neděle 11. října 2015

Procházka podzimem

Víte, neměla jsem teď moc příjemné období. Občas se holt stává, že je všechno na nic, že se věci nedaří a myšlenky jsou protkané samými negativismy. Špatná nálada ze mě vyzařuje jako nějaká temná aura, přivolává další maléry, narážky, nepříjemnosti a srdceboly. A přesto, i když si myslívám, že se mi hroutí svět a že světlo na konci tunelu neexistuje, vždycky se nakonec nějaké objeví. No a tentokrát to byla včerejší procházka, při které jsem načerpala zase nějakou tu energii žít, vydržet a vyrovnat se s celou tou nerovnou a nestabilní osobností, která ve mně přežívá.
Colour is like food for the spirit - plus it's not addictive or fattening. (Isaac Mizrahi)
 Asi nemá cenu si tu vylévat srdce. Každý určitě takové nebo podobné problémy mívá. Krize identity, chvilky méněcennosti, noci plné nočních můr a dny plné hádek. Mokrý polštář, kruté zrcadlo a ještě drsnější rejstřík nedostatků. Křik a zloba, která zraňuje zkřehlou duši a ticho, které podporuje rozrývání a autodestrukci. Okamžiky, kdy přemýšlíte o životě, jako by ani nebyl váš, a rozhodujete se, co s tím vším, kam se vydat, když všechny cesty jakoby zmizely. Nojo, možná by se celý tenhle výčet pocitů dal shrnout a zabalit do krabice popsané štítkem "puberta", "dospívání" nebo "hormony". Jo, hormony jsou asi nejvýstižnější...

Zpět k procházce. Prostě jsem se sebrala ve čtyři odpoledne a šla jsem tam, kde zářily barvy podzimu, žluté ořechy a červené jeřabiny. Ani psa jsem nebrala. V lese, uprostřed tichého říjnového života, jsem strávila asi hodinu a půl. Nafotila jsem mnoho fotek. Někde mezi popadaným listím se zůstala válet i má rozmrzelost a beznadějnost. Vrátila jsem se a měla jsem pocit, že jsem se probudila ze špatného snu. (Taky jsem pak vydržela v návalu energie vzhůru do půlnoci.)
Úkol sice ještě nemám splněný, ale už jsem na sousedovic zahradě vytipovala místo, kam stránku ukryji. 

Máte rádi podzim? A co špatná období, co pomáhá? Jak do procesu léčení duše zapadají barvy přírody? Chutnají vám ořechy? Vaříte si šípkový čaj? Hledáte houby, poslední květiny nebo jen klid v duši, když jdete na procházku? A chodíte vůbec na takové? 

Doufám, že jsem vám barevnými fotkami trochu zpříjemnila podzimní, školou nechutně nabité dny. 

Další fotočlánek by se mohl objevit po mém návratu z Pegnitz, kam odjíždím na pět dní se školou 19.10. Možná, že do něj kromě fotek z nadcházejících zážitků připojím také fotky z minulého roku, které se mi publikovat zde zatím nepodařilo. Ale uvidíme. 

Zatím se mějte. 

21 komentářů:

  1. Nádherné fotky plné podzimních barev. :) Procházky dokážou občas hodně pomoci, jen tak se procházet, rozhlížet se okolo sebe, kochat se a čistit si mysl... to já ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Né, né, né, to mi nemůžeš udělat! Já mám podzimní fotkový článek připravený na pátek! :D A ty tvoje fotografie jsou zase o tolik lepší! Achjo... :D Závidím, faktžejo. :)
    Každopádně já taky byla na procházce, původně sice jenom rychle nasbírat něco na podzimní věneček, ale taky z toho nakonec byly necelé dvě hodinky. :)
    Jsem ráda, že se s tím vším pereš! A že to nevzdáváš a že ti ta procházka pomohla. :)
    Taky mívám taková období. Hlavně poslední dobou jsem strašně přecitlivělá, dneska jsem totálně povorala test z matematiky a rozbrečela jsem se z toho...Přitom to byl prostě jenom malej test, kterej si opravím a rodiče to taky chápou. Vůbec nevím, co to se mnou bylo. :) Tak jenom, abys věděla, že v tom nejsi sama. Nejtěžsí na tom pro mě vždycky je uvědomit si, že to není konec světa a věřit si, že to zvládnu. :) A nejvíc mi většinou pomáhá něco dělat. Něco úplně jiného u čeho prostě přijdu na jiné myšlenky a pak to všechno vidím z jiné perspektivy. :)
    Každopádně ještě k těm fotkám. Úplně mě navnadily, že do lesa asi zajdu v nejbližší době znovu. :) A ořechy já moc ráda. A šípkový čaj jsem ještě nikdy nepila, fakt ne, musím to někdy vyzkoušet. :) A mám jednu (jen tak ze zvědavosti) otázku pro tebe - baví tě pouštět draky? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě fotočlánek publikuj, strašně ráda se na tvoje fotky podívám a vůbec to tady nesrovnávej... já to sice taky dělám, ale pak jsem se svým sebevědomím víš kde a to nikomu nepřeju. ;)
      No, já jsem třeba dneska dostala 4 z angličtiny. Učitelka si na mě vylila špatnou náladu a i když jsem jí o jednom článku řekla všechno, co jsem si pamatovala (a co mi poradila mamka, abych řekla, že ona jako angličtinářka by to vyžadovala), prostě jsem prý neřekla dost věcí a za čtyři. Jako taky si to nejspíš opravím, jenomže mě to prostě naštvalo tak nějak z principu. Nejhorší známku z angličtiny jsem měla trojku... Ale na druhou stranu, ty známky pro mě nejsou směrodatné, ne v jazycích. :) Ale taky jsem každopádně, abych se dostala k jádru informace, musela dělat něco jiného, přijít na jiné myšlenky. A tak vypisuji propisky a fixy úpravami Destrukčního deníku. :)
      Pouštět draky... no, dlouho, hodně dlouho jsem to nedělala, ale myslím, že kdybych to zkusila, bavilo by mě to. Vidíš, mohla bych jít pouštět s Bětuškou. :)

      Jo a mimochodem - téma na karneval na prodlouženou máme Podzim. :) (Natrhám si jeřabiny, šípky a bobulky a nějak se tím doladím. :))

      Vymazat
  3. Miluji podzimní procházky, tvé obrázky jsou překrásné!

    Hormony jsou mrcha, to by jeden neřekl, jak dokáží zamávat s lidskou psychikou. Posledně to u mně bylo v těhotenství a řeknu ti, žádná sláva, takže asi vím, jak se cítíš. Ale věř, že bude lépe, přeji to to z celého srdce! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ako moja maminka hovorí: na posraného aj záchod spadne. Keď sa niečo pokazí, tak sa to pokazí kvalitne. Ale našťastie príde napríklad pokojná prechádzka a zase sa to zvrtne. Fotky sú pekné, aj mne pri prehliadaní priniesli akýsi mier na duši. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na těch nepěkných obdobích je krásné to, když přejdou a člověk pak na ně vzpomíná s určitým respektem a zjištěním, že i když si myslel, že to snad nikdy neskončí, tak teď už je zase hezky. A to je na tom to úžasné. I když, mě takové stavy chytají i teď a to si myslím, že všechno to kolem hormonů už mám za sebou, tak si nemysli, že se toho jen tak zbavíš. :D Každopádně u mně také pomáhá procházka, čerstvý vzduch, příroda... a když počasí nepřeje - tak prohlížení podobně laděných obrázků, takže tento tvůj článek je plný inspirace, motivace a krásných chvil, do kterých bych se nejraději přes obrazovku nějak přenesla. :3 A domácí vlašské ořechy si tu loupu a na šípkový čaj se chystám, ideální na nepěkné podzimní nachlazení, se kterým přichází špatná nálada tak nějak automaticky. Pryč s nimi! ^^

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezké fotky. Připomněly mi můj nedávný výběh do Čimického a Ďáblického háje, podzim umí nádherně kreslit. Vlastně jsem na počest podzimu kdysi složil písničku, tady je refrén:
    Podzim hraje, Podzim paří,
    o co se tu vlastně snaží?
    Fouká, pláče, jódluje,
    Zima skoro už tu je!
    (celý text tady http://kucerad.blog.cz/1010/cesta-z-rudych-stop)

    Mám raději teplejší dny, ale každý den má svoje "kouzlo", pokud se dokážu radovat z maličkostí. Okolní přírodu nejčastěji prozkoumávám během, jako prevenci proti nachlazení piju zázvorový čaj s medem (zázvoru musí být hodně a musí být nastrouhaný, aby to mělo grády) a blbé nálady se snažím posílat k šípku - nejčastěji tak, že se s tím svěřím Bohu. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já podzim moc nemusím, a je pravda, že tedy u nás bývají podzimy spíše takové všelijak rozčvachtané (a tento není výjimkou). Na podzim mívám nejčastěji existenční krize. Všechno opadá a umírá a stejně tak moje chuť k životu. Ale krize může přijít kdykoliv... a jsem ráda, že ta tvoje odchází. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. To jsou úžasné fotky :) Sice mám raději jaro a léto, ale procházky v podzimním období miluji, mají své kouzlo :)

    OdpovědětVymazat
  9. To jsou úžasné fotky :) Sice mám raději jaro a léto, ale procházky v podzimním období miluji, mají své kouzlo :)

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky! Úplně obyčejné věci dokážeš opravdu nádherně vyfotit, to bych taky chtěla umět.
    Ty nálady, které popisuješ moc dobře znám, naštěstí už mě ale dlouhou nepotkaly. Nejvíc mi asi pomáhalo strávit čas mezi lidmi, s přáteli, to mi vždycky zlepšilo náladu. A příroda samozřejmě taky, jenže když jsem šla na procházku sama, bylo mi ještě víc smutno.
    Moc ti přeju, aby se tě už žádné chmury nedržely!

    OdpovědětVymazat
  11. (Nejen) podzimní procházky dokáží nádherným způsobem zlepšit náladu. Nedivím se, že ti tato pomohla - ty barvy na fotkách působí velmi hřejivě i na mě, která na ně jen zírá do monitoru. Naživo to teprve muselo být kouzelné! :-)
    Také se teď chystám na svou tradiční podzimní procházku na Bertramku; doufám, že mi vyjde počasí a že se mi povede aspoň něco nafotit :-)
    Přeji ti barevný, usměvavý podzim!!

    OdpovědětVymazat
  12. Zpříjemnila. Baže zpříjemnila. Krásná podzimní procházka babím létem. Je tam ještě vidět sluníčko a barevnost, dýchá z toho kousek podzimní nostalgie, ale takové té příjemné, po které se rádi ohlédneme.
    A co se týká trápení samého - zažíváme to všichni, někdy častěji, někdy občas. Pocity bezmoci a křivd se člověku nevyhnou ani v dospělosti, i když v dospívání jsou některé věci vnímány citlivěji.Moc se mi líbí tvůj přístup, jsi odvážná a snažíš se nenechat si to přerůst přes hlavu. Není nedůstojné vybrečet se v noci do polštáře, když je člověku hořko a ouzko. Důležité je, nenechat se tím převálcovat, znovu vstát a chytit druhý dech.
    Snad bude podzimn ještě kouzelný. Nebo, doufám, bude letos opravdová zima.
    Fotečky máš moc pěkné!

    OdpovědětVymazat
  13. http://haiku-etc.bloger.cz/HAIGA/HAIGA-10-ROBINSON
    Honza

    OdpovědětVymazat
  14. http://haiku-etc.bloger.cz/HAIGA/HAIGA-6-LISTOPAD
    http://haiku-etc.bloger.cz/HAIGA/HAIGA-9-VELKA-NOC
    http://haiku-etc.bloger.cz/HAIGA/HAIGA-8-PAVUCINA
    http://haiku-etc.bloger.cz/HAIGA/HAIGA-7-TEORIE-RELATIVITY-2

    OdpovědětVymazat
  15. Stejně - lidi nemají podzim rádi, protože se ochlazuje, prší, léto je fuč, ale copak podzim není krásný? Pořád venku obdivuju ty barvy, je to nádhera. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Miluju tvoje fotky! Och, to bukové listí! Jak je to nádherné! Tohle přeci musí léčit na duši! :)

    OdpovědětVymazat
  17. Některé fotky se mi vážně líbí. Naprosto úžasný jsou pavučinky. :3

    OdpovědětVymazat
  18. Některé fotky se mi vážně líbí. Naprosto úžasný jsou pavučinky. :3

    OdpovědětVymazat