středa 16. prosince 2015

Mé oblíbené písničky #1

Neumím si představit život bez hudby. I v tichu slyším určitou melodii, která mě uklidňuje, s níž se ztotožňuji a kvůli které se cítím sama sebou. A věřte mi, myslím to upřímně. Hudba dělá zázraky. Tenhle článek asi není pro každého. Doporučuji ho těm, kteří by si rádi poslechli něco, co mi dělá radost. Pokud bych jakoukoliv ze zmíněných písniček zaslechla ve vaší přítomnosti, můžete si být jisti, že mi vykouzlí úsměv na rtech, možná se začnu pohupovat do rytmu nebo si pobrukovat slova. Opravdu vás to zajímá? A opravdu si to poslechnete?


Jen pro informaci - rozhodla jsem se rozdělit si to pěkně na několik částí, ještě přesně nevím, kolik. Těšit se můžete na články plné anglických písniček, na písničky v němčině a samozřejmě češtině. A možná i na mé oblíbené skladby jako takové. Dnes tedy v angličtině.

Beautiful people - Cher Lloyd ft. Carolina Liar

O téhle písničce se jistě nezmiňuji poprvé, ale určitě ani ne naposledy. Její text má pro mě velký význam a většinou ji poslouchám, když.. no, řekněme jsem zhrzená, mám pocit, že i když stojím vedle spřátelené osoby, prostě mě nikdo nevnímá. A já se neumím vnutit, protože se nedokážu chovat tak sebevědomě, abych si připadala rovnocenná. Možná to zní přehnaně a podivně. Možná, že to takové je.

Happy - Marina & the Diamonds

O téhle písničce jsem mluvila nejednou, ale své místo má i tady. Jistě není třeba zdůrazňovat, jak se vžívám do textu, tedy, většinou. A když pominu vnitřní důvody oblíbenosti - nezdá se vám geniální, že někdo dokáže napsat v podstatě písničku o štěstí s takovým... melancholickým podtónem? 

Harry Potter in 99 seconds - Jon Cozart

Tohle je srdcovka. Takové mé hudební potěšení. Prostě příběh Harryho Pottera, trochu zjednodušeně, ale v podstatě věrně, přezpívaný v devětadevadesáti sekundách. A do toho jsem objevila tuhle skvělou verzi s ukázkami s filmů. Opravdu vřele doporučuji, úplně z toho dýchá to kouzlo, nemyslíte?

Change your life - Little Mix

Kdybyste tuhle písničku poslouchali pořád dokola, poleze vám na nervy. Ale až se jednou budete potřebovat trošku nakopnout, můžete si ji pustit nejen jako kulisu. Dodává mi energii a občas i trošku sebevědomí, i když život si měním zatím pouze ve svých snech a tak jednoduché to s tím kašláním na názor ostatních taky nemám, ale v principu.. prostě pomáhá.

Impossible - Shontelle

A zase takový protipól, který mě na tom možná přitahuje. V podstatě písnička o zoufalství, o promarněných šancích, nenaplněné lásce, nemožnosti toho všeho... a přesto se mi chce smát se, když ji slyším. Strašně ráda ji poslouchám, možná mi ta verze od Shontelle připadá víc... emotivní, proto sem přidávám právě ji. Když jsem ji poslouchala ve všemožných citově vypjatých situacích, pomohla mi to napětí zmírnit. 

Innocence - Avril Lavigne

Nevinnost. Ano, tahle písnička je klidná, nevinná, příjemná. Spolehlivě uklidní a poslouchat ji, když sedím v autobuse/autě a vyhlížím z okna do krajiny, to je skoro za odměnu. Prostě mi dělá radost. A je to jedna z mála písniček, která je opravdu pozitivní. A navíc, s Avril Lavigne jsem prožila asi dva roky svého života, s jejími písničkami, takže by byl hřích nezmínit alespoň jednu její píseň hned v prvním písničkovém článku.

Jar of hearts - Christina Perri

Další geniální text s melodií, která mi hraje na city. Když už to píšu po několikáté, přijde mi, že se opakuji - texty o nenaplněné lásce a tak. Nemůžu za to, přitahuju tyhle písničky asi tak jako tu nenaplněnou lásku. 
"You're gonna catch a cold, from the ice inside your soul." 
A navíc patří tahle písnička k těm, které si pamatuju opravdu úplně celé do posledního tónu, poslední hlásky.

Numb - Linkin Park

Taky byste si nikdy nemysleli, že se v tomhle článku objeví zrovna tahle písnička? Asi před dvěma měsíci bych se taky zasmála a řekla: "Já přece tyhle skupiny neposlouchám." No jo, jenže písničku Numb jsem naposled slyšela ve třetí třídě a tehdy jsem si z ní zapamatovala jen tu charakteristickou úvodní melodii. A nedávno na mě vyskočila, když jsem si pouštěla Youtube Mixy (to totiž nikdy není na škodu) a já si kromě hudby poslechla i text. A sakra, to je teda něco pro mě! Většina jiných písniček od téhle skupiny mě neoslovila, ale Numb patří mezi nejposlouchanější písničky posledních týdnů. Takže to řadím i sem.

Silent Scream - Anna Blue

Tohle je prý emo písnička. Nebráním se té nálepce, vzbuzuje opravdu hodně emocí. Tuhle poslouchám nejraději, když se cítím nepochopená rodiči (v souvislosti s lyžařským kurzem, na který i přes dlouhé vysvětlování musím jet, například) nebo jakýmikoliv jinými dospělými. Každý má o mně určitou představu, každý mě do něčeho tlačí pod mnoha různými argumenty. A já to občas nezvládám, protože neumím podávat excelentní výkony, ani když jsem v pohodě, stěží se mi tedy bude dařit pod tlakem očekávání. Jenže to prostě spousta lidí nepřijímá jako vysvětlení. Ale o tom třeba jindy.

Stronger - Kelly Clarkson

A na závěr jedna hodně známá a myslím, že nejen má oblíbená. Dobře, odporuje většině těch předešlých, protože tady zpěvačka nemá zlomené srdce rozchodem, ale bravurně se přes to přenáší a rozlévá naději a energii do srdcí posluchačů. Dělá záslužnou práci, řekla bych. Tak jako ji dávám na konec příspěvku, většinou si ji během svých krizí a srdcebolů schovávám taky na závěr - až poté, co si projdu svůj playlist smutnějších písniček.

Pro dnešek to, myslím, stačí. Přiznejte se, kdo si poslechl písničky všechny? Znáte nějaké? A patří některá z těchto mezi vaše oblíbené? Případně které byste sem zařadili vy?
(Další písničkový článek vyjde, až na to bude čas a chuť. :))

9 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň, původní komentář jsem musela smazat, protože si můj noťas začal žít svým vlastním životem a zveřejnil mi ho během psaní, takže teď už snad správně:

      Některé písničky znám, ale většinu ne, jsem holt stará vykopávka :D.
      S tím lyžákem - nevím, jaké důvody máš ty k tomu, že na něj nechceš. Já mám s Míšou lyžák vyřešený - o co víc je chytrej, o to méně je sportovně založený. No, je zkrátka levej jako šavle. Takže jestli na něj nebude chtít, nutit ho nebudu, bylo by mi ho moc líto, kdyby se tam měl trápit.

      Vymazat
    2. Tak v tom případě má tvůj Míša skvělou mamku. No, já jsem právě taky spíš studijní než sportovní typ, jenže vysvětlit to mým rodičům.. :)

      Vymazat
  2. Vážně bych si měla psát poznámky, na konci vždycky zapomenu, co jsem chtěla na začátku. :D
    Každopádně, mě tyhle články nesmírně baví, ráda porovnávám svůj hudební vkus s tím, co se líbí ostatním a hrozně ráda se nechávám inspirovat a taky ráda experimentuju s posloucháním věcí, které bych sama nenašla.
    Hudba obecně pro mě znamená opravdu hodně, občas si říkám, že kdybych si měla vybrat, tak bych možná radši přišla o zrak, než o sluch. Já vím, nemám se rouhat, ale vážně jo. Jinak bych se asi zbláznila. :/
    Zpívám si prakticky pořád, umlčet mě je možné pouze tak, že si sama vyřvu hlas a nebo jsem fakt hodně nachlazená. :D Obojí se mi párkrát stalo a je to strašně depresivní. :)
    Každopádně kvůli tomu i chodím do našeho sboru, ale o tom by taky mohl být samostatný článek. Já jenom, že jsem se díky tomu hrozně hudebně zlepšila a slyším i věci, co jsem dřív neslyšela a zpívám to, co bych dřív rozhodně nezazpívala. :)
    Teď už k těm písničkám - ta první je hodně pěkná, doteď jsem ji vůbec neznala. A já se podobně občas taky cítím, je pravda, že ta písnička k tomu tak nějak jde. :)
    Happy je zvláštní. Už jsem to myslím psala na Irisině blogu - ta zpěvačka má hrozně zvláštní barvu vlasu. Ale obecně, i přes svůj název na mě ta písnička působí hrozně depresivně. Bohužel. :/
    Harry Potter in 99 seconds je booooožííí. Umím to nazpaměť. :D Akorát si nikdy neuvědomím, že je to tak rychlý. A nejlepší je u trojky: "I don´t get it either." :D
    Change your life mám taky zařazeou jako nakopávací, stejně jako What doesn´t kill you makes you stronger, ačkoli Kelly už mám hodně oposlouchanou, zatímco little mix ne. :)
    Impossible hrozně ráda zpívám. I když verzi od Jamese Arthura mám asi přeci jen radši (nojo, mejnstrím :D).
    Avril jsem totálně zbožňovala, když jsem byla mladší. Ona mě vlastně jakoby přivedla k hudbě - potom jsem začala poslouchat takový to, co bylo populární a tak. Její písničky jsou neskutečně chytlavé a texty občas dokonale výstižné. Innocence jsem uměla dřív hrát i na klavír. :) Potom mám hrozně ráda My happy ending, Complicated a Sk8er boi, protože zbožňuju ten příběh a vždycky ho v návalech sentimentality napasuju na jediné chabé milostné vzplanutí v mém životě. :D
    Jar of hearts je nádherná. Taková, co se mi nikdy neoposlouchá, jemná, procítěná s upřímným textem. Tu frázi "You´re gonna catch a cold from the ice inside your soul." mám taky hrozně ráda. :)
    Aaa, Linkin Park! Máš pravdu, to bych u tebe nečekala. Ale já je mám moc ráda. Nejradši asi What I´ve done (taky jsem to hrála na klavír), ale Numb by asi ještě spolu s Breaking the habit byla v mojí TOP 3. ;)
    Anna Blue se mi vážně dost líbí. Písnička je chytlavá s výrazným textem a úplně nejlepší na tom je to komiksové video. To je bomba. Ještě, jak je tam víc postav, a pokud to správně chápu, tak tahle písnička není o Anně. :) A ta Damienova hláška "and on top it´s sunny!" to je jako kdybych to řekla já. Nesnáším, když mám blbej den a venku svítí sluníčko, jako by svět neměl dostatek empatie. :D :D
    Jo a taky ta Zoe má super vlasy a čepici. :)

    Achjo, že já se vůbec vždycky snažím napsat krátkej komentář a vyleze z toho něco takhle dlouhýho. -_- :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barvu hlasu...její vlasy jsem ještě neviděla. :D

      Vymazat
    2. Ou, moc moc děkuju za takovej skvělej, úžasnej, dlouhatánskej a podrobnej komentář! :3 :D
      Jsem strašně ráda, že spoustu písniček máme v oblíbených společně. Ty tři další songy od Avril jsem původně chtěla přidat i sem, ale zmíním je až v dalších článcích. Jsou boží!
      Díky za tipy na písničky od Linkin Park, poslechnu si to, třeba se mi taky budou líbit. :)
      Jo, Anna Blue má to video úžasné. Přesně, ta písnička je o Zoe. A přesně, ta hláška na závěr to celé zabila. A prý se připravuje další písnička od Anny Blue. Mimochodem, má na kontě ještě So alone, to si taky můžeš pustit. :)
      A ano, Happy je vážně.. spíš smutné. O to víc mě to fascinuje a baví. :)
      A co se HP týče, souhlasím, úplně to sedí. :D

      Díky ještě jednou! :)

      Vymazat
  3. parádní výběr:) já zbožňuju emotivní písničky o nenaplněné lásce, o zklamání z lásky a zkrátka o lásce:) (I když expert na lásku rozhodně nejsem:D)
    Jar of Hearts, Little Mix a HP rozhodně patří mezi mé oblíbené. :) A Little Mix jsem jeden čas hrozně žrala. :D ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Little Mix zbožňovala moje sestra, já na ně přišla až později. Ale mám pár písniček fakt ráda. :)

      Vymazat
  4. Páni, úplně jsem zapomněla, jak moc jsem kdysi dávno milovala píseň Jar of Hearts. Je vážně skvělá, vždycky jsem se u ní málem rozbrečela a teď taky. (Ne že by mi evokovala nějaký vzpomínky, prostě je emotivní sama o sobě.)
    Od Kelly Clarkson mám úplně nejradši Heartbeat Song. I když to je vlastně jenom okopírovaná píseň The Middle od Jimmy Eat World.
    Taky jsem měla své Avril období a nejraději jsem měla My Happy Ending a Hot, myslím.
    Jinak, Harry Potter je fajn, konečně se v tom příběhu trochu orientuju. A píseň od Little Mix má boží klip!! Jsem zvědavá na tvoje další hudební články, baví mě to.

    OdpovědětVymazat