Týden v lázních | Nemalé radosti #23

První týden prázdnin za námi. Proč, proč to tak rychle letí, ptám se a modlím se, aby se čas trochu zpomalil a já si léto stihla vychutnat ještě víc. Léto, pěkné počasí, žádný spěch a žádné vnější starosti typu škola. Jen já, lidé kolem mě, mé koníčky a má předsevzetí. Bylo by to krásné. Ten první týden se ale nesl v příjemném duchu a mám z něj i takhle zpětně docela radost. Takže proč se nepodělit? 



1. 
První prázdninový týden jsem strávila s rodinou - máma, táta a obě mé sestry - na Slovensku. Obvykle jezdíme na dovolené na místa, která má táta v rámci práce levnější, tentokrát jsme se však vydali do úplně jiných končin. Tátův kolega byl loni v Turčianských Teplicích taky a nemohl si to vynachválit, takže jsme se do čtyřhvězdičkového lázeňského areálu vydali rovněž. 

Ani nevím, co jsem očekávala. Když se rodiče někdy v dubnu ptali, jestli chci jet, řekla jsem, že jen pod podmínkou, že pojede i starší sestra, tou dobou ještě pobývající v Americe. Musím se přiznat, že to nebylo zrovna taktické, protože jsem měla celý týden střídavě chuť se odstěhovat na balkón a střídavě chuť tam odstěhovat ji. Jsme jako voda a oheň - já si čtu, ona se maluje. Ani jedna pro druhou nemáme pochopení. Rodiče by byli nejradši, kdybych já si míň četla a ona se míň malovala a nějak jsme si ty činnosti namíchaly, ale znáte to. Nicméně po prvních dvou dnech, kdy jsem zjistila, že asi nejsem normální holka nebo co, jsme se spolu sžily a pak už to bylo fajn. Koneckonců, před kým jiným můžu být stoprocentně sama sebou když ne před sestrou. A naopak. 

Turčianské Teplice jsou městečkem paradoxů. Čtyřhvězdičkový hotel, ale také spousta takových polorozbořených budov.

Radost mi na celém pobytu dělala spousta věcí, o některých se zmíním ještě v následujících bodech. Mezi nedílné součásti Zlatých Kúpelí ale patřilo vynikající jídlo (snídaně, obědy a večeře ve formě švédských stolů) a spousta procedur, jak už to tak v lázních bývá. Asi nejvíc se mi zamlouvaly parafínové a parafangové obklady na záda a masáže, byť jsem z postele (spolu s hroznou WiFi snad jediné negativum, strašně z ní bolela záda!) byla celá rozlámaná, a tak to trochu bolelo. Takhle zpětně mi úsměvná připadá i procedura "Strídavé nožné kúpele". Šedesát vteřin v horké vodě, pak šedesát vteřin ve studené, pak se to třikrát opakovalo. Nebudu lhát, myslela jsem, že umřu. :D 

Kromě toho bylo v Turčianských Teplicích hezky. I déšť se tam zdál příjemný, protože jste vlastně ani nemuseli opouštět lázeňský areál. Mimo hotel však byl krásný park s budkami na knížky a neobvyklými lavičkami, velký aquapark, který ocenila především mladší sestřička, a pěkná kolonáda. Po večerech jsem se toulala k vlakovému nádraží a snažila se rozpoznávat vlaky. To je takový můj rituál. 
Budky na knížky! ♥ A nádherně pomalované.
Bětuška se poprvé naživo setkala se slovenštinou. Byla z ní nadšená. Objednávala si zmrzlinu a pořád říkala "Do videnia" a tak. Legrace.

2. 
Velkou radost mi dělaly knížky. Mám já to ale štěstí, že si dovedu vybrat přesně takové kousky, které se na dovolenou hodí. Dočetla jsem pátý díl Husitské epopeje, úplně jsem se rozplývala, smála a nadšeně prokousávala Babím létem od Magdy Váňové (myslím, že o tom bych někdy měla napsat, ale znám se) a zpříjemnila si posledních pár dní knížkou Where She Went. Překvapilo mě, že mi ta angličtina nedělala ani trošku problém, prostě jsem četla a hltala a najednou byl konec. Škoda, že to není mými jazykovými schopnostmi jako spíš snadno pochopitelným textem. Jsem nicméně ráda, že mi ve výsledku tyhle tři knížky vystačily, bála jsem se, že v pátek a při sobotní cestě domů nebudu mít co číst. Naštěstí mě po večerech trápilo také duolingo, kdyby ne, nevím, co bych bez knižního rozptýlení dělala. 

3. 
Občas mám chuť dávat si bláznivé výzvy. Když jsme minulou neděli do lázeňského areálu přijeli a ubytovali se (pokoj 1319, pěkně prosím), zjistila jsem, že přímo z chodby mám výhled na venkovní plavecký bazén. Ještě ten den jsem si šla nadšeně zaplavat a nějak jsem se rozhodla, že by bylo fajn využívat tuhle možnost každý den. No a tak jsem každý den uplavala šedesát bazénů. Někdy ráno, někdy odpoledne, jak se mi to sešlo s procedurami. Jednou jsem plavala za deště, párkrát jsem v bazénu byla skoro sama a pak se také stávalo, že tam byl nával důchodců, ale paradoxně kličkovat mezi nimi byla trochu větší zábava. Sestra mě chtěla párkrát následovat, ale plavání ji nebaví. Rodiče se smějí mé levotočivé pravé noze. Ale co. Výzvu jsem si splnila a za červenec mám tak naplaváno krásných devět kilometrů
Jo a taky tam jezdila na kole. Brzy už bude velká cyklistka.
4.
Asi je to hloupá malá radůstka, ale neodolám napsat ji sem. V posledních pár týdnech jsem přišla na chuť zelenému čaji. Deset minut nechám louhovat pytlík, pak tam dám lžičku medu a spoustu citrónu. A strašně mi to sladkokyselé horké potěšení chutná. I teď dopíjím hrneček a přemýšlím, jestli si udělám další nebo prostě zůstanu o vodě. 

5. 
Prázdniny jsou jedna velká radost. Měla jsem je ráda vždycky, byť jsem zároveň vždycky patřila k těm, kteří se těší zpátky do školy. Dřív. Pamatuji si, že v první třídě jsem se snažila přečíst v létě co nejvíc knížek, abych o tom mohla v září říct paní učitelce Čechové, kterou jsem měla strašně moc ráda. (Obecně jsem měla velké štěstí za takovou třídní, víckrát se to neopakovalo). Ve třetí třídě jsem celé léto měla nos zabořený v Harrym Potterovi. Od první do sedmé třídy jsem každý rok jezdila na dvoutýdenní skautský tábor a moc ráda na to vzpomínám, byť si nijak nevyčítám, že jsem se skautem skončila (kvůli oddílovému vedení). Loni v létě jsem poctivě vydělávala v Mekáči, letos jsem si žádnou brigádu nesháněla. Jasně, mohla bych zase jít na podobné místo, jenže mi přijde zbytečné trávit tolik času nějakou nesmyslnou činností za pár korun. Možná opovrhuji penězi, nevím, ale pravdou je, že bych je stejně neměla za co utratit a akorát bych si kupovala zbytečnosti. (Ne, nekupovala, prostě bych syslila, protože to je má skrytá vlastnost zděděná po rodičích a prarodičích. Na rozdíl od sestřičky...) Takže mám v plánu být doma (ehm :D), číst si, učit se (samozřejmě to, na co skrz školní zbytečnosti nemám čas), asi hlídat Alžbětu, výletovat, fotit, plavat, jezdit na kole. Ponocovat a vstávat brzy, pít čaj a jíst melouny. A tak dál. 
Takový malý achievment - vyskočila jsem na tuhle lavičku. Ani nevím, jak jsem to udělala. 

6.
Turčianské Teplice jsou hodně oblíbené lázně, jezdí sem spousta Slováků, Čechů, Poláků, Rusů, Ukrajinců a Němců. Proto většina nápisů je i v němčině a na pokojích jsou naladěné televizní stanice v těchto několika jazycích. Každý večer jsem koukala (chvilku, ale přece) na zprávy v němčině, ve čtvrtek jsem si počkala na speciální vysílání diskuzního pořadu (dávalo to ve 22:25, přičemž já si obvykle chodila lehnout v devět, takže asi tak :D). Rodina se mi smála, že nadšeně se zaujetím zesiluji zvuk, abych slyšela všechno, co účastníci diskuze na téma "Trump, Putin, Erdogan, machen sie die Welt kaputt?" říkají. Docela mě překvapilo, že jsem spoustu věcí rozuměla. Ne u všech - když mluvili moc rychle v zápalu vášně, když si nedávali pozor a sklouzli například k té tolik známé bavorštině, to pak bylo horší. Ale přesto to byl velký zážitek. 

7. 
Paradoxně, přestože byl ten týden s rodinou moc povedený, mám velikou radost z toho, že jsme konečně doma. Cesta zpátky byla nekonečně dlouhá, protože se táta rozhodl pro jinou trasu. Projeli jsme se Nivnicí (rodiště Komenského), kolem Slavkovského zámku u Brna a udělali několik zastávek kvůli Alžbětě a zbytkům její snídaně. Seděla jsem uprostřed, takže jsem nemohla spát. Chtěla jsem si číst, protože mi Alžběta utrhla špuntíky ze sluchátek a někam je v autě zahodila, takže jsem celý den nejedla, pro jistotu. Když jsme v půl sedmé přijeli domů, nejprve jsem šla k babičce pro psa a prošla se s ním zpátky k nám. Vybalila jsem si, moc jsem toho s sebou neměla, chvilku ouřadovala a moc neponocovala. Mám tak akorát tvrdou postel, na které se úžasně spí, mohla jsem vstát hned po probuzení (v lázních jsem vždycky musela znovu usnout, jinak by mě hodinu trápil nesnesitelný hlad, prostě se po ránu potřebuji najíst) a teď mě čeká spousta času na plnění všech svých záležitostí. Dneska prý vařím oběd, říkala ráno mamka. Asi se místo plavání projedu na kole, už jsem dlouho nejela svou letní trasu. A budu číst Shakespeara. Jo, to zní fajn. Doma je nejlíp.


Jaký byl váš první červencový/prázdninový týden? Byli jste někdy v lázních, máte rádi masáže? A proč si ceníte svého domova? Co jste četli? Sledujete události v Hamburgu? Pijete čaj? A jaký je pro vás ideální letní sport/forma pohybu?

Mějte se krásně i nadále!

Komentáře

  1. Já tedy prázdninuju už od června, zkouškové mi vyšlo lépe, než se dalo čekat. Ale i tak, první týden v červenci jsem měla spíše pracovní, super byly ty dva dny volna, kdy jsme zašli s přítelem na toho nového Spidermana, pokud máš ráda takové filmy, určitě doporučuji! Zaručeně se hodně pobavíš, hh :))
    V lázních jsem jednou byla, ale masáží jsem se nezůčastnila, jen jsem si užívala těch horkých vod :))
    Zrovna včera jsem akorát dočetla Manželé odvedle a byla jsem z knihy opravdu hodně nadšená. To jak se příběh vyvíjel mě hodně překvapilo. A ještě včera na večer jsem si rozečela noviku "Víš, že tě miluju?", tak snad to bude také stát za to:)
    Jinak když už jsi zmínila ten zelený čaj, já jej myslím ještě do minulého roku odmítala pít, ale nakonec jsem mu také přišla na chuť a přijde o mnohem lepší než nějaký ovocný čaj. Navíc je super i jako ledový čaj. Taky jsem se pak naučila pít hodně bylinkové čaje a ty jsou taky naprosto mňam.:)

    Je super, že sis tenhle týden užila, člověk pak díky výletům aspoň vypadne z toho zajetého stereotypu a užije si něčeho "nového" :-)

    Měj se moc hezky a užívej krásných letních dnů! (a když bude pršet, tak zalézt někam s knížečkou ^^)
    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, my jsme chtěli jít na Vetřelce (na hororu jsme spolu ještě nebyli), ale už ho moc nedávají. Tak si asi počkáme na Dunkerk a Miladu Horákovou, to je zase můj výběr. Z legrace jsme chtěli jít na Šmouly, ale ne v českém dabingu. :D Tak uvidíme, já bych na Avengers klidně šla. :)

      Ať se ti knížky líbí! :)

      Děkuji za milý komentář! :)

      Vymazat
  2. Vlasti, to je náhoda :) Přesně tam jsme byli. Naši kluci pořád chtějí repete. Krásné léto, iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je náhoda. Někdy teď jste tam byli? :) Líbilo se klukům v aquaparku? :) :D

      Tobě taky! :)

      Vymazat
    2. Vlasti, byli jsme přesně před rokem. Letos jsme to vyměnili za lázně v maďarsku. Mně se líbilo, hlavně hlídání dětí, za což jsem vděčná, že jsem si odpočinuli i my. A taky ta plná penze přišla vhod. :)

      Vymazat
    3. Jo, ta školka je fakt užitečná věc! :) A plnou penzi si člověk vychutnal. :)

      Vymazat
  3. Where She Went dočítám právě dnes, taktéž anglicky, připadá mi to lepší než v češtině. Snažím se dohnat čtení, které jsem kvůli maturitě zanedbávala, stejně tak malování, protože na nic moc kromě školních zátiší, grafik a podobně nebyl čas. Červen jsem tak nějak prolenošila, první červencový týden jsem strávila na brigádě s mikroskopem, což mě čeká i po zbytek měsíce.
    Tyhle rodinné dovolené jsou svým způsobem moc fajn, bohužel mi to letos už podruhé kvůli brigádě nevyšlo a naši opět vyrazili beze mě.
    Asi jsem to ještě nezmínila, ale obdivuji tvoji píli a cílevědomost. Já nejen že jsem lenoch, ale taky u ničeho dlouho nevydržím. Kéž by bylo víc mladých lidí jako jsi ty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky snažím dohnat zanedbané čtení, ale to prostě asi nejde. :D Právě že nejsem až tak pilná, jak bych potřebovala, abych všechno zvládla. :D

      Měj se krásně, užij si čtení, léto, brigádu.. Ahoj!

      Vymazat
  4. Já ani moc nepostřehla, že mám za sebou první týden prázdnin (ale tak, jsem doma od června, do školy nechodím od dubna, takže...). Nicméně, byla jsem třikrát v Kauflandu - takže nic náročné, a pak u R. Taky jsem byla plavat, ale upřímně, tvých devět kilometrů nemám ani zdaleka. Ale šla jsem dvakrát na in-liny, jednou na hřiště v Ústí, den na to jsme už zkusili cyklostezku. Vcelku se mi to zalíbilo, tak mám v plánu na nich jezdit víc.

    Jinak, tvůj vztah se starší sestrou mi připomněl ten s tou mojí mladší. Já moc čtu, ona je na to malování a módu a takové věci. Já jsem zorganizovaná, ona vůbec, takže pak často nestíhá a ponocuje kvůli škole. Ale tak, stává se.

    Co se týče mé brigády, tak nějak zjišťuji, že je to sice otravné a alespoň vím, že to v životě dělat nechci (a vážně snad dám tu jaderku!), ale pořád je to cenná zkušenost. Vyběhat si to, komunikovat a tak podobně. Je ale pravda, že jsem si ji vzala i kvůli tomu, že minimálně první semestr nebudu mít na žádnou čas, tak chci mít nějaké peníze do zásoby. Jsem strašný šetřil, upřímně, a ráda mám peníze do rezervy. Kdyby něco náhodou, že ano. Ale zase je fajn vědět, že tu dovolenou si zaplatím sama. O:)

    A co se týče zeleného čaje - až půjdeme do té knižní kavárny, vezmu tě ke Grešíkovi u nás. Prodávají tam čaje a kávu a vše je naprosto úžasné, bude se ti tam líbit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro tebe už je život jako takový jedno velké prázdninové dobrodružství v posledních měsících, ne? :) Ale tak, před vysokou máš nárok si odpočinout, už vidím, jak pak budeš studovat na plný výkon a to sežere spoustu času a energie. :)

      Fíha, na in-linech jsem už dlouho nebyla. Ale někde je ještě mám. Ona u nás cyklostezka není. A tahat to do Ústí by se mi nechtělo, možná tam v zimě vytáhnu klasické brusle, ty mám stejně radši. Tak si to s R. užívejte! :)

      Přesně tyhle dojmy jsem měla ze své brigády loni v Mekáči. Jenže když už jednou ty zkušenosti mám, proč to podstupovat znovu jen kvůli penězům, které nepotřebuji? Až se budu chystat na vysokou, bude to zas o něčem jiném, ale do té doby s tím nechci ztrácet čas. Ale rozumím tvým důvodům a jsem zvědavá, kolik si našetříš a jak s penězi naložíš! :)

      Těším se! ^^

      Vymazat
  5. Trochu ti závidím, že když jedete na dovolenou, tak si můžeš dělat, co chceš. Když jedu já s maminkou, tak musím být pořád s ní, protože ona by se samotná nudila, a tak se budeme raději nudit obě dvě.
    Lázně by mi asi vyhovovali, jsme válecí se typ :-D. Za první červencový týden jsem vlastně toho moc neudělala. Viděla jsem se s z kamarádkou z Prahy, byla v práci jeden den, jinak jsem hodně času trávila s kamarádem, kterého jsem nově poznala u nás ve škole poslední školní týden. No a samozřejmě čtu ^^
    Devět kilometrů? To tedy smekám. Nejsem dobrý plavec, ale ani mě to nebaví. Jsem ráda, když uplavu s přestávkami devět bazénů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ani zdaleka si nemůžu dělat, co chci, už jen kvůli malé sestřičce, která je trošku moje klíště. :)
      Hele, já taky dřív nedala víc než pár bazénů. Chce to cvik. :D

      Vymazat
  6. Tak lázně bych si nechala líbit taky, nikdy jsem v žádných nebyla, akorát kdysi dávno jsme byli na školním výletě v Mariánských lázních, ale samozřejmě jsme výletili po okolí, k vůli lázeňským procedurám jsme tam rozhodně nebyli. :D
    Jinak jsem naprostý milovník čajů, zvláště pak těch zelených, můj nejoblíbenější je zelený vanilkový. Jen si teda moc neumím představit pít ho slazený, já už několik let čaje nesladím (až na zázvorový, ten mi bez medu nechutná). Čaje piju i v létě, spousta lidí mě nechápe, jak v tom horku můžu pít zrovna čaj. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, lázně mají své kouzlo a výletování taky. Nejlepší je nějak to prostřídat. :)
      Vanilkový čaj? Mmm, to někdy musím vyzkoušet! :)

      Vymazat
  7. Moc pěkné zápisky :) Já už jako dospělák prázdniny moc neprožívám, protože stejně musím pracovat, ale protože učím angličtinu, mám to volnější, i když pořád učím, není těch studentů přes léto tolik.
    Nevím, jestli by mě bavila dovolená v lázních, mám raději pobyt v přírodě a chození po výletech, ale jednou za čas to nemusí být špatné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Učit angličtinu musí být děsně fajn.

      Užívej si léto, přírodu a trošku volnosti. Ahoj! :)

      Vymazat
  8. turčianské teplice sú krásne! brat s ockom tam pár-krát boli na liečebnej rehabilitácií :).
    je to kúzelné miesto, verím, že ste si to tam užili! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, my byli s přítelem na tomto pobytu v Maďarsku - https://www.animod.cz/skvely-wellness-pobyt-v-madarskem-hevizu-s-polopenzi.html a opravdu moc krásné to tam je a super relax. Doporučuji určitě navštívit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, pokud se někdy někam vypravíme, do Maďarska by to mohlo být fajn, díky za tip. :D

      Vymazat
  10. Tam jsem byl v aquaparku, pamatuju si šílený tobogán a velmi teplou vodu i venku. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky