středa 17. září 2014

(Zamlžené) babí chvilky

Září, září, na léto jde stáří, zlaté slunce září malátně a s únavou...
Žáci, žáci, ve slohové práci píšou, jak nám ptáci mizí nad hlavou...
(Svěrák, Uhlíř, písnička Září, má oblíbená)

Dny se zkracují, školní režim na mě začíná působit a utlačuje svobodu volného času v mé maličkosti, nosím vysoké ponožky a černý baret taktak pasující na přerostlou hlavu s nepoddajně bujnou kšticí nahoře. K autobusové zastávce si před kohoutím zakokrháním razím cestu příjemně osvěžujícím zamlženým vzduchem vesnického klidu a při kochání se spletitými sítěmi životů hmyzího tvorstva zastavuji před omšelou autobusovou zastávkou, aby mi ten dojemný, srdceryvný pohled na ranní nevinnost zastoupil hustý dým vyfukovaný porouchaným autobusem jedné nejmenované meziměstské linky křižující silnice vzhůru k mému ještě zchátralejšímu a ubožejšímu gymnáziu... 

Dnes bez zbytečných slov, ráda bych vás alespoň tímto nepříliš výstižným, přesto něco zachycujícím způsobem zasvětila do euforických okamžiků mých raději blíže nerozvíjených denních začátků. Nechť vám neviditelní tvůrci orosených obrazů osudu spletou síť, do níž budete chytat všechny pěkné nápady a náčiní potřebné k jejich realizaci! 

























A co vám zpříjemňuje jinak nepříjemná zahájení dnů babího léta? :)

15 komentářů:

  1. To člověk v Praze nepotká, takovéto krásné ranní zářiové okamžiky! Jsem ráda, že se na ně mohu dívat alespoň z tvých povedených obrázků - jsou jako živé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba potká, jen hodně brzy ráno. :-)

      Vymazat
  2. Krásné fotky, zamilovala jsem se do té šípkové a do těch pavučinových! Užívej podzimu, jak jen to bude možné i před nedostatek volného času! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné pavoučí obrázky, je neskutečné, co příroda dokáže! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Annika + Šárka + Janinka: Moc vám všem děkuji za milé komentáře! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Písničku Září, již cituješ na začátku článku, jsem také v dětství měla ráda; dokonce jsem měla tu odvahu ji v první třídě zpívat v jedné školní soutěži. :-)
    Fotky jsou opět úžasné, hlavně ta první, ta mne zaujala nejvíc. A dvě poslední. Jsou to takové dramatické podzimní tapety na plochu. Krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, zpívat v soutěži, to bych se neodvážila. Ani v první třídě. :D :)

      Vymazat
  6. Před časem jsem četla scifi povídku - Líbezné zářijové dny. Ten název mi utkvěl v paměti a sedí na všechny ty lehce prosluněné podzimní dny, s trochou podzimních mlh a s vůní podzimních ohníčků.
    Tvoje fotky jsou velmi krásné, velmi podzimní a sítěmi propletené, jako krajkou.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotky, pavučinu můžeme těmto fascinujícím tvorům jen závidět :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ta pavučina :O U mě vede 3. fotografie odspoda!! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Podzim je nádherné období, pokud je správné babí léto. Pavučinky jsou krásné, když v nich nejsou pavouci :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, bez pavouků, hlavně bez pavouků. :D

      Vymazat