Odpuštění

Jedna z nejupřímnějších básniček, kterou jsem kdy sepsala. Na papír. Ze zoufalosti, k níž mě doháněly myšlenky... Prosím, nehledejte v tom umění, dokonce i počtáře dnes zklamu. (a s potěšením mohu oznámit, že zoufalost ze slov pomalu vyprchává... :))


Chybovat je lidské, 
lidské je odpouštět chyby.
Slibovat je hezké,
horší je neplnit sliby.
Když zazní mé jméno v plné síle,
v tu chvíli se cítím provinile,
nejistě tápu v minulosti,
topím se ve své nemožnosti.
Vzdávám se snadno, vstávám s obtížemi,
nevnímána nikým a odhalena všemi.
Odpouštět je těžké,
nejde zapomenout
a propasti věčné
už nelze překlenout.
Trápit se je všednodenní,
marně hledám rozhřešení,
nezabere zbožné snění,
pomůže mi jen a pouze
tvé odpuštění...

Komentáře

  1. Tahle báseň je naprosto fascinující. Úplně profesionální, dá-li se tento příměr použít v literatuře. Ale zní, jako by se ti stalo něco smutného, z čeho bys byla zoufalá. Ať je to jak je to, doufám, že se ti nic takového nestalo a že jde jen o poetické vcítění. Ale stejně je to boží, tahle básnička, a určitě nejsem jediná, kdo síto myslí.
    :-) Hezký den, dneska už bude tepleji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně se mnoho nestalo, jen jsem si zase stavila vzdušné známky ze svých zoufalých iluzí, ale už jsou zase pěkně zbořené. :-) Dneska je (mi) pěkně. :-)

      Vymazat
  2. Přidávám se k Terezčině hodnocení, báseň se mi také líbí, vyznívá opravdově. Jen k těm trápením, nedej se jimi tolik ovlivnit, neber na sebe všechny viny, buď k sobě hodnější.
    Určitě ti je dnes lépe, přeji pěkné léto a krásný den!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná báseň! :-) Vlasti, pokud chceš něčí odpuštění, nejlepší je odpustit sama sobě. Pokud jsi něco provedla a upřímně Tě to mrzelo a poučila ses, nesmíš se trápit. Tvá duše je tu, aby se učila a věř nebo ne, i tohle je učení :). A pokud cítíš vinu, nepomůže Ti cizí odpuštění. Musíš odpustit sama sobě. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, já si jen říkám, kam Ty na ty krásné verše chodíš? Četla jsem teď nejen tuto báseň, ale ještě Tvou Slzy (tak jsem tím byla maličko zmatená), ale těžko se mi hledá slov, abych na to reagovala. Ty verše jsou úžasné, nejenže se Ti krásně rýmují, ale vyjadřují toho víc najednou a ještě používáš působivá slova. Prostě si myslím, že momentálně jsi na vrcholu své básnické tvorby, která by si zasloužila i nějakého knižního zpracování.

    OdpovědětVymazat
  5. Křehoučké a krásné.Takové by nedovedl napsat jen tak někdo, takové kouzlo do veršů umíš vložit jen Ty :) A jelikož je známým faktem, že všechny umělecké duše tvoří své nejlepší kousky tehdy, když jim zrovna není nejlíp, tak si přeju, aby to nebyl Tvůj případ!

    OdpovědětVymazat
  6. Tahle se mi moc líbí, ač mě moc mrzí, že její obsah byl (doufám, že v tuto chvíli již není a že je ti fajn) opravdový. Snad ale právě proto je tak podařená!

    A~

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky