pondělí 7. března 2016

Deset knižních dní: Devět plánovaných knih

Tahle otázka se dá vykládat velmi volně a já nikoho nechci omezovat, jestli si to pojme jako devět knih, které si plánuji přečíst, nezávisle na tom, kdy a jestli už byly vydány. Jelikož já se chystám přečíst všechny knížky, které mám v knihovně, asi by nemělo žádný smysl seznamovat vás s takovými plány, navíc menší seznam toho, co budu v blízké budoucnosti číst, už na blogu visí. Proto vám napíšu o devíti knihách, které vyjdou v průběhu tohoto roku (většina v překladu, ale některé teprve v originále) a na které si brousím zuby. (Nebo co si brousí čtenáři na knihy? Záložky?)



Láska mezi písmenky - Jodi Picoult, Samantha van Leer
(vychází v březnu 2016)
Když jsem před pár týdny viděla ediční plán nakladatelství CooBoo, okamžitě jsem zatoužila po téhle knížce, v níž se má rozvíjet nápad, jaké by to bylo mít prince na bílém koni z knížky v našem reálném světě a naopak, jak by to dopadlo, kdybychom do pohádkového příběhu poslali skutečného kluka. (Nehledě na to, že mě láká obálka a název.)

Naslouchač - Petra Stehlíková
(vychází v dubnu 2016)
Tohle jsem pro změnu objevila v edičním plánu nakladatelství Host. Nevypadá to totiž jako obyčejná dystopie, alespoň podle anotace, která mě hned navnadila. Vzpomínky, lpění na jazyku a tradicích a tak... Navíc s tímto nakladatelstvím mám zkušenost, že se mi knihy vždycky líbily, tak snad tahle nezklame. 

Tady byla Britt-Marie - Fredrik Backman
(vychází v dubnu 2016)
Od Fredrika Backmana jsem před skoro dvěma lety poslouchala Muže jménem Ove, což se stalo mou srdcovkou a lékem proti smutnění. Námět té knihy je totiž tak smutný, že ve svém převyprávění s kapkou ironie a sarkasmu vás rozesměje. Sice jsem nečetla knížku Babička pozdravuje a omlouvá se, která vyšla loni, nicméně tuhle bych ráda stihla ještě v tomto roce, protože ten švédský humor mě fakt baví.

Já se vrátím - Adriaan van Dis
(vychází v dubnu 2016)
Nevím nic o tomto autorovi ani o titulu, znám jen anotaci a pár pozitivních zahraničních ohlasů a usoudila jsem, že by mi vůbec nevadilo přečíst si to. Totiž, takové sebeotevření je docela časté a přitom ne tolik rozebírané téma, navíc pokud se odhalují temná tajemství. Každý má nějaké a číst o těch, která trápí fiktivní postavy, je pro mě tak trochu guilty pleasure. Proto se zde objevuje tahle knížka, proto si ji chci přečíst.

Za časů bezvládí - Vlastimil Vondruška (Husitská epopej #4)
(vychází v květnu 2016)
Četla jsem už všechny tři díly, které v Husitské epopeji vyšly, a těším se i na ten čtvrtý. S každým dílem totiž jakýmsi způsobem roste napětí, osudy postav se komplikují (ovšem takovým tím přirozeným průběhem života na pozadí doby) a historie běží. Tentokrát už se děj bude odehrávat po skončení husitských válek a jelikož o téhle době tolik nevím, jsem na knihu zvědavá i po této stránce. 

Dlouhá cesta - Hana Marie Körnerová (Kočár do neznáma #4)
(vychází v květnu 2016)
Tuhle sérii jsem začala číst před dvěma roky a i když jsem začala až druhým dílem a první mi dosud v rukou nepřistál, letos před světem knihy vyjde závěrečný díl, který bych si ráda přečetla už jen proto, že mě příběh o Hermíně a Stefanii bavil od začátku a považuji ho za příjemnou odpočinkovou záležitost, jejíž styl mi vyhovuje. 

Zabiják Anders a jeho přátelé - Jonas Jonasson
(vychází v květnu 2016)
Jonas Jonasson je další švédský autor, jehož tvorba mě neustále rozesmává a baví. Četla jsem jak Analfabetku, tak Staříka a obojí jsem si velmi užila. I s odstupem času jsem při poslouchání Analfabetky sténala smíchy v průběhu skoro celé knihy a věřím, že ani ve svém třetím dílku autor nezklame a pobaví mě.

Untethered - Julie Lawson Timmer
(v originále vychází v červnu 2016)
O vydání této knížky vím přímo od autorky, kterou jsem v rámci projektu Blog Tour 2016 kontaktovala a která mi (zatím) jako jediná odpověděla na mou otázku. Vyměnily jsme si kromě toho ještě pár emailů a ona mi napsala o této knize, která vyjde v červnu. V překladu by to mohlo znamenat něco jako Odvázaný/Odtržený, ale těžko říct, jestli kniha vyjde v českém překladu. Pokud ne, určitě se k ní někdy dostanu v originále.

Vážka v jantaru - Diana Gabaldon (Cizinka #2)
(vychází v březnu nebo v září 2016)
Jsem trošku zmatená ohledně anotací a data vydání, která se stránka od stránky liší, nicméně vím jistě, že si druhý díl Cizinky stoprocentně přečtu, snad co nejdřív po vydání. Mimochodem, v plánu je i druhá řada seriálu na motivy právě Vážky v jantaru, takže plány na tu dobu, kdy to poběží, zajištěny.

A na jaké knihy netrpělivě čekáte vy? Případně co máte v plánu číst z již vydaných knih? :)

11 komentářů:

  1. Neznám ani jednu, ale ty si s nimi určitě poradíš :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Viděla jsi film Kouzelná romance? Ten je o princezně z kreslené pohádky, kterou pošlou do reálného světa. Hodně mi to připomněla ta první knížka. :)
    Ta skandinávská literatura... no, mohla bych ji taky už konečně začít číst, když se chci učit norsky, žejo.
    Nechápu, jak to ten Vondruška může stíhat psát, a jak to kdokoliv může stíhat číst. Vždyť každej díl tý epopeje je pomalu samostatnej kus nábytku. Ale táta mi furt nabízí, že mi to půjčí, tak uvidím.
    Co je projekt Blog Tour? Asi mi to nějak uniklo. :D
    Vážka v jantaru zní tak poeticky, ten název.

    No, já dneska přitáhla domů další dvě knihy, mohla bych si udělat takovou hromadu knih, které bych měla přečíst, a napsat o nich článek. Mám tam třeba Porodní bábu a podobný věci, který byly novinky, když jsem je dostala, ale teď už bohužel. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neviděla, ale díky za tip! :)
      Vondruška je výhradně spisovatel, živí se tím, takže toho musí produkovat hodně. :D Ale je to fakt čtivé a přečteš to během pár dní, epopeje v řádce maximálně týdnů. :)
      Blog Tour je takový zajímavý projekt, najdeš ho třeba http://books-postcards-geocaches.blogspot.cz/2016/01/blog-tour-2016-aneb-zpoved-autoru.html :)
      Jo, to by mohl být fajn článek. :)

      Vymazat
  3. Pro mě jsou také úplné novinky, knih vychází tolik, že už jsem v pořádném zpoždění. Zaujalo mě, že se ti líbí Kornerová (píšu bez přehláskovaného o, nemůžu najít tu správnou klávesnici). Mám její knihy ráda, ona píše romantiku, ale dobře, čtivě, ne příliš sentimentálně. Jestli můžu doporučit, zkus od ní i sérii Pán hor, nebo modernější román Prosím vás, sestřičko a Děkuji, sestřičko - vážně dobré - snad její nejznámější, Andělskou tvář. A ještě bych chtěla doporučit Květu Legátovou a její Želary a Jozovu Hanuli, také jsem o nich psala, jsou to celkem útlé knížky, ale nádherné.
    Vondrušku jsem zase objevila u tebe, a opravdu si chci některé jeho knihy přečíst. Nalákalas mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květu Legátovou už jsem četla, tedy jen Želary zatím. :) A o knížkách Körnerové vím, ale ještě jsem se k nim nedostala. Díky za tipy! :)

      Vymazat
  4. V poslední době se nestačím v knihkupectví divit kolik je nových knih. Spousta z nich je zajímavých!

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovědětVymazat
  5. Heh, musím se přiznat, že žádnou z nich neznám... :D Jinak seznam mých plánovaných knih se každým dnem hezky rozrůstá... Untethered mě například zaujalo :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já moc nesleduju, co kdy má vyjít, většinou se o nových knihách svých oblíbených autorů dozvídám až ve chvíli, kdy už je všichni kolem mě četli, takže se i tentokrát nechám překvapit. Každopádně jsem neodolala a přečetla si tvůj seznam očekávaných knih...
    Untethered bude určitě skvělá kniha a doufám, že i přeložená do češtiny... na originál si nejspíš nikdy netroufnu, i když na druhou stranu, něčím se začít musí.
    Ty švédské autory si někdy musím zkusit přečíst. Skandinávská literatura je docela fajn, i když detektivkám se vyhýbám obloukem, a ta humorně psaná díla jsem zatím taky nějak ignorovala, neb mám ve svém okolí více lidí, kterým se nelíbila. Tak jsem moc zvědavá, co na ně řeknu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švédské autory někdy zkus určitě. :)

      Vymazat
  7. Stydím se a omlouvám, že komentuji zase po tak dlouhé době. V týdnu to prostě nezvládám.
    Jinak já jsem ten typ člověka, co se nebrání jakékoliv knížce (možná krom učebnice fyziky), takže bych vlastně ráda alespoň zkusila přečíst všechno, co jsi uvedla. :D
    Nejvíc mě ale zaujala Láska mezi písmenky, protože prostě pohádky a tak. A Kouzelnou romanci si pusť. Je to krásný. Jak vůůůbec vííí, že ji máš rááád?
    https://www.youtube.com/watch?v=GgcuIC6D-YI

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, to vůbec nevadí. ;D
      Já se taky nebráním ničemu, ale tak je dobré mít přehled. :) Díky za odkaz. :D

      Vymazat