pátek 24. února 2017

Myšlenky pod rouškou tmy



probdělé snění
po šálku kávy
můžem si sami
že sny, co nesníme
stěží si splníme
ve stavu bdění

probdělé noci
kudy čas teče
osud nás vleče
při plném vědomí
nikdo nám nepoví
že jsme otroci

zaspaná rána
oči se kříží
jsme netopýři
vzhlížíme do oblak
a v nich letící pták
je bílá vrána

usnout nejde ti
zoufáš si nad vším
čeho sis dnes všim
jak ryba bez vody
jmenuješ důvody
a čas dál letí

*
To jsem tak v noci nemohla usnout. A nechtěla jsem rozsvěcet, abych nevzbudila Modrého. Tak jsem si do mobilu napsala tyhle pochybné verše. Myslím, že jsem pak ještě chvíli o něčem dumala a pak mě myšlenky pohltily.

Taky u vás fouká takový vítr, mimochodem?

Hezký víkend přeji.

12 komentářů:

  1. Moc, moc, moc hezké. :) Na mobilu vznikla i moje první básnička, přesně jako ta tvoje. :)
    Fouká neskutečně!

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné, kéž by z mé nespavosti vzešlo něco takového... A fouká tak, že jsem celou noc místo spaní strávila s knihou a čajem (samozřejmě za to může ten vítr).

    OdpovědětVymazat
  3. Je moc pěkná, líbí se mi. I pár mých veršů v poslední době vzniklo v mobilních poznámkách (právě některé z těch, které jsem ti posílala - pamatuješ?). U nás nefouká. Ale až se vrátím na sever, předpokládám, že bude zas hnusná zima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska se vracíš a venku je pořád ještě hezky. :) Děkuji :)

      Vymazat
  4. Krásné verše! :) Mimochodem, na fotce je hrníček z Tesca, viď? Taky jsem ho měla, ale nalila jsem do něj horkou vodu a praskl, neřád jeden :-/ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, nevím, je babiččin. Ale myslím, že ho má už docela dlouho a žije. :) :D

      Vymazat
  5. TEN HRNÍČEK JE NEJVÍC! (Stejné mají u nás v Olomouci v jedné kavárně a já prostě naférovku přemýšlím, že si nějaký odnesu, protože jsou úplně skvělé a ňuňavé a já jej prostě chci! :D)
    A veršování je krásné, hrozně se mi líbí, jak plyne. (Ač nejsem žádný odborník na poezii.)

    OdpovědětVymazat
  6. Jako vždy moc hezké, mě se zalíbila hlavně ta třetí sloka. Taky bych chtěla, abych když nemůžu spát, mě napadaly verše. Jenže já mám většinou v hlavě úplně vymeteno.
    A jo, taky tady fouká :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  7. Ell: Škoda, že mě v rozespalosti nic tak skvostného nenapadá :) Každopádně krásná básnička!

    OdpovědětVymazat
  8. Já se poslední dobou zase budím hrozně brzy ráno, kolem čtvrté (a to mám prázdiny :p). Asi příště taky něco složím :D

    OdpovědětVymazat
  9. Tak jestli tohle vymýšlíš do mobilu uprostřed noci, tak to se jednou moc těším na tu tvoji básnickou sbírku :D :) ♥

    OdpovědětVymazat