Vybarvování #5

Duben byl skvělý měsíc a já jen stěží vnímám, že už skončil. Těch třicet dní naplnilo jaro, život a spousta radosti, až se tomu sama divím. Ne každý okamžik jsem prožila v opojení štěstí, ale opravdu jsem se neměla špatně a nemůžu si stěžovat. Ostatně, o všem si můžete přečíst pod perexem.


Knížky
Duben se knižně vydařil, skoro se sluší říct, že jako obvykle. Přečetla jsem šest knížek, tři audioknihy a dokončila jedny omalovánky.
Na začátku dubna jsem dočetla novinku od nakladatelství Slovart, Artyčoková srdíčka. I když jsem se čtení trochu zdráhala, nakonec mě tahle knížka mile překvapila a dala jsem jí v závěru čtyři hvězdičky.
V Srbsku jsem nezahálela, během cestování autobusem jsem přečetla Habermannův mlýn, který mě, přiznám se, trochu zklamal. Nevím, jestli za to může toto nové vydání nebo prostě kniha jako taková, ale nebylo to úplně to, co jsem očekávala. Samozřejmě znám film i styl autora Josefa Urbana, ale tohle mi prostě moc nesedlo, nemyslím tematicky, nýbrž formou.
Během týdne v zahraničí jsem také stihla poslechnout si Dámu s kaméliemi, která mě sice až tak nedostala, ale určitě velmi zaujala. Bylo těžké vžít se do role postav, jak by ne, a nerozuměla jsem jim, přesto jsem se snažila mít pro ně pochopení a jsem ráda, že už tenhle příběh znám.
Už dlouho jsem si chtěla přečíst Všechny malé zázraky a konečně se mi to podařilo. Řeknu jen pár slov - nechápu, jak jsem to mohla tak dlouho odkládat. Bylo to totiž opravdu pozoruhodné, hořkosladké čtení plné myšlenek, otazníků, ale i odpovědí. Pokud máte rádi smutné příběhy okořeněné kapkou radosti, určitě se do téhle knížky z pera Jennifer Niven pusťte.
Poslechla jsem si také konečně první díl Přemyslovské epopeje z pera mého oblíbeného Vlastimila Vondrušky. I když ho doma mám i v knižní podobě, využila jsem možnosti stáhnout si audioknihu zdarma a byl fakt zážitek poslouchat styl Vondruškova vyprávění, který jsem zatím vždycky pouze četla.
Protože jsem potřebovala audioknihy, abych mohla vybarvovat omalovánky a zároveň si připadala, že dělám něco víc, půjčila jsem si v knihovně Svědkyni ohně od Larse Keplera. Řeknu vám, to byl nářez, Pavel Rímský tomu fakt umí dát ty správně napjaté grády. Místy mě opravdu skoro mrazilo a po nocích bych to rozhodně nedoporučovala poslouchat.
Rozhodla jsem se trošku podpořit své takřka neviditelné fanouškovství HP a přečíst si konečně tři doplňkové svazky z Bradavické knihovny. Nejvíc mě samozřejmě bavily Bajky barda Beedleho, ale užila jsem si i Famfrpál v průběhu věků a Fantastická zvířata a kde je najít. Připadám si teď zas o něco důležitěji.


Mám ze sebe překvapivě docela dobrý pocit i ohledně přírůstků - nic jsem si totiž nekoupila, zato mi přišlo pět recenzních výtisků. Dvě audioknihy - Volání kukačky a Hedvábník, dvě knížky - Bajky barda Beedleho a Famfrpál v průběhu věků a novinka Láska mezi písmenky, o které jsem se v březnu vyjádřila, že mám na ni zálusk. Momentálně to čtu a opravdu je to příjemné čtení. 

Jazyky
Nejsem si vědoma žádných výrazných pokroků, avšak nezahálela jsem nijak okatě. Svou řadu na Duolingu jsem ještě nepřerušila, ani v Srbsku, za což může šťastná náhoda. Když se nás ve třídě ptala němčinářka, kdo by snad uvažoval o zkoušce dospělosti z němčiny, byla jsem jediná, kdo zvedl ruku. Táta mi sice říká, že ještě dlouho nebudu na maturitativní (nebo jak to říct) úrovni, ale já věřím, že když na sobě zapracuju, třeba bych mohla vypotit i nějaké dobré ohodnocení a hlavně schopnost dorozumět se v němčině. 

Tvorba
Jak jste si mohli všimnout, nic jsem za duben nenapsala, opět. Nebudu se vymlouvat - prostě teď není období na psaní, protože všechno je takové nepopsatelné, neuchopitelné, pomíjivé, zmatené a možná až příliš růžové na "poezii". Mám však v plánu nějakou prózu, zase po čase.
Ve focení jsem si vedla mnohem lépe, už jen proto, že byla spousta příležitostí. Například školní výlet do Srbska, nastávající jaro, několik milých setkání a taky občasné nápady, které mě samotnou velmi těší.
Z kreslení bych snad měla zmínit jen dokončení omalovánek Cizinka, z čehož mám docela dobrý pocit. V květnu však nemám v plánu tolik vybarvovat... 

Deník
Na začátku dubna jsem jela na školní výlet do Srbska, na pět dní. Byl to rozhodně zážitek, neříkám, že neopakovatelný nebo tak něco, ale užila jsem si to v rámci možností. S mamkou jsme také jednoho čtvrtečního večera vyrazily do Kladna (do knihovny) na přednášku Martina Hilského a musím se přiznat, že ten člověk je opravdu velmi charismatický a poslouchat ho i několik hodin mě nesmírně bavilo - mluvil poutavě, objektivitu prokládal vlastními názory a vhledy a z dvouhodinové přednášky byly nakonec hodiny tři, ale ten večer mě fakt nabil pozitivní energií. Snad proto jsem začala číst to kompletní jím přeložené Dílo, ale moc daleko jsem se zatím nedostala. Velkou radost mi udělalo, že Němec, u něhož jsem bydlela v říjnu v Pegnitz, ke mně nechtěl, prý se bál, že bych ho nikam nebrala. Takže jsem měla klid a pokoj, což se vlastně celé rodině nesmírně ulevilo a fakt mě to nemrzelo, byl to blbec. V dubnu jsem taky měla hodně školy, hodně písemek a tak. Spoustu věcí jsem pokazila a mám co napravovat, ale nějak nevím, jestli mě to zajímá nebo ne. Holt když tak budu mít dvě nebo tři trojky, Země se bude točit dál. Včera, poslední dubnový den, jsem se domluvila se svou kamarádkou ze školky, se kterou se už skoro vůbec nevídám, že bychom si mohly udělat pampeliškové věnce. Odpoledne bylo úplně skvělé počasí a na hřišti u nich ve vesnici skoro nikdo nebyl, takže jsme tam podle libosti mohly blbnout, fotit a řehtat se. Vznikla spousta božích snímků, které snad zveřejním v nějakých jarních fotočláncích. Na závěr by se asi slušelo zmínit jednu věc - a sice mé seznámení s jistým klukem. V druhé polovině dubna jsme si vyměnili spoustu zpráv, a tak dnes, prvního května, došlo k našemu prvnímu setkání. Ale protože to už nepatří do dubna, nechám si tuhle kapitolu zase na příště... 

Předsevzetí
V dubnu jsem si, aspoň myslím, vedla v určitých ohledech lépe než v předchozích měsících. Hned několik impulzů (o nichž mám v plánu se zmínit v budoucnu, ale dneska ještě není ten správný čas) mě podpořilo v hubnutí a během dubna se mi podařilo shodit tři a půl kila. Sice jsem ještě nepřekročila ciferné číslo o jeden stupeň, nicméně spokojená jsem.
Jazyky a knížky si už od počátku roku drží stabilní úroveň, netřeba tedy zmiňovat mnoho pokroků, které se nekonaly.
Kostel se mi podařilo navštívit hned několikrát, v Srbsku. Pravda, byly to všechno pravoslavné a modlila jsem se jen v jednom, přitom nic z toho nebyla mše, nicméně počítá se to víc než nic, zvlášť když uvážíme, že jsem jeden z těch kostelů navštívila sama a dobrovolně, nezávisle na programu výletu.
Ta brigáda v cukrárně mi nevyšla, ani jsem nestihla dorazit na pohovor, napsali mi, že už mají někoho jiného. Zkoušela jsem tedy například několikrát volat do firmy Ekofrukt, kde bych mohla například sbírat ovoce v sadech. Bohužel jsem se vždycky dovolala nesprávné osobě, už mám však číslo na odpovědného člověka a během příštího týdne se tam chystám zavolat, tak uvidíme, co z toho bude.
Ani nevím, jak jsem si vedla se znalostmi v oblasti dějepisu a versologie. Pravdou je, že doma jsem tomu moc nedala (nebásnila jsem vůbec a četla jsem jen jednu historickou knížku), ale ve škole jsme se například k básnickým prvkům dostali a o historii například Srbska jsem se také dozvěděla spoustu nových věcí.
Vstávání se mi tak nějak nedobrovolně posunulo na onu pátou hodinu ranní, čemuž se upřímně divím, protože jsem celkem často usínala po půlnoci. S mým spánkem je to teď všelijaké - chodím si lehnout v nepravidelný pozdně večerní čas, probouzím se kolem třetí/čtvrté ráno, pak ještě spím a nakonec se probudím mezi pátou a šestou ranní hodinou. Ale přesto nejsem unavená, ba naopak mám spoustu (pozitivní) energie.
Pokoj beze změny, snad jsem jen začala opět vyřazovat knížky a uklidila jsem si skříň, Klub snílků ode mě za duben nečetl ani řádku. Nebudu tvrdit, jak se to propříště zlepší, nejsem si teď jistá vůbec ničím.

Písnička
Poslouchala jsem toho opravdu hodně. Objevila minimálně desítku nových, oblíbených písniček. No a jednou z nich je i třeba písnička Optimista od Olgy Lounové.


A co váš aprílový měsíc? Jak jste se měli, co jste dělali, kde jste byli? Co jste přečetli, viděli, poslouchali, jak si vedla vaše předsevzetí? 

PS: S kým se uvidíme na Světě knihy? :) (sobota 14.5.)

Komentáře

  1. Ahoj Vlasti,
    zdá se, že pro tebe byl duben opravdu povedený. Přeji Ti, ať se podobně vede i nadále :)
    Tvůj výběr knih byl opravdu pestrý, určitě bych se do budoucna chtěla pustit do klasiky Dáma s kaméliemi a také do Keplera :)
    Srbsko ti závidím. Jsem na tyhle východní státy zatížená. Navštívila jsem třeba Albánii, Kosovo nebo Rumunsko a všechny tyhle země mi učarovaly, takže i Srbsko mám určitě v hledáčku :)
    Na Svět knihy se také chystám, pevně doufám, že mi to taky vyjde na sobotu, tak na sebe třeba budeme mít štěstí :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář! :)
      Jojo, do Keplera i Dumase se pusť! :)
      Wow, tak snad se ti povede dostat se tam!
      Třeba ano, ráda bych tě potkala.

      Vymazat
  2. Koukám, že duben jsi měla opravdu krásný! :) Věřím, že to takhle pěkně půjde i dál. :)
    Navíc mě to těší o to víc, že i já si dubem užívala. :)
    Akorát s Žítkovskými bohyněmi jsem se zasekla, pořád ještě nevím, jestli mi audioknihy prostě jenom nejsou souzený a nebo, jestli jsem divná. Prostě se mi to nějak špatně poslouchá, zkusím si to přečíst jako knihu, snad to bude lepší. :)
    Taky mě těší, že ti takhle dobře vycházejí předsevzetí, většina z těch mých už dávno padla. :D
    A myslím, že se tvým zájmem tu maturitu z němčiny stopro dáš. Ono to celkově vypadá dost děsivě, ale nakonec to určitě nebude tak hrozný. Jsem o tom přesvědčená. :) (a doufám, že mi daj aspoň za čtyři, až si bez semináře z angličtiny u profilový maturity vytáhnu "The Czech Republic as a member of the EU". :D :D )
    Taky se hrozně těším, až zase napíšeš o tom všem, o čem píšeš, že o tom teprve budeš psát. Zním jako stalker. :D
    Jo a na Světě knihy bychom se teoreticky mohly potkat. :) Nevím to vůbec jistě, ale možná se mi povede se tam konečně podívat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tereza Bebarová ti nesedí? :)
      No, zas takový zájem, abych se denně (nebo i týdně) něco učila, to není. :D
      Kdyby to šlo, strašně ráda bych tě konečně potkala! (A Iris asi taky :))

      Vymazat
  3. Hmmm... ten Habermannův mlýn jsem před nějakou dobou četla a naopak se mi líbil o trochu víc než 7 dní hříchů od téhož autora. Ale jen o maličko, obě díla na mě zapůsobila dost podobně.
    Držím všechny palce, ať se záležitosti s oním Tajemným dobře vyvinou! :-)
    Zdá se, že máš za sebou velmi pěkný duben! Já si ten svůj vlastně ani pořádně nepamatuju. Začínám být ráda, že jsem se nakonec pustila do těch Nemalých radostí, protože takhle alespoň něco nějak zachycuje, co jsem v poslední době dělala :-D
    Na Svět knihy bych ráda, ještě ale uvidím, jak to vyjde se sborem. Ten den bychom měli mít důležitý koncert na Hradě, dopoledne a počátek odpoledne ale snad budeme mít volno... Ozvu se ti - ráda bych tě určitě viděla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, možná je to taky tím časovým odstupem od čtení. :)
      Jojo, deníkové články jsou bezva. :)
      Tak to budu přát hodně štěstí, ale kdyby se to povedlo, moc ráda se po době zase setkám s tebou i třeba s Luckou! :)

      Vymazat
    2. Lucka žel určitě nebude - má o víkendu jinou akci.

      Vymazat
  4. To je parádní kupa knížek - já jich přečetla tak polovinu. Co se jazyků týče, ty procvičuju tak nějak neustále stylem film-písnička-seriál, ale na těhle aplikacích většinou moc nevydržím a od zkoušek se taky držím daleko. Ani pro mě nebyl duben příliš tvůrčí měsíc - já jsme ani nepsala, ani nekreslila, snad jenom s tím focením to ušlo. A co se týče mých předsevzetí - já na tohle prostě asi nejsem, stejně bych to nedodržela :D

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já taky moc u ničeho nevydržím, ale tohle se mi docela daří, až se tomu sama divím. :D

      Vymazat
  5. Je to opět moc pěkný shrnutí. I když moc nevím, co k němu psát. Můj duben byl plný všemožných neúspěchů a zklamání, i když vždy může být hůř a já jsem si toho plně vědomá. :)
    Je fakt super, že máš ještě pořád kamarádku ze školky. Já už moc lidí ze školky neznám - pravda je, že já tam chodila minimálně (jen 2 roky, navíc každý rok do jiné školky). Ale to je jedno. :)
    Dostali jste se k básnickým prvkům? A jak se ti to líbí?
    Optimisti mě štvou, ale píseň od Olgy celkem ujde. :)
    Svět knihy snad vyjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, přátelství ze školky mi taky nevydržela, jen snad tohle, i když ne nijak intenzivní, spíš právě takhle nárazové. :)
      Hele, dostali jsme se k tomu v jazykovědě, ne v literatuře, a upřímně se děsím, až z toho budeme psát. :D
      Snad? Doufám, že určitě. :)

      Vymazat
  6. Júj, to si toho za apríl veľa zažila a čo to nové som sa o tebe dozvedela :)) Musím povedať, že si toho prečítala teda veľa, ja za mesiac prečítam tak dve knihy a som tomu rada ako blcha v kožuchu :D Veľmi sa teším na foto článok a na všetky nové príspevky ;) Inak ti závidím tie Bajky barda Beedleho, pretože u nás sú všade vypredané a zohnať ich je poriadny oriešok :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, já už se asi v budoucích měsících budu krotit tak jako tak, nebude tolik času. :D
      Tak třeba se ještě někde objeví, zkus nějaké bazary. :)

      Vymazat
  7. Jseš kouzelně akční! Focení ti jde náramně, máš báječné plány, cestuješ, umíš se dívat kolem sebe, bavit se, vymýšlet... parádně se vybarvuješ!

    OdpovědětVymazat
  8. Duben jsem měla podobně příjemný, plný dobré nálady a pozitivní energie. Bylo fajn počasí, byla jsem na svatbě, darovala jsem krev a podnikla jsem spoustu dlouhých procházek po lese. Všechny malé zázraky jsem také četla, i když mě tak moc nenadchla, rozhodně ale přečtení té knížky nelituji. Taky jsem objevila spoustu skvělé hudby, byl to vážně dobrý měsíc. :) Jen mi nezbývá čas a vlastně ani chuť na blogování, což mě občas zamrzí, ale když to jinak nejde, raději si užívám jaro, než píšu.
    Na Světě knihy budu, už se moc těším! Snad se tam někde potkáme. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky