Nemalé radosti #7

Brzy to bude opět měsíc, co jsem publikovala nějaké ty nemalé radosti z mého všednodenního života. I když je teď škola - možná i právě proto -, radosti přicházejí do mého života a nutí mě se usmívat. Stačí hledat a vždycky nějaký důvod k radosti najdete. V dnešním článku proto takových sedm maličkých důvodů k pousmání z posledních dnů přidávám.

1) 
O tanečních mám i nadále v plánu rozepsat se řádně až po skončení celého kurzu, musím se však pochlubit s událostmi, které jsem za ty tři protančené večery stihla zažít. Tedy, chlubit se nechci a vlastně se o mnoho událostí nejedná, spíš mám prostě potřebu vyjádřit svou radost z toho, jaké taneční vlastně jsou. Znám tam spoustu lidí a vždycky pro mě někdo přijde. Co víc, kluci si mě vybírají. A když mám toho správného tanečního partnera, zvládám i čaču s otočkami. A polka, ach polka, to je ten nejlepší tanec a jsem strašně hrdá, že je náš národní! (A příští týden mám první prodlouženou, vuhůů! Ještě do té doby zpacifikovat jakéhokoliv muže z naší rodiny, aby si pořídil oblek.) 

2) 
Mám za sebou dvě písemky z matiky. Bála jsem se jí, protože matikářka pořád prorokovala, jak to na vyšším gymplu bude těžké a je pravda, že každý den mít hodinu (často i dvě, suplování), úkol, který zabere aspoň třicet minut a ještě se muset učit teorii, to není žádná legrace. Z první písemky, do níž jsem teoretické znalosti opravdu tipovala (opravdu jsem netušila, která bije a jen zázrakem jsem se trefila), jsem dostala jedničku, zatímco valná část třídy obdržela známky od trojky výš (nebo níž? jak se to říká?). Z té druhé zatím známku nevím, nicméně správně jsem zaimprovizovala a vidím to docela dobře. Buď mám fakt velké štěstí (a jen můžu čekat, kdy mi jeho dávka dojde), nebo jsem tím vlastním počítáním úkolů nějak zmoudřela. 
3) 
Už od začátku září čtu Bídníky. První díl má přes sedm set stránek, druhý taky tak. Díky nemoci, o níž se rozepíšu za chvíli, jsem momentálně někde za tří stou stránkou. Zbývá mi toho hodně a do konce září to určitě dočíst nestihnu, i tak už ale můžu konstatovat, že se mi Bídníci fakt zamlouvají, že Victor Hugo (respektive překladatel, který z něj však vychází, že ano) píše opravdu poutavě a kniha je plná všeho, co od dobré knihy očekávám a potřebuji. I když knihu neotvírám každý den, ale spíš nárazově, dělá mi vždycky její čtení radost.

4)
Je to tak, skolila mě obyčejná rýmička. Mě, ženu. Abyste tomu však rozuměli - já nikdy nebývám nemocná. Ani nepamatuji, kdy jsem minulý rok naposledy marodila, je možné, že celou kvartu jsem poctivě odchodila i s kašlem a nachlazením. Minulý víkend jsem začala pokašlávat, nejspíš jsem se nachladila po tanečních - zpocená v šatech večer čekajíc venku, znáte to. V pondělí mi ve škole bylo fakt nedobře - třeštila mi hlava, skrz zahleněný nos jsem nemohla dýchat a v krku mě škrábalo tak neskutečně, že jsem ani nejedla. Doma jsem pak strávila ještě tři dny, během nichž se mi vystřídaly snad všechny fáze nachlazení, které existují. Pokračují dodnes, samozřejmě, ale teď už mám zkrátka jen rýmu a kašel, jinak jsem zdravá. Takže ohromná radost. :)

5) 
V posledních dnech trávím hodně času s Destrukčním deníkem. Zbývá mi přibližně deset úkolů a budu mít definitivně hotovo. Víc než právě tyto nehotové úkoly, které si schovávám také na společné plnění s Iris, se věnuji úpravám deníku jako takového. Pokresluji prázdné stránky, dobarvuji, dozdobuji, zkrátka využívám pastelky a fixy a baví mě to. Až deník dokončím, budu si muset pořídit nějakou další podobnou záležitost, třeba právě Tohle není kniha, protože je to skvělé odreagování a sebevyjádření. 
6)
Už v létě jsem začala pracovat na vlastní tabulce německých silných a nepravidelných sloves. Zkrátka na přehledu sloves, která se mění při časování. Tabulku jsem si rozdělila na pět sloupečků - infinitiv německého slovesa, překlad, tvar ve třetí osobě přítomného času, tvar v préteritu a tvar v perfektu. Sloves je 184 a spoustu z nich doposud neznám, nicméně až na ně přijde řada, budu je mít v tabulce hezky abecedně. Němčina mě letos mimochodem opravdu baví, s tou skvělou učitelkou je každá hodina plná a já mám motivaci, ani nevím, kde se bere, se učit, opakovat gramatiku s radostí a plnit úkoly s elánem, s vírou, že to má cenu a smysl.

7)
S Iris už od našeho srpnového setkání plánujeme natočení videa o Destrukčních denících. Ano, slyšíte správně, chceme si stoupnout před kameru a představit světu to, co nás obě nesmírně baví a o čem si myslíme, že by se na to mělo nahlížet jinak než doposud mnohými lidmi. Rozhodly jsme se také, že součástí videa bude zodpovídání otázek, které si v nejhorším případě položíme samy. Lepší variantou by samozřejmě bylo, kdyby se nás ptali přímo blogeři či jiní náhodní kolemjdoucí - proto jsme si založily společný Ask. Už jsem to psala v minulém článku, zmiňuji to však i nyní - čekáme na vaše otázky! Koneckonců mají ty otázky obohatit video, na které se, jak věřím, většina z vás už jen ze zvědavosti podívá. Buďte od té dobroty a ulehčete nám to. Vždyť se nemusíte ptát na nic nevyřčeného, zkrátka co vás zajímá, co vám nedá spát nebo co vás napadne při prohlídce některého z destrukčních článků u mně nebo u Iris na blogu. (Konec přemlouvání, které, doufám, mělo aspoň trošku efekt.)
Nemalé radosti jsou u konce, sedmero úsměvných záležitostí sepsáno. Teď bych měla jít zase pokračovat ve vypisování Starých řeckých bájí a pověstí, což bych měla mít hotovo do konce září. Zbývá mi jich ještě asi dvanáct, ale je to docela pracná věc. Až to dokončím - a doufám, že to v termínu odevzdání opravdu bez problému stihnu -, budu mít radost jako blázen. 

Četli jste Bídníky? Býváte nemocní (nachlazení)? Jak se učíte nepravidelná slovesa v cizích jazycích? Zeptáte se nás na něco? Jste zvědavi na video?

Komentáře

  1. To je nejdůležitější, najít si vždycky něco, z čeho se člověk může radovat a usmívat a ták. :3
    Destrukční deník jsem si koupila hned, jak vyšel, ale mnohem více času trávím nad Tohle není kniha... no, vlastně všechen čas, DD nechávám až TNK dokončím. :D Takže ti ji určitě můžu doporučit, zdá se mi, že se u ní člověk může vyřádit ještě více a pojmout většinu úkolů tak nějak různě, takže je to moc fajn. :3
    Ta matika zní docela, ou, húúú, haúú. Na gymplu, na nižším ani na vyšším, se u nás moc neřešila a teď zpětně mě to docela děsí, protože kdybych věděla, že jí tolik budu mít na vysoké, tak bych jí věnovala mnohem více času. Ale to jsou takové ty věci, které člověk zjistí až příliš pozdě, bohužel. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů, a nechceš taky někdy zveřejnit své počínání s Destrukčním deníkem/Tohle není knihou? Moc ráda bych se podívala, pokochala a inspirovala! :)

      Vymazat
  2. Bídníky jsem zatím nečetla, ale mám to v plánu. Nemocná jinak bývám jak kdy nejvíc tedy v zimě, což doufám, že to tenhle rok zvládnu. Pěkný článek! :)
    http://anyworld0036.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Už se hrozně těším na článek o tanečních! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluju k uzdravení i skvělé němčinářce. Taky bych měla najít nějakou správnou německou motivaci a důvod věnovat se tomu sama (to že jsem si dneska sedla v kavárně zády k německé skupince se nepočítá). Vlastně jsem neviděla NJ od maturity, což je fakt zlo. Naprosto netuším, jak bych se měla němčině věnovat doma sama.
    .
    Mám také obrovskou radost z tvých tanečních. Kéž bych po 3 lekcích měla podobný pocit jako ty. Ze začátku to pro mě bylo peklo. O to víc jsem ale ráda, že ty o tanečníky nouzi nemáš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já se zase nestíhám věnovat italštině, to je prostě tak, že ta škola tě nutí věnovat se tomu. :)

      Vymazat
  5. Tak na to video o destrukčním deníku se opravdu těším! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by to chtělo nějakou otázku! :D

      Vymazat
  6. Co se týká rýmy a nachlazení vůbec, tak ji celkově špatně snáším. Takže rčení, že ženská s horečkou a zablokovanými dýchacími cestami vesele skotačí po domácnosti, u mě neplatí. Takže gratuluji, že se cítíš líp, když je člověk jak polámanej oficír (to je naše rčení ohledně stavu, kdy je fakt mizerně), tak se nechce vůbec nic...
    Bídníky jsem četla, myslím že tak třikrát (ráda se vracím ke knihám, které mě bavily) a je fakt, že tenkrát mě víc brala ta romantická linka. Dnes bych si je docela ráda přečetla už z důvodů historických skutečností jako takových. A motiv mezi Jeanem Valjeanem a Javertem byl taky hodně silný, na jednu stranu pro mě nepochopitelná nenávist, na druhé vlastně fanatická oddanost své práci - Valjean byl v jeho očích zločinec jednou provždy. Javert je očividně chlap, který nedával druhé šance.
    Trochu mi to připomnělo i film Dva muži ve městě, jestli jsi neviděla, zkus si to pohledat na uložto, hraje tam Delon a motiv druhé šance i nesmiřitelného pronásledování tam je také. Svého času dost schopný film, dnes nevím, jak by působil.
    Taneční si užívej, zdá se, že je to i pro tebe dobrý způsob zábavy. Taky jsem mívala taneční ráda, mimo jiné i proto, že se člověk mohl hodit do gala a být trochu hezčí než normálně. Šaty, střevíčky, účes, malování, voňavkování... a v sále světla a všichni tak nějak podobně svátečně oháknuti, i ti kluci se najednou chovají trochu jinak...
    Destrukční deník ti sedí, stejně jako další výzvy. Knihu Toto není kniha jsem viděla také, jen jsem zběžně listovala a zdá se mi to podobné, možná trochu víc kreativní. Na video jsem docela zvědava, ale žádné otázky bohužel nemám, protože jsem o knize dost hledala na netu, takže různé způsoby zpracování a nápady jako takové už jsou mi jasné.
    Ale kdoví, třeba mi ještě nějaká otázečka přilítne, tak pak bych ji sem napsala. Nebo na fejs, do zprávy. :-)
    Kamarádství s Iris je moc pěkná věc, přeju vám, holky, aby vydrželo co nejdýl. (A kdoví, třeba budete vyjímečné a vydrží vám napořád).
    Jo k tomu DD - napadla mě jedna základní otázka - věřilas tomu, že se ti podaří všechny úkoly splnit?
    Když jsi knihu kupovala, už jsi měla nějakou představu, o co vlastně jde?
    A napadaly tě nápady samy od sebe, nebo tě inspirovalo i něco, co už jsi viděla?

    OdpovědětVymazat
  7. Teda Vlasti, Ty jsi opravdu pilná studentka! :). Jsem ráda, že už jsi zdravá a můžeš si zase naplno užívat radostí života :-). Moc se těším na video s Iris! :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat