Mé oblíbené písničky #7

Už dlouho jsem s vámi nesdílela písničky, které ráda poslouchám. Vlastně jsem takovýhle článek chtěla přidat v průběhu června a měl být tematicky zaměřený na písničky, které nějakým způsobem odkazují na Boha, ale nakonec jsem to nerealizovala, asi nebyl čas nebo chuť nebo co. Dneska písničky vybírám náhodně, byť se některé červnové objevují také. A jsou trošku smutné, tak se nelekejte. :)
Ist Da Jemand - Adel Tawil

Jednu německou mi musíte odpustit. Mám ji strašně ráda díky jejímu textu, který dokázal v pravou chvíli malý zázrak.. Bylo to jednou večer, nebyla jsem ve své kůži, je jedno proč. Modrý nebyl k dispozici a na mě přišly chmury, co se sebou, co s budoucností a tak, znáte to. No a pustila jsem si tuhle písničku, kterou jsem opět našla náhodou... Nejprve je nastolena otázka přesně tak, jak vytane na mysl obyčejnému člověku.. "Je tu někdo, kdo mi rozumí, kdo mě potřebuje, kdo mě má rád?". Teprve na konci písničky se dozvíme, že ano. Opravdu tu někdo je. A věřte nebo ne, mně to v tu chvíli strašně pomohlo. Že občas něco víme, ale neuvědomíme si to. 

Warrior - Beth Crowley

Tuhle písničku na mě, jak už tomu tak bývá, vychrlil automatický přehrávač na Youtube. Už na první poslech mě nějakým způsobem oslovila, dokonce jsem se ji už naučila nazpaměť. To tak s písničkami mívám. Když si ji zpívám, mám pocit, že je o mně. Co se videa týče, strašně se mi líbí tyhle fanmade koláže. Těch tu bude dneska hodně. Tohle je z Divergence a ač znám jen první díl, přijde mi to jako pěkná ilustrace pěkné písničky. 

You Don't Know - Katelyn Tarver

Tuhle písničku jsem nenašla až tak náhodou, byť mi ji taky random dohodilo Youtube. Hledala jsem takové smutnější písničky, taky už si nejsem úplně jistá proč. Ale bylo to během týdne v lázních. A tahle tak perfektně sedí.. na všechno. Na všechny. "Nedívejte se na mě, jako byste mi rozuměli. Nechte mě být." Občas totiž smutním bez příčiny, jen proto, že taková někde v hloubi umím být. 

Let Her Go - Passenger

Tak, dostáváme se k slibovaným videím od fanoušků. Videí s HP tématikou je tolik, že jsem na ně na všechna ani nemohla koukat. Ale viděla jsem jich dost a je to nádherné. Videa, která propagují ship Harry a Hermiona, Hermiona a Draco, Harry a Ginny... Musím se přiznat, že zrovna Harryho a Hermionu jsem k sobě nikdy nechtěla dávat. Nikomu jsem nechtěla měnit jeho úlohu v příběhu. Nevím, možná proto, že jsem to četla v útlejším věku, vzala jsem vztahy v HP tak, jak jsou. A Rona a Hermionu mám moc ráda. ♥ (A Let her go určitě všichni znáte, ale mně se zalíbila teprve nedávno. Kolik věcí si uvědomíme, až když je ztratíme?)

I Never Told You - Colbie Caillat

Když jsem tuhle písničku poslouchala poprvé, bylo to na Spotify. Dala jsem si tam automaticky přehrát zpěvaččino album, v němž tato písnička, mně tehdy úplně neznámá, taky zaznívá. Jakmile jsem slyšela to první "I miss those blue eyes, how you kiss me at night", zpozorněla jsem. Mám ráda písničky, které jsou mi.. blízké. A to tahle asi je, občas. 

Fight Song - Rachel Platten

Tahle písnička je na Youtube v různých fanmade verzích strašně často, protože prostě.. kdo by nebyl občas ve filmech bojovník, že jo. Ale jak jsem už řekla, já mám ráda Harryho Pottera. A mám ráda, když je písnička namixovaná s hláškami z filmů, se zvuky, které mi film ještě víc připomenou. S kouzly, z nichž mrazí. Toho se asi nikdy nezbavím. 

Mimochodem jsem tuhle písničku, byť asi není jedna z těch nejlepších, které znám, poslouchala jednoho vyhořelého dopoledne u Modrého. Nechtěla jsem ho otravovat svojí sklíčeností, tak jsem si nasadila sluchátka a na plnou hlasitost nechala vyřvávat, jak to zvládnu a že v sebe věřím. Bylo to fajn, ale nakonec stejně pomohla až dlouhá procházka, při níž do mě Modrý pořád hučel, že to zvládnu a že bych si měla víc věřit. 

Time Of Our Lives - Tyron Wells

Tohle je jedno z mých nejoblíbenějších videí. A jedna z nejoblíbenějších písniček v posledních několika měsících. Intenzivně jsem ji začala poslouchat na přelomu května a června, protože jsem se tehdy bála, že v určitých oblastech mého života nastávají určité změny. Taky se mi u téhle písničky chce vždycky nějakým způsobem brečet.

Inner Demons - Julia Brennan

Myslím, že tuhle písničku už jsem tu někde sdílela. Nějak se mi vepsala do srdce, zcela nepozorovaně. To jsem takhle šla před pár dny od babičky, dostala jsem od ní vyhubováno kvůli sestře a nějak mi to zabilo dobrou náladu, a zpívala jsem. Chtěla jsem zpívat jinou písničku, ale na její slova jsem si nemohla vzpomenout. Místo ní mi na jazyk přišla tahle a docela mě to překvapilo, že si její text pamatuji. Vlastně mě to překvapilo tak, že jsem se musela pousmát... 

I'll Be OK - Nothing more

Už jsem vám vylíčila, jak jsem přišla k té které písničce. O této však nedokáži nic moc povídat, protože.. prostě to je jedna z písniček, které si člověk pouští pořád dokola, protože je na nich něco. Něco, z čeho trošku mrazí, něco, co se trošku dotýká nitra, něco, nad čím se chce brečet a něco, co nechává člověka netečného. Nebo ne?

When She Cries - Britt Nicole
Tuhle písničku jsem našla, když jsem si pár měsíců zpátky pouštěla Nightcore playlisty. Hodně jsem při ní přemýšlela. O životě, o lidech, o konkrétních lidech. A o bohu. To bych ale dnes asi nerada rozebírala, o tomto tématu chystám jednoho dne článek. :)

A co posloucháte vy? Necháváte youtube, aby vám vybral písničky? Jaký druh videí máte k písničkám rádi? A jak se jinak máte?

Komentáře

  1. Zajímavý hudební vkus :) Let her go je prostě srdcovka a nikdy se mi nestalo, že by mi nenahrnula slzy do očí! :D Já si poslední dobou našla svoje v rapu. Jak v českém( i když musím podotknout, že mě opravdu musí rapper zaujmout, některé dnešní texty jsou doslova s prominutím o hovně :D)
    Jinak poslouchám to, co mě zaujme, nehledě na hudební styl :) pěkný blog, chválím!
    http://essdeesthoughts.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rap není špatný, ale tam jde pak hlavně o ten text, ne o hudbu, a když je text blbý.. no, co si budeme nalhávat, občas někteří interpreti stojí dost za houby. :D
      Děkuji a měj se fajn! :)

      Vymazat
  2. Tak všechny Harry Potterovské jsou super. Já jsem spíše na punk/rock. A je zvláštní, že němčina se mi jako jazyk neuvěřitelně líbí, ale písničky? Bleee. :D
    THE WORLD BY MARIA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já si právě k němčině vybudovala silný vztah i na základě písniček. :D Třeba Revolverheldi nebo Silbermond jsou prostě pořád srdcovky. A Eisblume. :D :3

      Vymazat
  3. Ever wanted to get free Facebook Followers & Likes?
    Did you know that you can get these AUTOMATICALLY & ABSOLUTELY FREE by using Like 4 Like?

    OdpovědětVymazat
  4. QUANTUM BINARY SIGNALS

    Professional trading signals sent to your cell phone every day.

    Start following our signals NOW and gain up to 270% a day.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky