Mišmaš tag

Pamatujete si na všechny ty blogerské řetězové tagy, které se většinou na podzim objevovaly v blogosféře a rychlostí světla se rozšířily do všech koutů komunity? Na ty šílené "Liebster blog award tagy", při jejichž zmínění jste strnuli a rychle běželi na konec článku, abyste zjistili, jestli vás dotyčný náhodou taky nenominoval? Tak právě na něco takového jsme si jednoho dne vzpomněly s Iris - a jelikož máme rády tyhle odpočinkové články, jelikož o sobě rády mluvíme a jelikož si myslíme, že začínající školní atmosféra potřebuje nějak odlehčit, smíchaly jsme staré i nové prvky řetězových tagů a rozhodly se vypustit do éteru Mišmaš tag

V čem spočívá Mišmaš tag? Především je to osobitá záležitost, jejímž cílem je popřemýšlet o sobě i o druhých. Částí Mišmaš tagu je celkem pět, ty se následně rozvětvují v sedmi bodech (milujte sedmičky a symboly, haha). Mezi prvky, které jsme s Iris převzaly z předchozích tagů podobného rázu, patří několik faktů o sobě, odpovědi na zadané otázky od toho, kdo vás nominoval, nominace dalších lidí a vymyšlení několika otázek pro ně. V páté "disciplíně", kterou jsme s Iris přidaly, se může každý vyjádřit podle svého - máte zde totiž za úkol vypsat/vyfotit/jinak vyjevit světu sedm věcí/lidí/čehokoliv, co vás určitým způsobem charakterizují, bez nichž si neumíte představit svůj život, které vám zvednou náladu, cokoliv. Sedmero bodů z vašeho života. Rádi čtete? Vypište sedm oblíbených knížek, autorů nebo žánrů či nakladatelství. Jste spíš zaměřeni na životní styl? Pak se podělte o sedm jídel, na která nedáte dopustit nebo o sedm sportů či cviků, které praktikujete nebo máte v plánu zkusit. Cestujete? Můžete vypsat sedm míst, která jste navštívili, která jsou součástí vašeho světa nebo o jejichž navštívení sníte. Sedm bodů můžete zaplnit čímkoliv chcete, není to podmíněno oborem, koníčky, tématem blogu. Snad jen jednoho byste se měli držet - všech sedm bodů by se mělo propojovat, nemíchejte například oblíbené citáty s příchutěmi zmrzliny, které vám chutnají. Chápeme? Skvělé, v tom případě Mišmaš tag oficiálně vypouštím(e) do blogového světa! Kdo je prvním účastníkem? Ano, správně, má maličkost.

Sedm faktů o mně
(sdělte nejlépe něco nového)
1. Vždycky jsem si myslela, že podpatky nemůžu nosit proto, že jsem prostě nešikovná a neudržím na nich rovnováhu. Nedávno jsem však dospěla k přesvědčení (společně s mamkou), že mám nejspíš ploché nohy, po dědovi. Levá noha je plochá stoprocentně, ta pravá nemá k maximu daleko.

2. Na svůj tajný vzkaz do Destrukčního deníku jsem napsala (mimo jiné) to, co jsem ještě nikdy nikomu neřekla, protože je to opravdu hrozná věc, která o mně tolik vypovídá...

3. Všichni si myslí, že nerada nakupuji - samozřejmě nákupy nejsou mou prioritou, na druhou stranu v sobě mám taky něco dívčího a ráda se líbím, ráda doplňuji šatník. Jenže důvodem, proč často dám přednost knihkupectví před obchodem s oblečením je skutečnost, že mi většina věcí, co se mi líbí, nesedí. Jediný obchod, který mi vytahuje trn z paty a nabízí mi pěkné, cenově přijatelné a velikostně padnoucí oblečení, je C&A. 

4. Knihy o šťastných lidech nebo příběhy se šťastným koncem na mě nemají pozitivní účinek, naopak mě spíš deprimují a nutí být závistivou, zlou a uzavřenou. Možná, že takhle bych mohla odpovědět na otázku, proč vyhledávám knihy z období válek...

5. Jsem materialista a zároveň nerada cokoliv kupuji na vlastní peníze. Těší mě pohled na nově koupené tričko/knížku, ale možná ještě víc na několikamístné číslo na účtě/bankovky a mince v kasičce. Toužím po tolika věcech a zároveň mám sklony nesmyslně šetřit a nahrabávat peníze.. (to jsou teda geny)

6. Myslím si, že bych mohla být extrovert, kdybych nebyla zakomplexovaná a uzavřená kvůli svému vzhledu. (To už jsem možná někdy tvrdila, ale je to pravda...)

7. Rychle vzplanu nadšením, které ještě rychleji vyhoří a zhasne. Pro cokoliv, kdykoliv.

Sedm písní/skladeb, které mě poslední dobou doprovází 
(ano, mám teď spíš hudební než čtecí období, to se stává)
1. Little Mix - Little Me
Tuhle skupinu poslouchala kdysi nadšeně moje sestra, já jí příliš pozornosti nevěnovala. Písničky mají dobré, to jo, ale nikdy mě příliš neoslovily. Až když jsem si nedávno pustila tuhle, Little Me, zamilovala jsem si ji. Kterak obyčejně a v podstatě otřepaně totiž text může vyznít, pro mě má svým způsobem hloubku, jež nedokážu popsat. Ve videu se navíc kromě písně odehrává příběh, který mi také něco připomíná... 


2. Lenka - Everything at once
Tuhle písničku jsem samozřejmě znala z rádia už velmi dlouho, až Iris na ni však jednou odkázala a já jsem si mohla vyhledat její kompletní text. Který mi připadá tak povědomý, nejspíš proto, že odráží střípky mojí povahy. Ty střípky, jež by chtěly být vším, lesknout se všemi barvami a odrážet jen pozitivní vlastnosti všeho druhu. Já vím, že to nejde, racionálně jsem s tím smířená. Tam hluboko uvnitř bych však občas chtěla být vším, vším současně.


3. Michal Hrůza - Zakázané uvolnění
Ke slovům téhle písně se stavím rozporuplně - na jednu stranu mám pocit, že jí naprosto rozumím a při každém poslechu se do ní vžívám, na stranu druhou nedokážu text ani analyzovat, ani popisovat a jinak sdělovat jeho význam okolí. Když už nic jiného, musím nahlas obdivovat alespoň ty pěkné rýmy použité v písni... 


4. John Williams - A Window To The Past
V podstatě veškerá hudba z Harryho Pottera má pro mě velký význam a rozechvívá mě svou harmonií a emocemi, které obsahuje. Melodie složená pro několik minut třetího filmu (Harry Potter a vězeň z Azkabanu) doprovází rozhovor Harryho s profesorem Lupinem, který mu vypráví o jeho rodičích. Ta scéna je jednou z mých opravdu oblíbených.


5. Marina and The diamonds - Happy
Nikdy jsem neslyšela píseň, které bych rozuměla na první poslech, která by se ve mně otiskla tak silně a skoro nesmývatelně. Bohužel je pro mě těžké popsat to, co už bylo popsáno, vlastně zazpíváno. 


6. Eisblume - Überleben 
Víte, od určité doby se jedné věci vyhýbám a když řeknu, že je to od března, čtenáři mého blogu jistě pochopí, jaké že to emoci se tak nějak automaticky bráním. Ale ráda poslouchám písničky, které mě jakoby chápou, nebo spíš já chápu je, právě díky té zkušenosti (pokud to tedy lze brát jako zkušenost). A které mě dělají trochu silnější... (k téhle písni bohužel není žádný videoklip, i když Eisblume jich několik má, přikládám alespoň video s textem...)

(mimochodem, kdyby si někdo opravdu tuhle píseň poslechl... budu ráda, když mi napíšete, jak vám zde němčina zní (pokud písni nerozumíte, překlad si mimochodem můžete dohledat nebo můžu přeložit...), protože mi přijde, že tohle je jeden z mála velkých důkazů, že němčina je poetický a neuchrochtaný jazyk. :))

7. Clint Mansell - Requem For A Dream
Tahle skladba je tak emocionální, tak bouřlivá a zároveň klidná, nestálá a přesto nesoucí se v jedné melodii, skvěle občas vyjadřuje mé pocity, můj zmatek, můj klid, všechno...


Sedm odpovědí
(otázky mi položila Iris)
1. Který z historických uměleckých slohů je ti nejbližší a proč? 
Ne proto, že si o sobě myslím, že jsem romantik, nýbrž čistě ze svých zkušeností, vědomostí a pocitů, mám nejradši asi romantismus. Možná proto, že naši kulturu od něj dělí poměrně krátká doba, možná proto, že jsem si právě k romantismu přičichla o mnoho víc než k jiným slohům. Mám ráda jeho volnost, přirozenost, svobodu, citovost a obraznost, která tento styl charakterizuje. Zamlouvá se mi ve všech odvětvích umění - literaturu romantismu čtu moc ráda a na mnoho romantických autorů se nadšeně chystám, romantická hudba (Smetana a Dvořák, z těch českých) ve mně vyvolává vlastenectví a třeba anglické parky jsem si zamilovala už dávno. 

2. Jaký je tvůj vztah k tzv. vážné hudbě? 
Tak především bych se měla přiznat, že se ve vážné hudbě mnoho nevyznám. Poslouchám ji však docela ráda, uklidňuje. Ráda si na youtube přehrávám "The best of" playlisty, na filmovou hudbu nedám dopustit a soundtracky mě doprovází skoro pořád. Vážnou hudbu i ráda hraji, Mozart sice není nejjednodušší, ale třeba takový Beethoven se mi hraje dobře. Jsem v tomhle - podobně jako v literatuře - dost otevřená, ráda si poslechnu (potažmo přečtu) klasiku i nové věci, nenechávám se unášet pouze jedním proudem. 

3. Máš nějaký oblíbený citát? 
"Nějaký oblíbený" citát samozřejmě mám, citáty jsou skvělým prostředkem k vyjádření myšlenek v několika větách, takže se není čemu divit, že oblíbených jich mám víc než dost. Nebudu tady citovat všechny, které mě kdy zaujaly, ale jen ty z nedávné doby, koneckonců mé oblíbené citáty se mění jako počasí, jako nálady, jako já.
„Je mnohem snazší odpustit tomu, kdo se mýlil, než tomu, kdo měl pravdu.“ - Joanne Kathleen Rowlingová
„Růže, byť zvaná jinak, voněla by stejně.“ - William Shakespeare
„And if you don't love me, as I do you; I understand because, who would really choose a daisy in a field of roses?“ 

4. Kdyby sis mohla vybrat, jakou nadpřirozenou schopnost bys chtěla ovládat? 
Samozřejmě, že kdybych někdy měla vůbec tu možnost "mít" nadpřirozenou schopnost, brala bych asi jakoukoliv. Kdybych však dostala na výběr ze všech těch fantastických nadpřirozených sil, kterými všemožní hrdinové oplývají, hmm, to je těžká otázka. Neviditelnost? Schopnost létat, číst myšlenky? Je to fakt těžké. Tak mě napadá, jestli by mi nejvíc neseděla schopnost dorozumět se všemi jazyky (takže nejen lidskými, ale i zvířecími, jako v pohádce :)), umět v těch jazycích myslet, vcítit se do nich. Jaké by to bylo žít s takovou schopností? 

5. Kdyby sis mohla na den vyměnit život s jakoukoliv literární postavou (a během toho dne jí mohla svými činy klidně i změnit osud), kdo by to byl a proč? 
Když jsem nedávno četla knížku If I stay, samozřejmě jsem si říkala, jakým směrem by se ubíral život hlavní hrdinky, kdyby se nepřihodila ta autonehoda. Šla by na konzervatoř a opustila rodinu a svého přítele kvůli hudbě, kariéře? Kdybych si s ní mohla na jeden den vyměnit život, samozřejmě bych se snažila té nehodě zabránit, protože už znám její následky. A taky bych si, kdyby mi byla propůjčena i Miina schopnost hrát na violoncello, zkusila zahrát na ten tajemný nástroj, a samozřejmě by mi nebylo proti srsti strávit nějakou dobu s Adamem, i když, podobně jako Mia, na jeho koncertech bych se asi dobře necítila. A proč? Protože Miin svět je mi sympatický, protože jsem opravdu litovala všech těch ztrát, které následovaly po autonehodě, protože vím, že tenhle příběh je inspirován podle skutečnosti a takovou smutnou skutečnost bych vždycky chtěla změnit...

6. Jaké to je, když jsi zamilovaná? 
Já vlastně pořádně nevím, jaké to je být zamilovaná. Obvykle se, tedy z mého dnešního pohledu, zamilovávám do iluze, kterou si o dotyčném vytvořím. Když jsem se "zamilovala" poprvé (lásky z dětství nebereme, ne, že teď by to svým způsobem nebylo dětské), ani jsem to dotyčnému neřekla, měla jsem jen velmi poetické období a víceméně optimistické myšlenky. A když jsem se zakoukala podruhé, mělo to jen o krůček blíž k opravdovosti než první "láska". Večery plné zpráv, ranní pípání telefonu. Spousta mělkých slov, která jako hluboká pouze vypadala. Ale i na mělčině můžete utonout. Když jsem prožívala tahle dvě "zamilovaná" období, psala jsem. Usmívala jsem se. Snila jsem. Ne, že jindy bych to nedělala, v těchto obdobích se vše však násobí. Nevím, jak se bude projevovat opravdová zamilovanost, opravdová láska, až jednou přijde... 

7. Zdobíš si prostor kolem sebe, nebo ti na dekoracích příliš nezáleží?
Vlastně na ozdoby moc nejsem. Serepetičky a drobnosti jsou pěkná věc, ráda si je prohlížím a obdivuji je u jiných či na fotkách, já sama jich v pokoji mnoho nemám. Několik věciček v knihovničce, nějaké na nástěnce a to je asi tak všechno. Mám u sebe v pokoji radši spíš jednoduchost, uspořádanost, přehlednost. Stejně se mi sem tolik věcí nevejde.. :)

Sedm otázek
(pro ty, které nominuji)
1. Kdybys mohla mít vlasy (barvu, střih, délku) úplně podle sebe, nemusela se ohlížet na své proporce, tvar obličeje, geny, pleť a všechny ty záležitosti, jak bys vypadala?  
2. Jak na tebe sedí charakteristika tvého znamení zvěrokruhu? (oblíbené barvy, opačné znamení, živel, vlastnosti...)
3. Kdybys trpěla poruchou spánku a nemohla spát (tak jako hrdinka knihy Spánek od Haruki Murakamiho), co bys během nocí dělala?
4. Kolik myslíš, že je rozumné (nebo normální) mít za život vztahů?
5. Jak moc se tvé písmo změnilo od dob, kdy jsi obtahovala v písance?
6. Máš z něčeho fobii? A proč myslíš, že ji máš?
7. Jaký je smysl existence? (já si prostě nemůžu pomoct, potřebuji znát náhled jiných lidí)


Sedm nominovaných
(koho bych ráda zapojila do tohoto tagu a o kom věřím, že se opravdu zapojí)
- zde připomínám, že byste nominovaným o svém počínání měli dát vědět -
2. Ailin
3. Matty
7. Vendy

Tak si to tedy zrekapitulujme - sedm faktů, sedm věcí, sedm otázek a odpovědí, sedm nominací. Moc se s Iris těšíme na všechnu účast, věříme, že vyplnění tohoto tagu není tak náročné jako třeba Hřejivá výzva, a proto se vás zapojí dost. Samozřejmě bychom byly rády, kdybyste ve vašich článcích zmínili naše jména či do nich přidali jednu z ikonek, které vytvořila Iris. 

Pěkné září přejeme!
Vlasta (a Iris)

Komentáře

  1. S chutí jsem si poslechla Michala Hrůzu, mám ho teď tak nějak skoro nejradši. A Iris ti položila hodně zajímavé otázky :-) Pěkný nápad, jen ta druhá část mi přijde dost... Složitá :D

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, tys vymyslela otázky, k jejichž zodpovězení mnohdy nestačí ani jeden lidský život. Snad ale něco vymyslím...
    S některými fakty o tobě se docela ztotožňuji. Taky mám ještě trochu ploché nohy, ale nižší podpatky mi problém nedělají, chce to trénink. :-) A řekla bych, že i přes svou otevřenost a komunikativnost zůstáváš introvertem, co se psychologického vysvětlení tohoto pojmu týče. ;-)
    No, jsem ráda, žes tag rozjela a jsem zvědavá, co vymyslím. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Zaujímavý tag ste vymysleli, aj keď teda poskladať sedem súvisiacich vecí, teda sedem vecí iba z jedného oboru - žiadna sranda =D Aj keď osobne by som sa natrápila už so siedmimi faktami o mojej osobe. Ale aspoň sa každý nominovaný trošku potrápi a čítanie potom stojí za to!
    Dosť som sa videla v bodoch 4, 5 a 6 o tebe. Možno nie 100%, ale nejakých 90% tam je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že máme něco společného. :-)

      Vymazat
  4. Pěkné odpovědi :). Nejsem si jistá, zda jsem to pochopila správně, ale zúčastním se :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby bylo něco nejasného, napiš! ;) :)

      Vymazat
  5. Zajímavý tag, obměněný. Zaujala mě i souvislost mezi plochými nohami a botami na podpatcích. Možná to má něco do sebe. Určitě to nebude nešikovností.
    Taky mě zaujala zmínka o extrovertnosti. Myslím, že máš k tomu sklony, jsi přece jen komunikativní a jedinou brzdu většího rozletu jsi popsala sama. Většinou nikdo není vyhrazený extrovert nebo introvert, skládá se ze čtyř druhů, jen jedna část převládá. Možná že u tebe je to zdravě vyváženo, velká část extroverta, velká část introverta, část sangvinika a myslím že nejmenší část bude melancholik. Jen tipuji, ber to s rezervou. :-)
    Zaujal mě bod dvě, tam by mohly vznikat opravdu kreativní kombinace.
    Otázky Iris jsou dobré, mají myšlenku. Vztah k vážné hudbě? Ono je opravdu spousta skladeb, které se dají dobře poslouchat. Mozart, Vivaldi, ti jsou úplně zlatí. Vyšla už pěkná spousta takzvancýh best cédéček s klasickou hudbou, takže Albinoni, Zuccherini, Haydn, Bisset, Pergolesi... co jméno, to pojem. A je jich daleko víc, o kterých ani nevíme. Občas se taková hudba šikne do nálady a o harmonii, která působí na organismus, ani nemluvě...
    Oblíbené citáty se mi taky mění, dřív to byly všeobjímající a sluníčkové, dnes spíš skeptické a vychytávající podstatu. Navíc mám v oblibě i aforismy, některé jsou hodně trefné.
    Neviditelnost bych zrovna nebrala, člověk může přijít lehce k úrazu. Ale umět všechny jazyky (a nezblbnout z toho), to by nemuselo být špatné. I když co se zvířecích jazyků týká, tam bych si nebyla jista - aby nepřišla deziluze :-)
    Jo kdyby to tak šlo zapnout a vypnout podle potřeby, to by byla jiná! :-)
    Celkově to je príma tag. A vlastně tagy tohoto druhu jsem měla ráda, i ty, které šly v minulých letech. Občas totiž vedly i k zamyšlení a přehodnocení věcí, které děláme automaticky.
    Jestli se zapojím, nevím, možná ano. Už mám v administraci ještě asi pět nebo šest nezodpovězených tagů z minulka, takže snad se k tomu dostanu..

    OdpovědětVymazat
  6. P.S. teď nevím, jestli je správně češtinsky plochými nohami nebo plochýma nohama. Ale počítám, že si to přebereš... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plochýma nohama ;-) ale taky se mi to plete. :-)

      Vymazat
  7. Ahoj, já Requiem za sen úplně miluju. Ta hudba se mi tak líbí, že jsem se rozhodla, že se radši nepodívám na ten film. Evokovala by ve mě pak špatné myšlenky :)

    OdpovědětVymazat
  8. tenhle tag se mi velmi líbil. Ty písničky jsou úžasné, nejvíc mě baví zrovna Michal Hrůza. Možná tento tag použiju s tvým svolením i na svůj YT kanál :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat