O volnosti

Věnováno hudbě dvacáté páté iluze.


Nejsem osamělá, přesto kráčím sama,
na cestě životem mířím do neznáma.
Součást celku, v němž se jedinec ztrácí,
zůstat opuštěná se nevyplácí...

Ženu se rovně, putuji s davem,
přítomnost života nechť je hávem
obnaženému tělu, jež ukrývá duši,
skrytou identitu, která mu nepřísluší.

Svázaná zákony, které uvolňují,
utkaná ze snů, co nikdy neodplují,
kličkuji, i když jdu cestou rovnou.
Svobodný duch bývá zvěří lovnou...

*

Můžete, ale také nemusíte hledat vnitřní významy. Jsou tam, ale snažila jsem se, aby verše dávaly smysl i náhodným kolemjdoucím, kteří mi do hlavy nevidí. Zkouším totiž psát právě takové básně - aby něco sdělovaly a hezky se četly zároveň. Jestli se mi to daří, to musíte posoudit vy. Nutno dodat, že většině básnických prvků nerozumím a proto je vědomě nepoužívám, hraji si jen se sobě známými slovy a vlastními myšlenkami. 

Komentáře

  1. Mě se líbí.Ta první část a třetí.Za mě 1...:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké. Líbí se mi a to jsem se ani moc nerýpala v ukrytých významech. :-) Jde ti skládat i bez básnické teorie, což je podle mě super, já už nejsem schopna napsat báseň bez stop a počítání slabik. K tématu volnosti se tahle básnická volnost hezky hodí.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásné, nad každým řádkem jsem se musela pozastavit a zamyslet se. Skvělá báseň :).

    OdpovědětVymazat
  5. Fantazie! Tohle je hodně dobré. Přemýšlím, že zase obnovím tradici sobotního představování Iluzí.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné verše a překrásná hudba!

    OdpovědětVymazat
  7. Je to opravdu moc krasné. Také bych chtěla umět takhle hezky psát básně...
    Ps: Na mém blogu je kontrola SB.
    My-dream-world-and-life.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Máě talent, o to žádná:)) a já ti moc fandím. A až něco vydáš, koupím si to. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Přijde mi, že každá tvoje báseň je lepší a lepší. Nezdá se ti? :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Většinou básním moc nerozumím, ale tahle se mi vážně líbí. Je taková jednoduchá a máš pravdu - dá se v ní hledat něco víc, ale nemusí. Jen tak dál! ^^

    OdpovědětVymazat
  11. Moc povedené, píšeš opravdu dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  12. přiznávám, já jsem básnířka naprosto hrozná, ale tobě to fakt jde:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky