Podzimní playlist

Hudba tvoří součást mé každodennosti. Nemůžu si pomoct, ale v poslední době dávám často přednost sluchátkům před knížkou. Ne, že by mě knížky přestaly bavit nebo že bych v nich nenacházela takové zalíbení, ale hudba mě svým způsobem mnohem víc uklidňuje, povzbuzuje a popravdě mi i poskytuje víc prostoru na přemýšlení, protože většinu z písniček, které mám uložené v telefonu, znám skoro zpaměti. A co tak poslouchám nejčastěji v posledních týdnech?

Už jsem dlouho žádný "hudební" článek nepsala. A když jsem je kdysi zveřejňovala, soustředila jsem se vždy na něco konkrétního. Konkrétní pocit, konkrétní jazyk. Dneska je výběr víceméně náhodný, protože stejně tak nahodile si písničky v cyklech přehrávám.

All of me - John Legend

Není to žádná novinka a někomu by se to mohlo zdát kýčovitě klišoidní. Se svými současnými pocity si však občas potřebuji dopřát trochu toho sentimentu.

Bratříčku, zavírej vrátka - Karel Kryl

Zachtělo se mi poslouchat něco českého a něco osobitého. A Karel Kryl je osobitý, ať chcete nebo ne, ať už to vztahujete na minulost či přítomnost nebo budoucnost, prostě tenhle text podtržený celkem jednoduchou melodií svádí k zamyšlení.

Demons - Imagine Dragons

Úplně živě si pamatuji, jak jsem prošvihla vlnu Imagine Dragons, protože jsem v tu dobu zrovna byla naštvaná na sestru. Chtěla mi třeba tuhle písničku pustit, ale já ji odmítla poslouchat. Jaká škoda!

Hast du alles, hast du nichts - Revolverheld

Tuhle písničku jsem objevila teprve nedávno. Její text mě zaujal už napoprvé a během chvilky jsem se naučila ho interpretovat pro své osobní potřeby tak, abych se mohla jeho myšlenkami opájet, kdykoliv se naskytne příležitost (rozuměj prázdná místnost, kde si můžu zpívat a nikdo z toho neohluchne nebo mě nezažaluje za porušování lidských práv).
Buchstabiere das Wort Glück ohne nachzudenken, hast du alles, hast du nichts, nichts mehr zu verschenken. Buchstabiere das Word Glück ohne abzulenken, hast du alles, hast du nichts, von all diesen Momenten... (Hláskuj slovo štěstí, aniž bys uvažoval, máš všechno a nemáš nic, nic víc na rozdávání. Hláskuj slovo štěstí, aniž bys myslel na něco jiného, máš všechno a nemáš nic ze všech těch momentů.)


I have a dream - ABBA


Písničky z filmu Mamma Mia mám strašně ráda, jakkoliv se někomu můžou zdát nesmyslné nebo fádní. A třeba zrovna tahle se mi hodí do karet vždycky, když přemýšlím o (nejen své) budoucnosti.

Montgomery - Wabi Daněk

Jedna z těch písniček, kterou jsem se naučila během prvního zpívání na hudebce v primě a od té doby na ni nedám dopustit. Smutná, leč tak nějak upřímně pravdivá. Naposled jsem ji několikrát za sebou poslouchala, když jsem potřebovala rozdýchat Sůl moře.

Pocity - Tomáš Klus

Tomáše Kluse neposlouchám nijak intenzivně, ale několik písniček jsem schopná pouštět si pořád dokola. Třeba tuhle pocitovou. Jak on to dělá, že se mi občas fakt trefuje do nálady? Nebo snad mají takovou náladu všichni a on to jen dokázal dobře vystihnout?

Ich werd' die Welt verändern - Revolverheld

Změním svět, tak se písnička jmenuje v překladu z němčiny. A změním ho tak, že se na něj začnu dívat jinak. Na svět a především na sebe. Budu se smát sám sobě, vyrovnám se sám se sebou. Taková motivační písnička, těch není nikdy dost.

Say something, I'm giving up on you - A Great Big World ft. Christina Aguilera

Když jsem tuhle písničku slyšela poprvé, přísahám, že mi vehnala do očí slzy. Nevím proč. Není smutná. Je upřímná. Je hodně emocionální. A mrazivá. Přesně taková ta písnička, ze které máte od začátku až do konce husí kůži po celém těle.

What I've been looking for - High School Musical

A na závěr taková úsměvná, vzpomínková a zároveň plná přítomnosti. Nestydím se za to, že jsem se několikrát dívala na HSM, protože některé ty písničky jsou podle mého moc pěkné. Tečka.

A co vy a podzimní playlist? Posloucháte české, anglické, německé nebo nějaké jiné písničky? Jaký druh textu preferujete? Znáte High School Musical a Mamma Mia? Pište a smějte se! :)

Komentáře

  1. Máš moc hezký výběr. Takový pěkný průřez snad úplně vším. :)
    Taky jsem v poslední době dost poslouchala Say something a All of me (z nějakého důvodu je mám trochu spojené), ačkoli je nemám komu věnovat, snad jen sobě. Taky jsem si zpětně zamilovala Stay od Rihanny. To taky tak nějak řadím do stejné škatulky.
    Z Bratříčku zavírej vrátka mi odjakživa běhá mráz po zádech. Je to moc pěkné.
    Éru Imagine Dragons jsem v porovnání s tebou asi dost prožívala. :D A dodnes na ně nedám dopustit. mezi mé nejoblíbenější písničky patří Radioactive (to mě nikdy neomrzí), Selene, America, On the top of the world (zbožňuju první asi dva verše), Gold a spoustu dalších no. :)
    Upřímně řečeno mám radši Abbu samostatně než v "Mamma Mia". Ten film moc nemusím, ale písničky, to jo. :)
    A z HSM zbožňuji Status Quo, mé totální guilty pleasure. :D Takže tě chápu. :D
    Jinak teď poslouchám hlavně covery od Postmodern Jukebox na Youtube - dělají vintage a retro předělávky písní a je to úplně božské. Je to jako slyšet všechny oblíbené písničky poprvé a lepší. :) Pak taky hodně poslouchám Of Monsters And Men, nějak se v těch písničkách nacházím. V neposlední řadě potom taky koledy nazpívané Pentatonix, hrozně bych si chtěla s někým zazpívat White Winter Hymnal, ale nikdo se nehlásí. :D
    Co se týče jazyků, držím se většinou angličtiny, nicméně sem tam zabrouzdám do francouzštiny. :)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Stay od Rihanny mám taky docela ráda, i když ho neposlouchám tak často. :)
      Radioactive je taky fajn. :D
      Hehe, od Pentatonix jsem si nedávno pouštěla cover na Hallelujah, je to úplně boží! ♥ (akorát jsem si to pustila před čtvrtletním testem z matiky, což asi nebyl úplně nejlepší nápad, ale což. :D )

      Vymazat
  2. Hm, samé pěkné písničky. :) Karla Kryla mám moc ráda, i když ho neposlouchám zrovna moc často.
    Já osobně mám ráda hudbu v angličtině, francouzštině a japonštině. Zatím jsem moc německou hudbu nevyhledávala, ale docela mě překvapuje, jak pěkně zní. Jazykové předsudky jsou zlo! :)
    Momentálně poslouchám Woodkid (The Golden Age, I Love You) a jinak samé japonské interprety. Třeba Country Road / カントリー・ロード od Goose House nebo Yuzu (ゆず「雨のち晴レルヤ」nebo třeba ゆず「LAND」).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, japonských písniček pravda moc neznám, i když znám pár japonských interpretů :D :)

      Vymazat
  3. HSM ve mně vyvolává příjemné vzpomínky na doby, kdy mi bylo nějakých třináct nebo čtrnáct. Tehdy jsme tím se ségrou žily a rády jsme si všechny písničky zpívávaly, obzvlášť duety, kde jsem si vždycky střihla spodní hlas, tedy nejčastěji kluka. Akorát se to občas zvrhávalo v opravdu prapodivné úpravy či třeskuté parodie :-D Měla jsem nás dokonce nahrané, ale kamsi se mi to ztratilo a strašně si to vyčítám :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě trochu mrzí, že jsme si se sestrou tuhle úchylku neužily, ale byly a snad ještě budou nějaké jiné. :) :D

      Vymazat
  4. Demons od Imagine Dragons milujem a rovnako aj Say Something. :) Pekný playlist.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak třeba hned tu první jsem vůbec neznala. :) Érou Imagine Dragons jsem si ani já neprošla, a asi si jí ani nikdy neprojdu. I když, uvědomila jsem si, že píseň Demons vlastně odněkud znám. Těžko říct odkud.
    Doposlouchala jsem dokonce i toho Kluse! Čímž chci říct, že to dle mého názoru celkem ujde. Ale není to můj šálek... ničeho, promiň. Ta první německá se mi líbí o něco víc než ta druhá. A muzikál Mamma Mia! mám moc ráda, nejraději mám Our Last Summer.
    Na píseň Montgomery jsme vždy v hodinách hudebky tajně a tiše zpívali trochu jiný text, který by se ti jistě zdál trapný a pohoršující.
    Pěkný playlist. Pokaždé mě svými playlisty překvapíš. Což se například v mých playlistech nestává.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná ji znáš z obchoďáků nebo tak něco, tam se to občas hraje, myslím. :D :) Já od Kluse taky nemůžu úplně všechno, všeho všudy jen pár písniček, ale tahle patří mezi ně :)
      A Our Last Summer je taky má srdcovka. Někdy bychom se na Mamma Mia mohly podívat! :)
      Věř mi, mě pohorší máloco. :D

      Vymazat
  6. Já většinou poslouchám věci, které nejsou vůbec známé nebo módní. Buďto to jsou irské a staroanglické melodie nebo čím dál častěji vážná hudba. To je pro mě úplně nejlepší jako pozadí k jakékoli činnosti. Třeba taková španělská kytara, to je paráda. Taky některé soundtracky mám ráda. Rádio neposlouchám vůbec, většinou mě jen rozčiluje, když ho slyším někde v obchoďáku.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je skvělý výběr. Já nejsem žádný hudební fanda, mám pár stálic, ale obecně moc hudbu opravdu neposlouchám, každopádně dneska ses zrovna trefila a minimálně polovinu ze zmíněných mám moc ráda. A HSM jsem tedy neviděla, zato Mamma Mia mám moc ráda, asi se na to mrknu znova :D Prostě Meryl Streep forever ♥ :D
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky