máme koťátko! Malé, černobílé, modrooké, umňoukané, roztomilé koťátko, kterému mamka dala jméno Jane. Prý slečna Jane, inspirováno slečnou Marplovou. :) 

Vlastně bychom ho neměli, kdyby táta tento týden neodjel s přáteli na cyklovýlet po Vysočině. 

Asi před dvěma lety jsme tátově kolegyni z práce dali koťátko naší Máši (ta nám asi o tři měsíce později někam utekla, je možné, že se připletla do cesty myslivcům...), která letos v létě porodila své mňoukavé poklady. Já i Anča jsme byly pro, abychom si jednoz těch pěti drobných zázraků vzali, ale rodiče váhali. S Bertíkem žádné problémy nehrozí, vždyť o Mášina koťata pečoval pomalu jak o vlastní, dokonce spala v jeho pelíšku. A ani Bětka není bod nárazu. 

Nakonec si mamka tajně (Anča, která je na táboře ani táta o tom nevědí) vzala včera večer jednu kočičku, podobnou Mášence - i s tím puntíkem na čumáčku. :) Více fotek přidám také někdy příště, ono fotit tohle neposedné kotě není vůbec jednoduché! ;D 

A já si myslela, že se během mého letního života vůbec nic neděje! :) 
Naslibovala jsem vám tři články, tak snad nebudu líná a napíšu je co nejdřív. ;) 

Krásné léto!
Kariol

Komentáře