neděle 23. října 2016

Vlak

23.10.2016

na kolejích nekonečno
tma se válí v krajině
kam tenhle vlak jede, slečno?
ptá se chlapec nevinně

klid vyhozen z okna vlaku
má duše je rozpolcená
moc se bojím svého strachu
vím, jaká je tvoje cena

už znám vůni těch tvých vlasů
na ni myslím právě teď
když se ztrácím v toku času
když se převrací můj svět

noc svou tvář mi odhaluje
tvé oči však nepřekoná
modř v temnotě poletuje
teď jsem s tebou, teď jsem doma

*

Po víkendu plném smíchu a zážitků z Liberce jsem se v Praze ocitla v situaci, kdy jsem si musela vybrat mezi hodinovým čekáním v zimě na autobus, nebo vyzkoušet svou inteligenci a vydat se domů vlakem. V nějakém opojení nervozity a nadšení z toho, že sedím ve správném vlaku a jedu správným směrem, jsem dostala chuť veršovat, po dlouhé době. A taky jsem si chtěla vyzkoušet jamb, byť si samozřejmě výsledkem jistá nejsem. Třeba je z toho nakonec něco jiného. :)

(S)mějte se, během pár dní vás čeká článek plný mých současných starostí. 

5 komentářů:

  1. Zda je to skutečně jamb ti nepovím, jelikož mi určování stop nikdy nešlo.
    Ale z mého amatérského pohledy je to hrozně krásné! Moc se mi líbí hned ta první sloka. :)
    A to nadšení z toho, že sedím ve správném vlaku a jedu správným směrem znám, to je k nezaplacení. :D Zrovna jsem si říkala, že jsem dlouho nikam vlakem nejela, budu to muset napravit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný! Taky jsem se o víkendu potulovala po Liberci :).

    OdpovědětVymazat
  3. Modrá je dobrá a zableskla se i v této básni. Nevím, jestli je to jamb, ale báseň se mi vážně líbí. Doladěno krásnou fotografií spolu tvoří harmonický celek. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. O necelý měsíc později. Ale přečtenou jsem ji měla jakmile jsi ji publikovala, přísahám!
    Je to skvělý jamb. Pokud ti šlo o dodržení jambu, povedlo se. Když jsem to četla prvně, neštymovaly mi tam slabiky, ale tak si říkám, že to mohl být záměr, neb řádky se stejným počtem slabik se ti tam docela scházejí, i když nijak pravidelně.
    (Tohle jsi chtěla, ne? Aby ti to někdo rozrýpl. Jestli ne, hrozně se omlouvám.)
    Ta fotka se mi fakt líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to psala sice se snahou nechat to v jambu, ale zároveň jsem nechtěla křečovitě přizpůsobovat tok svých myšlenek počtu slabik. Tak je z toho tohle. A moc děkuji. :) ♥

      Vymazat