Nemalé radosti #5

Po měsíci opět nastal čas na výčet sedmera maličkostí, které mi zpříjemňují dny. Nebylo moc složité najít je, větší výzvu vidím v jejich sepsání. Tento článek berte jako oddechový, jako vyplnění prostoru, který nedostatek nápadů a motivace na psaní článků, nezaplní.


1)
Konečně mám ve skříni polici. Nějaký tátův známý se zbavoval starého nábytku a jedna police přesně pasuje do mé skříně, tudíž i když je trochu oprýskaná, mám ji a konečně mám zase trochu víc místa. Onen známý se potřeboval zbavit ještě jiného kusu nábytku, takové komody, mám ji za skříní a umístila jsem do ní trička a boty. Vypadá to dobře, jen těmi tričky by to chtělo víc zaplnit. 

2)
Rozkoukala jsem zfilmovaného Harryho Pottera. Ponořit se do příběhů je docela snadné, samozřejmě vše pouštím v angličtině (ostatně proto jsem si DVD kdysi kupovala...) a nechávám se pohltit světem, který je ve mně stále tak silně zakořeněný. Český dabing se v případě této série vydařil a dokonce mě někdy mrzí, když v překladu neslyším ta stejná slova jako v češtině, nicméně příběhu ta drobná změna zvuku dodává trochu jinou atmosféru. A vychutnávám si taky hudbu. Určitě článek o hudbě složené pro těchto osmero filmů napíšu samostatný článek, i kdybych se k tomu odhodlala až za hodně dlouhou dobu... A abych nezapomněla, dnes ráno jsem dokoukala Ohnivý pohár, večer se vrhnu na pětku. Fénixův řád je mimochodem první film, který jsem viděla v kině, kdysi jsme na tom byly s mamkou a ségrou na Zličíně. Dlouho jsem si z toho nepamatovala nic jiného než scénu, kdy Harry s přáteli bojují na Ministerstvu kouzel (a to jen tak matně, tma a zářivé koule) a když jsem pak po dlouhé době film viděla znovu, vlastně to byl nový zážitek. A kdybyste se ptali - na šestém díle jsem v kině byla s mamkou taky, první díl sedmého dílu jsem kvůli nemoci zmeškala a ten druhý jsem si užila za přítomnosti sestry. Tolik k mému veřejnému fanouškovskému bláznění.


3)
Řekla jsem si, že se konečně zaměřím na literaturu, kterou, jak věřím, budeme letos číst. V posledních dvou dnech jsem prožívala dobrodružství Starých řeckých bájí a pověstí (a zjistila jsem, že si musím vytvořit nějaký přehled bohů a hrdinů), teď mě čeká Shakespeare. Tři jeho hry mám z Filmové řady, tři knížky mi přenechala z dob svých studií mamka a jednu mám ze Světa knihy, podepsanou s věnováním. Jen jedno dilema mě trápí - čím začít? Komedií nebo tragédií? 


4) 
Mamka třídila své věci, šanony, knihovny, skříně a já nevím, co ještě. Našla takové zvláštní dopisní papíry, velké á čtyřky s citáty a portréty v záhlaví. Až mi přijde škoda na ně psát. Nicméně, pokud vás někdy budu chtít "poctít" několika řádky a zrovna mi v souvislosti s vámi bude ladit některý z pěti citátů, určitě papíry použiji... :)


5)
Mám šaty do tanečních. V Šestce u letiště jsme s mamkou navštívily obchod EL, kde jsem si vybrala troje opravdu pěkné šaty, z nichž třetí jsme dostaly zdarma za zakoupení dvou předchozích. Jedny jsou bílé a dlouhé, na věneček, druhé černé jako noc, krátké ke kolenům, ty si ponechám na návštěvy divadla i po skončení kurzu. Třetí jsou živě modré, prodloužené na prodlouženou. Pořídily jsme taky střevíčky, můžu-li tak nazvat kořist z CCC, která mi padla a nohy její nošení přežijí. Možná, že když budu mít nějaké reprezentativní fotky, na podzim je zařadím do radostí nebo fotočlánku nebo tak něco. 

6) 
Sešit, který mi darovala Irisina mamka, stále ještě nemá své využití. Je tak pěkný, že se skoro bojím do něj začít psát. Ráda bych ho použila na některý ze školních předmětů, ale tak trochu pochybuji, že se na některý hodí. Dějepis? Jistě, pěkný předmět si zaslouží pěkné místo ke zvěčnění, jenže mají kočky rády historii? Literatura? Ehm, budu uvažovat o založení sešitu jako takového, nepotřebuji hned speciální. Jazyky? Ale kde že, do angličtiny by mi zasahovala profesorka, němčinu nevedu, mám učebnici. Napadá vás něco? :)


7)
Vzduch je v posledních dnech opravdu dusný, jezdit na kole se dá buď brzy ráno, třeba v půl sedmé, nebo pozdě večer, v osm a později. Okruh, který s mamkou jezdíme, zabere minimálně čtyřicet pět minut a to je ten kratší. Tak jsem si musela vymyslet něco jiného. Z kumbálu jsem vytáhla hula hop obruč, oprášila ji, chvilku se dostávala do rytmu pohybu, pustila si k tomu audioknihu Nebezpečné známosti a kroužím. Je to sice docela namáhavé a druhý den po prvním pokusu jsem necítila tělo, nicméně baví mě to a líbí se mi, že zvládnu dvě mouchy jednou ranou - čtení a sport. Mimochodem, slibovaný článek o mém pohybování se k cíli určitě očekávejte, přesný termín však nejsem schopna sdělit, prostě musíme všichni věřit, že to bude co nejdříve. 

Pěkné letní dny přeji! 

Komentáře

  1. Opět krásné radosti :-) :-)
    .
    Sešit bych využila jako deníček... nebo by z toho mohl být společný sešit pro tebe a Iris... teď ho máš u sebe ty, mohla bys do něj psát vzkazy, postřehy a tak... a až budete spolu, můžete se vyřadit ve 2 a pak ho můžeš iris na nějakou dobu nechat, aby zase mohla kreslit a psát ona... Měla jsem něco podobného s velmi dobrou kamarádkou a stálo to za to. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme ho obě. Ale dobrý nápad.

      Vymazat
    2. Byla by to opravdu lákavá představa, jenže se bojím, že by to nevydrželo. Deník jsem si zkoušela psát mnohokrát a vždycky jsem po pár dnech na pár měsíců přestala a už to nebylo ono. A nechtěla bych, aby tento sešit postihl stejný osud jako většinu předchozích. :)

      Vymazat
  2. Asi je moc horko. Bod jedna jsem začala číst jako "Konečně mám skřítka v polici" :D.
    Harryho Pottera chválím, taky teď na ně koukáme :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Toho Harryho si musím v angličtině taky někdy pustit. Nevím proč, ale doteď mě to vůbec nenapadlo. :)
    Jinak moje veřejné fanouškovské zapálení se projevilo tím, že jsem byla v letním kině na úplně posledním díle. A to je všechno. :D Škoda, že jsem se nenarodila dřív, abych to mohla vidět vznikat. :/
    Máš teď moc pěknou sbírku Shakespeara! ;) Já mám ráda Hamleta a Othella (z části proto, že kromě Romea a Julie jsem další nečetla :D), ale vybírala bych prostě podle toho, jakou na to budeš mít náladu. ;) Já se v dohledné době snad pustím do Mnoha povyku pro nic (jak se to, sakra, skloňuje? :D), protože jsme na tom byli se školou v divadle a bylo to opravdu dokonalé a neskutečně moc mě to bavilo! :)
    Jé, ty šaty bych opravdu chtěla vidět. Já, jak to mám za sebou, tak jsem na to mnohem víc natěšená, když o tom někdo mluví. :) (Taky to tady pořád vytahuju, omlouvám se...) Vsadím se, že se budeš cítit i vypadat jako princezna! :)
    Já to měla s botami poněkud těžší, protože nosím velikost bot 42 a takové lodičky se shání opravdu špatně. :D Nakonec jsem ale natrefila na jedny takové "normální" v Deichmannovi. Byly sice černé, ale protančila jsem v nich i věneček. :P Připadala jsem si jako rebel. :D
    Tak to my jezdili na kole horko - ne horko a vždycky to nakonec nějak šlo, i když jsme z toho teď docela dost zničení. Věřím, že kroužení s audioknihou bude příjemnou alternativou. Jinak, Nebezpečné známosti jsou prý jako audiokniha výborné, taky bych se do nich ráda takhle pustila. :)

    OdpovědětVymazat
  4. EL, to je fajn obchod! Ségra tam kupovala šaty na ples a já koncertní halenku a obě jsme velmi spokojené :-) Doufám, že uvidím fotky v šatech ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Na šaty se těším, až je předvedeš, podle popisu vypadají báječně.
    Filmový Harry Potter je opravdu skvělá adaptace a vlastně i filmová lahůdka. Dobrý nápad, udělat si takovou malou sériovou jízdu! Dokonce v originále. Ale náš dabing byl vážně povedený, hlasově je vybrali skvěle.
    Sešit? Ten bych použila jako deník. Ale netypický. Nemusíš tam zapisovat denní záznamy, spíš co tě zaujme. A můžeš si ho vyzdobovat ve stylu Destručkního deníku.

    OdpovědětVymazat
  6. " K nemalé mojí radosti,
    já našel jsem kus šunky od kosti !! "

    " Nežer to blázne !! je zkažená !! "

    " Nejez !!? ty něco si užena !!"

    " Nejez !!! pak větrama nabitej,
    trpěti budeš jak dobytek !"

    ... hovoří Lubosch Pycz : " Určitě !!"

    ... již všichni vidí jak na ulici
    šunku jí Lubosch Pycz mlaskající !!

    " Je dobrá ??"

    ... " Tyy wole !"

    ... " Teda ?? ".....

    Muž jí a nikomu nedá !

    OdpovědětVymazat
  7. Je krásné když takové maličkosti dokáží zpřijemnit život :)
    Mnoha lidem to chybí, což je chyba a zárověň smutné.
    Proto obdivuju, když něco takové dokážeš a podělíš se o to i s ostatními :)
    HP... také ty díly mám ráda, stejně jako můj přítel :) Ale zajímavé je to, jak se to změnilo z pohádky až do menšímu hororu.
    Když už jsi zmínila to kino, vzpomněla jsem si na svůj první film Ratatouille, při své první návštevě v kině a jak jsem z toho byla z úplně u vytržení :D
    Pěkný blog, těším se na další články! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Filmový maraton s Harrym si plánuji už dlouho, ale někam jsem zašantročila druhý díl. :D Osobně mám nejraději Prince dvojí krve, ale hrozně mě tvůrci naštvali tím, že vynechali jednu ze scén, která je dle mého natočená naprosto geniálně. Myslím tu z večera, kdy zemře Brumbál, ve které vidíme, jak se nad Bradavicemi stahuje temnota, všichni se připravují na svůj úkol a vše je podkreslené zpěvem sboru. Podle mého by to byl vrchol filmu a krásný kontrast k té scéně, kdy Harry poprvé vidí pohádkové Bradavice. Končí pohádka, začíná skutečný boj. I když chápu, že ji tam asi nemohli dát, protože Snape tam má moc "nechci-nikoho-zabít pohled." :D

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné radůstky :-). Taky bych se někdy mohla mrknout na HP v angličtině :-).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky