Nemalé radosti #11

Radostná Vlastina jedenáctka. Co jiného byste čekali v neděli večer, kdy si všechny ostatní nápady už dávno šly lehnout a autorka je myšlenkami stejně u zážitků a úsměvných chvilek? (taky pro jednou, že ano). Měla bych si najít nějakou jinou vycpávkovou zábavu. Nebo si jít třeba číst, ještě lépe spát. Ale přeci nenechám tak dlouho viset v popředí blogu šedavý článek. (Zde si můžete povšimnout krás puberty - jednou jsi dole, jednou nahoře a to všechno v sekvenci několika dní, ne-li hodin.)


1) 
Včerejšek mi udělal ohromnou radost. S Iris a Ailin jsem se totiž domluvila na setkání a společné účasti Prvního knižního blogerského bazaru. (nebo jak se ta akce jmenovala, zkrátka blogeři prodávali knížky za leckdy symbolické ceny) I když se zpočátku vyskytly potíže, neboť mi autobus záhadně nejel a já musela vymýšlet krizová řešení, přestupovat na několik linek a zběsile ťukat omluvné esemesky holkám, nakonec jsem dorazila a my ještě měly spoustu času před oficiálním zahájením bazaru, který se mimochodem konal kousek od zastávky Palmovka. Nenudily jsme se, měly jsme si co říct, neboť už jsme se nějakou dobu neviděly a holky se navzájem teprve seznamovaly. Po druhé hodině jsme konečně mohly vstoupit do vyhřáté místnosti, kde se knihy prodávaly. Organizace se mi líbila, stejně tak nabídka a ty ceny. Byla jsem v pokušení koupit si Letopisy Narnie, komplet v pevné vazbě za 400 Kč, ale nakonec jsem odolala. S Iris jsem si rozdělila koupi série Křídla od Aprilynne Pikeové, z níž už jsem dva první díly četla, přihodila jsem k tomu zajímavě vypadající knížku Zapomenutá a zaujal mě Švejk v němčině, kterého jsem se rozhodla věnovat tátovi pod stromeček. Nějakou dobu jsem také strávila u stolu s nabídkou věciček z Knižního vesmíru - fakt jsem zvažovala, že si koupím přívěsek v podobě obraceče času (Harry Potter), ale nakonec jsem popadla jen dvě placky pro spolužačky a řekla si, že přívěsek počká. Ailin vyhrála v tombole za nákup knih Všechny malé zázraky, ale jelikož už jeden výtisk vlastní, věnovala mi ho. Ňuch, děkuju moc!
Když jsme usoudily, že máme nakoupeno, zamířily jsme zpět do centra města. Na Václaváku jsme zapadly do McDonaldu, lehce se občerstvily a snad víc než dvě hodiny si povídaly, probíraly všechna možná i nemožná témata, řešily jsme samé závažné otázky, knihomolské záležitosti a babské problémy, prostě nám to strašně rychle uteklo. Původně jsem domů chtěla jet před šestou, ale nakonec jsem přijela až v osm - čehož ani v nejmenším nelituji. Sobota jednadvacátého listopadu se prostě povedla, díky za společnost, holky!

2) 
Babička nám už spoustu let namísto klasických dárků k Vánocům i jiným příležitostem dává peníze - jednoduše proto, že, jak říká, nemá na to, aby utrácela za hlouposti, co se nám nebudou líbit. Za peníze od ní si většinou se sestrou kupujeme oblečení, proto jsme se letos rozhodly, že se vydáme na nákupy rovnou s babičkou. Věděla jsem, že potřebuji zimní kabát nebo nějaké kozačky (můj problém tkví v tom, že mám objemná prsa a lýtka, takže se mi zrovna tyhle dvě položky nikdy nevybírají snadno :D), nakonec jsme úspěšně pořídily obojí. Fotku nemám, ale určitě někdy nějakou pořídím. Kromě těchto dvou věcí mi babička koupila svetr a legíny, za což jsem jí nesmírně vděčná a beru to jako dárek i ke svátku a narozeninám, to kvůli té ceně. Oblečení mi holt dělá radost.

Bětuška měla svátek. Mamka udělala medovník. Co dodat, že ano. :)
3) 
Vánoce se kvapem blíží, adventní čas brzy nastane. Dárek už mám pro mamku, sestru a tátu. Také pro dvě spolužačky a mám vymyšleno něco pro další přátele (převážně blogery) a samozřejmě také pro rodinu. Jen abych to stihla a zvládla zrealizovat, pak by to mohlo, snad, udělat radost. Mám ráda Vánoce, když se to tak vezme. Letos mi to ani nepřijde tak komerční, ale to bude asi tím, že si toho prostě nevšímám. :)

4) 
Jednou jsem šla pro Bětušku do školky a nakonec jsem tam zůstala ještě asi hodinu a půl a zpívala s dětmi ve sboru vánoční koledy. Budeme totiž účinkovat na rozsvěcení vánočního stromku u nás ve vesnici, na což se docela těším. Přeci jen, sejde se celá vesnice, nastane taková ta příjemná pospolitá atmosféra a zahájí se tím tak vánoční měsíc. A tak nějak v tom všem mi ani nevadí, že neumím zpívat.

5) 
V úterý se chystám s tátou na besedu se spisovatelem Vlastimilem Vondruškou. Dvakrát jsem se s ním setkala na Světě knihy, jednou už jsem byla přítomna na jeho besedě, která se konala také minulý rok na podzim v městské knihovně. Na svého oblíbeného historika, autora například Husitské epopeje, kterou právě čtu, se moc těším, umí báječně vyprávět. Jsem zvědavá, na jaké téma bude tentokrát povídat, zvlášť jestli přihodí svůj názor k událostem, které hýbou současným světem (k těmto problémům se totiž mnohokrát vyjádřil formou rozhovorů, z nichž jsem většinu četla). Určitě se o úterku, proběhne-li podle mých představ, někdy v budoucnu zmíním. 

Koupila jsem si ve slevě na popud sestry barvu od Syoss. Ještě nevím, kdy se nabarvím, ale bude to rozhodně sranda. Říkám si, proč to nezkusit, aspoň uvidím, jestli blond sluší mé blbosti nebo jak to vlastně je. A stejně to není natrvalo, tak co, že ano.
6) 
Včera jsem dorazila domů těsně po začátku StarDance. Hned jsem běžela do obýváku, kde už rodinka pořad bedlivě sledovala. Zasmála jsem se Pavláskovi, obdivovala jsem Marii Doležalovou a Jitku Schneiderovou i Radka Bangu. Celý večer jsem si ve společnosti téhle soutěže užila, jako ostatně každou sobotu. Že vypadla Leona Machálková a Lukáš Pavlásek díky diváckým hlasům zůstal, mě snad ani nepřekvapilo. Vlastně by byla docela legrace, kdyby se takové poleno jako Pavlásek dostalo až do semifinále či samotného finále. I když uznávám, že by to bylo neférové vůči ostatním. V průběhu tohoto ročníku jsem ještě žádný hlas neposlala, příště už se možná osmělím, přeci jen, teď už bych si favorita měla vybrat. 

7) 
Oficiálně oznamuji, že Destrukční deník mám skoro kompletně hotový. Skoro říkám proto, že mi chybí čtyři nebo pět úkolů, které určitě zvládnu. Kromě závěrečného flip-through videa nejspíš zveřejním ještě jeden článek, v němž něco málo z deníku nafotím, nějaké úkoly a tak. Nebo že bych to nafotila a rozkouskovala celé? Uvidíme. Nutno totiž podotknout, že deník prošel mnoha změnami, spousta úkolů, které jsem už prezentovala jako hotové, je teď předělaná. No, nebudu mlžit, prostě do konce roku očekávejte článek se štítkem #wreckthisjournal. (už mi z těch instagramových hashtagů hrabe, vidíte to)
Na závěr jedna fotka z dneška. Navštívil nás strejda a Bětuška, jelikož dostala ke svátku takový ten "doktorský kufřík", ho vyšetřovala. Někde objevila moje brýle z dob, kdy jsem je nosila, teď už ani nemají jedno sklíčko. Na fotce vypadá trochu retardovaně, ale jinak si myslím, že se tahle fotka povedla. :)
Máte rádi setkání s blogery-přáteli? A co knižní bazary a knížky za výhodné ceny - nakupujete? Chodíte na autogramiády či besedy spisovatelů? A jak se připravujete na Vánoce? Co říkáte na Pavláskův postup ve StarDance? 

(S)mějte se. 
Vlasta

PS: Začala jsem do archivu přesouvat články z blogu Kariol. Já vím, bláznivé, ale říkám si, proč ne. Nestydím se za to, tak ať to mám hezky pohromadě. Kdybyste někdy měli čas, můžete okopírovat a vložit komentáře, které jste k těm starým článkům kdysi napsali. Pokud se vám chce a pokud jste mě tehdy vůbec četli, většina z vás ano. Udělá mi to radost. To jen tak na okraj, abyste se nedivili, jak to, že mám tak dlouhý archiv.

Komentáře

  1. Knižní bazar, tak to zní hodně dobře! Já ale vždycky na takových akcích trpím, protože vidím víc knížek, které bych si chtěla pořídit, než zvládne moje peněženka :D Proč jsi tam nechala tu Narnii?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, přesně, taky s tím mám problém. :) Právě tu Narnii jsem tam nechala, protože jsem s sebou měla pětistovku a celou jsem ji tam nechávat nechtěla. :)

      Vymazat
  2. StarDance sleduji s velkým nadšení, tentokrát zrovna ne kvůli tanci nebo účinkujícím, ale protože mám moc ráda Marka Ebena a ten jeho humor, vždycky se na něj culím, on bude elegán vždycky, ať už mu bude kdovíkolik let, stejně se na něj budu culit, jako by byl dvacátník. :D
    Asi před půl rokem jsem měla bláznivý nápad si ztmavit vlasy, koupila jsem si barvící šampon s oříškovým odstínem... a pak byla vysmátá z toho, že na moje už tak tmavší vlasy ta barva zrovna moc nechytla a nebylo to poznat. :D Teda, dřív jsem hodně experimentovala s fakt sytě červeno-růžovou, ale ty doby už jsou naštěstí za mnou a zůstávám jen u těch přirozenějších odstínů... :D
    A Vánoce, Vánoce, Vánoce! Světýlka, dárky, koledy, cukroví... už se opravdu těším, skoro ještě více než za mých dětských let. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Marek Eben je úžasnej, fakt mě baví, pokaždé. :)
      No, já se bojím dát si na hlavu i takovouhle blond, fakt obdivuju lidi, co vyzkoušej třeba červenou. :D (ale já vždycky chtěla být zrzka :D)
      Tak snad se nám Vánoce vydaří. :)

      Vymazat
  3. Bazar byl super :) Obdivuji se, že jsem vydržela jen prodávat a nic si sama nekoupila. Tedy až na jednu záložku z Knižního vesmíru - ty mají tak krásné věci, že nešlo odolat. Star Dance jsem začala sledovat docela nedávno :D Myslím, že Pavlásek brzy vypadne. To že vypadla Machálková mi přišlo opodstatněné, v tomhle kole byla opravdu docela prkená. Možná si lidé řikají, že měl vypadnou Pavlásek - ano měl, už je to vážně skoro trapné, jak se tam trápí a jak do něj porotci šijou, ale tak by to vyloučení jiných stejně jen o trochu oddálilo. Radek Banga mi strašně irituje, přijde mi, že se hrozně předvádí a ještě ten jeho umečený hlas. Nejvíc se mi líbí Mareš, je hodně pohybově nadaný. A také ten pár, co měl 40 bodů.
    Sakra, pěkně jsem se na téma Stardance rozpovídala! :D
    Pěkný článek,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na eshopu Knižního vesmíru jsem schopna strávit třeba i hodinu nebo dvě. :D
      Já jen doufám, že nevypadne třeba Marie Doležalová na úkor Pavláska, to by fakt bylo hnusný... :)

      Vymazat
  4. Chá, ten Stardance! Je to málo uvěřitelné, ale taky jsem se na chvilku koukala! Bylo to naprosto poprvé, kdy jsem tuto soutěž viděla a dostala jsem se k tomu spíš náhodou - byla jsem na návštěvě u milého rodiny, kde na to koukaly jeho sestry a maminka. (Aneb sledujete seriál Opožděná Annika, díl en na druhou.)
    Strašně mě mrzelo, že ty holky/ženské, když je ukazovali "v teplákách" při nacvičování, byly bez líčení často takové pěkné, a na soutěži tak strašně zmalované. Z tohohle hlediska asi pro podobné show nikdy nebudu mít pochopení :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, taky se mi víc líbí na těch trénincích někdy. Někdy mají i dost divné a tak nějak nespolečenské šaty mi přijde. Ale co my s tím naděláme, že jo. :)

      Vymazat
  5. Mmm, setkání s blogery! To je krása. Já se v pátek viděla s Optičkou! ♥
    Občas lituji, že bydlím od Prahy tak daleko, je tam spousta krásných akcí, které bych ráda navštívila. A blogerský knižní bazar, to zní jako něco kouzelného!


    Od Vlastimila Vondrušky mám doma první tři díly Přemyslovské epopeje. Ten chlap umí psát hrozně poutavě. Mmm, třeba letos Ježíšek přinese i čtvrtý díl... :3

    Destrukční deník mám doma taky, ale... nějak jsem na to ještě neměla asi dostatek tvůrčí a ničemné nálady. :D Ale v poslední době jsem hrozně inspirovaná všemi možnými směry, tak třeba příští rok, nebo na letošní Vánoce nastane ta pravá příležitost. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, kdybych bydlela v Praze, asi bych furt někam chodila. Možná je lepší, že tam jedu jen jednou za čas. :D
      Přesně, já mám z Přemyslovské sice jen jeden a zatím nepřečtený, ale až někdy v budoucnu dočtu Husitskou, vrhnu se na Přemyslovskou. Tyhle české dějiny mě nesmírně baví a Vondruška jakbysmet. :)
      Do Destrukčního deníku se určitě pusť. ;)

      Vymazat
  6. Pěkný článek, takhle je to nejlepší, dkyž vyrazíte s babičkou, nakoupiíte a ještě si užijete společný čas :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já děkuji Vám za nádherný den! :-) A další radosti jsou moc krásné! :). Od V. Vondrušky jsem ještě nic nečetla, musím to napravit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti něco bude líbit. Záleží, jestli bys chtěla román nebo detektivku. :) Klidně něco doporučím, ale tolik toho od něj načteno nemám. :D

      Vymazat
  8. U objemných prsou jsem se opravdu zasmála, něco takového by se mi taky náramně hodilo! :D

    Krásné nemalé radosti jsi prožila! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, mnoho výhod mi ty sedmičky nepřinášejí. :D

      Vymazat
  9. Já jsem měla jenom setkání s mými pár čtenáři, s blogerem jsem se nesetkala žádným... ale jednou bych chtěla :) Tuhle sobotu se setkám s dvěma oblíbenými vblogerkami, tak se těším jako malá :D

    OdpovědětVymazat
  10. Setkání s ostatními blogery mám ráda, i když jsem se jim dřív vyhýbala, protože jsem se hrozně bála úplně všech lidí. :D Bohužel se takové srazy nemohou konat moc často, kvůli vzdálenostem, ale aspoň jsou takové akce vzácné a mají své kouzlo. :) Vzpomněla jsem si na letošní Svět knihy, kde jsem se potkala i s tebou, a říkala jsem si, že by bylo fajn, kdyby to příští rok taky vyšlo. :)

    Na Vánoce se chystám už delší dobu, tento víkend se vrhnu na výzdobu a perníčky. Dárky už mám naštěstí téměř kompletní, takže je o starost méně. :)

    StarDance jsem sledovala před lety, teď už ne, avšak máma o tom každý týden podrobně referuje. :D O Pavláskově postupu si myslím, že lidé prostě chtějí show, nic jiného v tom není. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já jsem se svému úplně prvnímu srazu taky vyhnula, protože jsem si nebyla jistá. Ale o půl roku později jsem se osmělila a fakt toho nelituju. Dneska už potkávám blogery častěji, ale baví mě to pořád stejně. Taky jsem ráda, že jsem tě na Světě knihy viděla. Ono obecně je hezké poznávat nové blogerské sympatické tváře. :)
      Já už mám dárků taky několik, asi to letos nebudu moc přehánět. :D
      No jo, show. Asi je dobře vidět takové protipóly, jak to má a nemá vypadat. :D

      Vymazat
  11. Znovu krásné nemalé radosti. Fotka s Bětuškou se mi líbí, knižní bazar musel být zajímavý, sraz s kamarádkama inspirativní, spousta zážitků. Babička to bere rozumně a má pravdu, než vyhazovat peníze za něco, co se nemusí líbit, lépe dát peníze přímo - ať si dárce vybere sám. Takže i dobrý kup!
    (A zkopírovat si starší články z Kariol blogu chválím, škoda by bylo je nenechat pohromadě, i tady jsi měla velmi dobré články.)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky