Písničky (mého) srdce

Po pár týdnech se sluší napsat zase článek, a protože kreativitu teď investuji spíše do vymýšlení vět v němčině v Goethe institutu a vlastních myšlenek a činů, na tomto blogu se objeví něco spíše vycpávkového. A co je pro tento účel lepšího než další seznam oblíbených písniček? Tentokrát desatero písniček, které pro mě mají velký význam, ať už kvůli nim samotným, nebo z jiných důvodů. Více pod perexem.

Just a dream

Miluju sledování coverů svých oblíbených písniček. Jedním z těch, které předčily originál, je bezesporu Just a dream. Je to dokonalá souhra hlasů, instrumentů a pocitů. Christina Grimmie, obrovský talent, zemřela loni v červnu a já si často uvědomuji, jaká to byla škoda. Navíc se znám s lidmi, kteří ji znali osobně a jimž byla skoro příbuzná a i proto mám k téhle písničce citový vztah. Měla bych ho však i nezávisle na tom, protože je prostě... taková pocitová.

Still Alive

Tohle je písnička, která zaznívá na konci po dohrání hry Portal 2. To je nejoblíbenější hra Modrého. On na hudbu tolik není, sem tam něco poslouchá, ale spíš instrumentální věci, nebo prostě nějaké diskuze o hrách, politice či počítačích. I proto mi udělalo radost, když mi jednou pustil tuhle písničku a prohlásil o ní, že ji miluje. To už u něj něco znamená. A tak nějak jsem si ji zamilovala taky. Momentálně se ji učím hrát na lesní roh, ale pořídit kompletní noty ve správné tónině je oříšek.

If only

Tahle písnička na mě jednou vyskočila v takovém tom automatickém přehrávání, které si na Youtube nechávám zapnuté, právě z těchto důvodů. Na první poslech jsem věděla, že se mi líbí a z jejích slov jsem měla takový ten pocit, že je to text přesně pro mě. Jo a ty fialový vlasy vypadají hustě!

Celibát

Skupinu Slza nijak zvlášť neposlouchám, její zpěvák mě trochu děsí a obecně nejsem až taková fanynka českých skupin. Písničky však mají docela hezké, dobře, znám jen dvě, ale právě Celibát se mi líbí. Oxymoróny v refrénu mi přijdou ne originální, ale takové.. libozvučné. A kromě toho, za život umírat a za vítězství ani jednou nevyhrát, to by byla pěkná filosofie...

Song of the sea

Myslím, že na tuhle ukolébavku jsem narazila, když jsem potřebovala poslouchat něco uklidňujícího. Neznám irský animovaný film, v němž se písnička objevila, její text si však pamatuji. Neuspí mě, zato utiší všechny roztěkané myšlenky. Když ji poslouchám, soustředím se jen na ni a vychutnávám si ji. U spousty písniček naopak o něčem přemýšlím, ale tahle, ta má zcela výjimečné postavení.

Soft Kitty

Na Teorii Velkého třesku jsem začala koukat s Modrým někdy v létě. Varoval mě, že dobré jsou tak první čtyři až pět sérií a pak že to jde do háje. Občas na to koukáme spolu, on to zná nazpaměť a já se vždycky snažím co nejvíc z toho pochopit i bez anglických titulků. Není to tak hrozné. Nicméně určitě všichni, kdo Big Bang Theory znáte, máte rádi chvíle, kdy se zpívá Soft Kitty. Inu, mně se to strašně líbí a když se to v nějakém díle objeví, musím si dávat pozor, abych to nezačala taky nahlas zpívat. Ještě by Modrý přišel k sluchové újmě. 

Haus am See

Tuhle písničku mi jednou pustil táta, tehdy jsem se teprve začínala učit německy a on chodil na konverzace z němčiny, dnes na ně chodíme spolu. Ta písníčka možná ze začátku nezní dobře, ale když se do ní zaposloucháte, je prostě dokonalá. A ten text... Zkrátka písnička o životě se spoustou nevyřčených otazníků.

Will you wait for me in heaven

Stará, ale pořád krásná. Písnička z roku 1999 mě upoutala, když jsem ji jednou slyšela v rádiu. Upoutala mě natolik, že jsem si ji odpoledne našla na youtube a propadla jí. Kdybych si někdy něco broukala při mytí nádobí, pravděpodobně by to bylo právě tohle. ♥

Navěky

Oficiální video nejde vložit, takže přidám aspoň tohle. Vždyť je to jedno. Důležitý je obsah. Tohle je jedna ze starších Klusových písniček, které navíc asistuje Aneta Langerová. Dva hlasy, které dobře zní. Dva textaři, kteří mě berou za srdce. Je to jediné, čemu věřím....

Píseň o Večernici

Tuhle skladbu od Richarda Wagnera z opery Tannhäuser hraji už druhý měsíc na lesní roh. Ze začátku mě nebavila, samé legato a nepříliš velké tónové rozpětí, ale když jsem se ji naučila... Nějak jsem se do melancholické melodie zamilovala. Momentálně je to kromě Exodu a Green sleeves moje nejoblíbenější hraná skladba.

To je pro dnešek vše. Doufám, že si užíváte jarní prázdniny, případně plesovou sezónu, případně cokoliv jiného. Budete slavit Valentýna? A co vysvědčení v pololetí? A vaše oblíbené písničky? 

Komentáře

  1. S mými oblíbenými písničkami je to trochu složité. Na jednu stranu jsem podle všeho známá jako "ta, co neposlouchá hudbu", na druhou stranu jsem schopná se zamilovat i do znělky v reklamě. Asi o tom někdy napíšu článek.
    V poslední době se mi začala hrozně líbit písnička Houby magický od Kabátu, a taky brněnská hokejová hymna (Vzhůru Brno i Óda na Kometu), přestože hokej mě nebaví a mistrovství i olympiádu tak trochu bojkotuju (ale na mou obranu, obě hymny poslouchám, jen když si je pustí nějaký hokejový fanoušek, sama od sebe ne :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jinak se mi moc líbila Večernice.

      Vymazat
  2. Moje oblíbené písničky se vždycky odvíjí od toho, co zrovna poslouchám. Od podzimu kupříkladu nemůžu poslouchat skoro nic jiného než the.switch, proto by odpověď byla rozhodně Vulák, Tvář nebo Akvárko. A Beautiful.
    Nebo od nálady...

    OdpovědětVymazat
  3. Pro mě už absolutně neznámé písničky. Naposlouchala jsem jich tolik, že už se držím na svých osvědčených, ale občas není špatné poznat něco nového.
    U druhého klipu mě zaujalo, že houslista vedle zpěvačky stojící převelice připomíná Joffreyho z Her o trůny. Ale asi to bude podobnost čistě náhodná. Mořskou ukolébavku taky neznám, filmík bych chtěla docela vidět.
    Ten německý klip jsem viděla u tebe na fejsu, dobře jim to šlape, a jak zazněla německá písnička, hned jsem si pomyslela, to bude Vlastina oblíbená, vím, že jsi psala, že se ti německé písničky líbí, připadají ti malebné.
    Kluse i Langerovou mám ráda,u obou se mi líbí, že jsou sví a i když Klus není zrovna extra zpěvák, jeho písničky jsou uvěřitelné. Hodně se mi líbil v pohádce Tajemství staré bambitky. Langerová je výborná zpěvačka a je svá, žádná popová pidihvězdička.
    Já teď mám období šedesátek, což ti asi bude připadat zastaralé. Brána milenců, Nechoď do kláštera, Džbán, Ona se brání, Přejdi Jordán, Dívka pihovatá, Poprava blond holky nebo Stín katedrál, parádní písničky. A mnohdy výborné texty.

    OdpovědětVymazat
  4. Celibát má opravdu povedený text a právě poslouchám tu Ukolébavku - já prostě miluju takovéhle pomalé melodie z animáků, mají neuvěřitelné kouzlo a ty interpretky mají vždycky tak krásný hlas, že mi až naskakuje husí kůže :)
    Měj se krásně ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou hezké :) hlavně ta první ♥♥♥ tu mám moc ráda i v té původní verzi.

    OdpovědětVymazat
  6. Nejvíc mě asi zaujala první písnička, i když jsem ji dosud neznala vůbec. Jinak na TBBT koukám ráda, líbí se mi i pozdější série. Postavy se vyvíjí, jdou dál a mění se, což mám ráda. Hodně lidí to ale nemůže překousnout, přitom vůbec nechápu proč. Po Friends je to můj nejoblíbenější seriál ♥ a mnohem víc, než soft kitty se mi líbí písnička Thor and dr. Jones. Pokud ji neznáš, určitě si ji pust :D já jsem se pobavila.

    OdpovědětVymazat
  7. No Valentýn já neslavím, vysvědčení ani nevím jelikož sem byla nemocná a teď sem mala volno.
    Mé oblíbené písničky... no asi tak mám ráda písně od Kaliho a potom spoustu různých dalších písniček a samozřejmě mám ráda i bassové písničky :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak, konečně jsem si pořádně poslechla tvůj playlist! Jako vždycky se mi líbí. Já jsem možná trochu vyhraněná proti mainstreamovým interpretům, a jelikož ty je sem občas zařazuješ, přiměje mě to poslechnout si něco od nich, a občas objevím něco skvělého.
    Dove Cameron je dobrá. Mám pocit, že už chápu, jaký typ písniček se ti líbí. Takové pomalejší a lyrické.
    Jak víš, české interprety moc nemusím, až na pár výjimek. Jednou z nich je právě Aneta. Mám pocit, že texty jejích písniček prostě nejsou trapné. Slze jsem na chuť nepřišla. Členové té skupiny jsou mi trochu nesympatičtí, a Celibát se mi zdá plytký a rádoby hlubokomyslný. Ale oceňuji tu snahu nacpat do těch roztékajících se třináctiletých holek trochu oxymorónů.
    Haus am See se mi kupodivu dost líbí. Je to něco o domu a moři, žejo? A Still Alive je taky bezva. A ta první je vážně profesionálně provedená. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky