Vůně, kterým nepodlehnu

Objevila jsem v jednom starém sešitě básničku, kterou jsem psala loni v létě cestou do Liberce. No a protože to není to nejhorší, co jsem kdy napsala, sdílím. Čtěte na vlastní nebezpečí, nehledejte v tom moc poezie, prostě pár veršíků sepsaných při čekání na žlutý autobus na nádraží na Černém Mostě. 

Požitek slíbený vůní,
chuť, jíž nelze odolat,
dopřání si zdroje vůně,
pak si jenom vlasy rvát.

Můj koloběh podléhání
musel jednou dojít k cíli,
neměla jsem ovšem zdání,
kdy prožiji tuhle chvíli.

Stojím tiše na nádraží,
spokojená, kapsy plné.
Za výlohou pece praží,
z nich se vůně pizzy line.

Nutkání už pominulo,
stojím tiše, čichám pouze.
Mé vědomí zvítězilo,
nepodlehlo hříšné touze.

Komentáře

  1. Má to nádhernou atmosféru! Takový krásně zachycený moment. Moc se mi to líbí jako celek, a druhou sloku si umím představit i jako samostatnou báseň. A vůbec. Asi bys zas mohla někdy zajet, třeba by tě zase praštila přes nos nějaká inspirativní vůně. :D (I když ty se najdou pochopitelně i jinde než na cestě do Liberce. Ale víš jak to myslím.)
    A nejskvělejší na tom je, že je to vlastně o pizze, ale zároveň o životě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! ♥ Víš, jak vždycky o tvých básničkách říkám, že ve mně vyvolávají nějaké pocity a ty pak řekneš, že to třeba vůbec nemělo mít takový účinek? Tak teď jsme si nějak prohodily role! Ale díky mockrát, protože tím ty mé veršíky pěkně povznášíš. :)
      A do Liberce bych ráda zase někdy zavítala, to je jasná věc. :)

      Vymazat
  2. Náhodou je to moc pěkně napsáno a vyjádřeno - až jsem z toho dostala na něco chuť (no dobře, za to může z velké míry hlavně ta fotka :D).
    Asi nejvíc se mi líbí druhá sloka, ta se ti vážně povedla :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, už jen ta fotka je mňamózní, co teprve ten dortík na ní. Škoda, že je únorová. :D

      Vymazat
  3. Jojo, je to dost povedené :) Ale příjdou mi ty dva první verše jako kdyby jsi to psala k tomu obrazku co máš ke článku.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná báseň! Úplně to ladí k obrázku, který máš na začátku článku, který je mimochodem taky skvělý!

    OdpovědětVymazat
  5. Jako vždycky říkám, pořád obdivuji tvou schopnost psát i o "obyčejných věcech". Moc pěkná báseň. :)
    P.S. Jů, mráčky. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Také bych někdy potřebovala nepodlehnout :D ale když ono to všechno tak pekelně krásně voní a pekárny mají vývody z pece rovnou na ulici, právě proto, aby to co nejvíc vonělo :D ví jak na nás :D

    OdpovědětVymazat
  7. A mně to přijde zase hrozně vtipné. :D Protože si sebe samu umím představit, jak natahuju krk a peru se se svým vnitřním já. Ale kdo by zvítězil? Těžko říct. ;) :)

    Krásný design. <3

    OdpovědětVymazat
  8. Proč narážím na články o jídle zrovna když jsem nejvíc hladová a večeře je v nedohlednu? Úplně jsem si z těch veršů představila pizzu... a vím jistě, že já bych neodolala, ani náhodou. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Kouzelná básnička s atmosférou!
    Pokud by to tak krásně vonělo, asi bych podlehla. Stejně jako tvému dortíku na obrázku. A gumovým medvídkům, co jsem právě ukradla klukům z plechovky :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Úplně cítím to pizzové těsto, rajčata, bazalku, sýr a italskou šunku :D... Ok, tak jdu zpátky do kuchyně :/

    OdpovědětVymazat
  11. Čekání na žlutej autobus na Černém mostě se vyplatilo.
    Celou scenérii mám jak před očima. :-)
    Povedená!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky