Vybarvování #4

Jsem vlastně docela ráda, že se březen přehoupl v duben. Tenhle zvláštní měsíc knihy jsem si sice na jednu stranu užila, na tu druhou bych ho označila za dost pocitový, ani ne tak zlomový jako emočně poloprázdný. Nejspíš netušíte, o čem to tu píšu. Pojďme se tedy podívat, co se dělo (a nedělo).


Knížky
Březen, měsíc knihy, probíhal ve svém knižním duchu tak nějak podle očekávání - nepřečetla jsem žádné závratné sumy nebo přehnaně moc kvalitní literatury, ale jsem se svou statistikou spokojená, zvlášť když uvážím, že tenhle měsíc byl hlavně ve škole trochu náročnější kvůli čtvrtletí a tak.
Nejprve jsem přečetla během dvou dnů Kupce benátského, protože jsme během března měli přečíst některou z Shakespearových komedií a tragédií (a udělat zápis, což mi dalo trochu zabrat, ale dokázala jsem překonat hlavně prokrastinaci a napsat to aspoň pár dní před termínem odevzdání). Jelikož jsem už dlouho Shakespeara nečetla, bavilo mě to, navíc jsem si příběh snadno zapamatovala a myslím si, že jsem ho také konečně správně pochopila. 
Pak jsem v průběhu první poloviny měsíce přelouskala dvě knížky na dějepisnou olympiádu (ke které se vyjádřím později) - Na ztracené vartě západu, což mělo přes šest set stránek a jsem na přečtení docela hrdá, a Pravdu o Československu 1945-1948, to mi pro změnu poskytlo mnoho nových informací především o politických dohodách a tahanicích mezi státy o hranice a pohraniční oblasti. 
Po dlouhé době jsem si napsala o (audio)knihy k recenzi do Albatros Media a přišel mi kromě jiného Metráček, což je má knižní láska z dávných dob. Těch pár hodin poslechu mě velmi příjemně naladilo, ostatně to jsem zmínila v recenzi.
Konečně jsem také dočetla populárně naučnou knihu o 16.století z edice Život ve staletích, kterou napsal Vlastimil Vondruška. I zde jsem se dozvěděla spoustu nového, toto období mám z hlediska historie docela ráda. Nutno podotknout, že grafická úprava knihy stojí aspoň za zhlédnutí, to množství fotek a barev.
Z Albatros Media mi dorazily také audioknihy Padesát odstínů šedi a Grey, obě jsem poslouchala se značnou dávkou trpělivosti, vybarvovala při tom omalovánky Cizinky nebo Mudlovské omalovánky a zdárně poslechy dokončila a napsala recenzi. Jsem na jednu stranu ráda, že mám tenhle fenomén za sebou, ale trochu mě mrzí, že jsem ten čas nevěnovala něčemu plnohodnotnějšímu.
S Bětuškou i sama jsem dočetla komiksový Večerníčkův pohádkový špalíček, což mě vždycky na pár chvil vrátilo do světa dětských večerů, kdy jsme se sestrou vždycky hltaly večerníčky a tak. Někdy není na škodu si zavzpomínat, že?

Chybí zde Na ztracené vartě západu a Pravda o Československu, to jsem měla půjčené z knihovny.
Na Velký knižní čtvrtek vyšla knížka Válka proti superkrávám a paní z nakladatelství Host byla tak hodná, že mi její výtisk poskytla k recenzi. Přestože patří do dětské literatury, docela mě bavila a opravdu jsem během čtení prožívala na obálce slibované emoce, i když ne nijak bouřlivě. Brzy se můžete těšit na článek o tomhle norském dílku.
Poslední přečtenou knihou se stalo William Shakespeare: To nejlepší z tvorby, kde jsem si díky přehledným shrnutím připomněla Shakespearovy nejslavnější příběhy, z nichž jsem již většinu četla, a mohla se tak rozhodnout, z čeho udělám zápisy na literaturu. Nakonec jsem zavrhla Kupce benátského a Othella (já si je vybrala, protože jsem je ještě nečetla, ale ze třídy je měli skoro všichni díky jejich menší obsáhlosti) a zapsala Večer tříkrálový a Krále Leara.
Tak a teď přiznání toho, co mi přibylo v knihovničce. Toho bude trošku víc, protože jsem podnikla několik nákupů a přišly mi také recenzní výtisky. Jmenovitě: Cizinka - omalovánky, Habermannův mlýn, Grey, Padesát odstínů šedi, Metráček, Im Westen nichts Neues, Just one day, Antistresové omalovánky - Dekorativní motivy, Kreativní kreslení pro pejskomily, Válka proti superkrávám, Artyčoková srdíčka, Dáma s kaméliemi, Velký král Přemysl I. Otakar, Wonder, Zbabělci, Vše o Habsburcích. Ty jo, to je fakt hodně, v dubnu se to pokusím omezit. Celkem tedy 9 recenzních výtisků, 5 koupených knížek a dvě audioknihy získané díky nákupu zdarma.
Ještě nutno připomenout, že v rámci března coby knižního měsíce jsem rozjela a zdárně dokončila dva projekty - na blogu Deset knižních dní a na Instagramu March Book Photo Challenge. Všem moc děkuji za podporu, účast, liky, komentáře a tak, opravdu to bylo mnohdy to jediné, proč jsem vytrvávala. Po téhle stránce mi totiž březen přišel nekonečně dlouhý.


Jazyky
Na Duolingu i mimo něj zdárně pokračuji ve zlepšování se v jazycích. Jak jste si mohli všimnout, koupila jsem si dvě anglické a jednu německou knížku, které bych ráda v blízké době aspoň začala číst. Na Duolingu jsem již dokončila kurz angličtiny a teď pouze procvičuji hotové lekce, pokračuji v němčině, italštině a také občas zavítám na kurz polštiny, i když už teď vím, že bych ji zvládla pouze pasivně, prostě citem přeložit text, ale mluvit určitě ne. Celkově už mám najeto 55 dní!

Tvorba
V březnu jsem sice vůbec nepsala a básnila jen tak pocitově a ne na papír, nicméně fotek jsem nasekala spoustu, neboť i příležitostí bylo dost - konec zimy, spousta jarních dnů, Velikonoce, setkání s Iris, fotografická výzva na Instagramu a příležitostné výcvaky. 

Deník
Oproti únorovému klidu byl březen velmi rušný, hlučný, společenský a docela všednodenní. Chodila jsem nejprve k doktorovi na kontroly, poté do nemocnice na rehabilitace, každé ráno na půl hodiny. Takže jsem se mohla ulívat z biologie a občas z matiky. V první polovině měsíce jsem se poctivě připravovala na dějepisnou olympiádu, ale pak mi sestra oznámila, že její kamarádka nejede do Srbska (školní výměnný týdenní pobyt) a že by tam tedy ráda měla aspoň mě, stejně to bude náš poslední výlet před Akcí Amerika (náš domácí pracovní název). Měla jsem z toho nervy a šla jsem za dějepisářkou, načež ta mi oznámila, že dějepisnou olympiádu beztak zrušila, protože ona sama nestíhá a my studenti se na to jistě vykašlali. Dost mě tím naštvala, vždyť jsem se tak snažila! Ale aspoň se tím vyřešilo dilema, zda jet či nejet do Srbska. Jedu. Teď v neděli. Také jsem si během března prodělala jeden nenaplněný flirt a nakoupila jsem si nějaké oblečení. A sešla jsem se s Iris, což už jsem zmiňovala.

Předsevzetí
Jelikož se nám rozbila váha, vůbec netuším, kolik teď vážím a co se během března s mým tělem dělo. Ale kolena už mě skoro nebolí, chodím normálně a cítím se dobře, což je asi nejdůležitější, prozatím. 
Jazyky i knížky jsem udržela na stabilní úrovni a nemůžu si nic vyčítat, což se však nedá říct o mé návštěvě kostela, která se nekonala. A to jsem si slibovala, že se tam o Velikonocích podívám.
S brigádou se to mělo v průběhu měsíce různě. V podstatě jsem uvažovala o čtyřech brigádách. Dopadlo to zatím tak, že na jedenáctého dubna mám domluvený pohovor do cukrárny poblíž mé školy, kam bych nastoupila v případě přijetí od května. Myslím, že by to bylo bezvadné. 
Jakmile jsem se dozvěděla, že nejedu na olympiádu, na dějepis jsem trochu zapomněla a věnovala se jiným věcem. Versologii a verše jsem celý březen přehlížela, vstávání před šestou ani systematizace pokoje nedošly nějaké změně, i když jsem si utvořila krabici na tužky, fixy a pastelky. Klub snílků ode mě za celý měsíc neviděl ani řádek. Opravdu se v některých oblastech musím polepšit.

Písnička
V poslední době jsem často poslouchala například tuhle písničku od Evanescence, kterou znám už minimálně tři roky a nikdy mě neomrzí obdivovat její text. Poslouchala jsem jinak povětšinou německou hudbu, ale s tou vás na Apríla nebudu obtěžovat.



To je pro dnešek vše. Jaký byl váš březen, měsíc knihy?
Vlasta

Komentáře

  1. No tééééda, výletování do Srbska! Doufám, že budeš hodně fotit a pak psát. Hrozně ráda bych se totiž někam podívala, ale zatím to dopadá tak, že cestuji alespoň pomocí cestovatelských dojmů ostatních.
    Sledovala jsem tvé knižní focení na instagramu a úplně obdivovala, že máš takovou výdrž a zvládla jsi celou výzvu. Vzpomínala jsem, jak jsem se někdy loni účastnila nějakého projektu "30 dní" a hned někdy ze začátku jsem měla chuť s tím praštit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, fotočlánek je v plánu příští víkend, zkrátka po příjezdu. :D
      Díky. Hele, občas jsem s tím taky chtěla seknout, ale pak jsem se nějak překonala a šla něco vycvaknout třeba v deset večer. :D

      Vymazat
  2. Moc pěkný článek vystihující uplynulý měsíc. Já jsem přečetla za březen asi okolo pěti knih, což je na mé poměry vcelku slušné číslo. Některé zmíněné knížek znám, ale žádnou jsem nečetla. Ty jazykové stránky vypadají dobře - dá se tam založit účet zadarmo nebo se něco platí? :) Fotky má moc pěkné a hlavně kvalitní. To znám, já se taky kolikrát na nějakou věc nadřela a nakonec nic. Páni, tak to si to tam užij já tam nikdy nebyla. Já na předsevzetí moc nejsem a už vůbec ne, co se týče váhy :D Moc pěkný výběr písničky :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Duolingo je zdarma a pokud se chceš učit skoro jakýkoliv jazyk, je tam nebo se tam jeho kurz připravuje. Česky se můžeš učit pouze angličtinu, ale pokud angličtinu ovládáš (stačí na normální úrovni), můžeš mít všemožné kurzy. :)

      Vymazat
  3. Můj měsíc knihy byl knižně téměř prázdný :( Když nepočítám Casebook (zkrácené nálezy Ústavního soudu) do školy, nepřečetla jsem v knižní vazbě ani řádku.
    .
    Jinak budu držet palce na pohovor - mě teď čeká v pondělí druhé kolo, tak jsme v tom spolu :-) ... a na Duolingu tě obdivuju. Já včera "zapomněla", takže moje víc jak desetidenní skóre je v trapu a jedu zase od nuly :D To jsem celá já. :-)
    .
    Užívej Srbsko (fakt nechápu dilema, jestli dějepis nebo cestování 3.-) ) a o tom flirtu bych si klidně přečetla i něco víc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky budu držet palce. ;)
      Hele, já si na to občas vzpomenu těsně před usnutím a tak na mobilu rychle dva úkoly udělám, ale taky se mi už párkrát stalo, že jsem málem zapomněla. :D
      O flirtu bych napsala víc, kdyby měl nějaký důsledek, což v tomhle případě nemá. :) A má dilemata... to by vyšlo na článek. :D

      Vymazat
  4. No, já už to s nějakým čtenářským tempem vzdala, takže se k svému přečtenému či nepřečtenému nevyjadřuji. Tvé knižní fotky jsem sledovala a moc se mi líbily. Jsi dobrá, žes to dodržela. Fotila jsi to všechno na foťák a pak to složitě přetahovala na instagram, anebo jsi něco fotila i mobilem?
    Duolingo jsem teď otevřela, ale asi žádnou řadu dní udržovat nebudu. I když mě to dost láká vyzkoušet co nejvíc neobvyklejch jazyků.
    Písničku nejspíš neznám, asi si někde budu muset najít ten její text.
    Ty tvoje koláže z fotek se mi fakt moc líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno bylo na foťák, svému mobilu nedůvěřuji. :D
      Jojo, taky mě dost lákají různé jazyky, ale nestíhám pořádně ani ty čtyři tak, jak bych chtěla. :)
      Najdi, najdi. :)
      Díky. ;)

      Vymazat
  5. Zaujal mě ten Večerníčkův pohádkový špalíček, máme teď komiksové ale i pohádkové období. Díky za tip na dárek a přeji krásnou sluníčkovou neděli! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem taky nějak ráda, že březen skončil, i když ani nevím proč. Asi mám ráda všechny potenciální nové začátky. :D
    Každopádně tvůj březen vypadá povedeně. :)
    Jako obvykle mě fascinuje počet tebou přečtených knih. Na Shakespeara bych se taky ráda vrhla trochu více, ale momentálně to vůbec nestíhám.
    Mrzí mě, že se zrušila ta olympiáda, připravovala jsi se ohromně pečlivě. :)
    A líbí se mi tvé zapálení pro Duolingu, já už tam nebyla pěkně dlouho...
    Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky