Malá knihovna poprvé

Vždycky slintám touhou a blednu závistí, když vidím knihovny a knihovničky blogerů skrze fotky nebo videa. Závidím jim, že mají tolik místa, že mají tolik peněz na knihy (nebo tolik štěstí nebo spoluprací nebo něčeho jiného), zkrátka toužím vždycky mít něco takového. Jednou jsem si však spočítala, kolik knih se ukrývá na těch několika policích, co vlastním ve svém kamrlíku já, a překvapilo mě ono číslo přesahující dvě stovky, nepočítám-li slovníky a učebnice. No, raději se nepřiznám, kolik příběhů jsem ještě nepřečetla, a namísto toho vám ukážu, které že knihy mám tu čest opatrovat ve svém vlastnictví.



Ještě na začátek bych ráda zmínila jednu věc. Bětka už je "velká holka", půjde do školky. Jinými slovy, rodiče chtějí mít ložnici sami pro sebe, tudíž je načase zařídit jí její vlastní pokoj. Shodli jsme se, že ideální bude ten můj - malý, už vybavený nábytkem, blízko ložnice v patře. Stejně si u mě hraje nejradši. Já se přesunu do tátovy pracovny dolů do přízemí k obýváku. Těším se na to - pokoj sice není o nic větší a kvůli dvěma velkým oknům a topení asi nebudu mít ani velké množství místa, i tak se mi tam určitě bude žít fajnově. Nejprve musí máma dopsat a dotisknout diplomovou práci na Pedagogické minimum, pak musí táta vyklidit pole. Stůl mi tam zůstane, je možná přehnaně velký na mé potřeby, ale to nevadí. Vymaluje se zeď, vytepuje koberec. Koupí se postel, později taky skříň a knihovna. Do té doby to nejspíš zůstane v mém nynějším pokoji. Moc se těším, až budu vybírat knihovnu, montovat ji a skládat do ní knihy. Doufám, že bude větší a knihy budou mít více prostoru než teď. :) Chtěla bych taky nějaké "neviditelné poličky" a police nad postel, snad to vyjde. Vzdávám se kvůli tomu veškerých táborů a letních akcí, stejně si s vrstevníky nerozumím a doma aspoň bude čas na plavání, jezdění na kole, čtení a odpočívání. Už se těším. Snad to klapne a bude to brzy. Ale teď už ke knihovničce.

Tuhle jsem si vzala ze sestřina pokoje, měla tam dvě úplně zbytečně. (Ten její velký pokoj by se dal využít mnohem líp, ale to je jedno.) Knihovnička je z Ikei. Táta mi přidělal jednu polici, ale i ta se brzy zaplnila. 

Knihy nejsou seřazeny podle určitého žánru nebo autora, snažila jsem se uspořádat je především podle velikosti. Filmovou řadu, kterou mám (vůbec se nechlubím) kompletní, jsem seřadila podle barev, stejně tak jsem se snažila seřadit čtvrtou polici, ale pak se mi to trochu pomíchalo a já jsem líná to teď upravovat. Samozřejmě mám u sebe série a snažím se i autory. Ve druhé a třetí polici odshora jsou cizojazyčné knihy, dostaly se mi však i do poslední a prostřední police, zkrátka, kde bylo místo. A teď už k jednotlivým policím, které jsem pro větší přehlednost nafotila po částech.


Jedna třetina knih z Filmové řady, od růžové po fialovou. Názvy knih jsou čitelné, tak je tady vypisovat nebudu, snad jen podotknout, že jediným zatím přečteným románem je Parfém. Samozřejmě budu napravovat. ;)


Omlouvám se za špatné zaostření, nějak mi to nevyšlo, ale bohužel to teď nenapravím, foťák si půjčila sestra, aby se zvěčnila v hokejovém dresu jako správná fanynka. :) Tuhle sbírku Agathy Christie mi mamka dala do knihovny už když jsme se v roce 2010 nastěhovali, protože na ni neměla nikde jinde místo. Jsem za to moc ráda a knih si vážím. 


Druhá třetina filmové řady. Tady se mi nepodařilo seřadit knihy podle barev tak, aby vše hezky splývalo a navazovalo, ale mám v plánu trochu si s tím v budoucnu pohrát. :) 


Zlodějku knih jsem kupovala na Maltě, první díl Harryho Pottera mi darovala před několika lety mamka ke svátku a ten druhý mi přivezla, bohužel v jiném vydání, kamarádka z Anglie. Forresta Gumpa jsem objevila někde v obýváku, je taky v angličtině. Korektor je guilty pleasure, Fantastická zvířata jsem dostala od kamarádky k Vánocům, Velký Gatsby se řadí mezi nejoblíbenější knihy. Obě knihy Viewegha jsou podepsané z minulého Světa knihy. :)


Zbytek Agathy Christie, třikrát klasika z Fragmentu a dvě knihy mé oblíbené Magdy Váňové, které se jinam nevešly. 


Zbytek Filmové řady laděný do modra. Jarmark marnosti a Bídníci jsou taky jedny z nejtlustších knih v knihovničce. 


Die Flucht aus Alcatraz, Dracula a Oliver Twist jsou zjednodušené knížky, které mi bylo líto nechat napospas útrobám knihovny v ložnici rodičů. Romea a Julii mám s věnováním od pana Hilského a Malého prince v němčině držely ruce mé bývalé němčinářky, která mě toho tolik naučila, hlavně mi vnukla lásku k tomu germánskému jazyku. Takové to divné mezi Evženem Oněginem a Tím, kdo stojí v koutě, je, prosím pěkně, má čtečka. Moc ji teď nevyužívám, tak jsem ji dala do pouzdra a šoupla mezi knížky, ať mi zbytečně neleží na stole. Společenstvo prstenu v originále byl takový náhlý popud, když jsem využívala poukázku za umístění v olympiádě z dějepisu. 


Italský a německý slovník od Lingei, dobře se mi s nimi pracuje. Slovník českých synonym jsem hodně využívala minulý rok, ale občas nakouknu i v těchto časech. Návod, který jsem obdržela k zrcadlovce hned ve čtyřech jazycích - je mi líto zbavit se těch tří nepotřebných. :D Až budu mít novou knihovnu, našetřím si mimo jiné na nějaký stojan na cédéčka (nebo jak se taková ta věc jmenuje), abych tam mohla hezky srovnat audioknihy. :) Myslím, že k milované sérii z Bradavic netřeba nic dodávat, tyhle knížky mě doprovází už víc jak šest let. :) 


Přeplněno poprvé. Ale příjemně přeplněno, několik knih patří mezi mé nejoblíbenější. Ty čtyři knížky z jedné edice od Odeonu jsem navíc posbírala po slevách a po mamčině knihovně, vypadají takhle pohromadě moc pěkně. :)


Přeplněno podruhé, ale opět tím příjemným způsobem. Švábi od Nesboho jsou navíc od včerejška podepsány, zúčastnila jsem se jeho autogramiády v Praze a mám s ním i fotku, mimochodem. :3


Přeplněno podruhé aneb ať žije Vondruška! Ještě že nejsem kat a Husitskou epopej mám i s věnováním. :3 Sérii Dokonalost (nebo jak se ty tři knížky s "dokonalý" v názvu dají pojmenovat) mi poslala Ailin, která ji pro mě koupila v Levných knihách, za což jsem jí vděčná. Italštinu otvírám zřídka, ale ta řídkost je docela pravidelná. :) V létě se tomu určitě budu věnovat víc, už to mám naplánované. :) 

Komínek z Fortuny Libri, mám ráda, když můžu mít knížky od nakladatelství tímhle způsobem u sebe. :) 


Z téhle učebnicové edice Fragmentu ráda čerpám informace, když si doplňuji poznámky. Postel jsem četla na doporučení Iris, nelituji toho. 


Krásné knihy od Marie Brožové, několik bichlí, pár srdcovek a pár praktických knih. :)

 


Poslední polička, ta úplně vespod, je naplněna knihami, které se jinam nevešly nebo nehodily. Většinou jsou posbírané z vyřazených knih v knihovnách, zastoupení mají taky učebnice němčiny. :)


Tohle je hrníček na peníze. Vždycky, když mám v peněžence drobné, hodím je do něj. O víkendu jsem to počítala a mám tam už naházeno osm stovek, sama se tomu divím. Jinak, hrneček je původně táty, netuším, kde ho sebral, ale byl rozbitý a on ho chtěl vyhodit, tak jsem ho, chudáčka, zachránila. :D

Tak to je konec. Ráda bych předvedla ještě X dalších polic s knihami, ale víc už nevlastním a knihovny v ložnici, obýváku a sestřině pokoji by nejprve potřebovaly pořádně uspořádat, aby se mohly zveřejňovat. Chci je v létě, až bude čas, sestra odjede na tábor, Bětka k prarodičům a táta do práce, pořádně postupně vytřídit, srovnat a zvelebit. :)

A jako rozloučení přikládám koláž fotek mé knihovničky v průběhu času, které se mi podařilo mezi záplavou složek najít. :)


A jaká je vaše knihovnička? :)

Komentáře

  1. Tvoje knihovna je krásná. Fakt je úžasné, jak ji máš uspořádanou. Kdybych se já pustila do podobné dokumentace svojí sbírky knih, byla by to velká ostuda. Nejsem žádná velká knihomolka a podle toho to taky vypadá - mám tam ještě plno dětských knížek, nějaké encyklopedie aut, dinosaurů a lastur (haha), staré učebnice, mimo jiné třeba učebnici Maďarčina pre samoukov, a pak nějaké ty knihy, které jsem si koupila, ale nikdy nepřečetla. Pak vlastním ještě poličku s oblíbenými knihami, která ale začíná s věkem přetékat, takže mám knihy uložené všude možně. :-D
    Fakt moc se mi líbí ta tvá filmová edice. Hlavně ti tak trochu závidím, že máš oba dva díly Bídníků. Já je sháním už nevím jak dlouho (každopádně, za dobu shánění jsem už viděla všechna filmová zpracování :-D a všechny jsou fajn, mimochodem).
    No prostě, obdivuju tě nejen za srovnanou knihovničku, ale hlavně za tvůj literární rozhled. Mohla bych ti tady vypsat, které všechny knihy, co jsem v tvých poličkách spatřila, jsem nečetla nebo mám v plánu je číst, ale to bychom tu byly dlouho.
    Jo a jsem ráda, že sis přečetla Postel a že se ti líbila. Nestává se moc často, že na moje knižní doporučení někdo opravdu dá - nevím proč, snad že nečtu moc a když už něco čtu, většinou to nejsou aktuální bestsellery.
    Moc povedený článek. Je fajn, když můžu tak trochu nahlédnout do cizí soukromé zóny (protože knihovničky jsou podle mě do určité míry soukromá zóna). :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím, nemysli si, že u nás se nepřechovávají staré dětské knížky. ;) Jen jsem většinu z nich dala k sestře, která má stejně tu knihovnu jen proto, že jí rodiče odmítli koupit další skříň. :D Navíc moje knihovna prošla velkou čistkou, většinu YA knih a toho, co se mi nelíbilo, jsem buď prodala v bazaru, dala do městské knihovny nebo přemístila do jiných knihoven v domě. :) A můj rozhled - kdyby se měl soudit podle toho, co jsem skutečně přečetla a ne jen četla o knížkách, tak bych asi potřebovala brýle, jinak bych nedohlédla skoro nikam. :)
      Tvoje tipy se vyplatily, zvažuju, že si na Světě knihy pořídím V šedých tónech, další dva díly Drahokamů nebo taky nic, uvidím. :)

      Moc děkuji za tenhle komentář. :) Knihovnička je soukromá zóna, kterou jsem ochotna zveřejnit. :)

      Vymazat
    2. Iris, dětské knihy nezavrhuj, mají svoje kouzlo a jsou součástí naší nejhezčí doby. Však jestli budeš chtít, pořídíš si časem knihy podle svého...

      Vymazat
  2. Filmovku od Academie taky dávám dohromady a docela mě teď zarazilo, kolik toho vlastně je :) A máš to vážně hezky uspořádaný. Pár kousků bych si tam vybrat určitě dokázala :)

    OdpovědětVymazat
  3. Náhodou krásná knihovna, krásné knihy. Potěšil mě Harry Potter.
    http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. :) Máš to moc krásně uspořádané.
    .
    Moje knihovna by snad ani nešla publikovat, v posledních letech se rozrůstá jen o povinnou četbu a podivné antikvaritání kousky, které mi hezky voněly. Obecně mám raději staré knihy, které ovšem nejsou barevně tak hezké :) Navíc mám dost rozsáhlou poličku o upírech se sekci dívčích románků, takže... :D :D Ale jo, jsou tam knížky co mám ráda, od Vánoc i pár životopisů, tak se to lepší :D A hlavně teda přibývají kuchařky.
    .
    Dala jsi mi inspiraci, možná hodím něco trochu knižního na blog i já, přestože si na to netroufám :) (kde jsou ty doby, kdy jsem četla)
    .
    Děkuji za exkurzi do tvé knihovny. Máš krásné kousky a jestli se ti to někdy podaří přečíst, tak tě obdivuju. Přemýšlela jsi někdy o tom, co bys udělala, kdyby tě najednou přestalo bavit číst? (Vím, že si to neumíš představit, ale mě se to tak nějak stalo)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám ráda staré knihy, na čtení mi vůbec nevadí, ale ráda si knihovnu skládám a uspořádávám a ty starší knihy by potřebovaly osobní retro polici, aby hezky vynikly. :)
      Moc ráda si tvůj článek o knížkách - ať už o Georgii Nicolsonové nebo o kuchařkách - přečtu. :)

      Hmm, co bych dělala, kdyby mě to přestalo bavit. Hele, už se mi to stalo několikrát - u některé knížky se zaseknu a čtu ji třeba měsíc, dva. :) Většinou třeba přestávky, když mě čtení nějak nebaví, trávím přípravou na další hodiny a nebo si prostě povídám a užívám si nicnedělání. A nebo si na mobilu čtu články a tak. :) Ale nejlepší strategie je buď to prostě nechat přejít, anebo rozečíst jinou knížku, třeba nějakou dětskou nebo slaďárnu, něco, co se čte rychle a vrátí ti to tu chuť, kterou jsi třeba u méně záživného románu ztratila. :)
      Ale že by mě přestalo bavit číst jako navždy nebo třeba na několik měsíců, to si opravdu neumím představit. Můj život není naplněný ani teď, jak by to vypadalo bez knížek? :O :)

      Vymazat
  5. Tak teď slintám já! Jaktože mají všichni blogeři tak boží knihovničky?! :D Ne, že já bych snad knihovnu neměla a řekla bych, že díky prarodičům, kteří mi věnovali spoustu klasiky, vypadá i celkem k světu, co se týče obsahu. Jenže já mám prostě takovou hnědou, dřevěnou s prosklenými dvířky a no...není vůbec tak hezká jako ta tvoje no. :D
    Jinak máš v knihovně opravdu krásnou sbírku knih. Asi jako ostatní dost závidím tu filmovou řadu od Academie. Hm. :D Já měla taky jednou hroznou chuť začít ji sbírat, ale nějak to nevyšlo. A nejspíš se do toho nakonec ani nepustím, ačkoli některé kousky opravdu toužím vlastnit. Třeba Karlíka. :)
    Taky jsem ráda, že jsi se zmínila o Posteli. Tuhle jsem na ni koukala v Levných knihách a zvažovala, zda do ní investovat. :) Asi se tam pro ni ještě vrátím. :)
    A kdybys náhodou chtěla znát můj názor - určitě si kup další dva díly Drahokamů. Já vím, že ti to možná připadá jenom jako holčičí slaďárna a je fakt, že od doby, co jsem to četla poprvé uběhlo docela dost času, ale stejně na ně nedám dopustit! Je to rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších sérií. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Páni! Máš nádhernou knihovničku! Hlavně závidím tu Filmovou řadu. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vlasti, ráda zase vidím Tvůj blog po takové době a myslím, že se zase změnil od té doby, co jsem ho viděla naposledy. Škoda, že na něj nahlížím jen přes můj mini netbook (jsem zas někde v čoudu, takže tu mám svého cestovního miníska), ale nevadí. Úplně jsem cítila malé vzrušení, když jsi na začátku popisovala ten pocit, kdy se Ti líbí něco, co mají druzí. Já teďka zase takhle závidím talentovaným lidem, co něco umí a dokážou to ukázat světu.
    Jinak s tím novým pokojem, to Ti moc přeji, není nadto, když máš vlastní království, v němž si svou paní - alespoň ten kousek v domě :) Já až donedávna vlastní pokoj neměla a vždycky jsem po tom moc toužila.
    Jinak mě zaujalo, že Tvoje mamča píše diplomovou práci a držím palce, sama vím, jak to může být někdy náročné a hlavně časově. Tak mnoho štěstí se psaním. Snad je jednou z těch osob, které při tom dokáží být v klidu a v relativní pohodě.
    Jinak se mi líbí, že i nad svou knihovnou dokážeš zapřemýšlet a i do podoby knihovny dáš něco ze sebe. Barevné uspořádání se mi líbí. Podle duhy jsem zatím uspořádala pouze své oblečení v šatníku, ale knihy mě takhle ještě nenapadlo řadit :)
    Taky je fajn, že ve své knihovně shraňuješ i klasiku, to už se dneska moc nevidí. O to více je v mých očích hodnotná.
    Tak přeji, aby se Ti knihovnička dál pěkně rozrůstala, každý nový přírůstek vždycky potěší.

    OdpovědětVymazat
  8. Pro máš tak skvělou knihovnu? Já chci takýý! No, zpátky nohama na zem. Knihomolit jsem pořádně začala až před půl rokem, takže se nemůžu divit, že mi sbírání jde tak pomalu. Ale Svět knih to určitě zlepší a jednou budu svou knihovnu moci pyšně ukázat třeba i já... Držím palce se čtením a dalším sbíráním knih :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tvoje knihovna se neuvěřitelně rozrostla. Přibylo ti pár krásných kousků (a určitě by byla daleko větší, kdybys jich pád dalších nerozdala nebo neprodala).
    Máš moc pěkný výběr! Filmovou řadu sice neznám (pro mě novinka, to jsou knihy napsané podle filmů? Nebo knihy, které byly zfilmovány?), ale spoustu klasiky je mi povědomé. Bídníci, Jarmark marnosti, Faust, Colette, mnohé dokonce ani neznám. (Prázdné místo od Rowlingové je už zfilmováno, víš to? Ale ne jako film, ale jako minisérie, teď jde na HBO). Máš krásnou sbírku Agathy Christie, která mi sice zrovna nesedla, ale patří k nejznámějším jménům detektivní řady.
    Knížky máš i pěkně srovnané, přehledné a určitě víš, kam pro kterou sáhnout.
    Knihovnička je moc krásná a určitě budeš mít další, v tom novém pěkném pokojíku. Který ti přeji.
    A docela mě zaujaly i ty dětské knihy, nechceš o nich něco napsat? Nějaké oblíbené, ať pohádkové, nebo dětské?

    OdpovědětVymazat
  10. Po té filmové řadě se nejspíše poohlédnu, je tam spousta titulů, na které si dlouhodobě brousím zuby.
    Závidím LOTRa! Stejně tak Čapka a anglickýho Chboskyho. Putování po knihovničkách mám ráda, jen se pak utápím v depresích, v jakém stavu je ta má.
    Zahanbeně navíc musím i přiznat, že ač je Malý princ jednou z mých nejoblíbenějších knih, vlastní vydání nemám...

    OdpovědětVymazat
  11. Nádhera! Pastva pro oči :) Hrozně se mi líbí ty barvičky u Filmové řady :D A Agatha Christie - aaa, to je moje srdcovka ♥ Zejména tedy Hercule Poirot, slečnu Marplovou už tolik nemusím, ale pořád je to dobré čtení - Christie je právěm nazývána královnou detektivek. Co tak koukám na ty knihy, spoustu z nich jsem také četla, tak zmíním alespoň jednu - Kde hvězdy stále září. S odstupem času to nebylo nic světoborného, ale když jsem to četla, moc se mi kniha líbila :) Má knihovnička je bohužel podstatně chudší :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky