úterý 30. prosince 2014

Královna sebe samé

Stejně jako Iris, i já měla se zpracováním tohoto úkolu problémy. Oblíbených spisovatelů mám hodně, ale jak mohu zvolit toho pravého? A jak potom napsat něco na motivy jeho děl nebo jeho vlastním stylem? Dlouho jsem váhala. Pak jsem si uklízela pokoj a v šuplíku jsem vyhrabala pohlednice s ilustracemi Marie Brožové, kterou jistě všichni znáte díky jejímu veřejnému projektu Obhajoba pastelky. Pohled mi sklouzl do mé knihovny, kde se vyjímají její nádherné knihy Duše kamenů, Duše stromů a nejnovější Zakleté víly. Všechny s věnováním. Jelikož jsem četla zatím pouze Duše stromů, sáhla jsem po nich. Náhodou se mi kniha otevřela na povídce o Veronice, která si vždycky raději hrála na indiánku než na princeznu. Tato povídka je jednou z mých nejoblíbenějších této knihy, a tak, motivována obrázkem, jehož název ani zobrazení jsem na internetu nenašla, hodlám napsat i svůj příběh.

Kousek z ilustrace k povídce Amazonka borovice - medicína odvahy z knihy Duše stromů spisovatelky a především kreslířky Marie Brožové.

Za neprostupným, černým obočím skryta
dospívá v říši skal, v náručí stromů,
s nimiž se den co den láskyplně vítá.

Netrvalo dlouho, už přemýšlí, komu
by své upřímné srdce svěřila v péči.
Plna prázdnoty odvahu dává tomu.

O pravé lásce ji ctitel ubezpečí,
a pak v pozadí se Amazonce směje,
ona cítí, že svou duši nevyléčí.

Ke konci, zdá se, ta existence spěje,
však vítr jí pošeptá slůvka odvahy.
V Amazonce se nová naděje chvěje.

4 komentáře:

  1. Jé, Marie Brožová :) Jednou bych si od ní chtěla koupit knihu... Zatím jsem si však vždy u ní v galerii koupila kreslící potřeby :D

    OdpovědětVymazat
  2. O paní Brožové vím, sice jsem od ní ještě nic nečetla, ale u nás v jednom obchodním centru měla vystavené své obrázky právě z projektu Obhajoba pastelky. Byla to fakt krása, nemohla jsem uvěřit, že to někdo dokáže nakreslit pastelkami. :-)
    Básnička je opět skvělá, taková procítěná. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Jednou si určitě něco přečti. ;)

      Vymazat
  3. Tenhle příběh se mi také hodně líbil. Člověku dodá motivaci, odvahu a sílu! V básni jsi jej hezky interpretovala :-)

    OdpovědětVymazat