středa 1. června 2016

Vybarvování #6

Květen, prý měsíc lásky. Spíš náhod a pocitů a.. ano, i té lásky. A taky měsíc knížek a spousty písemek a jara a (cyklo)toulek s foťákem i bez.

Knížky
Za květen jsem toho zdaleka nepřečetla tolik jako v předchozích měsících, ale teď už si mohu dovolit zvolnit tempo. Poslouchala jsem Volání kukačky a Hedvábníka, na Světě knihy dostala ke stažení dramatizaci Arsene Lupin kontra Sherlock Holmes a jinak jsem četla v papíru - Lásku mezi písmenky, moc hezký příběh, škoda jen, že je to druhý díl a toho prvního se asi čeští čtenáři nedočkají. U dědy v knihovně jsem našla Městečko, kde se zastavil čas od Bohumila Hrabala a bylo pro mě docela zajímavou zkušeností přečíst si to. No a můj celokvětnový boj představovala Pýcha a předsudek, vlastně se mi knížka nakonec líbila, jen občas bylo těžké začíst se do ní, protože jsem se jen zřídka ztotožňovala s postavami.
Pořídila jsem toho asi trochu víc. Na Světě knihy audioknihu Hru o trůny (mám ji rozposlouchanou, ale to bude na dlouho) a Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, to mi zatím leží v knihovničce. K recenzi mi přišel čtvrtý díl Husitské epopeje, který už jsem taky stihla rozečíst, a to je vlastně vše.

Jazyky
Celý květen jsem úspěšně zvládala všechny kurzy, které na Duolingu mám. A když jsem už přesáhla sto deset dní v kuse, nějak jsem se zapomněla a teď začínám od jedničky. Ale pozitivní zpráva - nejsem v tom sama. 
Tvorba
Podařilo se mi napsat jednu pochmurnou básničku a jednu polo-pochmurnou povídku. Obojí bych teď nejradši smazala, ale to je fuk. Plánů mám teď dost, ale čas nějak nezbývá. Takže netuším, kdy zase co napíšu. A fotky? Těch je překvapivě dost. (Ale nespolupracuje se mnou ani jeden program na koláže...)

Deník
Měla bych tu psát romány o románcích, ale překvapivě nevím, co o tom napsat. První květnový týden - hrůza a zklamání. Poslední květnový týden - zázrak, spřízněná duše, regulerní rande, blabla, Nechci znít moc zamilovaně, navíc teď můžu všechny ty pocity vkládat i jinam než na papír a toho se musí využít. Vůbec netuším, co přinese červen, ale asi se ponese v novém duchu.
Jo a taky byl Svět knihy a třídní focení a jedna bezva bouřka. Vlastně byly tři...

Předsevzetí
Hubnutí se dařilo, protože jsem jezdila na kole, hodně chodila a obecně spalovala kalorie a omezila příjmy. Hlavně se cítím v pohodě a kolena nebolí, jen svaly mám trochu namožené, ale to se spraví.
Jazyky, knížky, kostel, versologie a dějepis beze změny, však víte.
Brigáda mi nevyšla, prý v Ekofruktu zničily úrodu kroupy z poslední bouřky, a tak nepotřebují nikoho na sbírání. Tím mé pokusy o sehnání brigády na léto asi hasnou, holt se bude šetřit. Kdo šetří, má za tři. 
Písnička
Objevila jsem skupinu Glasperlenspiel, kteří mě svými písničkami oslovili hned napoprvé. Přikládám jednu na podporu sebevědomí, "Já jsem já".


Omlouvám se, dneska je to fakt dost krátké. Datlím to tu už od víkendu po odstavcích, ale nějak teď opravdu nemám čas a chuť, asi blogerská krize. ;) 

Jaký byl váš květen? (S)mějte se.

11 komentářů:

  1. Tak Duolingo mi také padlo.
    Pochmurná básnička byla skvělá, náhodou.
    Přeji pěkný červen a budeš mi chybět :)

    OdpovědětVymazat
  2. Co se knih týče, znám jich většinu, ale opět - žádnou z nich jsem ještě nečetla. Na Hru o trůny se koukám akorát tak jako na seriál. I já jsme tenhle měsíc hodně fotila a i u nás byly bouřky - kolik, to ale nevím. No a co se pak týče nějakých románků, to jde obecně tak nějak mimo mě a zatím mi to ani nevadí :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Květen byl přinejmenším zajímavý. Vydupala jsem si svou první pusu pod třešní, pak jsem objednala první knížku z bookdepository. A pak jsem se hádala, smála, brečela a tak nějak jsem stihla všechno. :) básnička se mi taky moc líbila!
    Objeví se na blogu něco kolem toho rande? To by mě docela zajímalo.;)
    S hubnutim držím palce. Já na to už ani nemám energii, jak se o to snazim... Skoro celý svůj život. :D tak pak člověk už rezignuje a smíří se s tím, že je na světě minimálně jeden člověk, který ho bude mít rad takového, jaký prostě je. Dick oder dünn. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, nevím, časem třeba ano. :)
      No jo, mé snahy jsou dost prapodivné a úspěšné jen ve velmi malé míře, ale to heslo se mi líbí! :D

      Vymazat
  4. Jůůůůů, květen, všechno kvete, evidentně i láska, jůů. :3 Jsem moc ráda za tebe a samozřejmě to nechci zakřiknout a ták, ale, huu!
    A ta fotka vlčího máku je nádherná, mám ty květy ráda, jak jsou takové hrozně "pomačkané" a křehké, nádherné. <3

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti, přeji Ti, ať se celý červen nese v duchu posledního týdne května :) Zkrátka ať jsi šťastná, usměvavá, abys měla dostatek energie a třeba i, aby se to regulérní rande proměnilo v něco víc :)
    Krásný den

    OdpovědětVymazat
  6. Já pořád nechápu, jak to stíháš číst?! :D Ale musí to být bezva. :)
    Fotky máš nádherné a gratuluji ke všem předsevzetním úspěchům. A taky mě těší tvé regulérní rande. :D
    Jo a v klidu, moje Doulingo vydrželo všehovšudy čtyři dny.
    Ke krátkému článku krátký komentář (tedy na mé a tvé poměry). :)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  7. Jak jen zvládáš číst tolik knih za jediný měsíc? Máš snad superschopnosti? Ano, bez pochyby! :) A s brigádou nezoufej, ono je to obvykle dlouho nic a pak najednou nabídek až moc. Samozřejmě nejúčinnější je shánět se prostřednictvím známých a tak třeba za čas Ti něco vyjde. Tak držím palce se vším a jdu se podívat na pozitivní fotografie :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ty víš, že mě nejvíc zajímá poslední květový týden :-)
    /nic proti četbě a versologii, ale to jsou věci pro mě neesenciální/

    OdpovědětVymazat
  9. Není to krátké, Vlasti, je spousta věcí, které děláš. A hlavně, dýchá z toho optimismus, umíš si vychutnat okamžik, ať četbu nebo jízdu na kole nebo psaní.
    A že nevyšla brigáda? Fatalisticky vzato, asi neměla vyjít. Asi osud chtěl, aby sis to léto užila v pohodě. Bude možná méně penízků a více šetření, ale i za nějakou kačku se dá pořídit radůstka. Třeba točená zmrzlina.

    OdpovědětVymazat