To Be Read Tag aneb na jeden život příliš mnoho knih

Tenhle tag před pár týdny vyplnila Marky a mně se zalíbil, protože jsem velký plánovač a velký snílek, zvlášť co se knih týče. Víc knih mám nepřečtených než přečtených, nestíhám své vlastní tempo a ráda přemýšlím o tom, co budu a nebudu číst. A tenhle tag je toho dobrým důkazem.

1. Jak si udržuješ přehled o své TBR? 
Neudržuji. Když si vzpomenu, přidám si knihu na Goodreads, když ne, holt na ni zapomenu, dokud ji třeba někde nevidím a nedostanu na ni spontánně chuť. Ale nemusím řešit, co číst, protože díky nekonečnosti svého seznamu knih k přečtení jsem zcela přesvědčena o tom, že mi nápady nikdy nedojdou.

2. Skládá se tvá TBR především z papírových knih či e-knih? 
Z papírových knih, čtou se mi lépe. Ale čtečku taky mám a pokud se mi nějaká knížka naskytne v elektronické podobě, nevidím důvod, proč si ji nepřečíst, zvlášť jestli to bude opravdu nějaký dobrý kousek. 

3. Jak určíš, kterou knihu ze své TBR si přečteš jak další? 
Netuším, rozhoduju se podle nálady a také se snažím občas střídat žánry. Mám taky svůj seznam, jenomže toho se nedržím nijak striktně a doufám, že se mi podaří splnit ho aspoň do konce roku. 

4. Která kniha je na tvém TBR seznamu nejdelší dobu? 
Hm, nedokážu to samozřejmě říct přesně, ale některé knížky už mám v plánu přečíst si snad celou věčnost, například detektivky s Poirotem či druhý díl Čarozemě, O dívce, která se propadla pod Čarozem do víru bujaření, který jsem dostala pod stromeček 2013 a pořád jsem se k němu nedostala.

5. Kterou knihu sis do své TBR přidala jako poslední? 
To také přesně nesleduji, ale vím, že v poslední době mi tam přibyla například knížka Volání netvora, Marina nebo Marťan

6. Kterou knihu máš na své TBR jen kvůli její krásné obálce? 
Pravděpodobně většinu knížek od nakladatelství CooBoo. Nemůžu si v jejich případě pomoct, čemuž jistě rozumíte. Konkrétně bych mohla jmenovat například sérii Delirium nebo Selekce

7. Kterou knihu z tvého TBR seznamu se vlastně nikdy nechystáš číst? 
Nejspíš knihu Girl Online. Jednu dobu ji všichni četli, pořád mi vyskakovala na hlavní stránce s aktualizacemi, tak jsem prostě smazala to zelené tlačítko a zařadila ji ke knihám k přečtení. Ale vůbec mě to neláká.

8. Na kterou ještě nevydanou knihu ze tvé TBR se vážně těšíš? 
Na Untethered od Julie Lawson Timmer, v originále vyjde v červnu. 

9. Kniha na tvé TBR, kterou ti doporučují úplně všichni? 
Například série Pán prstenů nebo Hra o trůny. Ale díky tomu, že jsou to série, fantasy žánr a navíc mají několik set stránek, netuším, kdy se do nich skutečně pustím.

10. Kniha na tvém TBR seznamu, kterou už snad všichni kromě tebe četli? 
Například Farmu zvířat od George Orwella. Netuším, proč její čtení pořád odkládám, ale věřím, že jakmile se do toho pustím, půjde to rychle a já nebudu litovat.

11. Kniha na tvé TBR, kterou si momentálně opravdu chceš přečíst? 
Momentálně musím především dočíst, co čtu v tuhle chvíli, ale pak se asi vrhnu na Where She Went, jednak kvůli angličtině a jednak proto, že mě fakt zajímá, jak ten příběh pokračuje...

12. Kolik knih máš ve své TBR poličce na Goodreads?
V tuhle chvíli přesně 450, ale chystám se to někdy trochu zredukovat. 

A co vy a seznamy nepřečtených knih? Podělte se v komentářích nebo se zapojte do tohoto tagu!

PS: Moc se omlouvám za kvalitu dnešního článku, respektive za jeho nedlouhou délku a nevážný obsah, ale měla jsem potřebu něco napsat a zároveň se celé odpoledne neflákat. (Což se stejně asi nepovede. :D)

Komentáře

  1. Výborný a zajímavý tag - mám to ve všech bodech obdobně jako ty. "Chystám se číst" (dle databáze knih) asi 400 knih a doma to mám tak asi půl na půl přečtené a nepřečtené. Zakázala jsem si chodit do knihovny, abych tu rovnováhu trochu narušila ve prospěch těch přečtených :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  2. V prvním až třetím bodě se takřka shodujeme a i můj seznam kvůli pěkným obálkám plní především cooboo. Na Farmu zvířat se taky chystám a taky ji dlouze odkládám. Pěkné závěrečné číslo, to já mám asi jen něco okolo 50 :D

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý tag :). Taky si knihy vybírám podle nálady :).

    OdpovědětVymazat
  4. Tvoje seznamy začínají být stále zajímavější!

    OdpovědětVymazat
  5. 450 knih, to je hromada! Já radši ani nepočítám, kolik jich mám na TBR já :D

    OdpovědětVymazat
  6. 450 knížek? To je mazec, knížky jsou vážně velikou součástí tvého života :).

    OdpovědětVymazat
  7. Můj seznam je taky dlouhý, ale na tvých 450 knížek nemá ;)

    OdpovědětVymazat
  8. No, to je opravdu velký počet knih... 450 :D Tag je jinak velmi zajímavý, a možná ho také někdy vyplním... Těším se na další články!

    OdpovědětVymazat
  9. Díky a vyplnění TAGu, na Where She Went se snad chystám tento týden.... Už tu e-knihu mám víc než rok a stále se jí bojím :D Měla bych ukončit své utrpení :D Jinak 450 je slušné číslo,já je na Goodreads taky házím jen tak sem tam.

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělý tag! Já si nikdy přímo takovýhle seznam nepsala, ale knížek, které si chci přečíst je hodně. Bohužel právě proto, že vždy zapomenu si knížky někam zapsat, potom sama nevím co dál vlastně chci číst :D Ale momentálně se chystám na knížku "Black vinyl, white powder", jen čekám až se uvolní v knihovně :D Tak uvidíme. A doufám že mě tento tvůj tag donutí si ty knížky začít konečně zapisovat! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky