Nemalé radosti #22

Pěkný větrný dubnový den přeji! V posledních dnech jsem přemýšlela, co s blogem. Kam to tady bude směřovat. Strašně mě totiž mrzí, že je tu teď vše bez ladu a skladu a že to vypadá zapomenutě. Není to pravda, jen mám často prodlevu mezi nápadem a jeho realizací takovou, že už to ani nestojí za sepsání. Nemalé radosti však do této kategorie nespadají a kdy jindy bych se s vámi měla podělit a snad zlepšit náladu. (Bylo by totiž smutné, kdyby to bylo naopak.)


1. 
V minulých nemalých radostech jsem v jednom bodu zmínila, že mám radost z jarních prázdnin. Teď jsou v plném proudu ty velikonoční a díky studijnímu volnu kvůli přijímačkám trvají v podstatě taky týden. Obecně mě teď ale škola moc nestresuje, první dubnový týden odjela většina třídy do Srbska na výměnný pobyt a já jsem si udělala samostatné studijní volno, do školy jsem šla ve čtvrtek a v pátek jsem jen chvilku vypomáhala na biologické olympiádě s proplácením účtenek. Tento týden se toho taky moc nedělo, pár písemek jsem překvapivě zvládla a příští týden mě čeká jen čtvrtek a pátek, přičemž v pátek je poslední zvonění. No a pak budou maturity, což mně jakožto nematurující vůbec nevadí. (Omlouvám se všem maturantům :D)

2. 
Bála jsem se, že se v Ústí u Modrého rodiny neaklimatizuji, že si prožijeme nějakou krizi nebo něco takového. Moje obavy se však ukázaly být úplně zbytečné. Všichni členové jeho rodiny jsou velmi milí, Modrého pokoj je tak trochu naše doupě, v němž mám všechny potřebné věci, takže se cítím maximálně komfortně. Plus si můžu dělat spoustu čaje, hladit kočku Ejminku a česat se skvělým kartáčem Modrého sestry. S tou se mi mimochodem strašně dobře povídá. Ve středu mě Modrý po škole vyzvedl, takže jsem nemusela jet sama vlakem. Pak jsme si s maturantkami, které za sebou zrovna měly slohovku s příšernými tématy (Modrého sestra psala sci-fi a její kamarádka snad nějaký popis), zahrály Activity, s Modrým jsme prohráli, asi se přeci jen neznáme tak dobře. (Legrační bylo třeba, když jsem nepoznala jeho šperkovnici nebo on můj trakař. :D ) Taky jsem se snad poprvé v životě trošku opila, vypila jsem pět panáků bílého rumu namíchaných se Spritem a Zetkem. Bylo to dobrý. K tomu jsem si dala ještě asi tak litr vody, takže výsledkem bylo jen motání končetin. A hlavně to byla legrace! 

Chtělo by to si zase uvít věneček. ♥
3. 
Před rokem jsem psala nemalé radosti a když si to tak pročítám, vlastně se měním jen pozvolna. V jádru jsem pořád stejný člověk, který má radost z jara, z blogu, z knížek a z lidí, které zná. Jaro je téměř všelék, takový energy drink. Vždycky, když se vrátím domů, je světlo. Ať už je to v neděli od Modrého nebo v pondělí a úterý po dlouhých školních dnech. I ráno bývá vidět, když se probudím. Snad jediným negativem je, že jsem opět začala trpět stejným problémem jako loni - probouzím se uprostřed noci a občas dlouho nemůžu usnout. A to se přitom přes den docela vyčerpávám. Minulý rok jsem to připisovala hormonální nevyrovnanosti související s absencí společníka, teď moc nevím, co si o tom myslet.

4.
Knížky. Většinou radost, ale občas také starost. Mám pocit, že jsem teď strašně dlouhou dobu četla spíš z povinnosti. Dlouho rozečtené knížky, knížky do školy, knížky na dějepisnou olympiádu a tak. Všechno z toho mám teď ale úspěšně za sebou. Momentálně tedy moc nečtu, abych se přiznala, trochu tu vlnu rozdýchávám. Jakmile se ale vzpamatuji, mám velkolepé oddechové plány. Přečtu pár dílů Hraničářova učně a zase nějaké knížky, které už mi dlouho leží v knihovně. Nebudu nikam pospíchat. Nebudu se do ničeho nutit. Zvolním. V rámci výzvy si to můžu dovolit, zatím. :)

5. 
Nemyslete si, že tím, že jsem v posledních dnech nečetla, v mé existenci vznikla nějaká díra. Místo knížek totiž ostošest poslouchám písničky, objevila jsem spoustu nových a moc pěkných. A taky koukám na seriály. Sama i s Modrým. Sama na druhou sérii Cizinky, s Modrým na Doctora Who. Už jsme zhlédli celou pátou sérii a jeden díl té šesté a nemůžeme se toho nabažit. Tak nějak nevím, kdo je na tom víc závislý. Slíbili jsme si ale, že na to budeme koukat vždycky jenom spolu (Modrý má povoleno pouštět si znova už zhlédnuté díly :D), takže možná to dopadne tak, že si během týdne zavoláme a budeme se společně dívat po telefonu. Ale myslím, že to vydržíme. A když se to tak vezme, knížky jsem úplně nevynechala, protože jsme s Modrým zase četli Harryho Pottera. Dobré na pobytu v Ústí je, že se vždycky můžeme podívat do českých verzí, abychom porovnali překlad určitých částí.
Tahle fotka je hezká, protože se nepovedla. 
6. 
Bála jsem se, že změna, kterou Modrý hodlá prodělat, negativně ovlivní jeho, mě, nás. Jsem možná trošku paranoidní. V tomhle jsem se totiž šeredně spletla. Modrý srší energií, usmívá se na mě od ucha k uchu a má na všechno dost času. Včetně matiky, čtení a sbírání informací. Jistě, tenhle stav nebude trvat věčně, za pár měsíců jej (nás) čekají opět změny, když všechno dobře dopadne, ale prozatím, co víc si přát, než spokojenou polovičku? 

7.
A i když neustále reptající, i já jsem spokojená. Začala jsem do školy jezdit na kole a je to opravdu inovativní! Ráno můžu vyrazit později, odpoledne nemusím nikam pospíchat, ráno to mám z kopce a odpoledne mi pot nevadí. Ušetřím za autobus a, byť váha říká něco jiného, prý jsou na mé fyzické schránce určité změny patrné. Netroufám si sama to posuzovat, ale cítím se docela dobře a to je hlavní. Víte jak - tak jako nenafouknutě, uvolněně. 

No a co bude s blogem dál? Přemýšlím, že bych měla v rámci jeho vzkříšení (heh, když jsou ty Velikonoce) jednak víc psát a jednak se víc věnovat ostatním blogerům. Psát o věcech, které jsou aktuální, komentovat ostatní a třeba ještě něco tvořit. Kde na to vezmu čas, nevím, ale někde ho ukrojím. Slibuju. 

Co pro vás v současnosti znamenají maturity? Pijete? (A když, tak co?) Co vy a knížky? Jaké seriály sledujete? Máte rádi změny? A co byste tady na blogu uvítali za články? 

Veselé Velikonoce!

Komentáře

  1. Ta jakože nepovedená fotka je fakt krásná, nepoznala bych, že je nepovedená, kdybys to nenapsala. :) Závidím ti to volno až do středy (pokud to správně chápu). Tedy jen jako mírně, závist není pěkná věc. Jsem moc ráda, že vám ty změny s Modrým vycházejí takhle pěkně (nevím, jak to mám popsat, ale ty to snad pochopíš :D), zní to fakt pěkně. Ta maturitní témata mi přišla docela hloupá. Řešily jsem to hodně s mamkou, četly jsme spolu jednu diskuzi, která se na Facebooku rozpoutala po odkazem na článek z iDNES. Nejvíc nás zarážely reakce lidí, kteří tvrdili, že by jim charakteristika postav od Tolstého nebo článek s prvky fejetonu či referát o Národním Obrození nedělali problém. Já tedy nevím, ale já bych si to u maturity určitě nevybrala, protože bych se bála, že zapomenu na nějakou formalitu a tak. Ale to už je jiná věc. Jen mě to napadlo k tomu, jak jsi psala. :)
    V tom ježdění do školy na kole ti moc fandím. Jak to máš daleko? :) Já bych to taky chtěla provozovat, ale mám to na gympl asi 14 kilometrů a myslím, že bych to nezvládala. Není to tolik, ale zatím jsem nedostala tu odvahu to zkoušet. :D
    Maturity pro mě jinak znamenají paniku, když vidím, čím vším si budu muset příští rok projít. Taky to znamená, že budeme mít příští týden pasování, nevím, jestli se to dělá i jinde, ale u nás maturanti pasují třetí ročníky na jejich místo a obvykle to obsahuje polévání vodou, barvení, sypání mouky, stříkání octem, šlehačkou a ochutnávání nechutných jídel. Netěším se na to, ale řekla jsem si, že nebudu srab a prostě to nějak dám. :D
    A moc nepiju. Spíš vůbec. Ale když už něco tak cider a celkem mi chutná rum s kolou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, tuhle akci taky máme, pasování, akorát to máme spojené vždycky s posledním zvoněním. Asi si do školy vezmu foťák, mohlo by být co fotit. :)
      Hele, taky nevím, co bych si z těch témat vybrala. Charakteristiky mi nikdy nevadily, ale musím ty postavy znát. :D
      Čtrnáct kilometrů, fíha. Inu, asi by to šlo, ale to záleží i na průběhu trasy. Já jezdím jedenáct kilometrů, když se jedu jen tak projet, do školy to mám pět kilometrů plus pět zpátky. :)

      Měj se hezky!

      Vymazat
  2. Kočko, neslibuj, někdy to prostě nejde jinak a lámat se to přes koleno nemá. Až to půjde, tak to půjde samo :-).
    Jinak s tím jezděním na kole - to je prima nápad, taky přemýšlím, že začnu jezdit do práce na kole, zatím jenom cvičím, ale i to mi pomohlo, že se necítím tak "nafouknutě":)
    Přeji krásné a pohodové svátky velikonoční! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to, popravdě, slibuju především sobě. :D Ale když to nevyjde, tak to nevyjde, co se dá dělat. :)
      Určitě to zkus. :)
      Tobě taky!

      Vymazat
  3. Miluji články Nemalé radosti :) Velice inspirativní a hlavně úsměvné čtení! :)

    Ze hry Activity si nic nedělej. Když jsem ji hrála s přítelem a jeho rodinou, tak si myslel, že to co jsem nakreslila je tampón, a on to byl šroubovák :D :D Zábavná hra :D

    Závidím, že můžeš jezdit do školy na kole! Já to mám momentálně do školy nějakých 70 km, tak to bych musela vyjíždět den předem :D

    A jsem moc ráda, že to s Modrým klape a že jsi si skvěle sedla s jeho rodinou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Modrého sestry kamarádka zase kreslila sukničkáře. Tyhle věci jsou vždycky vtipné. :D
      70 kilometrů to mám za Modrým a mám v plánu to jednou podniknout. Ale do školy bych to takhle daleko nedala, tam by mě nic nepohánělo. :D

      Měj se krásně! :)

      Vymazat
  4. Zrovna teď sedím u počítače v mé maturitní mikině - tedy v té, kterou jsme si jako maturanti nechali všichni vyrobit na památku místo trička, jak je na zádech seznam jmen a tak. Přijde mi to hrozně zvláštní, že už je to vlastně čtyři roky zpět. A teď mě čekají státnice a já si připadám jako úplně jiný člověk. :D
    Zaujalo mě to tvoje noční "probouzení" - to mě hodně trápilo asi dva roky zpátky na jaře. Nakonec jsem zjistila, že mi chybí nějaký komplex vitamínů, myslím, že to snad byl nikl v kombinaci s hořčíkem? Nejsem si jistá. Ale stačilo asi měsíc doplňovat a pak už vše bylo zase v pořádku. A nebo je to třeba tím jarem, změnou počasí obecně, teď z toho aprílového počasí mívám hrozné bolesti hlavy, ještě horší než po červeném víně. :D
    Užívej a buď šťastná! ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Teď tě ještě maturita neděsí. Ale až budeš ve třeťáku, asi už to budeš prožívat víc. Třeba mně se dneska zdálo, že jsem neodmaturovala z češtiny. Vážně, the struggle is real. Maturita všude kolem. Výběr maturitních předmětů. A... jo, užívej si bezstarostné mládí. :)
    Ježdění na kole ti taky trošičku závidím. Vlastně na tohle téma chystám článek. Vsadím se, že za chvíli budeš mnohem hubenější než já. Třeba dneska jsem snědla čokoládu.
    Hormonální nevyrovnanost spojená s absencí společníka... panebože, to bych musela být nevyrovnaná pořád. :D
    A Activity jsou moje oblíbená hra. Když jsme to kdysi hrávali, každý mě chtěl do týmu. Bohužel se časy změnily.
    A pět panáků, "trošku opila"... ty musíš mít fakt velkou výdrž. Já posledně, neznalá chemických reakcí, ředila víno sodovkou. (Jo, jo, nikdy nic neřeďte sodovkou.)
    Važ si toho, co máš, teď zním jako nějaká stará tetka, odpusť mi to. Nechci rejpat. Fakt máš dobrý život. Nebo to tak aspoň působí.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky