Vánoční knižní tag a novoroční soutěž!

Omlouvám se, milá Marky, že mi to tak trvalo, ale konečně po několika dnech oddalování se dostávám ke tvému Vánočnímu knižnímu tagu, který se mi moc líbí a opravdu doufám, že se zapojí co nejvíc knihomolů, knihomilů i ostatních blogerů! A pro ty, kteří čtou nadpisy - ano, opravdu vás na konci článku čeká soutěž, jejíž výhra, jak věřím, udělá radost všem milovníkům kin!

1) Stromek - Jakou knihu by sis nejvíce přál/a najít pod stromečkem? 
Knížek bych ráda našla pod stromečkem spoustu, ale nedělám si iluze. Přesto bych si moc přála rozbalit třeba Bestiář Harryho Pottera, knihu Jsou světla, která nevidíme nebo román Daleko od hlučícího davu. Ať však nakonec obdržím jakékoliv čtivo, budu nadšená! (Stejně by mi možná udělalo největší radost, kdyby mi Ježíšek navrtal do zdi nad postel několik polic, neboť knihovna přetéká příběhy.)

2) Rodina - Se kterou knižní postavou bys nejraději strávila Vánoce? 
To záleží, kde a kdy bych ty Vánoce trávila. Vzhledem k tomu, že momentálně netoužím po ničem jiném než po rodinné pohodě a svátcích bez hádek, asi bych opravdu ocenila pobyt v Doupěti u Weasleyových. Byl by tam Harry, na kterého bych spolu s Ginny, s níž bych si určitě měla co říct, civěla, byli by tam Ron s Hermionou, kteří by určitě byli tak sympatičtí jako v knihách, pan Weasley by si se mnou mohl povídat o mudlovských vynálezech a paní Weasleyová by mi třeba taky upletla svetr. A samozřejmě by pohodu nezkazili Fred a George. Ach, tahle představa se mi opravdu líbí, škoda, že se neuskuteční.

3) Ozdoby - Jakou knihu sis pořídil/a pouze kvůli obálce? 
Je divné, když se přiznám, že knihy výhradně kvůli obálkám nepořizuji? Ano, koukám po knihách, které budou v knihovně vypadat hezky, ale když anotace nezní slibně, dám přednost obsahu před obalem. Ale třeba takovou Filmovou řadu od Academie jsem si zkompletovala právě díky jednotným obálkám všech knih, ačkoli spoustu z knížek jiných vydání už jsme doma měli. To je jediný případ, který mě napadá.

4) Koledy - Která kniha ti vlezla do hlavy a nemohl/a jsi na ni přestat myslet? 
Většina knih mě pořádně nastartuje a nedá mi spát ještě dlouho poté. Často si třeba znovu čtu své oblíbené úryvky nebo vyhledávám přídavek na internetu. Tak to bylo například s Cizinkou - psala jsem o ní do deníčku, myslela jsem na to ve dne v noci, hned po dočtení jsem během tří dnů zhlédla všech šestnáct dílů seriálu k první knize série. A už se nemůžu dočkat, až někdy v únoru nebo březnu vyjde druhý díl! 

5) Cukroví - Jaká kniha je tak sladká jako (tvé oblíbené) cukroví? 
Cukroví má kromě sladkosti mnohé jiné vlastnosti - například lepí, drobí se a v neposlední řadě vám zaleze za zuby a chvilku trvá, než zmizí úplně. A přesně tyhle vlastnosti měla například Tampa od Alisy Nutting. Dala by se přirovnat k takovému speciálnímu lineckému, co dělá babička - uvnitř marmeláda, zalité čokoládou s kouskem hořkého ořechu či kávového posypu. Není to úplně tradiční - jak kniha, tak cukroví -, to uznávám, ale obojí jsem si zamilovala a nestydím se za to.

6) Dárek - Která kniha si pro tebe nachystala největší překvapení (rozuměj plot twist)? 
Pravděpodobně Esej o tragédii od Elisabeth LaBan. Celý děj, v přítomnosti i minulosti, se tak nějak točí kolem jakési tragédie, která hlavní hrdiny ovlivnila a poznamenala. Avšak čtenář se dozví teprve na posledních stránkách, co tak hrozného se stalo a jaké to mělo následky. Pro mě to byl trochu šok, přišlo mi to kruté, ale zároveň tak nějak.. realizovatelné, jestli mi rozumíte. A i když většinou čtu knihy se špatnými konci, doufala jsem, že postavy z tohohle příběhu dopadnou nakonec tak, jak se sluší na young adult literaturu. Jo a pak třeba v posledním díle Temných vizí od L.J. Smith mě opravdu překvapilo závěrečné uspořádání vztahů jednotlivých postav a celkově konec knihy, podobně jako nedávno u série Křídla, u posledního dílu s názvem Osud. (Pravda, tam mě víc než samotný závěr dostala poznámka autorky...)

7) Pohádky - Jaká je tvá oblíbená dětská knížka, ke které se rád/a vracíš? 
Harryho Pottera jsem poprvé četla v devíti letech, to ještě můžu mluvit o dětství, ne? K těmto příběhům se ráda vracím všemi možnými prostředky a nikdo mi to nevymluví, i když občas rodiče kroutí hlavou a češtinářky se snaží přesvědčit mě, že takový příběh nemá literární hodnotu.

8) Betlém - Kterého autora bys nejraději obdaroval/a a za co? Co bys mu daroval/a? 
Hmm, mnoha autorů za něco vděčím a mám-li si vybrat pouze jednoho, musím se nad tím trochu zamyslet. Kdybych znala adresu na Keri Smith a věděla, že jí to udělá radost, poslala bych nějakou nejpovedenější stránku z Destrukčního deníku a darovala bych ji jí, jak to ostatně úkol stanovuje. Třeba by stránka z kompostu nebo ta, na které jsou mrtví brouci, udělala milovnici destrukce, která mi poslední půlrok velmi zpříjemnila, radost.

9) Sníh - Jakou knih bys nejraději zahrabala do sněhu a už ji nevytáhla? 
Jako knihu, která mě zklamala, nenadchla? Někdy na podzim minulý rok jsem četla knížku Plavat se žraloky, která i přes silné téma byla fakt nepovedená. Hlavní hrdince a autorce zároveň zemřeli v dětství oba rodiče na rakovinu a ona sama z toho měla psychické problémy. Ano, dojímají mě takovéhle osudy, ale zde ten svůj autorka vylíčila poměrně nešťastně, byť určitě za tím nebyl špatný úmysl. Rozdělila totiž příběh do několika sekcí ne chronologicky, ale podle pocitů, které to v ní zanechávalo. V jedné kapitole jí tedy bylo třicet a o pár stránek později sedm, aby se po několika desítkách odstavců stala opět dospělou vzpomínající matkou. Opravdu, bylo to matoucí a rušivé.

10) Zvoneček - Kterou knihu je nejlepší číst o Vánocích a proč?
Vánoce jsou ten nejlepší čas pro dočítání starých knih či opětovné čtení srdcovek. Aspoň pro mě. Pokud se nebudu věnovat Harry Potterovi (včera mi dorazily Mudlovské omalovánky a dnes jsem dostala od spolužačky Bestiář, o němž jsem se zmiňovala, že bych ho chtěla - to je takový update, protože článek píšu už asi čtyři dny :D), určitě dočtu Husitskou epopej, konečně si přečtu A Christmas Carol a když zbyde čas, jakože asi ne, mohla bych se pustit do druhého dílu Bídníků, konečně.

*

A na závěr slibovaná soutěž! Chtěli byste vyhrát poukázku do jakéhokoliv kina CineStar (v České republice i na Slovensku!) na jakýkoliv 2D film, která platí až do konce listopadu 2016? Pro účast není nic jednoduššího než se zapojit do výše uvedeného tagu a odpovědi zveřejnit na svém blogu. Odkaz pak hoďte do komentářů pod tenhle článek, to v rámci soutěže, a budete hodní, pokud o něm dáte vědět i Marky, která je autorkou celého tagu (takže by se slušelo na to pamatovat v článku). Uvědomuji si, že je to velmi rychlá soutěž, přesto věřím, že se zapojíte. Lístek v hodnotě skoro 150 korun na jakýkoliv film totiž může být dobrým dárkem či důvodem, proč jít do kina. (A ne, tohle nemá být žádná smluvená reklama pro Marky, prostě se mi těch poukázek sešlo díky tátovi víc a ráda dělám radost. :))

Účastnit se můžete od této chvíle do 29,12. (úterý) do 18:00 hodin. Poté vyhlásím vítěze, budou dva - jednoho vybere Random.org, druhého určím sama na základě odpovědí. (Čímž nechci říct, že se mi musíte nějak zavděčit, vůbec ne, vyplňte tag podle vlastního uvážení!) 30.prosince lístky odešlu a pokud pošta dá, budete je ještě v tomhle roce vlastnit.

(S)mějte se a užívejte Vánoce a volno!

Edit. 29.12. (18:00)
Soutěž ukončena. Děkuji za účast těm několika odvážlivcům! Lístky posílám zítra.

Komentáře

  1. Nádherný tag ♥ Páči sa mi ako sa rozpisuješ, a nie ako niektoré blogerky, čo napíšu jedno slovo, len preto aby ten tag bol :D Krásne vianoce prajem ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý tag, určitě se co nejdříve zapojím! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hledala jsem nějaký super vánoční TAG a konečně jsem ho našla! :)

    OdpovědětVymazat
  4. http://walletofinfinity.blogspot.cz/2015/12/vanocni-knizni-tag.html Tady je :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jé *vygumovala tři řádky é, které ani zdaleka nevystihují její radost*, děkuju moc :) Za soutěž a za vyplnění a za všechno, děkuju :) Mimochodem obdarovat Keri Smith se mi zdá jako geniální nápad - mohly bychom to někdy zkusit zrealizovat, co říkáš? A to, co jsi napsala o knize Esej o tragédii, naprosto sedí.
    Ještě jednou děkuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec nemáš zač, prostě podporuju dobrý nápady! :)
      Jo, někdy bych do toho klidně šla, ještě s Iris bychom něco mohly vymyslet! :)

      Vymazat
  6. Náhodou jsem hledala, kdo ještě vyplňoval tenhle tag a tak jsem poprvé narazila na tvůj blog. :3 Je to tu pěkné. Bestiář bych si přála též, idea s kým strávit Vánoce se mi líbí a na Esej o tragédii si brousím své knihomolské tesáčky.

    A smím-li, zapojuji se do soutěže:
    http://poetia.blog.cz/1512/vanocni-knizni-tag

    OdpovědětVymazat
  7. Nějak nezvládám, nestíhám, takže tenhle tag zveřejňuji až dnes. :)
    Tvé odpovědi jsou, jako vždy, opravdu zajímavé. ;)
    Omlouvám se za tak nezvykle stručný komentář, ale dneska se bohužel na víc nezmůžu. :)
    Měj se krásně. ;)
    (Myslím, že příležitost vyhrát protentokrát přenechám jiným, myslím, že tuhle poukázku využijí určitě více, než já. ;))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat