pondělí 9. května 2016

Blog Tour 2016

To jsem tak měla jednu ze svých lepších nálad a rozhodla jsem se zapojit do známého blogerského projektu nazvaného Blog Tour. Spočívá to v tom, že se můžete v rámci této akce pořádané vždy trojicí blogerů (nebo blogerek, to asi spíš) zeptat svých oblíbených autorů a je dost možné, že se dočkáte odpovědi. Tedy, takhle jsem k tomu přistupovala, když jsem se registrovala, když jsem vymýšlela otázku a poté ji rozesílala mailem několika zahraničním autorům. I když mi přišla jen jedna odpověď, stále jsem účastníkem, a proto bych se o ni s vámi ráda podělila.

Pořádají Melinda, Ellen a Ivcca

Nejprve, koho jsem oslovila. Pět autorů, jejichž knížka (většinou jsem od nich četla jen jednu) mě přinutila zamyslet se, tak nějak mě dojala a prostě se mi líbila, znáte to. Ava Dellaira, Stephen Chbosky, Elizabeth LaBan a Gayle Forman mi neodpověděli, nejspíš si zprávu ani nepřečetli. Jediný, od koho se mi dostalo zpětné vazby, byla Julie Lawson Timmer, autorka velmi zajímavé knížky Pět dní. A když už, tak pořádně.

S Julií jsem si vyměnila celkem asi deset krátkých mailů. Asi byla dost překvapená, protože na ni nejspíš mnoho blogerů v rámci Blog Tour nepomyslelo, což je škoda. I skrz těch pár řádek působila velmi mile a vstřícně, sdělila mi svůj názor třeba na film Ten, kdo stojí v koutě, vykládala mi o ostravských továrnách, které mají konexe s těmi, pro které ona pracuje a že by se v rámci práce někdy do Česka ráda podívala. A taky mi prozradila pár informací o své nové knize, která vyjde v červnu. Na odpověď na otázku jsem si chvíli musela počkat, nicméně, nebudu již déle napínat.

Otázka: Jaká kniha ti zlomila srdce, hýřila emocemi, rozbrečela tě či nějak ovlivnila tvůj život nebo tvůj způsob přemýšlení?

Odpověď: Přemýšlela jsem o tom a mou odpovědí je KŘEHKÁ ROVNOVÁHA od Rohintona Mistryho. Podle popisu na Amazonu kniha "zachycuje veškerou krutost a korupci, důstojnost a hrdinství Indie". Konkrétně, až na krutost a korupci, si hlavní hrdinové dokáží zachovat svou důstojnost a hrdinství. Mě už mnohokrát dohnalo k slzám, s jakou odvahou a stoickým klidem přijímali svůj osud, bylo to opravdu dojemné. Nebyly to jen slzy smutku za všechny ty věci, kterými si procházeli, ale také slzy radosti, protože se s životem, do jakého se narodili, uměli prát s grácií a vždycky se snažili z okamžiku vytěžit co nejvíc. Tak tohle je nejspíš má nejoblíbenější knížka. (Julie Lawson Timmer)

A jaká by byla vaše odpověď na otázku? Kterým spisovatelům byste ji položili? Znáte tento projekt? 

Nezapomeňte se podívat na blogy všech ostatních účastníků, kteří jistě nasbírali více odpovědí na zajímavější otázky než já! 





7 komentářů:

  1. Tak to je velmi zajímavý projekt, vůbec o něm nevím... Ovšem obávám se, že autoři, kterým bych se chtěla ozvat já, by mi pravděpodobně také neodpověděli...
    Měj se krásně, mimochodem krásný nový design :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak příští rok se můžeš zkusit zapojit! :)
      Děkuju. :)

      Vymazat
  2. O tomhle projektu jsme samozřejmě už slyšela a zdá se mi to jako dobrý nápad, ovšem já sama na to nemám nervy - vcelku špatně nesu, když mi někdo neodpoví nebo odpoví negativně. Každopádně tobě navázání konverzace přeju, tím se nemůže ani zdaleka chlubit každý :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Báječný projekt, všeho, co se týká knížek, není nikdy dost! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Wow tohle mi přijde strašně super, ještě jsem o tom neslyšela. Já bych psala asi do Norska, ale vůbec nevím, na co bych se ptala. Aby to nebylo všední, zajímavé, ideálně s originální odpovědí... Vážně těžké.

    OdpovědětVymazat
  5. To je super, ze jste si psaly vic :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak o tomhle projektu jsem taky ještě neslyšela, ale ani nevím, jestli bych měla odvahu někomu napsat. :D
    Z těch autorů, kterým jsi psala, znám právě jen Julii Lawson Timmer. A taky mě překvapuje, že na ni nikdo jiný nepomyslel, protože její knížka je jedno z nejemotivnějších děl, které znám (a že není zrovna lehké mě rozbrečet). Jsem hrozně moc zvědavá na její další knihu a doufám, že taky vyjde v českém překladu.

    OdpovědětVymazat