Babí léto

Věnováno třicáté iluzi

Nohama lehce nad zemí
a s hlavou sklopenou,
s očima plnýma drahokamů,
které blíž poutníky vábí,
čeká překrásné stvoření,
svou náruč má plnou
posledních lučních květů, pokladů,
symbolů křehkého mládí.

Královna všech květin léta,
dítě, které nedoroste,
rozsypává kvítky naděje,
aby provoněly srpnový svět,
pocitem, co neodkvétá, 
láskou od vší zášti prosté.
Kdo se na podzim pousměje,
svůj svět barvami léta zbarví hned.

Možná si myslíte, že je tahle básnička jen dalším nesmyslným pokusem uspořádat náhodně vybrané rýmy, aby vzniklo pár veršů pojících se k obrázku. Pravdou je, že jsem o textu hodně přemýšlela, chtěla jsem si s myšlenkou, že dívka na obrázku symbolizuje babí léto, pohrát. Kéž bych uměla vyjádřit některé své myšlenkové pochody básní tak, aby mohla zůstat beze slov. K těmto veršům se však cítím povinna napsat i něco na vysvětlenou. První sloka by mohla (měla) být vnímána jako popis babího léta. Orosené pavučinky, lehké přízemní mlhoviny, opadávající listí a poslední květiny, které ještě nestačily odkvést. Období, které fascinuje kdekoho. Při psaní druhé sloky jsem si představovala královnu babího léta, kterak probarvuje postupně usínající svět podzimem, který září a rozzáří nejednu tvář. 

Máte rádi babí léto?

Komentáře

  1. Básnička je moc hezká, akorát v rýmovém schématu jsem se po chvíli ztratila. :-D
    Babí léto je pro mě symbol umírání, nemám ho moc ráda, protože se čím dál tím dřív stmívá, listí padá a rozkládá se na zemi, je to taková příprava léta na zimu. Určitě má v sobě nějakou poetiku, ale smutnou.
    Nicméně, obrázek je hezký! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jak jsem ti už asi psala, je to takový pokus. :D :)
      A souhlasím, obrázek je pěkný. :)

      Vymazat
  2. Babí léto prostě miluju, i když je škola. Miluji tu barevnost slunce, která je charakteristická právě pro Září :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Při čtení se mi vybavila jedna povídka od A.Sapkowskiho. Myslím,že to stvoření v ní byla Vesna, bohyně jara - a i když píšeš o babím létu, ta báseň se k ní hodí jako stvořená.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera! Moc se mi líbí, jak si hraješ se slovy, jak dokážeš o něčem přemýšlet v tak krásných kudrlinkách. Vlasti, Ty jsi prostě neobyčejná :).

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera! Moc se mi líbí, jak si hraješ se slovy, jak dokážeš o něčem přemýšlet v tak krásných kudrlinkách. Vlasti, Ty jsi prostě neobyčejná :).

    OdpovědětVymazat
  6. Nebudu dělat, že jsem odborník na poezii a dokážu pořádně básničky ocenit, ale z těch několika, co jsem si teď od tebe přečetla, se mi tahle líbí nejvíc - hned po ní "O volnosti" :) Má to tu správnou atmosféru, a působí to tak, že víš, o čem píšeš, víš, co to má vyjadřovat a má to pro tebe význam :) Vlastně se divím, že se mi to tak líbí, já mám nejraději pravý, studený podzim :D

    OdpovědětVymazat
  7. Píšeš moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  8. Babí léto a celkově podzim mám moc ráda a z tvé básně dýchá příjemná atmosféra... Líbí se mi. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Babí léto a celkově podzim mám moc ráda a z tvé básně dýchá příjemná atmosféra... Líbí se mi. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky