Svět knihy už popáté

Pořád si pamatuju, jak jsem šla na tuhle velkou knižní akci ve svých třinácti poprvé a jak mě to mile překvapilo. A jak jsem tam podruhé a potřetí nechala spoustu peněz a odnesla si haldy knih jako správný knihomol, účastnila se bohatého programu a vyhlášení literární soutěže a blogerských srazů a tak. Minulý rok jsem tam byla s Iris poprvé a pojaly jsme to v klidnějším duchu, letos jsme si tuhle akci taky naplánovaly společně, plus jsem na páteční dopoledne zapojila i Modrého, protože knížky a on jsou takové dvě opojné esence, znáte to. Reportů z letošního, třiadvacátého, ročníku budete číst určitě ještě fůru, nebudu tedy protahovat a ve fotkách se podělím o radost z tohoto prodlouženého víkendu.
Tohle je můj úlovek. Ta anotace mě dostala, víte. Taky si můžete všimnout mých pěkných hodinek. O:-)

Plus zužitkuji fotky z první části května - babička měla narozeniny, venku bylo hezky a Vlasta pózovala. A s Iris jsme si taky dneska prošly bouřkovou Prahu a krásně jsme nikde nezabloudily - po dvou letech známosti snad poprvé. Lepšíme se! 8-)

Ale vezměme to popořadě. Sestavili jsme Bětušce po zimě opět trampolínu, tak ji chvilku baví skákat. Dřív jsem skákala s ní, letos se upřímně trochu bojím, trampolína je rok od roku rozvrzanější. Nicméně zatím si vystačí sama. Občas taky konečně bylo hezky, takže jsem mohla vyrazit se psem a foťákem na procházky a cvakat. Pampelišky odkvétají, nevadí, v létě se zažlutí znova. 

Ty vlasy!
Tohle je strašně vlezlá cizí kočka u strejdy. A pažitka. A špinavý okno.
Mňau.

S B. jsme se sešly od ledna poprvé po dlouhé době. Desátého slavila narozeniny a osmého jsme měly volno a byly doma. Tak jsme to skloubily a něco málo nafotily. Druhý den jsem ji ještě pozvala na oběd, ať z těch narozenin něco má, a kdo ví, kdy se uvidíme zase. B. je moje kamarádka už od školky a je to takový zvláštní druh přátelství - prostě takový ten pořád dětský a přitom tak nějak nedětský. 

S filtrem. Profilovka. Hih.
Husťácká! (Jen mi byla zima, víte. :D )
Mám hlad a žeru Skálu. (:D ♥)
Kdybych se rozhodla zůstat v anonymitě, mám super fotku. :D
Ať žijí obrácený selfíčka! :D

No a teď už k samotnému Světu knihy. V pátek jsem se tam vydala ne se školou, ale s Modrým. Počkala jsem na něj v Holešovicích na nádraží, koupila mu lístek a provedla ho celým areálem. Hodně jsem se krotila a neběhala jsem od regálu k regálu, neosahávala každou knížku a nezvedala foťák moc často. Ono je vlastně docela těžké stíhat to všechno, když vás někdo drží za ruku. Ale když jsme se pustili, tak jsme se ztráceli. Jediné, kde jsme se opravdu zastavili, byl Ústav pro studium totalitních režimů, Modrý se tam do něčeho začetl, já vlastně taky a pak mi Ailin přišla předat už dlouho uschovávané knížky. Snad se na ni Modrý moc nemračil, protože vzápětí odešla. (:D)

Koupila jsem si audioknihu Jsou světla, která nevidíme, to jsem si chtěla přečíst (poslechnout) už dlouho. Všechny letáky a záložky a takové to papírové všechno, co vám pořád někdo cpe do ruky, jsem házela do plátěné tašky. Nakonec jsme v areálu strávili asi jen dvě hodiny, prostě jsme to párkrát prošli a pak vyrazili rychlíkem do Ústí nad Labem. Modrý mě pobavil, když řekl, že si myslel, že je to nějaká malá akce s pár stánky s knihami, kde budou maximálně desítky takových bláznů jako já. Chichi. 

(Večer jsme pak rozkoukali osmou sérii Doctora Who s novým Doctorem, ale nějak jsme si na něj nezvykli a mně se nelíbí znělka, takže jsme si nakonec pustili staré díly. Večer mě začalo škrábat v krku, půlku soboty jsem prochraptěla a půlku prospala, pak jsme si v nádherném počasí před bouřkou došli do lékárny, pak mě Modrý provokoval zmrzlinou a pak jsme ponocovali. A pak jsme vstávali v půl čtvrtý ráno, takže si dovedete představit, jak jsem vyspaná.)

Pěkný pultík mělo ČVUT.
Nevím jak vám, ale mně se tyhle ukazatele moc líbily!
Můj čtenář! ♥

Dneska ráno bylo mlhavo, ale jinak docela teplo. Jela jsem rychlíkem a seděla jsem sama v kupé. Málem jsem v Holešovicích zapomněla vystoupit. Počkala jsem na Iris a pak jsme vyrazili na výstaviště. Překvapilo mě, že tam nebyly žádné davy lidí, možná jsem prostě zvyklá z minulých ročníků na přeplněné soboty. S Iris jsme se nějaký ten pátek neviděly, takže jsme procházely areál, komentovaly stánky, prokládaly to takovou tou všemožnou konverzací, Iris mě neustále upozorňovala na zajímavé věci k vyfocení (bez ní by těch fotek nejspíš nebyla ani polovina!) a nakonec jsme to všechno nějak zvládly, každá si odnesla knižní úlovek a placku Read Nordic.

Vydaly jsme se do centra Prahy - šly jsme rovnou za nosem a najednou jsme stály na Čechově mostě, odkud to bylo k nám známému nábřeží kousek. Bouřilo, ale dešti jsme se víceméně vyhnuly. Zato jsme potkaly holuby. A zašly si do Bageterie. A povídaly si o hudebních nástrojích a žárovkách a dalších důležitých věcech. Pak jsme se nachomýtly na Václaváku k nějakému vojenskému koncertu, pak celé centrum nějak obešly a pak se v metru rozloučily. Fotek je požehnaně, což jsem moc ráda.

Ráno byla mlha...
Ale pak se vyjasnilo. :)
Teď trochu lituju, že jsem si tu placku GEIL nevzala. Ono to totiž neznamená jen hustý, ale taky chlípný. :D 
Už jsem zapomněla, jak se tahle knížka jmenovala. Ale byla prostě boží! 
Letos v pravém křídle nebyl fotokoutek Ročenkomatu, ale narazily jsme na tohle. Soutěž o eurovíkend buď ve Vídni, nebo v Budapešti. Myslím, že kdybychom byly dostatečně staré na možnost účastnit se, určitě bychom něco vyhrály. :D Takhle máme další krásně šklebivou fotku do sbírky.
 
To nás pobavilo - kouzelnice a poslankyně KSČM. :D

Inu, a to je všechno. Když se podíváte do článků z předchozích ročníků, zjistíte, že jsou si ty fotky hodně podobné. Holt fotím pořád to samé. Dokonce jsme loni taky šly po Praze a fotily bubliny a Rudolfinum. Stejně jako loni, i letos jsem si odnesla jednu knížku (Chlapec v pruhovaném pyžamu) a jednu audioknihu (Jsou světla, která nevidíme). Taky mám dvě placky, bonbón z Goethe institutu už jsem snědla, dostala jsem diář a pár záložek a slevových kuponů. Letos se to vydařilo, za rok mě to čeká zas.

Byli jste na Světě knihy? (Pokud jsem váš report ještě nečetla, klidně sem hoďte odkaz, podívám se.) Dokážete odolávat knížkám? Máte rádi bouřky? Vyznáte se v Praze? A jak se vůbec máte? :)

Vlasta (nastydlá)

Komentáře

  1. Áááá... mně tak chybí Praha! A Svět knihy! :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ty fotky jsou tak krásné!

    Jinak - myslíš, že pokud pojedu příští rok, tak že bych si tě mohla na část veletrhu zamluvit? S R. je to sice taky fajn, ale čím víc různých lidí na veletrh, tím líp! (Ok, jsem introvert, ale tohle je výjimka.)

    Jinak knížkám odolávám blbě. Tedy v knihkupectví většinou problém nemám, na Světě knihy ano. Ale zatím jsem to vždy zvládla odnést, tak to nebyla až taková katastrofa. :D

    Bouřky nesnáším. Jako vážně. Nemám ráda ani ohňostroje, nejvíc mi vadí ty zvuky okolo.

    A v Praze se vyznám, ale jen tam, kam potřebuji. V pohodě trefím na foniatrii - takže se dostanu na Karlovo náměstí - pak na FJFI, takže nemám problém s Rudolfinem. Odtamtud to už nějak zvládnu na Hrad, ale jinak se orientuji převážně podle metra a občas se ztratím. Ale Vltava je skvělý orientační bod, takže to většinou není tak hrozné.

    A mám se dobře, přišly mi výsledky didakťáků a teď se chystám vrhnout na matiku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: U koho byly ty zápisníky (notesy, sešity?) s Fantastickými zvířaty? Na té fotce vypadají božsky. O:)

      Vymazat
    2. Zamluvit Vlastu? Tak to nejspíš jedině s tím handicapem, že tam bude se mnou. My totiž nemáme moc jiných příležitostí, kdy se vidět. :D

      Vymazat
    3. Řekla bych, že já ji ještě neviděla vůbec, ale je pravda, že vzhledem k tomu, jak často se zdržuje v Ústí, je to spíš kvůli něčemu jinému než kvůli vzdálenosti. :D
      A jaký handicap, já ráda poznám nové lidi! (Jen případně nerada otravuji.)

      Vymazat
    4. Jasně jasně, to jsem si neuvědomila :D Máš přednost, samozřejmě!

      Vymazat
    5. Děvčata, nehádejte se mi! :D Všechno se dá domluvit, koneckonců půjdu tam i za rok asi na dvakrát a vy jste dvě. Netřeba se prát o mou mizernou společnost. :D

      M.: Gratuluji k výsledkům testů! Brzy se uzdrav a snad se povede i školní část maturity! :) A klidně se někdy v Ústí můžeme sejít, ty to tam znáš mnohem líp než já. :D

      T: Nejsi handicap. ;) Spíš taková ozdoba, díky které to vypadá, že jsem kulturní člověk. :D

      Vymazat
    6. PS: Ty zápisníky byly u stánku Slovartu, vypadaly nádherně, ale neodvážila jsem se vzít si je, protože doma mám podobných kvadriliardu a navíc byly dražší než knížky, co jsem si koupila. :D

      Vymazat
  3. Škoda, že jsme se včera nepotkaly, ale vy jste tam asi byly dopoledne a my až na odpolko.

    Neděle jsou podle mě na SK nejlepší, možná i pátky, ale neděle hlavně. Já si to letos zas až tak neužila, ale možná je to hlavně v porovnání s loňským mimořádně silným ročníkem. A koupila jsem si samé pěkné knížky, tak dobrý :-)

    Na fotkách vám to s Iris moc sluší! Jo a ta knížka s jednorožcem byla Justýnka a asistenční jednorožec, odhaduju podle ilustrací :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi to loni připadalo trošku lepší, nebo spíš takové.. monstróznější. Vážně asi nejsem zvyklá na nedělní klid. :)

      Jo, to musí být ona! :D

      Vymazat
  4. Děkuji za hezký a akční zážitek, bylo to moc fajn. Fotky s kamarádkou B. jsou taky skvělé, umíte obě dobře pózovat. Bouřky mám moc ráda, patří k létu, a vzduch po nich je skvělý. Zrovna dneska u nás jedna byla.
    A ke Světu knihy, trochu mě mrzí, že třeba ti prodavači v opuštěných cizojazyčných stáncích nebyli vstřícnější, možná to bylo ale tím, že neuměli moc česky, to se asi nikdy nedozvíme. Ale jinak se mi to tam líbilo podobně jako loni, no, možná o trošičku víc, protože se tam dalo líp pohybovat. Možná je opravdu dobrý nápad jezdit tam v neděli.
    Takže ještě jednou díky (za ten den i za tenhle fotočlánek, protože fotočlánky jsou nejlepší :D). A nezapomněla jsem, že máš u mě brambory z bagetérie. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsmutnější byl ovšem stánek Běloruska. :D :( Těším se na brambory! (i na tebe, samozřejmě :D ♥)

      Vymazat
  5. Na Světu knihy jsem byla podruhé. S mamkou jsme si udělaly už takovou tradici, že vždy půjdeme na Svět knihy společně a užijeme si tento den jenom my dvě. I tentokrát to bylo skvělé jen jsem tam šla v sobotu a to bylo špatné rozhodnutí. Minulý rok jsem tam byla ve čtvrtek a skoro nikdo tam nebyl, tak snad to příště skloubím s prací a udělám si volno ve čtvrtek. A knih jsem si odnesla osmnáct (mimochodem moje šťastné číslo!!!) :)
    Co se týče bouřek, tak i když mi bude za pár týdnů osmnáct, tak se jich stále bojím. Mám z ní prostě respekt.
    A i když jsem rozená pražanda, tak se v Praze vůbec nevyznám, ale obhajuji to tím, že jsem z okraje Prahy (takže skoro vesničanka) :DDD
    Měj se krásně! :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezká tradice. :) No jo, soboty jsou holt asi moc přeplněné. :)

      To bych taky chtěla být, pražská vesničanka. :D

      Ty taky!

      Vymazat
  6. Musím přiznat, že jak jsem s tím byla smířená, nakonec mě docela mrzelo, že jsem se na Svět knihy letos nedostala. Zrovna, když se slavilo dvacet let od prvního vydání Harryho Pottera! :D No, aspoň jsem neutrácela, šetřím na pejska. :) Knihám moc odolávat neumím, a ještě horší by byly ty stánky se zápisníky. :D
    Bouřky mám ráda, pokud nejsou moc velké a stihnu se včas schovat. Tenhle víkend jsem si jich užila hodně. :D
    V Praze se příliš neorientuju, trefila bych z Hlavního nádraží do Holešovic, na Václavák a do Zoo, maximálně. Ale nikdy tam nepobývám sama, tak se to společnými silami dá zvládnout. :)
    Jo, a pokud jde o Doctora, ta osmá série se mi taky moc nelíbila (ta znělka zní jako bzučící komár!), devátá byla ještě slabší, ovšem ta, co teď aktuálně běží, ta je zatím moc fajn. Stejně mám nejraději pátou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkala jsem si, že jsme se nepotkaly ve frontě! :D

      Tak to brzy na pejska určitě našetříš! :)

      Přesně, pátá a ještě šestá jsou dobré. S Amy prostě. Roryho mám taky moc ráda. Clara se mi sice zpočátku líbila, ale prostě to není Amy. A nový Doctor.. brr. :D

      Vymazat
  7. Já jsem se bohužel na svět knihy nedostala takže jsem ráda, že se tam můžu přenést alespoň prostřednictvím článků co o něm všichni píšou... U tebe mě ale taky moc bavila ta spousta fotek :)

    http://lauraandlinn.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda. Tenhle zážitek se sice nedá úplně zprostředkovat, ale aspoň budeš mít větší motivaci za rok zase vyrazit. :)

      Vymazat
  8. Tak tohle je naprosto překrásný článek! Úžasné fotky!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Achjo, poslední dobou jsem s komentováním fakt marná. Moc se omlouvám, všechny články pečlivě čtu, akorát to komentování nějak nezvládám. Naposledy jsem sem napsala sáhodlouhý komentář na mobilu a omylem si přepla na stránku a zpět a koncept byl pryč. :)
    Nicméně, tyhle tvé fotografie jsou vážně úplně úžasné, nádherný report ze Světa knihy. Mrzí mě, že jsem se s vámi nakonec nemohla sejít, dala jsem přednost Harrymu, ale nakonec si říkala, jestli jsem radši neměla upřednostnit setkání s vámi, je mi líto, že jsem vás neviděla.
    Taky vám to na těch fotkách s Iris a taky s B. moc sluší. :)
    A knížkám moc neodolám, přivezla jsem jich domů deset. Asi nejvíc knih, co jsem si kdy koupila najednou. Ovšem nelituji ničeho, šetřila jsem si na to narozeninové peníze. :)
    Bouřky miluji, činí léto snesitelnějším. Navíc ta atmosféra.
    A v Praze se nevyznám nijak skvěle, ale troufám si říct, že s mapou tramvají dojedu skoro všude.
    Měj se moc hezky!
    P.S. Tenhle nový vzhled je boží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevadí, chápu, že smazaný komentář je strašně demotivující. :D
      Snad se uvidíme alespoň příští rok. Nebo na sebe zase někdy náhodně narazíme. :D

      Taky se měj krásně a děkuji!

      Vymazat

Okomentovat