Na cestě

Tahle básnička je hodně spontánní. Rozespalá a přesto bdělá mysl, celé Německo na dálnici před námi, nějak jsem se zabavit musela. Východy slunce jsou vždycky fajn. Sice se mi to místy moc nerýmuje, slabiky ani nepočítám, ale tak to přece nevadí. Důležité bylo, že jsem se vyjádřila, když jsem to potřebovala, ve středu brzy ráno. Mohlo být tak pět? 


Míjíme auta, jedno, druhé, třetí
Většinu z nás lapila únava
Jsme dospělí - a přece děti
A tamhle zahneme doprava...

Letíme po silnici, domů, domů
Dálnice vede do dáli
Příběhy zklamání, splněných snů
Všechny se tady udály

Poslouchám hudbu, melodie
Světlo se odráží v úsvitu
Mé tělo umírá, má hlava žije
Je plná třpytivých pocitů

Občas se cítím nekonečná
Občas se cítím bezmocná
Ve světě osamělá slečna
Ve světě, který ji nepozná

Písničky zpívají o smutném pláči
Šeptám si do tmy každé slovo
Koutky úst se však v úsměv stáčí
Ta dlouhá cesta už nepotrvá dlouho

Co vy a dlouhé cesty? Jak si krátíte chvíli? A můžete v autobuse spát?

Komentáře

  1. Je pěkná právě tím, že je taková volná. Od včerejšího večera jsem ji přečetla už asi třikrát a přemýšlela jsem nad ní a rozhodně je to umění.
    Já osobně si cesty autobusem krátím třeba zvracením, takže psaní básniček je ještě v pohodě. Nemůžu číst, takže koukám z okna a přemýšlím nad další zastávkou (protože se jí většinou nemůžu dočkat). Usnutí mi problém nedělá, ale stejně se hned probudím a pak je mi ještě hůř než předtím, co jsem usnula. Ale i tak podle mě mají takové dlouhé cesty něco do sebe. (Nebo třeba mám jen sklony k masochismu. :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už na cestách naštěstí tolik nezvracím, ale je pravda, že pro jistotu nejím před cestou a během ní rajčata, broskve a další problematické potraviny. :D
      Děkuji!

      Vymazat
  2. Miluju dlouhé cesty! :) Moc si je ale neužiju, protože já ihned usínám. Mamka nás totiž vozila autem po městě, když se nám nechtělo usnout - tohle totiž vždycky zabralo, tak už to mám asi automatické. Jinak nejraději mám noční jízdy autem, kdy tlumeně hraje rádio a pouliční lampy nebo auta sem tam osvítí tvář nejmilovanějšího řidiče. :) Básnička je moc hezká! :)
    THE WORLD BY MARIA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já usínám jen na kratších cestách, třeba když jedu vlakem do Ústí. :D Ale na těch dlouhých mě pořádný spánek nezastihne. Takže závidím! :D

      Vymazat
  3. Spontánní, ale občas právě o to jde - a je to moc hezké :)
    Ta druhá sloka se mi strašně líbí!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky