středa 5. října 2016

Nemalé radosti #19

Dlouho, dlouho jsem nepsala nemalé radosti. Neznamená to, že bych se z ničeho neradovala, spíš naopak, radostí zažívám spoustu. Ale ani o starosti nemám nouzi. Vlastně se teď u mě nálady mění jako aprílové počasí, během dne jsem schopna několikrát ronit slzy i se tetelit štěstím. Sedmero radostí z poslední doby si však zaslouží, abych se o ně podělila. (Protože Vybarvování psát nebudu, neb by neobsahovalo mnoho nových informací, takže si to pak zase spojím s říjnem do dvouměsíčního souhrnu.)


1)
Sestra je v Americe a stýská se mi po ní. Rodiče jsou doma a byť se u nás teď domácnost docela změnila, pořád jsme si blízcí a stojíme při sobě. Právě to se mi potvrdilo, když jsem měla během jednoho týdne několik emocionálních záchvatů a zkratů, s nimiž mi právě rozmluva s rodiči pomohla se vypořádat. Nikdo jiný mě totiž nechápe a nezná tak jako oni.

2)
I Modrý je pro mě světlem v temnotě. Trávíme teď spolu většinou aspoň jeden den týdně, nebo se o to snažíme. Už jsme spolu čtyři krásné měsíce a za tu dobu se můj život, mé vnímání sebe sama, o velký kus posunulo. Nedávno jsme se šli projít po hostivařském lesoparku až na místo, kde jsme si dali první pusu, a Modrý mě při té příležitosti velmi originální formou obdaroval květinami. Nádhernými, voňavými růžemi. A já byla dojatá, přeci jen, první kytky od prvního kluka nedostanete každý den. Vzal mě také na výlet do Berlína, kam původně chtěl jet se svými spolužáky ze střední na výstavu vlaků. Byl to pro mě zážitek z mnoha ohledů (Berlín!), ale v souvislosti s touto radostí bych měla vypíchnout spíš radost z toho, že znám zase o kousek víc z jeho světa. A ze světa jako takového, samozřejmě.
Jedno sesterské a jedno zamilované selfí. 
3) 
Vlivem nepříznivých okolností jsem selhala v opakovacím testu z němčiny a učitelka kroutila hlavou nad tím, že jsem z testu dostala čtyřku. Úplně jsem se z toho zhroutila a byla odhodlaná napravit to za každou cenu, takže jsem si připravila povídání o Erichu Mariu Remarquovi a jeho románu Tři kamarádi. Modrý mě podpořil a vyslechl, takže jsem vůbec nebyla nervózní, když jsem to prezentovala před třídou. Dostala jsem jedničku. A s tím testem se to taky nějak vyjasnilo - učitelka mi zapomněla jedno cvičení započítat a jedno úplně ohodnotit, takže jsem dostala trojku na těsné hranici s dvojkou, což sice není ideální, ale rozhodně to dokážu přijmout. Za blbost se platí, ale když vstanete a rozhodnete se jít dál a chyby napravit, je to snad ještě lepší pocit, když se vám to povede, než kdybyste žádnou chybu neudělali...

4)
Stala jsem se členem lifestylového magazínu pro studenty Generace21. Funguji jako redaktor v sekci Cestování (v Literatuře už měli plno) a docela mě to začalo bavit. Už jsem se konečně po třech příspěvcích naučila vkládat správně fotky, upravovat články a tak. Můžete se na web podívat, třeba tam na některý z mých článků narazíte.

5) 
Poslední dobou hodně vařím. Nejen sobě jídlo do školy, to bych nenazvala vařením, ale o víkendech u Modrého. Zkouším nové věci, nová jídla, nové přísady. A baví mě to. Musím vycházet z možností vybavení kuchyně a taky z toho, na co si troufnu, ale ve výsledku Modrému vždycky chutná (zatím si tedy nestěžoval), takže mě to motivuje dál. Třeba ze mě nakonec v té kuchyni něco bude. :D

Tak jsem si taky přečetla Prokleté dítě. Budete chtít recenzi? (+ jsem upekla sušenky)

6) 
Vím, že to neříkám dostatečně často těm správným osobám, ale v mém vesmíru existuje spousta milých lidí a přátel, za které jsem moc vděčná, bez nichž by to nebylo ono. Dělám poslední dobou spoustu chyb, zanedbávám údržbu mezilidských vztahů, a uvědomuji si to. Někdy mám chuť spontánně vyrazit na druhý konec republiky a obejmout toho, kdo pro mě tolik znamená. Jindy mám pocit, že některé vztahy jsou nejlepší právě v psané formě a že setkáním se toho moc nevyřeší. Přesto doufám, že se mi během podzimu podaří setkat se s alespoň několika osobami.

7) 
Jako správný teenager mám i já jednu materiální radost na seznamu. Totiž, můj mobil pomalu a jistě dosluhuje, baterku má v háji zeleném a aplikace se pro jistotu nespouštějí a když, tak se víc sekají než fungují. S Modrým jsme vybrali nový telefon a protože táta chtěl dlouho vyzkoušet Ebay, objednali jsme ho právě tam. Do dvou týdnů by mi měl z Lotyšska nový Xiaomi RedMi 3S přijít a já jsem na něj opravdu zvědavá!

Toť pro dnešek vše. Jaké věci dělají v poslední době radost vám? Co podzim? Co škola? Jaký máte telefon a jak dlouho ho máte? Máte nějaký vysněný? Vaříte? Podporujete se v rodině navzájem? A jaký máte vztah k němčině?

28 komentářů:

  1. Moc krásný článek! Jsem ráda, že je pro Tebe Modrý takovou oporou, protože tak to má být! Ve vztahu je nejdůležitější Láska a důvěra.

    Harryho bych si také ráda přečetla, ale slyším dost negativních recenzí, takže bych byla vděčná za Tvoji recenzi. Přeci jenom Tobě věřím více, než jiným (cizím) lidem.

    Teda, gratuluji k postu redaktorky! Je to úžasný úspěch! :)

    Přeji Ti, aby byl říjen nádherně prosvícený paprsky (a je jedno, jestli slunečními nebo zamilovanými či radostnými).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, tyhle dvě věci jsou strašně důležité. A ještě porozumění a vzájemná opora. :)
      Vážím si tvé důvěry. :D
      Snad bude, děkuji. ;) I ten tvůj!

      Vymazat
  2. Výstava vlaků v Berlíně? Tam jel můj muž z kolegy v práce, nejspíš to bude ta samá akce :D To je zajímavá náhoda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepracuje tvůj muž náhodou u drah? :D

      Vymazat
  3. Moc krásný, něžný a upřímný článek. Jsem hrozně ráda, že se toho teď děje tolik, cítím z tebe docela pozitivní náladu a to je skvělé. Moc a moc ti přeju, aby vám to klapalo a tvoje dny byly i nadále plné radostných okamžiků :)
    A ano, recenzi na HP určitě chceme! :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já jsem ráda, že se toho děje hodně, byť někdy bych trochu klidu ocenila. :D
      (S)měj se v Americe! :)

      Vymazat
  4. Vždycky, když si čtu tyhle výčty, přemýšlím, že bych něco takového měla taky občas napsat. Obzvlášť, když tenhle týden není nic moc, potácím se nad propastí a přitom jsem se měla radovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, zvlášť když jsi měla ty narozeniny. :( Snad bude příští týden lepší. A nemalé radosti si někdy sepiš, je to super věc, opravdu. :)

      Vymazat
  5. Krásny článok. :)
    Nového Harryho by som si tiež rada prečítala, ale mám toho ešte dosť, navyše mám asi knižnú krízu, nechce sa mi akosi čítať. Neviem čím to bude.
    Ja mám radosť z toho, že je jeseň, milujem toto ročné obdobie a z farebných padajúcich listov sa teším ako malá. :D
    Ja mám mobil Sony Xperia E4, používam ho už takmer rok a aj keď som ho raz musela reklamovať, už sa asi spamätal a funguje celkom dobre.

    Tak ti prajem nech máš ešte viac radostí. :) A menej starostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám takovou menší knižní krizi, která se však rozplynula právě během čtení Prokletého dítěte. Teď už však zase maří mé knižní plány, takže se ji pokusím násilně zahnat. :)
      Měj se pěkně! :)

      Vymazat
  6. Mě přijde, že jsi se úplně rozzářila, alespoň na fotkách to tak vypadá.
    .
    Mám ohromnou radost z tvého působení v Generaci 21 a taky z lásky k vaření (vlastně jsem ji já získala tak nějak celkem podobně). A květiny, ty prostě žena dostávat musí!!!! :.-)
    .
    Moc krásný článek, přečetla jsem si pro jistotu dvakrát

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znáš tu písničku od Mandrage, Brouci? :D Nějak pasuju do jejího textu. :D
      Doufám, že i ty brzy napíšeš něco radostného! A těší mě, že nás toho tolik spojuje. ^^

      Vymazat
  7. Moc díky za radosti, hodí se mi do mého hektického života :)

    Já si ráda udělám horký čaj a v klidu si sednu, protože toho všeho mám až nad hlavu. Podzimní počasí se k nám už ale taky dovleklo (i když potají, mrcha, a já najednou vytahuju rukavice), takže mě to ke čtení a blogování vyloženě nutí... Taky se chystá na nějaké seriály, pokud ovšem zbude čas...

    Dneska jsem psala svůj první test z informatiky v životě a musím říct, že to byl zážitek. Překvapivě pozitivní! :D

    Jinak mám Samsung Galaxy SIII mini, už přes dva roky. Je to dědeček, ale audioknihy se na něj vejdou a Instagram taky funguje, tak proč ne.

    Vařím málo, pořád peču. A tím pořád myslím když na to mám čas, ale to nevadí. Stejně mě to baví.

    S rodinou to mám podobné, jako píšeš ty... Dobré :)

    A můj vztah k němčině bys už mohla znát - německá škola mluví za všechno ;)

    Měj se!
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeji ti, aby se to hektické období trochu zklidnilo. Jistí to podzimní prázdniny. :D :)
      Pečení je taky super, bohužel to můžu praktikovat jen doma, ale i tak mě to baví. :)
      Tvůj vztah všeobecně k jazykům mě fascinuje! :)

      Vymazat
  8. Nádherný a veselý článek, takové já mám moc ráda! ♥ A jak jsem zahlédla už v předchozích komentářích, také mi přijde, že ses v poslední době úplně rozzářila a je krásné to pozorovat.
    Já se poslední dobou snažím nacházet radost ve všem kolem - nebo alespoň někde. Už zase si nenechám říct a nakládám si toho na svá bedra příliš, takže je to všechno někdy komplikovaně a zmatené, ale na druhou stranu, o to více si pak užívám úspěchu a klidu. Snad to nevede k sebedestrukci. :D
    A nový telefon je vždycky velká radost! Já jsem si svůj milovaný červený někdy na přelomu května a června utopila v práci a musela si tedy pořídit nový - Sony Xperia M Aqua. Je to zlatíčko a zatím jsem s ním moc spokojená. Jen ze začátku byl hrozný nezvyk ta jeho velikost, takové pádlo... :D Tak snad budeš i ty se svým spokojená!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas si připadám, že i když uvnitř spíš exploduji, navenek se to jeví jako neškodné optimistické záření. Inu, asi je to dobře. :D :)
      Prosím, žádnou sebedestrukci! Buď na sebe opatrná. :D
      No jo, ten můj nový bude mít přes pět palců, to bude velká změna po mém malém samsungu. :D
      Měj se krásně! :)

      Vymazat
  9. Kouzelné nemalé radosti :-), fotka se sestřičkou je naprosto dokonalá, moc ti to sluší! :-)
    Co podzim? Miluju!
    Co škola? Na stará kolena taky chodím a je to docela mazec. Ale já to dám! :-)
    Jaký máte telefon a jak dlouho ho máte? SONY XPERIA, typ netuším, mám ho čtyři roky a řekla bych, že už se taky pomalu chystá do elektro nebíčka :-).
    Mátě nějaký vysněný? Ani ne, stačí mi, aby se s tím šlo dovolat :-D - https://www.facebook.com/malyvtipalek/videos/1104964832900710/?pnref=story
    Vaříte? Musím, tři hladové krky jsou tři hladové krky :D.
    Podporujete se v rodině navzájem? Ano, moc a je to nesmírně důležité.
    A jaký máte vztah k němčině? Po sedmi letech jsme náš vztah utnula :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela dost lidí tu má Sony xperiu, zajímavé. :)
      Děkuji za vtipný komentář, potěšil mě! A přeji ti, ať všechny radosti a starosti zvládáš tak hravě jako doposud. :)

      Vymazat
  10. To je krásný, tak krásný! :) Žluté kytky, Modrý, a vůbec takové správné (ne)malé radosti. O tom jetí na druhý konec republiky a objetí někoho blízkého poslední dobou hodně uvažuju..A taky že se to povede! Určitě napiš někdy recenzi na Prokleté dítě. :) Ségra má svělý zoubky, umí se s nimi skvěle smát na fotky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud o tom uvažuješ, možná bys to měla zrealizovat! :)
      No jo, taková zubatá potvůrka. :D

      Vymazat
  11. Zase takový krásný článek, pozitivní, radostný. :) S Modrým vám to moc přeji, hrozně mě těší, že se máte, jestli se to tak dá říct. :D
    A ta selfíčka se mi moc líbí. Taky gratuluji k redaktorství Generaci 21 jsem doteď neznala, ale docela mě to upoutalo. :)
    Recenzi na Harryho určitě chceme! :D Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli si to chci přečíst, zas mě otrávila mediální kampaň a to, že to všichni četli. Jenže na druhou stranu to naše vydaní je takové...pěkné. takže na něj asi nakonec stejně dojde. :D
    Přeji co nejvíc dalších kuchařských úspěchů. Mně se na tomto poli totálně nedaří, zrovna včera jsem z toho byla celá přešlá. Pekla jsem dýňové muffiny, úplně jsem si libovala, jak mi to jde, všude pořádek, krásně jsem to stíhala, konzistence mi přišla dobrá. No, nakonec se ukázalo, že se to vůbec nedájíst , jsou úplně matné a chutnají opravdu příšerně. Netuším, čím to je. V kuchyni jsem holt nemožná a ne a ne se to zlepšit.
    Ha! Přesně Xiaomi Redmi 3S jsem vybrala tátovi - bude kupovat nový mobil. :) Já sama mám nový od letošního dubna, dostala jsem k narozeninám Samsung galaxy A3 a zatím výborné.
    Radost mi dělá jako obvykle spousta věcí, většina z toho jsou maličkosti, na víkend jsem to ale nějak odsunula, protože po návratu ze Švédska trošku nestíhám. Takže si asi dovolím být šťastná až příští středu. :D
    Měj se krásně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, máme se. :D Děkuju :*
      Hele, mediální publicitu se snaž neřešit. Docela by mě tvůj názor zajímal, takže jestli se do toho někdy pustíš, pořádně to pak spolu probereme. ;)
      I já tobě přeji kulinářské úspěchy a nezoufej - kdybys tak věděla, kolik starostí, jestli jídlo bude dobré, mám před každým vařením. Když člověk nevaří jen pro sebe, musí na to najednou strašně dbát. Aby rýže nebyla rozvařená, polévka přesolená a maso nedopečené. To se mi už stalo několikrát, naštěstí je Modrý vážně vděčný strávník. :D (a taky mi často říká, že jeho mamka to vždycky dělala úplně jinak a vypadalo to jinak, s tím se smířit mě stojí hodně nervů :D )
      Jů, tak super, doufám, že s ním oba budeme spokojeni. :)
      Těším se na report ze Švédska a doufám, že se situace hlavně ve škole brzy uklidní a ty budeš zase stíhat. Moc dobře vím, jaké to je. :D :)

      Vymazat
  12. Pěkné počteníčko. Však ony se ty radosti moc pěkně čtou, to v každém případě. A moc doufám, že opravdu překrývají Tvé starosti, o nichž ses zmiňovala.
    Přijde mi vcelku zajímavé a fajn, že jsi zařadila do svých starostí i zkoušku z němčiny, kterou považuješ za nepovedenou. Umím si představit, jaké to je, když máš pocit, že jsi v něčem selhala, ale jak je vidět, dokážeš si na tom najít i něco pozitivního, když se to objevuje v tomhle výčtu radostí. A to je obdivuhodné.
    S Modrým teď máte, koukám, teď hodně společných zážitků a s jeho příchodem zazářilo nové světlo ve Tvém životě. To Ti moc přeji, je to krásný pocit, když víš, že Tě někdo miluje, takovou, jaká jsi. Ten nápad s květinami se mu moc povedl!
    Taky obdivuji Tvé rozhodnutí zapojit se ke Generaci21. Ať se Ti tam daří!
    P.S. Harryho Pottera jsem teď dostala od přítele. Mám strach se do něj začíst, protože také všude čtu jen samé negativní komentáře, to jsem teda zvědavá, co tam ta Rowlingová napáchala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, nejsem sice takový perfekcionista, ale v určitých ohledech se snažím být na sebe aspoň trochu přísná, jako třeba v němčině. :)
      Tak doufám, že se k Harrymu brzy dostaneš a že se ti bude líbit. :) Nesmíš k tomu přistupovat moc vážně a hlavně nemít očekávání, že to bude nový Harry Potter jen s druhou generací. :) :D

      Vymazat
  13. Ahoj! :)
    Jako vždy, moc hezky jsem si pročetla. Pořád ti a Modrýmu hrozně fandím, Harryho jsem taky četla (Jsem nadšená!) a gratuluju k němčině. Protože já bych se na to vydlábla. U mě je teď priorita vůbec projít. :D :)
    K vaření se pořád nějak nemám a na časopis mrknu.
    Měj se moc hezky!!
    THE WORLD BY MARIA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahooj! :) Taky Tobě a Fotbalovému držím pěsti! :) Já sice nejsem úplně meganadšená, ale líbilo se mi to, takže má recenze bude nejspíš dost pozitivní. :D :)
      Měj se krásně! :)

      Vymazat
  14. Ty kytky jsou úžasný. *.*

    OdpovědětVymazat
  15. Můj podzim začal prachbídně, ale pomalu se projasňuje. Doufám, že už bude jen a jen lépe, protože škola mi opravdu leze na mozek a mám z toho pocit, jako bych měla co nevidět spadnout přes nějaký okraj - buď školu nechat, nebo se do ní opravdu opřít. Tak uvidíme, co přinese čas.

    OdpovědětVymazat