Vybarvování #7

To už je zase konec června? Tenhle měsíc mi připadal až moc krátký vzhledem k tomu, kolik dramatických událostí se přihodilo. Většinou v dobrém slova smyslu. Kdybych před sebou neměla dva měsíce bez školy a tedy s nějakým volným časem navíc a jistými plány a představami, asi bych byla smutná, že tenhle nádherný měsíc jsem už prožila a nelze ho navrátit.



Knížky
Díky zkušenostem z května jsem měla jistá očekávání ohledně mých knižních statistik - ano, počet přečtených knih se v tomto měsíci snížil na polovinu obvyklého počtu, ale vlastně je i to velké číslo, vzhledem k tomu, že mi připadá, že jsem nečetla vůbec. 
Hned na začátku měsíce jsem přelouskala poslední kapitoly knížky Vzpomínky na zítřek od Cecelie Ahernové. Upřímně, tahle knížka měla celkem slibný nápad, ale hlavní hrdinka a také hlavní antihrdinka mě neskutečně štvaly, většinou střídavě. Ve výsledku jsem knize dala průměrné tři hvězdičky, protože to určitě bylo lepší než Já a pan Darcy
Spíše z nouze jsem si z knihovničky vytáhla dvě slaboulinké knížky - Jindřicha V. od Shakespeara, kterého jsem si překvapivě užila stejně jako kteroukoliv jinou hru, byť se jedná o historickou (nebo snad právě proto?) a pak dětskou knížku Meč a dívka z Herštejna, kterou jsem kdysi někde vyhrála. No, být mi tak o šest let méně, pravděpodobně bych si ji užila a viděla se v tom. Takhle jsem ocenila nápad a provedení, ale jinak jsem prostě zvolila nesprávnou knížku. 
Mým velkým úspěchem je přečtení a zrecenzování čtvrtého, šestisetstránkového dílu Husitské epopeje od pana Vondrušky, na který jsem se moc těšila a jeho čtení si užívala, jenže mi chvilku trvalo, než jsem se odhodlala knížku vláčet v batohu s sebou a číst ji nárazově po větších úsecích. Taktika přečtu kapitolu večer neuspěla, neboť jsem hned po ulehnutí do postele padla únavou, leckdy přímo na knížku. 
A koupeno? Lidičky, vůbec nic! Ale zato jsem byla v knihkupectví se svým Modrým, respektive já ho tam zatáhla a nakonec jsme tam strávili asi dvě hodiny a listovali všemožnými knížkami, přičemž to byl nakonec on, kdo nechtěl odejít. :D 

Jazyky
I am in love.
Ich bin verliebt.
Sono inamorata.
Jestem zakochana. 


Tvorba
Původně jsem si myslela, že nechám tuto kolonku prázdnou, protože prostě nic nenapíšu ani jinak nevytvořím. Opravdu to tak vypadalo. Nakonec jsem však měla jeden víkend volný a následně posledních pár dní záhadně stonala, takže jsem stihla napsat básničku do Snové výzvy a také jsem dokončila jeden malý sešit s omalovánkami a mandalami. Už to mám i nafocené, nevím, jestli se mi to povede přednastavit na brzký termín, snad ano. Když tak to bude bez dlouhých slovních komentářů. A co se fotek týče - něco málo se mi na paměťové kartě nashromáždilo, ale rozhodně s tou statistikou nejsem spokojena. Směle však hodlám během července chodit s foťákem na krku, to bude sranda. :D


Deník
Chtěla jsem psát samostatný článek, ale jelikož není času nazbyt, vymáčknu se konečně tady. Stejně už to prý každý ví (dneska jsme jely s mamkou na kole, stavily jsme se u známých a ti se mě hned začali ptát :D). prosím, nechci, aby to kdokoliv bral jako nějaké vychloubání, pokud by to na vás tedy nějak namyšleně působilo, přestaňte číst. Na konci května jsem se seznámila s Modrým, černovlasým a modrookým klukem, s nímž jsem měla až příliš mnoho věcí společných, aby to nebylo podezřelé. Potterheads z Havraspáru, pisálci toužící po kariéře překladatele či redaktora, čtenáři používající Goodreads a blázni sbírající lingoty na Duolingu. Mohla bych pokračovat dál a dál, ale tohle vlastně stačí jako nástin toho, jak neodolatelně všechno vypadalo. Dostala jsem svou první pusu, svou první záplavu pus a mnoho dalšího. Jak říkám, červen byl divoký. Strávila jsem polovinu červnových odpolední ruku v ruce s ním, toulajíc se po Slaném, kam za mnou přijel. Chodili jsme plavat, pak jsme sedávali v levné a přitom luxusní a klidné čínské restauraci, domů jsem se vracela se západem slunce a cítila se vždycky plna energie. Už se seznámil s mou mámou a sestrou, dvakrát na mě počkal u školy a když jsem před pár dny měla horečku, přijel za mnou až k nám a šli jsme se projít do lesa. Je těžké uvěřit jeho slovům, ale začínám si zvykat. Doufám, že se nerozmazlím příliš. A taky máme naplánovanou letní dovolenou. Samozřejmě červen nebyl tak růžový, jak ho líčím. Ne vždycky jsem se usmívala, byť bych důvodů měla spoustu. Mrzelo mě však, jak tuto novou skutečnost v mém životě přijalo mé okolí. Na jedné straně vřelost a na druhé nevraživost. Proč? Nicméně, už jsem se přes to asi přenesla. Takové ty citáty, že štěstí se prožívá hromadně a smutek osaměle jsou jen polovičně pravdivé. 

Předsevzetí
Prý jsem stoprocentně hubenější než před měsícem, váha však říká něco jiného. Intenzivně však na sobě pracuji, nebo se o to snažím. Tohohle předsevzetí se prostě vzdát nemůžu.
V jazycích jsem se snažila pokročit a je pravda, že jsem se o kus posunula převážně v italštině a polštině, i když to bylo na úkor vyučování ve škole, pravda. :D 
Co se brigády týče, nakonec jsem se odhodlala, zašla do McDonald's na Divokou Šárku, kde pracuje sestra, a zařídila si letní místo. Tedy, stálo mě to spoustu obíhání po doktorech a úřadech, nad čímž samozřejmě zaplakala má peněženka, a teprve v pondělí půjdu na závazný pohovor. Jsem na to zvědavá, nechci s tím však trávit celé léto, protože prázdniny se mají prožít a to já letos hodlám splnit naplno. Už teď se trochu stydím říkat, kde mám brigádu, ale co, je to jen na léto. Tak kdybyste měli cestu, třeba mě zastihnete někde drhnout záchody nebo smažit hranolky. :P 

Písnička
Hudby jsem si užila dost a dost, opravdu se stala součástí mého červnového cestování. Dávala jsem jí přednost před Hrou o trůny (v audio podobě) a také jsem objevila pár nových písniček. Třeba tuhle cute od Fiony Fung. 


A jaký byl váš červen? Školáci - co vysvědčení? (Já mám trojku z matiky a pár dvojek, takže pohoda :)) A kam míříte přes prázdniny? 
(S)mějte se!

Komentáře

  1. Tou nevraživostí jistě myslíš mimo jiné mě, ale tak nějak mi došlo, že jsme se možná špatně pochopily.
    Můj červen byl nabitější než ostatní měsíce, což je super, protože jsem neměla moc času na přemýšlení. Místo toho jsem si tenhle měsíc chvílemi dokonce i užívala. Moje vysvědčení se vcelku povedlo, klasicky mám nejhorší známku z tělocviku, a když nic nejde pod mou známku z tělocviku, je to moc dobrý. Matiku jsem hodně vytáhla a tak jsem spokojená.
    Přes prázdniny mířím jenom po Česku, mimo jiné se mi nejspíš poštěstí dělat asistenta na jednom English campu pro malé děti. (Neřeš prosím, že se to ke mně vůbec nehodí. Chci to zkusit.) Ale první týden trávím ještě doma.
    Hezký červenec přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tvou zkušenost s tím táborem fakt zvědavá, určitě to bude super! :) Já bych taky neměla moc slavnou známku z tělocviku, kdybych letos nebyla uvolněna. :)

      Vymazat
  2. Mně taky přijde, že na to, kolik věcí se událo, byl letošní červen nějaký hrozně krátký nebo každopádně ukvapený.
    Z knížek jsem konečně dočetla Nástroje smrti od Cassandry Clare a koupila jsem Antibohyni od Kandare Blake, na kterou jsem hrozně zvědavá. Fotky ti musím opět pochválit - já budu v červenci nejspíš taky nonstop chodit s foťákem kolem krku :) Moc ti přeju, že jsi potkala nějakého takového člověka - snad vám to dlouho vydrží :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se knížky líbí! :) A děkuji - taky doufám, že to vydrží. ^^

      Vymazat
  3. Páni, prožila jsi krásný měsíc, zdá se! :) A věřím, že ty následující budou stejně tak pěkné, ne-li ještě pěknější!
    Asi je to nějaký hromadný pocit, nebo je to pravda, protože i mně se zdál červen hrozně krátký a neskutečně rychlý. Asi je to z větší části jednoduše tím, že ve škole jsme toho už moc neudělali a taky jsem hned z kraje června byla ve Francii a po návratu hned zpívala se sborem v Hiltonu, navštívila koncert skupiny, kterou založili kluci od nás ze třídy a byla třikrát v kině. :D Toť můj červen, omlouvám se, nedalo mi to - musela jsem sdílet své zážitky, byla to fakt sranda. :)
    Taky prohlašuji červen za doposud nejvíc užitý měsíc tohoto roku.
    Vysvědčení, no, nepřijde mi, že bych si ho zasloužila.
    A o prázdninách mířím, no v červenci vlastně nikam nemířím, ale v srpnu budu trošku cestovat po Česku a potom se chystáme s mamkou do Londýna. Moc se těším. :)
    K Modrému (nezvládám to napůl taktně obejít, na to jsem moc emocionálně extrovertní), nemůžu si pomoct a nechci znít až freneticky nadšeně (protože to je moc creepy i na mě), ale hrozně mě to těší. :) Fakt jo. :)
    Jo a kde je ten obchod se spřízněnými dušemi? Taky by se mi jedna hodila. :D
    Měj se moc krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, frenetické nadšení je skoro úplně na místě. :D Ten obchod jméno bohužel nemá, ale doporučuji pátrat po klucích pisálcích :D

      Vymazat
  4. Zlati, pobavilas mě s tím popisem brigády. Víš, i drhnutí záchodu je v životě potřeba. Jak řek jeden, není malá práce, jsou jen malí lidé. A za sebe můžu říct, že drhnutí záchodu je užitečnější než prodávání pofidérních čaček na ulicích pod zástěrkou charity, například.
    Nicméně, jestli budeš v McDonaldu, asi tam budeš dělat všechno. A je to jenom práce a jen prázdninová, buď tě vezmou a vyděláš si nějakou kačku, nebo budou mít obsazeno a pak si zase užiješ prázdniny. Na každém rozhodnutí se dá najít pozitivum!
    Letní lásky, achjo... (nostalgické postesknutí) :-)
    Krása. Užívej si toho, Vlasti, kluk je pěknej, působí sympaticky a mile. Ať jseš šťastná, jak jen můžeš. První lásky, druhé lásky, ale i třetí lásky, proč ne, jsou ty nejhezčí. :-)
    A na nepřející lidi se vykašli. Vždycky byli a budou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pozitivem budou vydělané peníze a ona se ta práce taky nějak vstřebá, i když bych radši dělala jinou brigádu, která mi dá něco víc než jen to. :)
      Tahle láska, doufám, nebude jen letní. :)

      Vymazat
  5. Tenhle článek jsem si moc užil, díky za něj :-).
    "Je těžké uvěřit jeho slovům, ale začínám si zvykat." Měla jsem to taky tak. Skoro rok jsem si myslela, že mě balamutí, hraje si se mnou a kdesi cosi. Po víc jak dvou letech si začínám zvykat. A je to krásný zvykání, i když to, přesně jak píšeš, není vždycky růžové.... Moc mě tohle těší. A letní dovolenou závidím. Já na tu svojí první láskovou musela čekat déle :-)
    .
    A co se týče Mc´Donalds, není se za co stydět. Je to práce jako každá jiná a spousta mých známých ji má za sebou (i ve starším věku). Ono pokud ti není 18, není ten výběr takový, obzvlášť pokud nebydlíš ve velkém městě. (Rozhodně ale někdy popřemýšlej o pár týdnech zámeckého provádění - to není práce, to je tak trochu životní styl ;-))
    .
    Užívej léto. Ale nezpomeň psát. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, normální lidi to berou pozvolna, já potřebuju něco extra, jsme trošku rychlejší. Už jsem byla představena jeho mamce a dokonce jsem předevčírem dostala pánvičku! (Aneb nákupy v Ikee jsou nej :D)
      O provádění na zámku jsem přemýšlela a zkoušela jsem asi na dva nebo tři psát (v průběhu uplynulého půlroku), ale nikde mi to bohužel nevyšlo. :)

      Vymazat
  6. Jéé, mě tak hrozně baví číst tvé Vybarvování. Vždycky se o tobě něco nového dozvím a hrozně moc bych se něco nového dozvěděla třeba na kafi nebo tak. :) Na Divoké Šárce jsem kvůli jednomu Fotbalovému byla posledních asi osm měsíců docela často. Když budu mít čas, rozhodně se stavím. (I přes to, že Mekáč není zrovna místo, kam bych chodila každou neděli na oběd.) :D
    Každopádně moc držím palce, doufám a pevně věřím, že to bude mít dlouhé trvání a plno šťastných okamžiků. :)
    Já na brigádu pořád čekám a už se nemůžu dočkat, až ji budu mít jistou. Přeci jen, sranda něco stojí. :) (A že já plánuju kopce srandy.)

    Těším se na další díl a zatím měj krásné prázdniny! :)

    P.S. Na vysvědčení jsem měla taky jednu trojku - z matiky. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych tě ráda poznala a pořádně s tebou všechno prodrbala. :D
      No, já budu mít směny spíš o všední dny, ale klidně se stav, třeba zrovna budu na lobby a uvidíme se. :D
      Taky ti držím palce, snad nám to oběma vyjde a budeme šťastné až do.. nevímkdy. :D
      Taky se (s)měj! :)

      Vymazat
  7. Jsem ráda,že sis červen tak užila :) Tvoje Vybarvování čtu vždycky ráda ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Vlastí, moc ti přeji tvé šťastné zkřížení cesty s láskou! Kéž tě od teď napořád provází! Z článku na mě dýchá štěstí... mám hroznou radost, že máš radost! :-)
    A jsem zvědavá na McDonalds, jaké budeš mít dojmy a tak podobně! Určitě se za to nestyď. A kdyby ti tam náhodou nedejbože bylo smutno či osamělo, zajedu si za tebou koupit zmrzku, do Šárky teď díky novému metru není daleko! :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky