úterý 10. února 2015

Dvakrát únorová

Aneb jak se pokusy o báseň opěvující led zvrhly v rýmované tlachání o nejkratším měsíci v roce.

Zamilovala jsem se do mandal - i těch netradičních. Tuhle konkrétně jsem nevybarvovala já, ale jedna umělecky nadaná kamarádka... :)
Už mi zase v kalendáři
měsíc únor hrdě září,
i když se nevinně tváří,
zimě se náramně daří.

Už zas přišel únor krátký,
čas začíst se do pohádky,
i když nejsou žádné svátky,
chci se ztratit mezi řádky.

Kdo má doma svého muže,
čtrnáctého čekat může
na stole nádherné růže,
po polibku skrytě touže.

Únor prázdnem naplněný,
studenti jsou uvolnění,
zamrzají čerstvé ledy,
přibývá nám světlo denní.

Únor, nejkratší čas roku,
chce mít ještě jednu sloku,
v únoru mi je do skoku,
slunce v duši, jiskra v oku.

Vánoce se převalily, 
sněhem nás neobšťastnily, 
leden přešel v šedé barvě, 
život žádný v zmrzlé trávě. 
Nastal únor, měsíc klidu, 
všude velké davy lidu. 
Valentýn vyhání z domů, 
den plný milostných zlomů. 
Do záplavy oslav lásky, 
na masopust proudí masky. 
Počasí je proměnlivé, 
země mokrá, nebe sivé. 
Někdy sněží, vítr fouká, 
nikde ani noha brouka. 
Námraza se pod nohama 
neblahým osudem stává, 
kraje oken vločky zdobí, 
rýma organismus zlobí. 
Únor, měsíc nejvíc krátký, 
už je tady zase zpátky.

5 komentářů:

  1. Fredy Kruger

    " Nemám rád únor ! neb ve únoru
    pracovat musím vždy do úmoru !
    ... dnes okopával jsem kedlubny.....

    Otec řve : ,,Kopej, - však nezhubni ,,
    ... to se mu říká, když čumí z okna !!"

    Jebb Mimoň vzal láhev,... piva si lokna
    hovoří : " Nebude jináče, -
    použít musím teď krumpáče,
    ... půda jak swině je zamrzlá !"

    ... hoch šeptá si : " Potvora přidrzlá !
    ... místo práce má siestu !"
    ( chlapec se dívá na sestru
    jak staví si s dědkem sněhuláka )

    " Potvoro mizerná ! tohle tě láká ?
    ... co si má člověk pak myslet ??"

    " Nech jí ! teprv jí třicet !"
    ( řve děda ) ...... " Je teprve v pubertě !"

    " Konec !... a už mě neserte !
    ... já budu dělat, vy hrát si ??? to zrovna !!
    jdu k otci ! s ním budu čuměti z okna !!"

    ... chlapec bouch s krumpáčem, s lopatou !

    "Seru !" ... hoch domů jde za tátou !

    OdpovědětVymazat
  2. Obě básně jsou skvělé, ale snad se mi víc líbí ta druhá :) Máš vážně talent :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hřejivá výzva je pro tebe jako stvořená, vážně.
    Úvodní mandala je nádherná a opravdu v netradičním tvaru. Ale co na tom, je opravdu krásná!
    A stejně krásné (i trefné) jsou tvé únorové básně.
    Navíc, jak se tak dívám, inspirovaly i Fredyho! Který si tě, očividně našel :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Sympatické verše, snad každý se v nich pozná :) A navíc krásně ilustrované úžasně pozitivním obrázkem...

    OdpovědětVymazat
  5. P.S. pročítám ty tvoje články od začátku, jseš fakt dobrá blogerka.
    A s potěšením vidím (ne poprvé), že už tě objevil i Fredy Kruger. To je dobré ocenění!

    OdpovědětVymazat