Má (ne)malá knihovna

Dlouho, předlouho jsem se s vámi nedělila o svou knihovničku. Uvědomila jsem si to celkem nedávno - nudila jsem se ve škole, a tak jsem si řekla, že bych si mohla udělat nějaký seznam knížek, které bych si v létě chtěla/měla přečíst. Většinou si ty seznamy dělám tak, že si najdu fotku své knihovničky a vybírám si z knížek, které jsem ještě nepřečetla - bohužel/bohudík je neustále z čeho vybírat. Jenže jsem zjistila, že poslední pořádnou fotku své knihovny mám na blogu z roku 2015 a to už dávno není aktuální. Strašně dlouho jsem navíc nerovnala knížky a neměnila "zasedací pořádek", takže jsem to napravila, udělala na knížky zase trochu místa a výsledek pro vás nafotila.



Vlastně se musím opravit, protože není pravda, že bych vám od článku z roku 2015 svou knihovnu nikdy neukázala. Objevila se například v knižním tagu od A do Z a samozřejmě její části používám na fotkách často jako ilustraci ke všemožným článkům do této rubriky, například při tvoření Deseti knižních dnů byla k vidění neustále. Ale žádná pořádná tour knihovnou se už příliš dlouho nekonala a to je možná škoda. Od minula se mi totiž knihovnička rozrostla - kromě hlavní knihovny mám ještě dvě volné poličky na knížky mezi šuplíky, pak mám místo na učebnice pod stolem a z poliček za skříní jsem dala pryč oblečení, aby se mi tam vešly další knížky. (Škoda, že už nemám moc co odendavat. :D)

Tohle jsou ony, dvě vedlejší knihovny. Dřív jsem to měla různě specializované - v té u skříně byly vesměs vyřazené knížky, které jsem chtěla někomu věnovat/prodat/prostě je poslat dál, protože jsem věděla, že už je nebudu číst. Ty knížky tam pořád jsou, ale v druhé řadě, do popředí přišla má milovaná filmová řada od nakladatelství Academia, na kterou jsem stále velmi pyšná, neboť ji mám kompletní. V knihovničce mezi oknem a stolem, která slouží zároveň jako úložiště všeho možného, schovávám a vždycky jsem tak nějak schovávala jazykové knížky. Když jsem měla pár knížek v angličtině, dávala jsem je sem taky, ale teď už jich mám tolik, že nemá cenu je nějak vyřazovat z normálního čtiva.


Mám strašně ráda své dvě visačky na dveře - jedna je tahle, od Martinusu (z druhé strany je "jsem v posteli s") a pak ještě takovou zelenou z Goethe institutu ("Bitte nicht stören, ich lese."), tu mám ovšem u Modrého. V šuplících se nachází kabely, foťák a dopisy. Na poličce jsou momentálně audioknihy a další cédéčka, například k učebnicím, dvě knížky v zrcadlovém vydání a omalovánky. A taky knížka plná německých slovíček, kterou mi asi před třemi lety půjčila němčinářka a já jí to pořád tak nějak nevrátila. Ale neptala se po tom, tak nevím.. :D 


Tohle je ona jazyková polička. Úplně na kraji mi čekají připravené desky na zítřejší vysvědčení, sešit, ze kterého bych ráda udělala takovou foto-kroniku, čtečka, kterou měla teď sestra rok v Americe, slovníky a italština. V druhé řadě jsou nějaké další učebnice, ale nepřišlo mi podstatné je fotit.  


Detail z filmové řady. Nepatří tam tedy spodní Nana, ale velikostně i barvou a přebalem se mi k téhle edici hodí, proto tu je. Vedle jsou omalovánky Cizinky. Vedle červeného sloupce knih mám uložené všemožné noty na lesní roh, aby se mi nemusely válet na stojánku, pořád je pak shazuji. 


Fotka vlevo představuje druhou řadu, přičemž se nejedná o knížky, které bych chtěla nějak vyřadit. Jen se mi prostě jinam nevešly. Třeba taková Daphne du Maurier je docela poklad, stejně tak má srdcovka Tracyho tygr. U zbytku filmové řady stojí knížka plná komiksových večerníčků, kterou si u mě vždycky čte mladší sestra. 


Ještě zbytek druhořadých knížek. Ty německé mi přivezl děda z lázní, ale bůhví kde je vzal.


Tohle už je má kráska, duše mého pokoje. Původně byla tahle knihovna sestry, ale už před dvěma lety mi ji dala, protože si chtěla ve svém pokoji udělat místo na toaletní stolek a další kosmetické potřeby, takže knihovna jí tam docela překážela. Chápete to? Táta mi na ni při přestěhování do tohoto pokoje přidělal věšák, který docela využívám - bundy, deštníky, tašky i oblečení. Když není místo na věšáku, hodím to přes rám postele. Nebo rovnou na zem, když jsem velký bordelář. 


S horní policí je ten problém, že je tam přidělaná jako nástavba a je hrozně veliká. Nesmím tam ale dávat těžké knížky (ty vysoké, které by se tam tak skvěle hodily), kvůli těžišti. Momentálně jsem to tedy vymyslela takhle - ta opřená knížka vedle hrnku je můj současný deník. V hrnečku schovávám placky a různé drobné předměty, které pro mě mají nějaký význam. Modrého Kukyho mám od Irisiny babičky a mám ho strašně ráda. Eiffelovku mi přivezla sestra z Francie, když tam byla se třídou. Docela dobře usměrňuje ty mrňavé knížky. 


Původně jsem to chtěla seřadit podle barev, ale nějak mi na to ke konci úklidu nezbyla energie. Vlastně to až tak nevadí. Musím se přiznat, že tuhle poličku příliš přečtenou nemám, pouhých jedenáct knížek z 31. Ale napravím to, slibuji! Spodní polička je pak vyhrazena cizojazyčným knížkám. Většina z nich jsou anglické knížky, v němčině tu najdete akorát tituly Hobbit, Er ist wieder da, Im Westen nichts Neues, Der kleine Prinz a krátkou zjednodušenou povídku, jejíž jméno si upřímně nepamatuji. V oranžové krabičce jsou kartičky na slovíčka, lampičku na čtení na cestách mám od sestry, ale skoro vždycky si ji na cestu zapomenu vzít. V červené krabičce se skrývá nádherný dárek k šestnáctinám od mojí spolužačky. Co se záložky visící na kraji poličky týče, tu mi vyrobila Annika. Je na ní citát v japonštině z knihy Norské dřevo od Haruki Murakamiho, kterou mám moc ráda. A ten šneček je vyloženě artefakt - z dovolené v roce 2008, na které jsem byla s kamarádem mamky a jeho dcerou. 


Horní polička se může zdát neúplná, ale není to tak. Pátý díl Husitské epopeje právě čtu, už jsem v polovině. Vedle má své místo Cizinka, ale momentálně ji má půjčenou mamčina kolegyně. Cizinka se v mé knihovně vlastně vůbec moc neohřeje - četla jsem ji já, pak babička, pak mamka, pak mamky známá a teď její kolegyně. Podle toho taky chudinka knížka vypadá. Ale jsem ráda, že se mému okolí tolik líbí a že máme o čem diskutovat. Až se mi vrátí, asi si přečtu nějaké oblíbené úryvky na zpříjemnění večera. Dolní polička je vyhrazena Harrymu Potterovi, jak jste jistě pochopili. Tedy, Prázdné místo je tu díky autorství J.K.Rowling, ale jinak zde mám svá salátová vydání, knížky v angličtině (čtvrtý díl leží rozečtený na nočním stolku v Ústí a sedmý díl dostanu doufám k Vánocům :)), všech osm filmů a knížky z Bradavické knihovničky (Bajky jsou tuším taky někde u Modrého). 


Dřevěná deska "Don't chase the quaffle if you see the snitch" pochází z Ameriky - sestra se tam hodně nudila, tak mi to vyrobila. Je to krásná práce a jsem jí za to vděčná. Pod zarámovaným bradavickým logem, které mi jen tak mimochodem jednou namalovala spolužačka, se skrývá dárek k sedmnáctinám, totiž text písničky Demons od Imagine Dragons. Rámeček mi ale spadl a ulomila se mu nožička, takže jsem ho prozatím dala sem. 


Poslední dvě poličky jsou takovým mixem. V té horní jsou velké a těžké knížky, protože se jedná o největší poličku. Shakespearovo DÍLO tedy není mé, ale mamčino, ale já se momentálně snažím kompletního Shakespeara přelouskat, takže to mám u sebe. Ve spodní poličce jsou knížky tak trochu podle barev, přičemž zde chybí Romeo, Julie a tma, to totiž čte momentálně sestra. 


Takhle to vypadá u mě pod stolem. Učebnice, volné sešity a papíry, knížky, bloky, desky s vysvědčeními a různými papíry. Ne všechno je zde, ještě mám nějaké sešity v batohu. Během školního roku to tu taky vypadá jinak, ne tak uspořádaně, musím se přiznat.


Musím se pochlubit, jak se mi podařilo srovnat si v šuplíku pod postelí své sešity. Pár jich je ještě ze základky, ty jsou spolu s mými prvními učebnicemi v krabici pod podložkami, obaly a památníčkem. Pak tu jsou staré diáře. V řadě vyrovnané jsou podle předmětů a následně ročníků všechny mé archivované sešity. Matiku - ten velký červený sešit - budu ještě používat příští rok, ale tady nejspíš zůstane, mrcha jedna, zavřena přes celé prázdniny. :D 

Pokud se chcete pokochat historií mých knihovniček, můžete si prohlídnout fotky v těchto článcích: 2012, 2014, 2015 před stěhováním a 2015 po stěhování.

Užijte si prázdniny a napište mi, co máte na léto v plánu! Kam se podíváte, co budete číst, na co se nejvíc a nejmíň těšíte? A jaké bylo vysvědčení? :) (já se přiznám, že mám dvě trojky - obě z matiky - a tři dvojky z chemie, fyziky a zeměpisu)

Komentáře

  1. Tak teď si opět připadám jako nicka - moje knihovna by se vešla na jednu fotku. Jak tak na to koukám, donutila mě to přepočítat, kolik knih tam vůbec mám - dopočítala jsem se asi jenom k číslu 64.
    Jinak obdiv za ty učebnice - u mě to takhle nevpadá ani přes rok, ani přes prázdniny. Já mám v plánu v létě... zkoušet nové věci. Ve všech možných směrech, chci zkoušet jídlo, činnosti, vidět nová místa. A taky jsme si domů přitáhla pěkný štos knih, aby se neřeklo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepřipadej si tak, buď ráda, jakou flexibilitu ti to umožňuje. Já docela zvažuji, že začnu pořizovat knížky hlavně v elektronické podobě a knihovnu už moc rozšiřovat nebudu. :)

      Zkoušej a piš o tom! Měj se krásně a hezké léto přeji! :)

      Vymazat
  2. Máš moc pěknou knihovnu (a mně jsi znovu připomněla, že bych se konečně měla dokopat k tomu, abych vyfotila tu svou). A ta filmová řada je úžasná - stejně jako tvé cizojazyčné knížky, sama jich tolik nemám (vlastně doma nemám nic v němčině a v angličtině toho také moc nemám). :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se těším, až uděláš svou bookshelf tour! :)

      Vymazat
  3. Ten poslední článek o tvojí knihovně si pamatuji. Tenkrát jsem se ještě cítila provinile, když jsem pohlédla na svoji starou a neuspořádanou knihovnu.
    Teď už ze sebe tak hrozné pocity nemám. Jsem prostě neuspořádaný člověk. Tak taková může být i moje knihovna. Mám doma více knížek, než by člověk řekl, proto mi knihovna přetéká, a tak je to spíš boj o místo než nějaká krása. Koneckonců, kus knihovny je zcela náhodou k vidění i v mém fotočlánku.
    Nejvíc se mi líbí tvá filmová edice. Taky bych ti už měla nakreslit něco nového, stála-li bys o to i teď.
    A trošku ti závidím, že máš tolik anglických knížek. Já je vždycky sháním horko těžko.
    Otázky nevím, jak ti zodpovědět. Ani když se mě ptali ve škole, kam v létě pojedu, nebyla jsem schopná jim to nějak hezky říct. Ale vysvědčení se povedlo. Když už nemám radost z ničeho jiného, tak aspoň ty známky. (I have no life... I have no life.)
    Taky si užij prázdniny a těším se, že přidáš nějaké fotky z toho, jak ses bavila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě je tvoje knihovna hezká taková, jaká je, snad právě proto, že je neuspořádaná. Vždycky se mi líbila. :)

      Hele, přemýšlela jsem, že si vystavím i něco od tebe nebo jiné výtvory, co mám uložené, ale jsem vždycky rozpačitá, kam je dát, aby vynikly a zároveň se moc nepletly. :D Spíš než abys mi něco konkrétně dělala mi můžeš třeba věnovat něco, co bys měla v plánu vyhodit nebo tak něco. :)

      Dobré známky nejsou ukázkou nedostatku života. :)

      Vymazat
  4. Moc krásně se na to kouká, máš všechny poličky hezky sladěné a tak nějak je to takové... no, tvoje :) A ta deska se zlatonkou je naprosto dokonalá - kéž, bych taky měla sestru :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ♥ Vyřídím jí tvou chválu, ego up! :D

      Vymazat
  5. cloumá mnou závist, opravdu, tohle je krása :) knížky skladuju na poličce, na okenním parapetu, na stole, ve skříni. Kdybych si je chtěla takhle krásně vystavit všechny, asi bych musela obětovat postel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji za komentář, už jsem o tobě dlooouho neslyšela! :)
      No jo, já to právě musela vymyslet celé tak, abych nic obětovat nemusela. Ale kdybych měla něco z pokoje vystrčit, půjde skříň. :D

      Vymazat
  6. Krásna zbierka. <3 Mne nanešťastie do izby nevojde žiadna knihovnička, len taká nástenná, ktorá už je malá, takže dávam knihy všade kde sa len dá. :D
    Veľmi sa mi páči, ako to máš všetko pekne upravené, zladené a hlavne tá Harry Potter polička je úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, taky jsem to tak dřív měla, pak jsem přemluvila sestru, aby mi dala svou knihovnu. Nedostatek knihoven je ale věčný problém. Nebo spíš nedostatek místa na ty knihovny. :D

      Děkuji! ♥

      Vymazat
  7. Já si většinu knížek půjčuju z knihovny, takže moje knihovna čítá jen pár vyjímečných knížek, které jsem musela mít doma. Také nějaké knížky mám u sestry, půjčujeme si je, když si koupíme nějakou novou.
    Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív jsem si taky hodně půjčovala z knihovny, ale nemám ráda, když musím se čtením pospíchat. Občas totiž na nějaké knížky nemám náladu, což ale zjistím až v momentě, kdy je rozečtu. :D .)
      Děkuji za komentář!

      Vymazat
  8. Veľmi pekné, takéto články mám rada. Vždy ma udivuje, koľko kníh dokáže človek nazbierať. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se snažím moc často si knížky nepořizovat a aby to, co u sebe mám, pro mě mělo nějakou hodnotu. Děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  9. Knihovnu máš pěkně seřazenou. To já u té své neustále svádím boj o volný prostor. Knih už mám tolik, že je těžké najít někde v bytě prostor pro uložení. :D

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera nádhera nádhera. Máš to opravdu překrásné, ale zvláště u kompletní filmové edice od Academie blednu závistí - dát ji celou dohromady je můj velký sen, ale také běh na dlouhou trať. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tvoje knihovnička se rozrůstá stále víc a máš opravdu dobré tituly, mnohé pro mě už i neznámé.
    Zaujala mě zmínka o Cizince, knížce, která už prošla několika rukama a je to na ní znát.
    Někdo si knížky opečovává a chrání je jako oko v hlavě, já zase říkám, raději knížka trochu jetá, ale čtená, než vypulírovaná a nečtená. (Ale tím nezavrhuji ty, kteří se o knížky příkladně starají a zacházejí s nimi šetrně).
    Ty bílé skříňky vypadají moc pěkně a dobře jsi využila poličkového systému.
    Viděla jsem i dvě knihy od Viewegha, jak se ti tenhle autor jeví?
    Abych nezapomněla, ta dřevěná destička s ozdobným logem zlatonky (je to zlatonka, doufám) od tvé sestry, vypadá fakt moc pěkně. Ségra je šikovná!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat