Nemalé radosti #9

Tentokrát nepíšu Nemalé radosti proto, že bych neměla nic jiného na práci, nýbrž kvůli jakémusi uvolnění myšlenek - prostě se potřebuji vypsat jinak než do deníku (ano, začala jsem si psát deník, přesně 8.října, tak snad mi to vydrží aspoň měsíc, že jo), dát vědět, že žiju a jak budu žít v následujících dnech. Tedy, samozřejmě je cílem tohoto článku popsat to z radostného pohledu.

1)
Mám teď na stole čtyři putovní pohlednice (dvě od Ailin a dvě od Vendy, všechny do světa vyslal na pouť TlusŤjoch), všechny jsou moc hezké a v podstatě o žádné ještě nevím, ke komu poputuje dál. Asi po nějaké době obešlu staré známé blogery. Nebo novou krev? Vůbec netuším, co mám s pohlednicemi dělat. Vím, že trochu brzdím a že tímhle nerozhodným tempem by se mohly dostat do rukou jiného blogera třeba až na Vánoce, ale nikde není napsáno od kdy do kdy to má putovat. Takže děste se, chci říct - těšte se, třeba někomu z vás pohlednice přistane v poštovní schránce.

2)
Jednu radost mám také čtecí. Proč by čtecí radost nemohla být součástí každých nemalých radostí, když mi opravdu zpříjemňuje dny? Stále čtu Bídníky, pokrok dělám jen pomalými kroky. Po dlouhé době mi přišel recenzní výtisk, kniha Cizinka - prostě jsem ji nedokázala odmítnout, anotace byla strašně lákavá. A vůbec toho nelituji - i když nestíhám a budu si šestisetstránkovou knihu muset vzít do Německa, abych ji do neděle stihla přečíst, příběh opravdu stojí za to. Všechna slova si nechám až do recenze, abych měla co napsat a vy třeba co komentovat, snad stačí navnadit, že se jedná o historický a časocestovací román. 

3)
Mám nový lak na nehty. Obvykle si je nelakuji a ani nehodlám nějak pokračovat, ale do tanečních to vypadá dobře. Odstín laku se těžko definuje, taková tyrkysově světle modrá, svěží, veselá barva. Doufám, že příliš rychle nevyschne. A taky mi rodiče - po nějaké době - koupili novou část šatníku. Byli na nákupu v Lidlu a zželelo se jim okrově rezavého svetříku, který nikdo nechtěl. Je mi tedy trochu (dobře, trochu víc) velký, přestože je to velikost M, ale ta barva je boží, navíc opravdu zahřeje v chladné, nevytopené škole i doma. A ta barva, to je taky něco pro mě.
házela jsem Destrukční deník z výšky, ze 14 metrů, z třetího patra našeho gymplu. 
4) 
Kromě toho, že jsem si konečně začala psát deník - z čehož mám velkou radost, z toho odhodlání -, pokračuji samozřejmě také v Destrukčním deníku. Zbývají mi tři nebo čtyři úkoly zcela nedotčené, které si nechávám na společné ničení s Iris. Věnuji se teď spíš úpravě už hotových úkolů - doplňuju citáty, obtahuji vybledlé věci, dokresluji a dekoruji, aby byl celý deník opravdu zaplněný, aby bylo co ukazovat. A ještě si tím tvořivým ničením zpříjemňuji náladu a vybíjím vztek, když se den nedaří a ve škole jsem spíš neúspěšná. Což se poslední dobou stává více než často - propadám z chemie, například. (A fakt propadám, známky 3-, 5 jsou toho jasným důkazem, který nic neobměkčí...)

5) 
Včera jsme s mamkou měly jet vybrat nějaké šaty na prodlouženou, jejíž karnevalové téma zní "Příroda a podzim", což úplně neladí s mými modrými šaty. Mamce však nebylo dobře, zůstaly jsme tedy doma a zatímco ona nemocnila, po dlouhé době jsem se chopila jejích úkolů - uvařit oběd, uklidit kuchyň, pověsit prádlo. Obvykle jen luxuji nebo obsluhuji myčku, proto to bylo takové zvláštní. A radost mám převážně z toho, že se mi povedla bramborová kaše. A že na mě aspoň jeden celý den nebyl nikdo naštvaný.

6)
Zítra jedu do Německa, do bavorského městěčka Pegnitz. Na pětidenní výměnný pobyt. Byla jsem tam i loni touhle dobou, akorát jsem ve víru událostí nenapsala žádný report. Letos to snad bude jinak. Máme v plánu jet do Norimberka a Bayreuthu, pracovat s Němci na jakémsi projektu Evropské unie "Vztahy Německa a Československa po druhé světové válce", kde prý bude i tlumočník. Budu v kontaktu s německým tlumočníkem! Skoro splněný sen. Více podrobností o celém pobytu však dodám až ve článku, který bych viděla tak na konec října. Fotek snad také bude dost, mám zastávat funkci školního fotografa, takže chtě nechtě si nějaké fotky domů přivezu. A radost mám kromě jiného také z toho, že přijdu o týden školy. Fakt je to letos děs a hrůza.
7)
Začala sedmá řada StarDance. Kdo se díval? Tenhle pořad sleduji (i s rodinou) pravidelně zhruba od třetí série a nepřestal mě bavit. Mám moc ráda Marka Ebena jako moderátora, z celé soutěže dýchá taková noblesa, kterou nepřerušují pořád nějaké reklamy. Letos tančí deset soutěžních párů, ještě netuším, komu budu držet palce. Nejspíš všem, neboť každá osobnost je sympatická. Opravdu komický komik Lukáš Pavlásek, který si ze sebe umí udělat legraci i před nekompromisním a kritickým Zdeňkem Chlopčíkem. Nadaná esa ve svém oboru - Radek Banga a Leoš Mareš. Herci Marek Taclík, Jitka Schneiderová a Marie Doležalová, kteří jsou velmi sympatičtí a šikovní. Starouš Rosťa Osička, romantický boxer, který zvyšuje věkový průměr účastníků. A pak ženy z jiných oborů - Kateřina Cajthamlová, Leona Machálková a Lucie Dvořáková. Ne, opravdu nevím, komu fandit, esemesku obvykle posílám až v semifinále či během posledního večera, ale do té doby to nechávám na náhodě, osudu, porotě a ostatních, stačí mi se dívat. A dělá mi radost, že poznávám taneční kroky, že konečně oceňuji, jak těžké musí být pro laika naučit se choreografii a tak dál.

Ten čas strašně rychle utíká. Možná je to dobře. Škola mě fakt trápí, jak jen může, a já se vždycky těším na odpočinkové víkendy. Naštěstí jsme v druhé polovině října, letí to. I pátečních večerů obsazených tanečními ubývá, brzy už to budu mít za sebou, napíšu článek a pokusím se zapomenout všechno nepodstatné a užívat si pátky po svém. Mějte se tu zatím krásně, užívejte podzim. Snad budeme mít v Německu přijatelné počasí.

Koukáte na StarDance? A co pěkného teď čtete?

Komentáře

  1. Destrukční deník bych si chtěla pořídit :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  2. ... Celý den na mě nebyl nikdo naštvaný... Takových dnů si taky moc vážím :-)
    Jinak děkuju za připomenutí StarDance, nějak jsem letos zapomněla koukat, tak snad to ještě napravím. :-)
    Užívej Německo, Budu ti mezitím držet palce, ať načerpáš dost síly na vytažení zámek z chemie.

    OdpovědětVymazat
  3. Na StarDance se nedívám, vlastně se celkově moc nedívám na televizi. Co se týče školy, tak držím pěsti, aby Tě ta chemie přestala trápit! Co v chemii berete? :).

    A moc Ti přeju výlet do Německa a doufám, že pak o tom napíšeš článek! :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Ten Destrukční deník mě láká čím dál víc :-).
    Užij si to na pobytu a pak hezky poreferuj!

    OdpovědětVymazat
  5. Takže pohlednice došly, to je skvělé. Někomu je prostě pošli, aby šly zas dál. Nikde není psané, že musí jít jen o náš okruh známých, je to prostě oživení blogového světa. A nelam si s tím hlavinku, mně trvalo skoro půl roku, než jsem se rozhoupala k odeslání, za což se trochu stydím, přece jen je to hodně dlouho, na druhé straně to vypovídá cosi o stavu, ve kterém teď jsem - jak zpomalenej tank.
    Žes pomohla s úklidem mámě, která nemocinkovala, je moc dobře, a určitě to bylo přijato příznivě. I když možná ne s hlasitým oceněním, přesto věřím, že mamka byla ráda. A ty sis aspoň vyzkoušela, že zvládneš i bramborovou kaši, na výbornou.
    Destrukční deník v tvém podání se mi moc líbí a i kdybys jej už jen šperkovala a zdobila, zanechalas na něm obtisk své osobnosti.
    Recenzi na Cizinku už jsem četla, takže počítám, že jsi buď v Německu, nebo už doma - jen mě napadlo, pro tyhle případy, zkus si napsat Ježíškovi o čtečku. Čtečka je pro tyhle případy naprosto senzační. Už fakt, že nemusíš vláčet bifli, ale úhledný placoňek menší než tablet, daleko lehčí a s možností narvané knihovny v počtu několik desítek, set (nebo možná i tisíc) kusů.
    Ale to je jen taková poznámka na okraj, kniha je kniha, ale čtečka je fakt dobrá pro cestování.
    A nové věci na sebe se taky hodí, teplý svetřík, kdoví jaká bude zima, modrý lak se ti určitě hodí k těm modrým šatům - a co to podzimí téma, už jste něco vymyslely?
    Star Dance nesleduji, ale viděla jsem pár dílů, když to začínalo a pořad má opravdu dobrou úroveň a navíc i pěkné pokoukání, kousek noblesy a harmonie v pohybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já čtečku mám, ale nemám na ní mnoho knížek a ty, co tam jsou, už jsem přečetla. Navíc potřebuji číst knížky z knihovničky. O tom, že bych však začala spíše s elektronickými knihami a ušetřila tak místo, uvažuji, ale nejprve chci přečíst to hmotné, co mám. :D :)

      Vymazat
    2. Kdybys chtěla nějaké, můžu poslat. Mám jich pár různých. S e-knihami nějak extra nemíním začínat, pořád je beru jen jako alternativu, náhradu, ale ne plnohodnotnou knihu. Ale jsou knížky, které až tak moc nemusím,a přesto bych je třeba za pět let ráda vytáhla, a v tomhle je e-knihovna moc dobrá. A taky knížky, které neznám, si takhle můžu ozkoušet - a pokud by se mi líbily, tak i koupit (to mě láká zrovna u knihy Pí a jeho život, tohle bych opravdu dala i domů.) :-)
      Přesto chápu, že se chceš věnovat hlavně skutečným knížkám, které máš v knihovničce. Tak pěkné počteníčko!

      Vymazat
  6. Tohle je hodně dobrý nápad na článek. :)
    Ten Destruční deník si musím pořídit znova.

    OdpovědětVymazat
  7. Tyjo, ty děláš věcí:D Německo, prodloužená..To s těma pohlednicema jsem nikdy moc nepobrala...:D

    OdpovědětVymazat
  8. Tak at ti deník vydrží,já psala jen na základce,zajímalo by mě kam se poděli moje deníčky :-(

    OdpovědětVymazat
  9. Star Dance jsem sledovala jednou, jakože jednu řadu, to fakt pravidelně. Bohužel už vůbec nevím, komu jsem fandila, nah. To je pár let zpátky, no.
    Letos bych snad ani nevěděla, že to dávají, kdyby nebylo twitteru, ty jo. Vážně jsem párkrát zvažovala, že se na to podívám, ale nevim, nějak jsem se neodhodlala :D

    OdpovědětVymazat
  10. Nad Destrukčním deníkem pořád přemýšlím, začíná mě opravdu lákat, protože všude vidím veskrze pozitivní recenze. :) Německo ti závidím, já tedy měla výměnný pobyl loni, ale (a samotnou mě to překvapilo :D) bych si to i zopakovala. Určitě se těším na tvůj report. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Nad Destrukčním deníkem pořád přemýšlím, začíná mě opravdu lákat, protože všude vidím veskrze pozitivní recenze. :) Německo ti závidím, já tedy měla výměnný pobyl loni, ale (a samotnou mě to překvapilo :D) bych si to i zopakovala. Určitě se těším na tvůj report. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Destrukční deník si plánuji pořídit již delší dobu, tak jsi mne konečně přesvědčila, že má cenu do toho jít. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Jé, putovní pohlednice, to je pěkné, ani jsem nevěděla, že něco takového existuje. :)
    S tou Cizinkou je to hrozné, tu vychvalují snad úplně všichni, že bych se do ní taky někdy pustila? :)
    To já lakuji nehty téměř neustále...asi to pro ty nehty není moc dobré, ale mně to prostě dělá hroznou radost. Navíc potom ty moje obří tlapy vypadají aspoň trochu jako holčičí ručky. :) věřím, že ta světle modrá bude vypadat moc krásně. :) A jinak v Lidlu mají bězva svetříky i vůbec oblečení.Navíc v takové barvě, jakou popisuješ, tedy krásně podzimní, to bych si taky nechala líbit. ;) Určitě bude do tohohle období příjemný. :)
    Držím palce s deníkem. Já si deník jako takový nevedu, ale bez svého Všehobloku nedám ani ránu. To je prostě...knižní mapa mého světa, duše, všeho. :) Možná o něm napíšu článek, jak tak nad tím přemýšlím... :)
    A věřím, že to s tou chemií nakonec určitě dopadne dobře! Taky s ní trochu bojuji (testy o 20 A4, uááá, co budu dělat na vysoký?!). Soucítím. :)
    Takové dny sice podle popisu vždycky vypadají jako nuda (nic proti :D), ale úplně chápu, proč to patří do tvých Nemalých radostí. Kdybych nějaké vedla, tak by to tam patřilo taky, protože po podobných dnech si vždycky připadám....tak nějak pěkně užitečná. :)
    Doufám, že jsi si to v Německu užila! :)
    StarDance taky sledujeme a máme moc rádi. ve mně se pak vždycky probudí ta vnitřní nejvíc holčičí část a můžu se zbláznit z toho, jak krásné šaty se tam objevují. :D Ale jinak je prostě krásné sledovat tanec. A Marek Eben s terezou kostkovou jsou prostě perfektní. :)
    Jinak já jsem ze začátku fakt nesnášela Pavláska, hrozně mi vadila ta jeho póza. V posledním díle ale bylo vidět, že se fakt snažil, takže už fandím i jemu.
    Nejvíc, ale držím palce Marušce Doležalové, protože její Kafe a Cigárko zbožňuju a navíc...ona je prostě hrozně sympatická. :) (Nemluvě o tom, že její taneční partner má supr čupr knír! ^_^)
    Ale ve skrytu duše myslím, že to stejně nakonec vyhraje Jitka Schneiderová. :)
    Moc se těším na ten tvůj článek o tanečních, však víš. ;)
    Měj se moc krásně! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Obdivuji Tvé odhodlácí, co se destrukčnío deníku týče! Já ho mám doma víc než rok v anglické verzi a nesáhla jsem na něj ani nepamatuji. Spoustu úkolů mám úlně nedotčených. Nevím, jestli bych se odvážila vyhodit ho takhle z okna :D Při mé smůle už bych jo nikdy nenašla. Každopádně, až budeš mít deník kompletní, doufám, že natočíš video a pochlubíš se svými výtvory!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat