Odpovědi



The answer, my friend, is blowin' in the wind, the answer is blowin' in the wind.

Otázky víří mezi mými myšlenkami,
ptám se sama sebe, co se to děje,
jestli otazníky mají být zachovány.

Mockrát mě napadlo, kam ten svět spěje?
Kolik se toho musí stát, aby zastavil?
Vyvozuji závěry bez naděje.

Leckdo už se za pravdou do světa vypravil,
svět už leckomu křídla přistřihl
a lovce odpovědí násilně zapudil.

Neúprosný čas lidstvo dostihl,
otázku kolik už si nikdy nepoložím.
Můj vír otázek přesto neztichl...

článek je součástí Hřejivé výzvy 

15. Libovolný útvar inspirován tvou oblíbenou písní 

1. * 2. * 3. * 4. * 5. * 6. * 7. * 8. * 9. * 10. * 11. * 12. * 13. * 14.

o výzvě, jejích úkolech a pravidlech se můžete dočíst tady



Asi se zase sluší, abych něco dodala. Už se to téměř stalo mým zvykem, že. :)

Nejprve jsem chtěla tento článek pojmout úvahově a zapojit angličtinu, aby se neřeklo, že tu ten štítek mám pro nic za nic. Pak jsem zkoušela haiku. Nic se nedařilo a ani s výsledkem nejsem příliš spokojená. Doufám, že vám i přes to tato tercína nepřipadá nesmyslná a že si ji dokážete propojit s písničkou, mou oblíbenou nejen díky hudbě, ale i díky textu. Ten vám sem taky přikládám, kdybyste chtěli vědět, o jakých otázkách jsem (nejen) dneska dumala. Nebudu se vás ptát na názor na můj článek, protože sama si na něj raději názor nedělám - spíš mi řekněte, co si myslíte o písničce, o otázkách v ní položených?

How many roads must a man walk down, before you call him a man? 
(Kolika cestami musí muž projít předtím, než ho nazveš mužem?)

How many seas must a white dove sail, before she sleeps in the sand? 
(Kolik moří musí bílá holubice přeplout předtím, než usne v písku?)

How many times must the cannon balls fly before they're forever banned? 
(Kolikrát musí vyletět dělové koule předtím, než budou navždy zakázány?)

The answer, my friend, is blowin' in the wind, The answer is blowin' in the wind. 
(Odpověď, můj příteli, se vznáší ve vzduchu. Odpověď se vznáší ve vzduchu.)

How many years must a mountain exist before it is washed to the sea?
(Kolik let musí hora existovat předtím, než ji smyje moře?)

How many years can some people exist before they're allowed to be free? 
(Kolik let mohou někteří lidé existovat předtím, než budou moci být svobodní?)

How many times must a man turn his head, pretending he just doesn't see? 
(Kolikrát musí člověk odvrátit hlavu předstíraje, že nic nevidí?)

The answer, my friend, is blowin' in the wind, The answer is blowin' in the wind. 
(Odpověď, můj příteli, se vznáší ve vzduchu. Odpověď se vznáší ve vzduchu.)

How many times must a man look up before he can really see the sky? 
(Kolikrát se musí člověk podívat vzhůru předtím, než doopravdy uvidí oblohu?)

How many ears must one man have before he can hear people cry? 
(Kolik uší musí jeden člověk mít předtím, než bude schopen slyšet plačící lidi?)

How many deaths will it take till he knows that too many people have died? 
(Kolik smrtí to bude stát, než zjistí, že zemřelo už příliš mnoho lidí?)

The answer, my friend, is blowin' in the wind, The answer is blowin' in the wind.
(Odpověď, můj příteli, se vznáší ve vzduchu. Odpověď se vznáší ve vzduchu.)

Komentáře

  1. Tvá básnička se mi moc líbí a ta píseň taktéž. Několikrát jsem si ji pouštěla, je taková uklidňující a ten text je geniální. Bohužel, odpovědi ke mně zatím vítr nepřivanul. Je ale hezké, že byly tyto otázky vůbec položeny... Ale vážně. Třeba "How many years can some people exist before they're allowed to be free? ", to je otázka na dlouhá zamýšlení. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každá otázka je kapitola sama pro sebe. :-)

      Vymazat
  2. Ta písnička je vážně moc krásná. I textem. :)
    Jinak být tebou, tu báseň bych neodsuzovala, píšeš krásně. Nechtěla bys vydat sbírku? Krásně by se to četlo. :)
    Jinak mám dotaz - vadilo by, kdybych se do Hřejivé výzvy zapojila až teď a nestihla všechna témata, protože nepíšu tak často? radši se ptám předem. :)
    Nemohla jsem se rozhodnout, jestli do toho jít nebo ne. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je přehnaný, ale díky. :-)

      Určitě se zapoj! Běž k Iris (http://i-ris.blog.cz/1409/hrejiva-vyzva-zacina), napiš se tam do komentáře a piš. :-) Když nedokončíš všechna témata do 21.3,, nevadí, ale bude to znamenat, žes nesplnila výzvu. :) Budu však moc ráda tvé výtvory číst, protože i časově neomezeno je to náročné na nápady a tak. )

      Vymazat
    2. Děkuji za odkaz. Zapojím se tedy. :)
      Já bych chtěla psát, protože mě to celkem baví, ale tak nějak vím, že na splnění téhle výzvy nemám, takže to, že ji "nesplním" mě tolik netrápí. :)

      Vymazat
  3. Tu písničku znám i v našem podání. Nevím, kdo z našich zpěváků ji přezpíval, ale téměř zlidověla i u táboráků.
    Míle a míle jsou cest, které znám, jdou trávou i úbočím skal
    jsou cesty zpátky a jsou cesty tam a já na všech s vámi stál
    proč ale blátem nás kázali vést a špínou nám třísnili šat
    to ví snad jen déšť a vítr kolem nás, ten vítr, co začal právě vát.

    Míle a míle se táhnou těch cest a dál po nich zástupy jdou
    kříže jsou bílé a lampičky hvězd jen váhavě svítí tmou
    Bůh ví, co růží, jež dál mohly kvést, spí v hlíně těch práchnivých blat
    to ví snad jen déšť a vítr kolem nás, ten vítr, co právě začal vát.

    Dejte mi stéblo a já budu rád, i stéblo je záchrannej pás,
    dejte mi flétnu a já budu hrát a zpívat a ptát se vás,
    proč jen se účel tak rád mění v bič a proč se má člověk bát
    to ví snad jen déšť i vítr kolem nás, ten vítr co právě začal vát.

    Krásná písnička.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky