Diskuse o Destrukčním deníku

Možná jste zaregistrovali v některém z předchozích článků, že jsem tento prodloužený víkend trávila ve společnosti Iris. Jistě vám neušla zmínka o videu, které jsme s Iris plánovaly natočit a náš plán jsme také uskutečnily. Video, pravda, trochu dlouhé, ale snad ne bezduché, jsme natočily, úspěšně nahrály na Youtube a vyslaly do světa. Článek o tom původně neměl vyjít, jenže čtenáři jistě nebloudí jen tak nahodile na můj blog bez záměru, aby si třeba všimli odkazu v menu. A tak vám aspoň pod perexem můžu napsat, jak celé to video vznikalo.

Kdybyste se ptali, proč jsme se rozhodly s Iris nějaké video o Destrukčních denících natočit, asi bych nevěděla, co přesně odpovědět. Prostě nám to tak nějak přišlo na mysl, nejspíš v létě, když jsme společně plnily šílené destrukční úkoly a některé z nich jsme natáčely. Ale všechny plány se rodí dost nepozorovaně, klíčí pomalu a nejistě, až nakonec všechny překvapí svou náhlou existencí a, v našem případě, realizací. 

Video jsme natáčely v mém pokoji. Připravily jsme si otázky a použily také ty, které nám položila Vendy - za což jí moc děkujeme! Měly jsme trochu technické potíže s foťákem, nejprve jsem musela trošku složitě vyměňovat paměťovou kartu, protože ve foťáku jsem měla místo pouze na čtyři gigabity. Dala jsem tam tedy šestnáctigigovou kartu, jenže zhruba po každých deseti minutách se nám nahrávání zastavilo. Nakonec tedy vznikla tři videa, která se nám povedlo, řekla bych, že dost úspěšně, sestříhat v programu Windows Live Movie Maker. Dokonce jsme se vzmohly i na hudbu (asi není moc slyšet, nicméně dobrá kulisa). Iris oplývá schopností pracovat s programem PhotoScape, což nám usnadnilo práci při úpravě nějaké fotky použitelné jako úvodní fotky/ikony videa. Zbývalo tedy pouze čekat a čekat, než se video nejprve uloží a potom nahraje na Youtube. Obojí trvalo docela dlouhou dobu, ale ještě před Terčiným odjezdem bylo hotovo, vydáno, zrealizováno a z naší strany hluboce oddechnuto. 
Musím se mimochodem podělit o jednu z fotek, které pořídila má sestra. Skoro všechny se vydařily (vyjma těch, na kterých mrkáme, většinou nesynchronizovaně) a ty halenky, které jsme si s Iris speciálně k té příležitosti koupily, vypadají taky dobře. :)
Byly bychom moc rády, kdybyste se na video podívaly. Má skoro půl hodiny a v podstatě celou dobu pouze povídáme o Destrukčních denících a jednotlivých úkolech, nicméně pokud si uděláte nějaký čaj a rozhodnete se zpříjemnit si večer oddechovým videem, u kterého my jsme se trochu zapotily, budeme rády. Uvítáme veškeré reakce - tady na blogu, u Iris, na Asku, přímo pod videem na Youtube, kdekoliv. Pravda, trochu se bojíme těch negativních, protože přeci jen nejsme žádní youtubeři, náš mluvený projev není naší nejpřednější stránkou a téma také jistě neosloví každého. Jak však říkám, za slušně napsané připomínky budeme vděčné, určitě bychom chyby napravily (nebo se pokusily je napravit) v příštích videích. Pokud tedy o nějaká další budete mít zájem - to byste také mohli v komentářích zmínit. 

O tom, co jsme s Iris během jejího pobytu u nás podnikaly, se dočtete nejspíš v příštích Nemalých radostech, které už mám rozepsané. No a na další Destrukční deník se nespíš můžete těšit až v době, kdy bude úplně dokončený. Chceme totiž s Iris natočit takzvané "flip through", což je takové to listování Deníkem, přičemž o každém úkolu něco malého řekneme. 

Komentáře

  1. Pár postřehů:
    - je to fakt dlouhé, ale chápu, je těžké se vyjádřit stručněji :D
    - líbí se mi váš mluvený projev, mluvíte srozumitelně, příjemně, celkově vystupujete sympaticky
    - strašně strašně strašně mi vadí začátek "Takže já jsem..." -- to už víckrát prosím ne (to takže) :D A přitom to při tom intru vypadalo tak nadějně, když jste skočily rovnou do toho!
    - je roztomilé, že máte stejné halenky
    - příště bych brala trochu výraznější hudební podkres, aby se to trochu oživilo
    - nemám ráda videa, ale tohle se mi líbilo, fakt! (i když jsem u toho přeci jen nevydržela až do konce, ale aspoň jsem poslouchala :D) Takže jen točte, pak vám klíďo dám odběr :P

    Jo ale neberte to nijak zle - nejsem odborník a beru to jako první video :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ještě jeden postřeh - ty stránky jsou hrozně špatně vidět, jak je to daleko

      Vymazat
    2. Moc děkuju za všechny postřehy! :)
      Jo, vím, že s "takže" nikdy nepochodím, ale je to taková vžitá vycpávka, které se těžko zbavuju. :D Příště začneme lépe. ;)
      Hudbu jsme původně měly výraznější, ale zase jsme si říkaly, aby nebyla výrazná až příliš a nerušila. :)
      Příště to bude kratší. :D
      A všechny fotky stránek se dají případně dohledat v článcích, možná jsme mohly nějak přihodit konkrétní odkazy, ale to je už asi jedno. :) Příště napravíme. :)

      A moc díky! :3

      Vymazat
  2. Zatím jsem bez bedniček (repro mi selhaly před třemi dny), takže s videem musím počkat. Ale jsem zvědava!

    OdpovědětVymazat
  3. Mrzí mě to, ale video si pustit nemůžu, pomalu mi odchází notebook do pc nebíčka, umírá klávesa po klávese a teď už nefungují ani repráky. Ať už příjde Ježíšek! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych to nedokázala zničit knihu i když je k tomu určená :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Destrukční deník vlastním a miluju tvoření, takže tohle je prostě moje oblíbená 'knížka' :) Moc hezké video :)

    OdpovědětVymazat
  6. Destrukční deník mě hodně láká! Mám ráda tvořivost a u téhle knihy se člověk musí vyřádit! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat