Já obrazem

Však víte, že já a tagy jsme velmi dobří přátelé a jen málokterý si nechám ujít, připadá-li mi aspoň trochu zajímavý. Monica Otmili vytvořila neobyčejně obyčejný, náročně nenáročný projekt Já obrazem, kde máte za úkol zvolit a vyfotit maximálně osm věcí, o nichž jste přesvědčeni, že vás charakterizují, doplňují váš život a jsou pro vás prostě důležité a snad i zásadní. No a víte, jak já ráda definuji sebe samu! Pojďme tedy na věc!



Musím se přiznat, že vybírání věcí, o nichž si myslím, že mě charakterizují, mě fakt bavilo. Navíc jsem se snažila do všeho zakomponovat co možná nejvíc dvojsmyslů a náznaků, ale zároveň by vše mělo být bráno tak, jak to je. Zaplnila jsem maximální počet povolených položek, tedy osm. Možná by bylo nejlepší nechat každého, ať si to pochopí po svém, ale cítím potřebu aspoň krátce vysvětlit především své důvody, které mě k výběru těchto věcí vedly.


Víčko od fotoaparátu samozřejmě značí mou vášeň pro focení. Jsem fotograf, sama pro sebe. Ráda se na svět dívám přes hledáček, ráda přemýšlím, z jakého úhlu by bylo nejlepší danou věc vyfotit. Možná tak ráda fotím také proto, že mi pozice za objektivem umožňuje skrýt mé nedostatky, které, když se postavím před spoušť, vynikají a kazí celkový dojem. Nejsem fotogenická, a proto ráda fotím věci, které jsou. Foťák je mou součástí, byť vím, že to vždycky bude pouze koníček (a chci, aby to tak bylo).

Placka s německým Glück, čili štěstí, mi leží v hrnečku na drobnosti už od loňského Světa knihy a pořád čeká, až se odhodlám koupit si pořádně stylový batoh a přišpendlit ji na něj. Na fotce má samozřejmě důležitější místo než získání užitku. Mám ráda němčinu. Mám ráda placky. Mám ráda štěstí. 

Ten přívěšek v podobě lapače snů jsem dostala od sestry k narozeninám. Na fotce zastupuje fakt, že jsem snílek. Že hodně sním, v noci i ve dne, když bdím či spím. A všechny ty sny lapám do představ, nápadů, slov, činů, nechávám je obalovat mé nitro a konturovat můj život, mou existenci. Ale přívěšky mám taky ráda.

Tužka. Jako kdybych to musela vysvětlovat, vždyť se stačí podívat kolem tohoto článku a všichni poznají, že psaní je mým nejpřirozenějším projevem. Kdybych nemohla psát, asi bych se zbláznila. S problémem neschopnosti formulovat psané myšlenky ústně se setkávám neustále, třeba v cizích jazycích, ale i během ústních slohových cvičení. Svět psaných slov plyne jiným tempem a v jiném duchu než ten mluvený, vyhovuje mi. Jakmile je slovo na papíře, zůstane tam. Dá se uchopit. Dodává to tak trochu jistotu, že aspoň něco - slova - mám ve svých rukou.

Když jsem přestupovala na blogspot, jako svou květinu jsem si zvolila pampelišku. Nelituji toho. Pampelišky mám opravdu ráda. Voní mi, projasňují den. Vím, že jsou hořké (ano, ochutnávám občas kytky), nicméně si při pohledu na ně představím med - teplý, sladký. Pořád se nemůžu rozhodnout, v jakém stavu mám tenhle plevel raději - jestli jako žlutavé kvítky nebo chomáč chmýří. Asi od každého trochu. Pampelišky mají dvě odlišné stránky, stejně jako já. Jo, jsou to moje kytky.

Umístění sluchátek považuji za samozřejmost, protože poslech hudby či knih výrazně vyplňuje mé dny. Hudba má prokazatelně psychologické účinky a ta, kterou poslouchám já, dotváří mou osobnost a podepisuje se ve mně. Neumím zpívat, ale umím poslouchat. A to mi snad stačí.

Kolem té knížky, která dominuje celé projektové fotce, chodím skoro až po špičkách a záměrně ji nechávám na konec článku. Pomineme-li fakt, že jsem pro tyto účely použila modlitební knížku vydanou ještě za Rakousko-Uherska (můj vztah k víře či historii), jedná se o zcela charakteristický prvek. Že čtu, jsem čtenář, knihomol nebo tak něco, ví každý, kdo mě zná. Kdyby se k lidem přiřazovaly věci, já vyfasuju knížku. A jsem na to patřičně hrdá. Ale o knížkách už jsem napsala spoustu odůvodnitelných slov. 

A kdyby někoho zajímala podstata té osmé položky - náhodně rozmístěných vodou nabobtnalých modrých kuliček sloužících do váz ke kytkám, pak vězte, že symbolizují můj velmi vřelý vztah k modré barvě. Ale to taky nikoho nepřekvapí.

Na závěr bych ráda poděkovala autorce projektu za nápad, kterým mi poskytla další důvod o sobě trochu přemýšlet, a čtenáře bych ráda odkázala i na ostatní účastníky tohoto projektu (o nichž vím). 
Monica OtmiliIris (která mě vlastně nominovala!) * Elizabeth * Opti-Mystique * Opica * Viollet * Silwiniel * Lúmenn

A co charakterizuje vás? Zapojíte se do výzvy? Já bych ráda nominovala všechny své oblíbence, jenže to by ten seznam byl asi dost dlouhý. Takže kdo chcete, zapojte se, přihoďte odkaz na Monicu jako autorku a určitě, pokud vás nesleduji přes bloglovin, pošlete odkaz, ať se obraz vašeho já můžu podívat! 
(S)mějte se.

Komentáře

  1. Máš pravdu, tenhle projekt je skvělý! :) Tvoje fotka vypadá fakt dokonale, je vidět, že máš pokročilou techniku! :D A ta deka jako podklad je boží (nebo co to je).
    Vlastně je mi dost líto, že jsem se do projektu už zapojila, protože bych se klidně zapojila znova. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povlečení. :D
      Tak třeba se vyskytne něco podobného. :)

      Vymazat
  2. Tenhle projekt se mi strašně moc líbí. Definovat sebe několika zásadními věcmi. Dělám to v hlavě skoro pořád, ale zjistila jsem, že převést to do konkrétní fotografie bude mnohem těžší. A bude mě to nesmírně bavit.
    Tím chci naznačit, že se asi určitě zapojím, přemýšlím o tom už od té doby, co svůj příspěvek zveřejnila Iris. :)
    A ke tvé fotce - tak zaprvé z ní vyzařuje hrozně, já nevím, světla, pozitivity nebo tak. :) Ráno jsem si ji, ještě v posteli, prohlížela na Instagramu a úplně jsem měla pocit, že venku svítí sluníčko. :D
    A pak taky - ty jsi prostě kouzelná osobnost. :) A vybrala jsi samé krásné věci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, moc děkuji. Ve skutečnosti jsem jeden z nejhorších lidí, co znám. :D
      Pokud se zapojíš, budu moc ráda, jsem zvědavá na tvé osmero. :)

      Vymazat
    2. Tak to si čas od času o sobě myslíme všichni a jenom zřídkakdy je to pravda. :D

      Vymazat
  3. To je naprosto úžasný TAG, moc se mi líbí Tvůj výběr. Znovu v tom cítím originalitu, jako ostatně pokaždé u tebe na blogu :) Můj výběr by bylo neuvěřitelně těžké vměstnat na jedinou fotografii, protože pro mě hrozně moc znamenají zvířata (nacpat na fotku mého koně a retrívra, no nevím nevím :D), cestování, příroda a dalších několik "neuchopitelných" věcí...
    Moc ráda jsem se o Tobě zase něco dozvěděla, tvůj blog zkrátka miluju.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, moc moc děkuji. Těší mě, že tě bavím a že komentuješ. Já mám sice zvířata moc ráda, psy a kočky především, ale jednak jsem je na fotku nedokázala vměstnat a jednak si nemyslím, že mě tolik dotvářejí. To bych tam taky mohla mít žvýkačky a jídlo a postel a tak. :D
      Pokud se rozhodneš zapojit, bude to skvělé a já se ráda podívám. :)

      Vymazat
  4. Vidím v tom tebe, fakt. A ta pampelišková paralela mě nikdy nenapadl, skoro se stydím.
    .
    Hrozně se mi tenhle článko-výčet líbí. Dává to smysl a má to myšlenku. Děkuju za krásné počtení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Nechtěla by ses taky zapojit? :)

      Vymazat
  5. To je super projekt! :o A krásná fotka! :) Možná bych něco takového mohla taky udělat, ale nevím nevím, je dost těžké sama sebe nějakým způsobem definovat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A právě to je na tom nejlepší, že se o to pokusíš. :) Zkus to. ;)

      Vymazat
  6. O tomhle tagu jsem uvažovala, ale pořád se bojím, že by mi tam chybělo něco důležitého... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To záleží na tvém úsudku. :D :)

      Vymazat
  7. Tahle výzva je moc hezká, také jsem se zapojila. Líbí se mi, jak jsi pěkně popsala, proč jsi jednotlivé věci vybrala. Myslím, že tě opravdu charakterizují, alespoň tak jak tě znám přes blog :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napravila jsem to a už jsi v článku též. :) Díky. :)

      Vymazat
  8. Jůůůj, to je tak krásné zpracování! Jinak, zasekla jsem se u těch kuliček. Já si totiž na první pohled myslela, že to je vzor na povlečení (je to povlečení? Asi spíše ubrus nebo šátek, co? Každopádně, chci takové povlečení! :D) a až pak mi došlo, že to jsou kuličky. Buď to bude tím, že nemám brýle nebo... no, bude to tím, jsem slepá. :D
    Moc se mi líbí to kolem pampelišky a placky. A placky jsou boží! Hromadím je na všech taškách, na kterých můžu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :)
      Hele, je to povlečení s fialovými kytičkami a na tom jsou modré kuličky. :D
      Chci tašku na hromadění. :D

      Vymazat
  9. Ja som sa k tejto výzve dostala cez úplne inú blogerku, u ktorej som to čítala a veľmo sa mi to ľúbilo. Tak som sa vyzvala sama a spísala článok o svojich ôsmych veciach, ktoré charakterizujú mňa. Inak super výber, tie knihy a hudba je i u mňa, a tá púpava (pampeliška), je super. Taktiež milujem momentálne na žlto zafarbené trávniky :-).
    http://cajazpalaca.blogspot.sk/2016/03/vyzva-na-ktoru-ma-nikto-nevyzval.html

    OdpovědětVymazat
  10. Je to moc hezky pojaté, knihu bych tam určitě taky měla :D :)

    http://s-hejvi.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný nápad, krásné tvé já! :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Na tuhle výzvu už se hrozně dlouho chystám, možná se rovněž brzy připojím.
    Tvé pojetí se mi moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  13. ňach, taky mám pořád v plánu se Já obrazem zúčastnit. Jen nějak na to blogování teď pořád není dost času. 3:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Úžasný, zajímavý a inspirativní tag! :) Rozhodně se do něj někdy v budoucnu také pustím :)


    Gabux

    OdpovědětVymazat
  15. Jej děkuju za zmínění, to se mi moc často nestává :D. Pojala jsi to fakt pěkně, taky se mi hrozně líbí ty kuličky, je to s tím takový... jak to říct... ideální kompozice :)

    OdpovědětVymazat
  16. Díky moc za účast! Je vidět, že sis dala opravdu záležet s výběrem věcí. A přesně, jak píšeš, cílem bylo,a by se každý, kdo se zapojí, přemýšlel ve víru každodenních dnů trochu o sobě. Tys splnila na výbornou! ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Díky moc za účast! Je vidět, že sis dala opravdu záležet s výběrem věcí. A přesně, jak píšeš, cílem bylo,a by se každý, kdo se zapojí, přemýšlel ve víru každodenních dnů trochu o sobě. Tys splnila na výbornou! ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky