Ze života fotbalového míče

Kolem osy se otáčím,
rotuji tam a zase zpět,
dech obecenstvu vyrážím,
měním fotbal a jeho svět.

Kolem hřiště obíhám,
sem a tam hloupě putuji,
pravidla hry dobře znám
a stejně někdy švindluji.

Kope se do mě bez rozmyslu,
kope se do mě s rozmyslem.
závisí na konečném číslu,
nikoli zda v pořádku jsem.

Když vletím do brány, bývám slavný,
zdobí mě podpisy kopáčů.
Když mířím jinam, jdu do opravny,
že neskóruji, si odskáču.

Kolem osy se otáčím,
rotuji tam a zase zpět,
dech obecenstvu vyrážím,
měním fotbal a jeho svět.

Komentáře

  1. Byť jsi snad vážně můj nejoblíbenější bloger, ano, vím, komentuji jen minimálně. (Vlastně ani to ne.) Zrovna tuto básničku ti ale pochválit musím - je nádherná! (A tím samozřejmě nemíním, že zbytek tvých článků nekomentuji, protože nejsou nádherné, to vůbec ne! Jen... Já nevím, můj vztah k fotbalu - je to divné, hodně, ale připomíná mi to můj vztah k Malému princi, ani nevím proč. ... Komplikovaná, jop.)

    OdpovědětVymazat
  2. Bomba! (tedy, je to o míči, samozřejmě, ale je to fakt moc povedená báseň, řekla bych, že se báseň od básně lepšíš.) :-)
    Moc pěkné. A mimochodem se těším na článek "Čím je pro mě čeština". :-)

    OdpovědětVymazat
  3. tak to je parádní, a to neříkám jako vášnivá fotbalistka, která má tedy o něco delší zimní pauzu, ale už mi to kopání do míče chybí. ^^
    takže ještě jednou, moc pvedená básnička! :))
    A teď zjišťuji, že opravdu nebyla chyba, tě začít sledovat:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S poslední větou nelze nic jiného, než stoprocentně souhlasit!
      (Vlastně, se všemi větami)

      Vymazat
  4. Ta je parádní! Lehká, živá, hravá!
    Vlasti, kéž bych bývala kdysi byla tam, kde jsi teď ty...

    OdpovědětVymazat
  5. Nemá to lehký, fotbalový míč. Je oblíbený a stejně se do něj kope. Dovede přinést kupu radosti i vztek. Spoustu adrenalinu a zábavu. A ještě k tomu inspiruje k napsání básně.
    Vlasti, jde ti to. Jsi neuvěřitelně nadaná, umíš zacházet bezvadně se slůvky. Myslím, že ta překladatelská činnost (časem, v budoucnu), by ti slušela.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné! :-) Opravdu moc hezká báseň! :-) Jen tak dál :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat