Mé oblíbené písničky #5

Není to tak, že bych nevěděla, o čem psát. Mám to všechno předpřipravené v hlavě, ale do editoru se to ne a ne přenést. Jelikož však v poslední době hodně poslouchám hudbu, rozhodla jsem se přispět aspoň do této rubriky, po nějakém čase. Dnes bych vám ráda představila nikoliv zpívané písničky, ale melodie, které ve mně dokáží vyvolat mnohé emoce, dojmout mě i rozechvět.


Film Petr Pan patří k mým velmi oblíbeným. Je to kouzelný příběh okořeněný doopravdy pohádkovou hudbou. Skladba Flying patří k jedněm z nejdobrodružnějších, které ve filmu zaznívají. A zároveň má v sobě spoustu fantazie. 


K Oknu do minulosti jsem měla vždycky takový zvláštní vztah. Skladba zaznívá v Harrym Potterovi a Vězni z Azkabanu během scény, kdy Harry stojí s profesorem Lupinem na mostě a Remus Lupin mu vypráví o mozkomorech a o Harryho rodičích. Je to dojemná scéna a já ji mám opravdu v oblibě. Zároveň opravdu podněcuje nostalgii, aspoň ve mně. 


Kdo by se aspoň jednou za život nedojal během sledování tříhodinového velkofilmu Titanic? Rose's theme je melodie velmi známá, za což může i píseň My heart will go on. Takhle instrumentálně mě to však baví mnohem víc, zvlášť v určitých fázích. Ale to samozřejmě záleží, nad čím u toho člověk přemýšlí. 


Tuhle skladbu jsem poprvé slyšela, když ji na školním vánočním vystoupení hrály troje housle, klavír a violoncello. Od té doby jsem si zrovna tuhle verzi z Youtube natolik oblíbila, že patří i k mému playlistu v telefonu a mileráda si ji kdykoliv vyslechnu a prožiju. 


Á, opět Petr Pan. Zvonkohra a vílí tanec z této melodie mě úplně rozechvívají. Vždycky jsem si přála něco takového zažít a teď, s novými pocity a zkušenostmi, mě to pohlcuje ještě víc než kdy předtím. Sakra, musím se podívat na Petra Pana! 


Dovoluji si k jedné z mnoha skladeb složených Alexandrem Desplatem speciálně pro poslední díl(y) Harryho Pottera připojit i scénu přímo z filmu. Jedná se o bitvu o Bradavice, která se odehrává přímo na nádvoří školy a je opravdu krutá. Vždycky mám z té hudby i z děje husí kůži. Ale přesto bych to mohla poslouchat stále dokola. 


Tuhle skladbu jsem hrála na lesní roh a oblíbila jsem si ji. Na žesťový nástroj a na klavír to zní sice docela dost odlišně, přesto mi dokáže vykouzlit na tváři úsměv, v hlavě vzpomínku. 


Určitě vy, kdo se pohybujete ve světě hudby a Youtube, jste už někdy narazili na houslistku Lindsey Stirling, která skvěle přehrává mnohé z klasických i moderních skladeb a písní. Nedávno mě zaujala třeba tato verze Phantom of the Opera, protože tu skladbu miluju a takhle okořeněná má zvláštní nádech, nemyslíte?


Od ThePianoGuys jsem poprvé slyšela Titanium, to jsem to ještě neznala jako píseň a už tehdy jsem věděla, že jsou fakt dobří. Se skladbou Hello od Adele si však poradili tak, že mě při poslechu mrazí. 


Na závěr dnešního článku bych se s vámi ráda podělila o další skvělou houslistku, která si do parády vzala písničku Strom oběšence (nebo jak se to dá přeložit) z třetího dílu Hladových her. Tu písničku jsem vždycky měla moc ráda, v češtině je navíc coby báseň krásně přeložena a i originální text má co nabídnout. 

Toť pro dnešek vše. Pokusím se do konce měsíce zveřejnit příspěvek do (S)nové výzvy, pokud se tedy vzmůžu na napsání nějakého. Zatím se mějte a přeji krásné červnové dny. :)

Komentáře

  1. Moc hezký výběr! :) Petra Pana jsem nikdy neviděla, tudíž na mě jeho soundtrack nejspíš nemá ten správný účinek. :)
    A s tím Harrym jsi mě docela dostala, protože zrovna tohle je moje skoro nejoblíbenější scéna vůbec a ten soundtrack k ní miluji. :)
    A Titanic, nevím, už je to dlouho, co jsem ho viděla naposledy a tehdy mě to nijak zvlášť nedojalo, ale možná jsem na to neměla správný věk. Měla bych se na to někdy podívat znovu. :)
    Na Requiem for a Dream se hodlám v nejbližší době podívat, protože mi to už doporučoval kdekdo. A zatím znám jenom právě ten soundtrack, který je prostě nádherný. :) Říkáš troje housle, cello a klavír? Tak to mi chybí už jenom troje housle a cello. :D :D
    Soundtrack bitvy o Bradavice je ovšem také výborný, strašně dobře to navozuje tu atmosféru a já u toho vždycky brečím.
    Love me tender jsem doteď neznala, ale hrozně mi to něco připomíná.
    Lindsey i Pianogyus znám, akorát tyhle skladby jsem ještě neslyšela. Obě jsou fakt pěkné! A Taylor Davis vlastně taky znám a od jsem The Hanging tree znala už dřív. Mám to moc ráda. :)
    Tak, další skoro kilometrový komentář. :D
    Měj se pěkně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Love me tender je totiž původně písnička od Presleyho nebo Armstronga nebo tak někoho. :D (Love me tender, love me sweet, never let me go). Takže je todst možné, žes ji už opravdu slyšela. :)

      Vymazat
  2. Okno do minulosti je moje srdcovka. Když mám špatnou náladu tak si ho vždycky pustím. Učila jsem se ho hrát na piáno ale nějak to nedopadlo :D A je to jedině dobře, nejspíš bych si ho i dost zošklivila. Ostatní melodie znám více či méně.. ale je to krásný výběr, moc se ti povedl ;) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jak já jsem Petera Pana hrozně milovala, když jsem byla malá! Myslím, že to byla moje první láska - a ani s hudbou z tohohle filmu to nebylo jinak :) A Lindsey, k té se ani vyjadřovat nebudu - ta chválu slyšet nepotřebuje, je prostě skvělá :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou všechno moc krásné skladby. :) Já jsem teď trochu propadla filmovým a herním soundtrackům, třeba se mi neskutečně líbí Bioshock OST (na YouTube je playlist), je to vlastně hudba 20. let, i když ve spojení s hrou poměrně creepy! :D
    Jinak určitě doporučuji soudtrack k filmu The Fall. Nevím, jestli ho znáš, není moc populární, ale mě se líbí moc, je takový hodně fantastický a snový, moc se mi na něm líbí, že ve chvílích, kdy vlastně probíhá vyprávění hlavního příběhu, je všechno takové barevné. Ani neumím popsat, jak skvělý film to je! :D Ale má krásnou hudbu, hlavně se k němu neskutečně hodí toto: https://www.youtube.com/watch?v=Zo3k2N3A1IQ

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je naprosto úžasné, Vlasti. Mně obvykle takovéhle melodie dají mnohem více než "normální" písničky. Ale musím na to mít tu správnou náladu :) Petra Pana teďka dočítám, a pak se chci mrknout i na film. Jinak se mi z tvého výběru hrozně líbí verze Hanging tree a samozřejmě taky skladba z Titanicu :)
    Tak se měj báječně

    OdpovědětVymazat
  6. Lindsey Stirling úplně miluju, byla jsem i na obou jejích koncertech, které v česku měla. Slyšela jsi od ní We are Giants? Ten song zase miluji já :) a také její nová, The Arena, je fajn. A srdcovka je pro mě Roundtable Rival.
    Jinak filmového Petra Pana (i knižního) mám také ráda. Ale hudby jsem si příliš nevšímala.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky