Jediná

jsem jediná a jedinečná
tak proč se teď takhle necítím?
až se zítra ráno probudím
snad dokážu být více vděčná. 

jsem jediná a jenom tvoje
to nevadí, že se nedělíš 
však mám v sobě zmatek, to už víš
jsem duše plná nepokoje

jsem hartusilka, věčně rýpu
a ty si s tím už nevíš rady
chceš přesvědčit mě, že mé vnady
se ukrývají v duši skrytu. 

moc mluvím, uvažuji málo
moc prožívám a chci prožít moc 
chceš zeptat se na minulou noc,
zda se mi dnes už lépe spalo

proč spánek včerejšek nesmývá?
proč včerejšek se stal dnešním dnem?
s tou úvahou nikam nedojdem...

a světlo se opět zhasíná

Dneska bez komentáře. Jak se máte vy?

Komentáře

  1. První slova téhle básničky mi zní v hlavě už docela dlouho. Je moc hezká. A k zamyšlení (tak obecně, ne že bych se snažila z tvých slov vyzkoumat nějaké konkrétní věci). Prostě, verše ti jdou a mě to těší.
    Vlasy slečny na fotce jsou úplně dokonalé... a vlastně celá ta fotka je taková ikonická. (Snad je to to správné slovo.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za názor! :)
      Jo, B. má nádherné vlasy.

      Vymazat
  2. Další důkaz, proč je občas nejlepší nechat myšlenky jednoduše plout - a když je někdo sepíše, může z toho vzniknout něco vskutku krásného :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Už dlouho jsme tu nebyla. A už dlouho jsem nečetla žádnou báseň. Už dlouho jsem nečetla tak krásnou báseň. A už dlouho jsem nebyla tak konejšená náručí slov, které si zahrávají s mými myšlenkami a pocity. Je to vážně jako houpat se na mořských vlnách. Tak to na mě působí, protože chvíli bych si troufla říct, že vím, co tím míníš a vzápětí se napomenu, že se zatím skrývá ještě něco jiného, mnohem hlubšího.
    Mimochodem, na té fotce jsi Ty? Je fakt pěkná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mniško, moc děkuji za krásný komentář, ani nevíš, jakou mi udělal radost! :)
      Nene, na té fotce je moje kamarádka a spolužačka. Mně to víc sluší za objektivem. :D

      Vymazat
  4. Při čtení této básně ve mne hrklo!:o asi jsem pochopila, co tím chceš říct. Tedy pokud byla napsána z emocí a né jen tak z hlavy. Klobou dolů.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky