Život jde dál

Zase jsem tak trochu ve skluzu, chtěla jsem psát pravidelně, abych se posunula dál ještě před tím, než se na mě vrhne dějepisná olympiáda, soutěž v německé konverzaci a pololetí jako takové. Jak vidíte, nic není tak jak má být. A život jde dál.

mé vlastní vady
přinášejí neúspěch
a pocit viny

nic se neděje
tak, jak bych si to přála
mohu to změnit?

navzdory tomu
čas smutku neustoupí
a život jde dál.

mé vlastní touhy
chtíč ještě větší hltá
pohltí sebe

není čas myslet
co bych dělala, kdybych
to mohla vrátit

navzdory všemu
je čas svým vlastním pánem
a život jde dál.

***

Původně jsem chtěla psát něco zcela jiného. Několikrát jsem rozepsala článek o tom, jak šel život dál, i když lidé umírali. Jak život přežil, i když byl zabíjen. Jenže nějak jsem nedokázala ztvárnit přijatelný literární útvar.

Tak si říkám, jestli na tom není něco špatně, že mi dělá problém napsat smysluplnou úvahu se všemi náležitostmi. Měla bych se to ve svém vlastním zájmu naučit. 


Komentáře

  1. Opět obdivuji tvé haiku. Dokážeš jím popsat snad všechno. Je to skvělé.
    Se psaním úvah to mám stejně jako ty, už delší dobu. Děsí mě, co se se mnou děje; o čem bych tak půl roku zpátky psala úvahu, dnes po kouskách slepuji drabble nebo básně. :-D (A není to ten "umělecký růst"? :-D)
    Jako nadšená malá šprtka jsem se ptala svého dějepisáře, jestli bude dějepisná olympiáda, že se na ni těším. A co mi odpověděl? "Hm, víte, Terezo, dějepisná olympiáda je jen pro nižší gymnázium." :-D Hodně štěstí s oběma soutěžemi, určitě se ti povedou! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň v tom nejsem sama.

      A nejsou náhodou na vyšším gymplu dějepisné olympiády týmové? Vím, že od nás ze školy tam lidi šli... Co se týče té němčiny, nevěřím si - možná projdu školním kolem (předškolní jsem vyhrála, protože nás bylo osm a nemluvilo se), ale přes okres plný soutěžících z jazykovek neprojdu. :)

      Vymazat
  2. Možná jsi chtěla napsat právě toto, místo původně zamýšleného článku. V básních se vyjadřuješ stejně dobře jako v próze. Psát pravidelně? To je sice dobré předsevzetí, ale občas není špatné pravidla na chvíli obejít... :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky